Televaruhuset.com

Permalänk
Entusiast

Televaruhuset.com

Vet inte om det redan tagits upp eller om det är rätt forumdel. Men varna bör man...

Detta måste väl vara ännu en skojarsida?

Televaruhuset

I deras företagspresentation så är det särskrivningar och stavfel till höger och vänster. Redan där börjar man bli lite rädd. Sen söker man på "Techsystems" i Uppsala som ska äga detta till 100%... Nåt sånt företag verkar inte finnas...

Permalänk
Vila i frid

En Googling säger MYCKET mer om företaget än deras egna hemsida. Man får i princip två Google-träffar på sökbegreppet "Televaruhuset.com", en på deras egna hemsida och sen på prisjakt.se där det finns ETT enda omdöme om firman. Räkna med att bli blåst.

Permalänk
Medlem

Lorem ipsum dolor sit amet
Excepteur sint occaecat cupidatat non proident

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum

Så står det för mig när jag väljer engelsk sida.
"Ok".

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem

När man sen ska betala för en produkt så verkar man bara kunna välja på PayPal(?)
Lite mysko känns det onekligen...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Televaruhuset = Bluff?

Allt kring företaget och hemsidan verkar mysko, jag har varit på jakt efter en Sony TV som jag nu såg att dem hade i lager. För att testa dem lite frågade jag om de kan reservera TV:n åt mig. Svaret jag fick var: "Det beror på fram till vilken dag !" (ja, det var space mellan "dag" och "!")

Fick inget MVH i slutet av mejlet eller någon form av information om vem som skickat meddelandet.

Detta fick mig att aldrig vilja handla av dem. Betalar hellre några hundra extra och köper Sonyn hos Elgiganten än att riskera 6k hos något jippo-företag.

Ang. företaget som dem säger sig vara dotterbolag till, Techsystems Uppsala: Om Oss verkar vara lika kasst som Televaruhuset.

Var tvungen att bli medlem här och uttrycka mina åsikter. #1 post - You'll hear more from me.

Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wiss-:

Allt kring företaget och hemsidan verkar mysko, jag har varit på jakt efter en Sony TV som jag nu såg att dem hade i lager. För att testa dem lite frågade jag om de kan reservera TV:n åt mig. Svaret jag fick var: "Det beror på fram till vilken dag !" (ja, det var space mellan "dag" och "!")

Fick inget MVH i slutet av mejlet eller någon form av information om vem som skickat meddelandet.

Detta fick mig att aldrig vilja handla av dem. Betalar hellre några hundra extra och köper Sonyn hos Elgiganten än att riskera 6k hos något jippo-företag.

Ang. företaget som dem säger sig vara dotterbolag till, Techsystems Uppsala: Om Oss verkar vara lika kasst som Televaruhuset.

Var tvungen att bli medlem här och uttrycka mina åsikter. #1 post - You'll hear more from me.

Bara för det var ett space mellan jag och !, då är det något skumt med företaget?
Då är alla i detta land skumma. Alla kan skriva fel och ett space kan lätt hamna i texten av misstag.

Om mailet inte avslutas med Mvh, då är det något som är skumt?
Jag avslutar inte heller mina mail med Mvh alla gånger. Oftast avslutar jag med "/ namn".'

Håller med om att företaget verkar skumt vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem

Menar inte att en särskrivning får mig att inte vilja köpa något, utan hela grejen med hemsidan, felstavninga osv. Man ska väl ändå ha som standard att skriva avsändare eller något så att mottagaren vet vem som skriver vad.

En annan intressant sak som dök upp. På prisjakt har Televaruhuset fått ett omdöme med 10 stjärnor av 10. Personen som skrivit omdömet har tidigare skrivit ett omdöme (snarlikt detta) på Pcvaruhusets omdömessida, som några kanske läst på deras hemsida (televaruhuset) så jobbade några hos det "kända" pcvaruhuset tidigare.

maxibox sida - Omdömen

Pcvaruhuset har diskuterats tidigare: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/885071-pcvaruhuset-se-nagon-som-har-handlat-av-dom

More info.
Visa signatur

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Med lite letande och googlande så får man fram att sidan ägs av Techsystems Uppsala HB och för mer information läs ; WhoIs Search Results (scrolla ner för full information)

Känns väldigt skumt, skulle ej rekommendera att beställa från sidan.

Permalänk

Hur länge ska man vänta innan man vet om det är säkert att beställa härifrån? Finns ju jäkla massa pengar att spara om företaget verkligen är seriöst!

Permalänk

fan va trött jag blir!

Företaget är 1 månad gammalt, enligt prisjakt har de 128 produkter och är billigast på 90st av dem!!
Ex Sony Bravia 46tum (osv), de är billigare än Pixmania, Komplett, Siba, Inwarehouse mm....tror inte det...

