Dogecoin (DOGE)

Permalänk
99:e percentilen

Dogecoin (DOGE)

         so new
                   much growing
                                     very awesome
             shibetoshi nakamoto
       many coin
                            wow

so coin

Dogecoin är det senaste inom kryptovalutor. Det startades 6 december 2013 och är redan en av de största kryptovalutorna sett till nätverkets totala hashrate.

Det kommer totalt att mineas 100 GDOGE, dvs hundra miljarder Dogecoins.

I skrivande stund är en Dogecoin inte mycket värd (ca $0,0003), men vem vet vad framtiden har att utvisa? └(°ᴥ°)┘

Dogecoin.org

Dogecoin - Wikipedia

Reddit: /r/dogecoin

Announcement-tråden om Dogecoin @ Bitcointalk.org

GUIMiner-scrypt (Tack till donfalcon!)

Doge | Know Your Meme

Hur många SweClockare är med på tåget och vad tror ni om Dogecoin? Hur mycket har ni? Jag har lyckats minea ihop 200 000 DOGE på de senaste dagarna. Hade man varit med från början hade man varit rich shibe.

[color="red"]much serious[/color]

Webbläsartillägget Better SweClockers har en snabbknapp för detta, men föredrar du att skriva BB-koden själv görs det så:

[font="Comic Sans MS, Chalkboard SE, cursive"][color="red"][i]wow[/i][/color][/font]

            wow
                                    so shibe

pls mine

1. Ladda ner Dogecoin-Qt. När du startar mjukvaran skapar den en plånbok och laddar automatiskt ner blockkedjan.
2. Registrera dig på en pool som minear Dogecoin. På Reddit finns en liten lista med pooler till höger. Där finns även annat matnyttigt (men ibland utdaterat).
3. Fyll i din adress, som du kan se under Much Receive i Dogecoin-Qt, i dina kontoinställningar på poolens hemsida. Utforska poolens inställningar.
4. Ladda ner GUIMiner-scrypt, skapa en ny miner (File -> New miner -> CG för AMD, CUDA för Nvidia) och fyll i de inställningar som gäller för din pool. Exempelinställningar:
    Host: dogehouse.org
    Port: 3333
    Username: Hur.Doge
    Password: x
5. Om du har ett AMD-kort, välj den preset som matchar ditt kort. Prova att leka runt med inställningarna om du vill.
6. Tryck på Start. Din hashrate ska efter en liten stund synas längst ner till höger.

Om det bara står "Starting" eller av någon annan anledning inte fungerar, prova mina exempelinställningar ovan. (OBS! Du minear då åt mig. De inställningarna är bara för att testa.) Fungerar det så vet du åtminstone att din miner fungerar som den ska.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

thanks but no thanks.

Visa signatur

EP45-DS3P | Quad 6600 @ 3.0 GHz | 4gb DDR2 | HD4850 512mb | Thermalright Ultra-120 Extreme | 1,5TB |

Permalänk

Har du skapat den här tråden så vi kan hjälpa dig med att få upp värdet på dessa hundmynt? Låter nästan som ren reklam för dogecoins

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

hahah, fan va fula coins!

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

Till och med hunden på "myntet" ser ju skeptisk ut...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

http://i.imgur.com/Vzs15Xq.png

         so new
                   much growing
                                     very awesome
             shibetoshi nakamoto
       many coin
                            wow

Dogecoin är det senaste inom kryptovalutor. Det startades 6 december 2013 och är redan en av de största kryptovalutorna sett till nätverkets totala hashrate.

Det kommer totalt att mineas 100 GDOGE, dvs hundra miljarder Dogecoins.

I skrivande stund är en Dogecoin inte mycket värd (ca $0,0003), men vem vet vad framtiden har att utvisa? └(°ᴥ°)┘

Dogecoin.org

Dogecoin - Wikipedia

Reddit: r/Dogecoin

Den enorma tråden om Dogecoin @ Bitcointalk.org

Hur många SweClockare är med på tåget och vad tror ni om Dogecoin? Hur mycket har ni? Jag har lyckats minea ihop 200 000 DOGE på de senaste dagarna. Hade man varit med från början hade man varit rich shibe.

