Kan skriva om en bilhandel som gick snett.
Läste för någon månad sen på en BMW forum att en kille blev kontaktad av en snubbe som ville köpa hans fina BMW, dom tog med sig bilen med papper och allt, mötte upp dom men kom aldrig hem igen..
Far och son satt döda i en stulen bil, ren avrättning och bilen är spårlöst borta.
Den som skrev detta skulle ha åkt med men fick förhinder så köparens far följde med istället. ->
www.autopower.se <-
Visserligen var inte detta samma sak, men man vet aldrig vilken typ av person bedragaren är.
Så någon som är tuff nog att åka och banka skiten ur honom?
I bedrägerier finns det bara en offer vad man än gör.
Jag blev bedragen på en MC jag köpte, visst det var billigt, små fel som gjorde den okörbar för tillfället.
Men jag lagade den, lackera om och helt körklart, bara att ta körkort.
Dock en natt hade den försvunnit från gården, en riktig fet lås satt på MC:n som jag fick med på köpet... vem kunde tjuven vara?
Yep ni ana rätt, åkte dit och kolla, yep där står den.. ringer efter en kompis med släp och vi lyfter upp den där.
Han kommer iväg innan tjuven kommer tillbaka, dock jag kvar..
Tjuven fick 120kg kärlek, jag 3år villkorligt och 5.000kr böter samt 500kr till brottsoffer myndigheten ... dock utan kärlek som tur är.
Värt det? NEJ
Ekonomin i kris och allt skit så det blev aldrig körkort för MC, tog 10år innan jag tog B-kort.