Kan inte tänka mig att någon hobbyverksamhet i Uppsala lyckas få till sådana priser.

Låter det för bra för att vara sant så brukar det vara så också.

Permalänk
Medlem

Kollade på hemsidan lite, skoj minst sagt;
"Är vi billigast på nätet kanske !" UTFÖRSÄLJNING OBS! Sista varorna i lager! PÅ REA! Lagerstatus: Superrea ! Lagerstatus : Kan ta upp till 7 arbetsdagar vid svåra förhållanden (Ehm, svåra förhållanden? Du menar som snöstorm eller naturkatastrofer?) The list goes on...

Gjorde lite googling på produktinfon också. Visade sig att allt är copy-paste från ökända pixmania.se! Ett exempel av en kompaktkamera från Nikon, se länk: Nikon Coolpix S640 Silver - Televaruhuset

Och här från pixmania.se:

Hoppas sidan går ner inom en snar framtid. Det är ju inte första gången någon bedragare försöker göra en kameraexperten liksom. Lagom timing innan julhandeln också. Senaste scam-butiken stängdes ju relativt fort, se http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/950086-lukt...

Permalänk

VARNING!

Sidan luktar bedragare lång väg. Sökte en vara och hittade fantasi listningen av alla produkter. Blev ganska omgående säker på att det är en "kameraexperten hybrid". Ställde några självklara frågor om kontakt, telefonnummer och leverans. Fick inget svar. Pressade med mail och fick till slut ett undvikande svar. Varan jag frågade om sjönk blixtsnabbt från 6st i lager till 0! Många kommer bli lurade. Många kommer inte att polisanmäla när de blivit lurade för det tjänar inte mycket till.

Permalänk

Televaruhuset

Jag jobbar som inköpsansvarig på televaruhuset.

Jag tycker att ni skall sluta beskylla oss för saker som inte stämmer.
Dels att vi är ett bluff-företag. Har man ett F-skattesedel och annonserar i dagsmedia som Metro-teknik, då är man antigen dum eller korkad på att lägga ut så mycket pengar på annonsering och marknadsföring.

Om ni verkligen har klagomål borde ni ta kontakt med butiken i synnerhet istället för att publicera material och försöka gissa/ana sig till omdömen som inte har nåt med verkligheten att göra.

Vi har en lista på personer och flera IT företag som har köpt sina Iphones via oss utan problem eller krångel.

Det är sådana personer som er som förstör för alla andra för att antigen är rädda/rasister eller jobbar på konkurrent företag och känner sig hotade.

Hur i hela världen kan ni beskylla oss utan bevis.
Har ni namn på någon som har blivit lurad.
Sedan det här med telefon nr ???

Jag tror att man kan jobba som IT-anställd på en firma samtidigt som man kan sitta i styrelsen på ett företag eller så kanske det är på det viset att man måste fråga er innan man registrerar en firma.

Vi har folk som har jobbat på pcvaruhuset/pccity/ samt onoff och tillsammans har vi format televaruhuset.com (Techsystems Uppsala HB) .
Det kanske är så att det är fel att ha jobbat på bluff företag tidigare ????

Vi har många referenskunder som kan yttra sig om era förfalska anklagelser som inte har någon grund alls.
Ni kan ringa Metro-teknik; Svea Ekonomi, Ingram Micro och andra bolag.
Vi kan förse er med kontakt uppgifter till företagen; fråga de gärna hur falska vi är och hur vi går till väga för att lura privatpersoner.

Ni borde verkligen tänka till innan ni yttrar om något ni inte har någon som helst koll på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Jag jobbar som inköpsansvarig på televaruhuset.

Jag tycker att ni skall sluta beskylla oss för saker som inte stämmer.
Dels att vi är ett bluff-företag. Har man ett F-skattesedel och annonserar i dagsmedia som Metro-teknik, då är man antigen dum eller korkad på att lägga ut så mycket pengar på annonsering och marknadsföring.

Om ni verkligen har klagomål borde ni ta kontakt med butiken i synnerhet istället för att publicera material och försöka gissa/ana sig till omdömen som inte har nåt med verkligheten att göra.

Vi har en lista på personer och flera IT företag som har köpt sina Iphones via oss utan problem eller krångel.

Det är sådana personer som er som förstör för alla andra för att antigen är rädda/rasister eller jobbar på konkurrent företag och känner sig hotade.

Hur i hela världen kan ni beskylla oss utan bevis.
Har ni namn på någon som har blivit lurad.
Sedan det här med telefon nr ???