Så det är på riktigt? Trodde det bara var ett skämt som gick runt.
Edit: Vilken pool minar du i?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Helt ny när det gäller mining men är det bara att lasta ner programmet och börja? Lär det fungera på en gammal laptop med en i5-3320M och GT 650M från Nvidia?

Permalänk
Medlem

Intressant

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Anitramane:

Har du skapat den här tråden så vi kan hjälpa dig med att få upp värdet på dessa hundmynt? Låter nästan som ren reklam för dogecoins

Tänkte mig detta som den "stora tråden" för Dogecoins. Jag är intresserad av folks åsikter om det. Det finns ju till och med ett underforum som heter Kryptovalutor, så trådar om sådana måste ju vara tillåtna.

Skrivet av Schackmannen:

Så det är på riktigt? Trodde det bara var ett skämt som gick runt.
Edit: Vilken pool minar du i?

Netcodepool. Dess frontend är dock nere hela tiden, så man kan ofta inte logga in. Däremot fungerar miningen som vanligt.

Skrivet av BoneDude:

Helt ny när det gäller mining men är det bara att lasta ner programmet och börja? Lär det fungera på en gammal laptop med en i5-3320M och GT 650M från Nvidia?

Du måste minea i en pool om du ska ha en praktisk chans att tjäna något. Din dator är inte optimal till scrypt mining, men några hundra DOGE kanske du kan få ihop.

EDIT: scypt scrypt

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoneDude:

Helt ny när det gäller mining men är det bara att lasta ner programmet och börja? Lär det fungera på en gammal laptop med en i5-3320M och GT 650M från Nvidia?

ja då (om du bor i hus och har källare sätt laptopen i källaren eller garaget om det är ganska svalt där nere så stryper den sig inte pga värme eller så och fortsätter arbeta på i samma takt :3.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Tänkte mig detta som den "stora tråden" för Dogecoins. Jag är intresserad av folks åsikter om det.

Netcodepool. Dess frontend är dock nere hela tiden, så man kan ofta inte logga in. Däremot fungerar miningen som vanligt.

Du måste minea i en pool om du ska ha en praktisk chans att tjäna något. Din dator är inte optimal till scypt mining, men några hundra DOGE kanske du kan få ihop.

Märker det, försöker komma igång där, har lyckats skapa ett acc iallafall, men vad ska jag skriva in i clienten för att börja minea? Skrev in port 4094 för det stod att nya användare skulle använde den. Men vad ska det stå under server? För jag skrev NetcodeDogePool och det funkade inte. Har valt pooldig och 99 threads och scantime.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Schackmannen:

Märker det, försöker komma igång där, har lyckats skapa ett acc iallafall, men vad ska jag skriva in i clienten för att börja minea? Skrev in port 4094 för det stod att nya användare skulle använde den. Men vad ska det stå under server? För jag skrev NetcodeDogePool och det funkade inte. Har valt pooldig och 99 threads och scantime.

Jag använder GUIMiner.

Host: doge.netcodepool.org
Username: Schackmannen.1 (eller vad din worker heter)
Password: x (om du har x som password till din worker)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

NetcodeDogePool funkade för mig igår men inte idag. Innan dess använde jag doge.scryptpools.com men den dog också. Tror dessa är fett utsatta för DDoS-attacker... har gett upp Doge för tillfället och kör Litecoins istället...

Permalänk
Medlem

Ja TS font passar ju in

Roliga är ju med alla olika valutor så kan dogecoin säkert växa till sig bara för att den bygger på en meme.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av donfalcon:

NetcodeDogePool funkade för mig igår men inte idag. Innan dess använde jag doge.scryptpools.com men den dog också. Tror dessa är fett utsatta för DDoS-attacker... har gett upp Doge för tillfället och kör Litecoins istället...

