Permalänk
Medlem

Boulevard

Hejsan!

Jag undrar om någon har erfarenhet av att postförskottsbetala till boulevard.se?

Det är trots allt ett företag men det gäller ett köp över 6k så jag kan inte vara nog försiktig.

Visa signatur

AMD Dual-Core 3800+| Corsair 2*512mb| GF 7600gt 256 mb| Xilence 480W| Samsung 160G Sata

Permalänk
Medlem

Betala inte ett jota till ett företag vars telefon inte ens går till adressen, där dom påstår sig finnas.

Avakta tills mer information kommer dej tillhanda.
http://www.boulevard.se/information.aspx

Boulevard
Biblioteksgatan 22
SE-831 35 ÖSTERSUND
Tel. 060-60 60 350

Kolla vart tele, leder ...

http://privatpersoner.eniro.se/avancerad/

Edit,
Första varningen är just detta, med telefonen.

Andra grejen att kontrollera, är hur länge företaget varit i drift.
Jag kan vara ute i ogjort väder, men det är dina pengar.
Så håll i dom hårt.

En Warnerbring är på plats mao.

Edit,
Vad är prisskillnaden mellan Boulevard och komplett.se, på dina grejor ?

Permalänk
Medlem

okej, tack för svaret.

"Boulevard ägs och drivs av Bobshop AB.
http://www.bobshop.se"

Mina misstankar fanns där från början, när jag sen sökte efter Bobshop AB på aktiebörserna fick jag 0 träffar.

+ funkar inte deras hemsida...mycket misstänksamt

EDIT:

Det var ett datorpaket + några uppgraderingar.

Visa signatur

AMD Dual-Core 3800+| Corsair 2*512mb| GF 7600gt 256 mb| Xilence 480W| Samsung 160G Sata

Permalänk

Dags för lite fakta:

Bobshop AB org. 556694-9953
BIBLIOTEKSGATAN 22
83135 ÖSTERSUND

Startat 2005-12-22
Bokslut saknas då bolaget är ungt.

Med andra ord ser inte bolaget speciellt skumt ut, utan är helt enkelt nystartat med risken just att det är nystartat...

Det innebär att risken är högre för konkurs än etablerade företag...

Sen får man själv bedömma vilken risknivå man vill ligga på. (Låter som man pratat om aktiefonder...)

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Esso: när jag sökte på telenummret som stog på deras hemsida så fick jag detta svar:
http://privatpersoner.eniro.se/query?searchword=060-60+60+350...

Kan det verkeligen stämma?

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem

"Hej,
Vi har ingen hemsida för Bobshop färdig. Telefonnumret står på Kristoffer för att det var billigare än ett företagsabonnemang när vi drog igång verksamheten
Vårt org.nr för Bobshop AB är 556694-9953 och tidigare år har vi drivit försäljningen på iÖstersund Kommunikationsbyrå AB 556618-7778."

detta var svaret jag fick från Tobias på boulevard.

respons?

Visa signatur

Permalänk

Klart det är billigare med ett hemabb än med företagsabb.

Hade själv vatt väldigt misstänksam mot dem.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att det känns skumt. Själv köper jag bara från företag som jag kan lita på. Lägsta pris är inte avgörande om jag köper från företaget eller inte. Räkna med att saker och ting kan gå sönder. Hur sköter de returer?

Permalänk
Medlem

en person i styrelsen heter Teland i efternamn, således tror jag inte att telefonnummer är konstigt på detta företag och deras förklaring om att det var billigare att regga på en privatperson är en helt klart godkänd motivering.

Som någon skrev i tråden, ett ungt företag.
Tror inte det blir problem att handla från dom.

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

det finns många ägare av mindre företag som väljer att ha både telefon och internet abb skrivna på sig sjävla som privatpersoner. Prisskillnaden kan vara flera tusen kronor i månaden på abbonemangen.

Permalänk

Jag har aldrig handlat ifrån butiken i fråga men jag kan veriefera att dom har en liten källarbutik på addressen som tidigare angivits i tråden. Jag brukade gå förbi där i princip varige dag förut.

Permalänk
Medlem

En skolkompis har en dator från boulevard och en kompis tjejs bror. Men de bor i jämtland och hämtade direkt därifrån. Riktigt fina priser, tjänade bara 69 kronor på att beställa motsvarande från datorbutiken. Jag vet inte om det går bra att postförskottsbetala. Det bästa är kanske att åka dit och hämta om man inte bor allt för långt ifrån?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Geeks
Säljchef

När jag jobbade hos en av Sveriges distar hade jag en del kontakt med en av ägarna för detta företag. Det föreföll då helt legitimt och det köptes och betalades för produkter som sig bör.

Att det är ett riktigt företag bakom råder inga tvivel om.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Denna nätbutikshysteri som finns på Swec... Har dock visat vara bra ibland men men Jo företaget är helt seriöst då de hållt på i några år vad jag vet, passerat förbi deras lokal några gånge och känner nån polare som köpt dator därifrån... Den krånglade dock som fan och senast jag kollade var det rena budgetsaker de sålde. Men det är ju även deras målgrupp så...