Jag tror att man kan jobba som IT-anställd på en firma samtidigt som man kan sitta i styrelsen på ett företag eller så kanske det är på det viset att man måste fråga er innan man registrerar en firma.

Vi har folk som har jobbat på pcvaruhuset/pccity/ samt onoff och tillsammans har vi format televaruhuset.com (Techsystems Uppsala HB) .
Det kanske är så att det är fel att ha jobbat på bluff företag tidigare ????

Vi har många referenskunder som kan yttra sig om era förfalska anklagelser som inte har någon grund alls.
Ni kan ringa Metro-teknik; Svea Ekonomi, Ingram Micro och andra bolag.
Vi kan förse er med kontakt uppgifter till företagen; fråga de gärna hur falska vi är och hur vi går till väga för att lura privatpersoner.

Ni borde verkligen tänka till innan ni yttrar om något ni inte har någon som helst koll på ?

Hej jag vill inte försvara er eller anklaga er, men när ni svarar med ett sådant meddelande i sveriges största data/it forum, så ser det bara dumt ut.

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Jag jobbar som inköpsansvarig på televaruhuset.

Det är sådana personer som er som förstör för alla andra för att antigen är rädda/rasister eller jobbar på konkurrent företag och känner sig hotade.

Tror detta är det mest oprofessionella jag någonsin hört från en som har någon anknytning till en firma, jag menar "rasister" vad har det med någonting att göra i detta sammanhang?

Permalänk
Medlem

Rasistkortet, alltid lika användbart.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Luktar scam lång väg, och inlägget från inköpsansvarig på berört företag gjorde inte saken bättre. Sen när är det rasistiskt att varna för ett företag som verkar skumt? Vi har ingen aning var ni kommer ifrån och det spelar för övrigt ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Jag jobbar som inköpsansvarig på televaruhuset.

Ni borde verkligen tänka till innan ni yttrar om något ni inte har någon som helst koll på ?

Du borde verkligen tänka till på hur du skriver om du företräder företaget i fråga.
Detta var något av det mest oproffsiga jag sett.

Visst ibland kanske användare här dömmer ut nya företag för lättvindigt,
men så har kunder också blivit blåsta ofta och tar emot nya billiga företag med skepsis.

Bemöt istället skepsisen konstruktivt och visa vad ni går för om ni nu är så seriösa.
Men hur tänker du att nya kunder skulle läggar en order efter att ha läst ditt inlägg?
Kameraexperten annonserade i större dagstidningar om jag inte minns fel.

Och varför tar du upp rasistkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

Jag jobbar som inköpsansvarig på televaruhuset.

Ni borde verkligen tänka till innan ni yttrar om något ni inte har någon som helst koll på ?

Um vad är det här för något sorts inlägg? Representerar du ett företag och beter dig så här? Dessutom kastar du ut anklagelser om rasism? Direkt pinsamt och nog det mest oproffsiga bemötande från ett företag jag sett..

Permalänk
Medlem

Shit vad pinsamt, Hela hemsidan är oproffsigt gjort och att han drar upp att dem har annonserat i metro osv. är ju bara skamligt, Det betalar man i efterskott om jag inte missminner mig och Kameraexperten eller vad den där stora scammen gjorde lika dant, så ingen garanti direkt.

F-Skattesedel kostar väl inte allt för mycket om man nu räknar med att scamma X antal personer på Y antal kronor.

Permalänk

Tycker att alla har vart för snabba att dömma här.

Jag menar om en privatperson som mig eller dig vill starta en webshop på nätet måste man alltid börja på noll.

Hur ska ett webshop kunna bli känt om ingen vågar beställa eller handla därifrån?
Visst kan det se oprofessionelt ut men man kan inte lansera en helt felfri webshop från början utan man jobbar hela tiden för att förbättra det.
Dagens största webbutiker har många stavfel.

Är 100% säker på att ifall en kompis till er hade beställt något från sidan och fått hem det så hade ni också gjort det även om det var en 10 åring som designat sidan och texten var bakofram.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kan hitta en enda produkt som inte är "PÅ REA!" ?

Tidig mellandagsrea eller vad är grejen?

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk

Hej

92-786

Till att börja med vill jag be om ursäkt ifall jag har råkat göra "Hurt" någon.

Jag tycker att det är onödigt att förklara en massa saker och att man ställs inför rätta för något man inte har gjort.
Men men ni tycker som ni vill jag/vi vet inte hur vi skall påvisa att vi är seriösa eller inte.

Vi är nyetablerade och försöker presentera vårt företag på rätt sätt.

Själv har jag jobbat på dixons i UK samt Pccity i Sverige och har engelsk påbrå.