Skulle också kunna bero på att Dogecoins popularitet har växt fortare än poolerna hade räknat med. Jag fick precis en utbetalning på 30 kDOGE från Netcodepool.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag fattar fortfarande inte vad Bitcoin är och hur det funkar. Läst på Wikipedia men fattar inget. Enda jag fattar är att det är digitalt valuta.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

En person som skriver i Comic Sans går ej att ta på allvar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickysaer:

En person som skriver i Comic Sans går ej att ta på allvar.

Vi kan hoppas att det är självironiskt kopplat till ämnet (och att det är isolerat till denna tråd… ).

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Haha, jag tror tom koden till Dogecoins är skriven i Comic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Du måste minea i en pool om du ska ha en praktisk chans att tjäna något. Din dator är inte optimal till scypt mining, men några hundra DOGE kanske du kan få ihop.

Hundra per dag eller hundra per år?

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Cooling23:

Jag fattar fortfarande inte vad Bitcoin är och hur det funkar. Läst på Wikipedia men fattar inget. Enda jag fattar är att det är digitalt valuta.

Bitcoin skiljer sig från "vanliga" valutor (SEK, USD, EUR) genom att det inte finns någon central reglering, dvs ingen "Riksbank". Precis som för alla valutor ligger Bitcoins värde i att man kan använda det för att köpa saker. (Varför vill man ha egentligen värdelösa papperslappar som det står "1000 kronor" på? Jo, för att man vet att man kan köpa saker för dem.)

Bitcoin "trycks" genom att folk upplåter sin beräkningskraft till nätverket, så att transaktioner kan genomföras, och då "hittar" så kallade block med Bitcoins i. Mängden beräkningskraft som krävs för att hitta ett block ökar med tiden; det är därför man inte kan minea med grafikkort längre: de är för långsamma.

En pool är en samling miners som delar på vinsten varje gång en av dem hittar ett block. Man får så stor andel av vinsten som andelen beräkningskraft man bidrog med.

Alla andra kryptovalutor är baserade på Bitcoin och fungerar huvudsakligen på samma sätt. De flesta altcoins använder dock algoritmen scrypt istället för SHA-256, som Bitcoin använder. Det innebär att man inte kan använda de för Bitcoin mining utvecklade ASIC (Application Specific Integrated Circuit) för att minea altcoins.

Denna tråd handlar dock om Dogecoin.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Jag använder GUIMiner.

Host: doge.netcodepool.org
Username: Schackmannen.1 (eller vad din worker heter)
Password: x (om du har x som password till din worker)

Kan du länka? Hitta en men den verkade bara vara för bitcoin, eller funkar den till alla?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Schackmannen:

Kan du länka? Hitta en men den verkade bara vara för bitcoin, eller funkar den till alla?

Nej, du måste använda en pool som stöder Dogecoin. Om du går in på subredditen för Dogecoin kan du se en lista med pooler längst till höger.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem


                                                                             such coin
                             very amaze
                                                             wow
no sadnis
                                     mmm
                                                                           dogerush

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av HurMycket:

Hur många SweClockare är med på tåget och vad tror ni om Dogecoin? Hur mycket har ni? Jag har lyckats minea ihop 200 000 DOGE på de senaste dagarna. Hade man varit med från början hade man varit rich shibe.
[/font]

Jag sitter på 15k. Kommer kanske behålla dessa men:
Då det ska komma så förbannat många mynt så ser jag snarare detta som något man slänger på varandra och håller som prestige, tänk reddit gold.
Något ekonomiskt värde tror jag inte kommer vara inärheten av vad BTC eller LTC kommer ha.

Tillgång och efterfrågan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av BoneDude:

Hundra per dag eller hundra per år?

Min senaste utbetalning à 30 kDOGE tog 13,5 h vilket ger 2260 DOGE/h. Men jag drar 1050 khash/s med två 7970 @ 780 MHz. Ett GT 650M klarar knappt 40 khash/s, så det ger kanske 80 DOGE/h. Difficultyn stiger också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

very currency, such valuable, wow

Permalänk
Medlem

Kan du köra en miniguide över hur man skapar en plånbok och börjar minea?

EDIT: Skriver som en kratta...

Permalänk
Medlem

Fattar verkligen inte dessa internet-memes.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841