Det finns många sätt att använda PayPal. Om du inte vill ha pengar innestående på ditt PayPal-konto så finns det flera alternativ:
1. Koppla ditt bankkonto direkt till PayPal. Betalningar dras direkt från bankkontot.
2. Koppla ditt bank-/kreditkort direkt till PayPal. Betalningar dras från ditt kort precis som vilket köp som helst.
3. Använd e-kort och ange ett nytt e-kort för varje köp. Detta är den säkraste metoden om man är paranoid av sig, den metod som jag använder. Enligt Swedbanks FAQ fungerar inte e-kort med PayPal, men jag kan meddela att det fungerar alldeles utmärkt. Jag har genomfört flertalet betalningar på detta vis.
Du kan även göra överföringar till ditt PayPal-konto och låta dem ligga där så hanteras alla betalningar lokalt. Då behöver du inte ange några uppgifter alls. Kan dock ta ett par dagar innan en inbetalning registreras.
Värt att tänka på är också att PayPals valutakurser ofta kan vara mindre fördelaktiga än de svenska bankernas.
Hoppas det svarar på frågan
EDIT: För att bli "verifierad" medlem måste du dock ange ett fungerande kortnummer, e-kort eller "äkta" fungerar båda. Meningen är väl att du ska ange ditt "äkta" kortnummer men poängen med e-kort är ju att det är helt transparent för betalningsmottagaren så det spelar ingen roll. Har själv använt e-kort för att göra en "analog" betalning, d.v.s. afk, och det fungerade utmärkt även där, trots att betalningsmotagaren hävdade bestämt att e-kort inte fungerar