Ni kanske har rätt jag kanske tog i för mycket ; Jag är trots allt en människa man har också rätt att vara förbannad, men sett ifrån företags ögon var det oprofessionellt.
Helt rätt !

Jag vet inte hur mycket ni känner till Dixons i Uk men som sagt vi köper in våra produkter ifrån en massa inköpskanaler där även franska/italienska företag köper in.
Ni skall också veta att marginalerna är väldigt låga och det tar ett tag innan man går plus på alla sina affärer.
Jag försöker inte förklara varför vi säljer så billigt.

Jag/vi har inte tid eller krut att lägga ner så mycket tid på det här.

Vi kan också göra fel som alla andra människor här på jorden men vi vill visa och försöker visa att vi är seriösa.
Vi kommer snart att börja erbjuda fakturalösningar med Svea Ekonomi samt påbörja samarbete med Rödakorset och diverse andra företag för att påvisa att vi menar Business och inget annat.

Det finns flertal kunder som har köpt produkter ifrån oss via förskottsbetalning och som har tackat för snabbheten mfl.

So we just don't to cause any troubles or harm anyone.

If u guys still feel that we are wrong there isn't much we can do.

We are for instance also trying to have pickup locations as komplett as so if that could make a difference why not.

Permalänk

What we could do is establish a business plan with the either sweclockers and give the customers through this website 100 kr in rebate just to show that we mean business.

Every company wants to establish it's business in a new country territory ??

The guys who think that we are a scam do u have suggestions how we can make us look more serious.

Every idea will be appreciated and considering what i wrote before
We really don't want to hurt someone's feeling and make a bad PR
Even iv we have done so but i think we could try to compensate u guys just to make sure that Televaruhuset.com is the place where u should buy your products next time

We take care of your needs and can order things for u cheaper than anyone
We also try to make sure that we sell only the products that we can sell cheap.

Sorry again !

Permalänk
Medlem

Steg ett: Erbjud Postförskott. Postförskott - Posten.se

Permalänk

That's good we are coming somewhere

We will definately make sure that we can give u guys postförskott.
No probs Cheers !

Permalänk
Medlem

Ja jo, det verkar klart seriöst.

maxibox sida - Omdömen

Du låg bakom pcvaruhuset också?

Visa signatur

E det så?

Permalänk

Hej Noaim

Maxibox sköter annonsering på metro-teknik
De köpte en Iphone ifrån oss via pcvaruhuset.se

och har nu också köpt en iphone 4
testat verifierat den och sedan lagt in en kommentar om den !

Permalänk

Vi skall köra annonsering på Metro teknik med fina erbjudanden

I hope that u guys will buy and try and see for yourself that everythings is working as it should work !

Permalänk
Medlem
Skrivet av win2kshahid:

What we could do is establish a business plan with the either sweclockers and give the customers through this website 100 kr in rebate just to show that we mean business.

Every company wants to establish it's business in a new country territory ??

The guys who think that we are a scam do u have suggestions how we can make us look more serious.

Every idea will be appreciated and considering what i wrote before
We really don't want to hurt someone's feeling and make a bad PR
Even iv we have done so but i think we could try to compensate u guys just to make sure that Televaruhuset.com is the place where u should buy your products next time

We take care of your needs and can order things for u cheaper than anyone
We also try to make sure that we sell only the products that we can sell cheap.

Sorry again !

Hej!

Här kommer några tips på vad jag anser ni/du kan göra för att förbättra ert intryck.

1. Blanda inte svenska och engelska, kör gärna en stavningskontroll innan ni postar inlägg eller publicerar texter på er webbplats.

2. Kopiera inte texter (i detta fall produktbeskrivningar) rakt av från andra webbplatser.
Det ger inte bara ett oseriöst intryck, det är dessutom högst troligt olagligt.

3. Om ni väljer att använda ett forum som Sweclockers som kanal för kundkontakt,
- Registrera antingen ert företagsnamn och/eller ert eget fullständiga namn och gör klart vilket företag ni representerar - Det ger ett seriösare intryck än namn som "win2kshahid" & "sq".
- Ni bör tänka på hur ni formulerar er och hur ni vill uppfattas.

4. Ha gärna ett telefonnummer som man kan kontakta er på under "Kundtjänst" på er webbplats.

5. Om ni nu inte har era sidor översatta till andra språk finns det ingen mening att låta kunden/besökaren tro det genom att ni har flaggor på er webbplats som när man klickar på endast får upp utfyllnads/exempeltext.

För övrigt kan ett sätt att försöka ge ett seriöst intryck vara att presentera er lite närmare på exempelvis er webbplats, skriva ut post- och/eller besöksadress, kanske bilder på ert lager/butik osv skulle ge mer förtroende.

Lycka till!

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina