Bästa sidan att köpa/sälja bitcoins?

Permalänk
Medlem

Bästa sidan att köpa/sälja bitcoins?

Vilken svensk sida är bäst för att köpa Bitcoins? Tanken är också att jag skall kunna sälja Bitcoins för fiat och sedan överföra de till mitt konto hos Swedbank/Nordea.

Permalänk

De finns flera stycken.
Safello.com erbjuder direktbetalning via Handelsbanken,IDeal och Sofort, samt BankGiro och SEPA överföringar.
btcx.se Erbjuder swish som direktbetalning samt banköverföringar.

fybse.se är en börs där du kan sätta in pengar och handla med, de kör banköverföring/Bankgiro.

De är de största tre som jag vet om.

Mvh
Ludvig

Permalänk
Medlem
Skrivet av terragubben:

De finns flera stycken.
Safello.com erbjuder direktbetalning via Handelsbanken,IDeal och Sofort, samt BankGiro och SEPA överföringar.
btcx.se Erbjuder swish som direktbetalning samt banköverföringar.

fybse.se är en börs där du kan sätta in pengar och handla med, de kör banköverföring/Bankgiro.

De är de största tre som jag vet om.

Mvh
Ludvig

Tackar!

Permalänk
Medlem

Köpte precis från safello. Funkade super bra. Fick in mina btc på ca 5 min =). Rekomenderas

Permalänk
Avstängd

Fast de svenska alternativen är dyra. Om du inte behöver dom direkt tycker jag du ska kolla in Bitstamp, en SEPA-överföring tar ett par dagar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sometime:

Fast de svenska alternativen är dyra. Om du inte behöver dom direkt tycker jag du ska kolla in Bitstamp, en SEPA-överföring tar ett par dagar.

Vad tar Bitstamp för avgift på SEPA?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Vad tar Bitstamp för avgift på SEPA?

Ingen, men Swedbank tar typ 10kr

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Sometime:

Ingen, men Swedbank tar typ 10kr

Jag syftar på att hämta ut pengar från Bitstamp, då lär det ju vara en hyfsad avgift (tråden handlar om köp&sälj).

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag syftar på att hämta ut pengar från Bitstamp, då lär det ju vara en hyfsad avgift (tråden handlar om köp&sälj).

Allt står på deras sida https://www.bitstamp.net/

SEPA deposits: FREE
SEPA withdrawals: 0.90 €

Permalänk
Medlem

Har inte provat bitstamp personligen men två vänner har provat att sätta in och ta ut pengar. Har funkat riktigt bra. Kostar i stort sett ingenting heller. Dock måste man verifiera sig. Skicka in bild på någon räkning där ens adress och namn är med. Ingen e-faktura. Sedan scanna bild på körkort/idhandling fram och baksida. Finns annat man kan använda istället för id handling men jag vet inte vad dem betyder. Provade själv person bevis. Dem godkände inte det eftersom det var e-person bevis som jag fick via skatteverkets hemsida.

Om någon undrar något mera kan jag kolla upp det. Har blivit godkänd där. Har bara inte tagit ut något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nzt:

Har inte provat bitstamp personligen men två vänner har provat att sätta in och ta ut pengar. Har funkat riktigt bra. Kostar i stort sett ingenting heller. Dock måste man verifiera sig. Skicka in bild på någon räkning där ens adress och namn är med. Ingen e-faktura. Sedan scanna bild på körkort/idhandling fram och baksida. Finns annat man kan använda istället för id handling men jag vet inte vad dem betyder. Provade själv person bevis. Dem godkände inte det eftersom det var e-person bevis som jag fick via skatteverkets hemsida.

Om någon undrar något mera kan jag kolla upp det. Har blivit godkänd där. Har bara inte tagit ut något.

Anledningen till att jag använder Kraken.com, vill inte skanna in leg pga risk för identitetsstöld.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Köpte bitcoins värda 100 kr på btcx.se och använde Swish, funkade bra och kan rekommenderas

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Anledningen till att jag använder Kraken.com, vill inte skanna in leg pga risk för identitetsstöld.

Lust och förklara lite mera hur det går till via kraken vid en eventuell insättning eller uttag?
Skulle var schysst.
Så slipper jag skapa account bara för att kolla upp det.

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Nzt:

Lust och förklara lite mera hur det går till via kraken vid en eventuell insättning eller uttag?
Skulle var schysst.
Så slipper jag skapa account bara för att kolla upp det.

  • För att kunna använda Kraken så måste du verifiera dig med Namn, adress, och liknande (ingen inskanning för handel upp till $2.000 per dag och $10.000 per månad). Detta tog mig ca 3h innan allt gick igenom en fredags eftermiddag, kan tänka mig eventuell längre tid på helger.

  • Du skapar en mottagningsadress på Kraken, skicka LTC/Doge/BTC eller annan valuta som supportas. Skicka din KryptoValuta till denna adress och vänta, tar allt mellan 10min till 3h beroende på nätverket.

  • Du säljer valutan mot USD eller EURO som på börsen (och alla andra sidor).

  • Den valutan du har kan du sedan plocka ut direkt mot ett SEPA-anslutet konto (alla svenska bankkonton).
    SEPA är ett sätt att skicka pengar inom EU utan att ha en massa mellanbanker och krångel, tog under 48h att få pengarna, plockade ut på söndagkväll, fick pengar på Tisdag (efter måndagens midnatt). Avgiften är €0.09 oavsätt uttagsmängd.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:
  • Du säljer valutan mot USD eller EURO som på börsen (och alla andra sidor).

  • Den valutan du har kan du sedan plocka ut direkt mot ett SEPA-anslutet konto (alla svenska bankkonton).
    SEPA är ett sätt att skicka pengar inom EU utan att ha en massa mellanbanker och krångel, tog under 48h att få pengarna, plockade ut på söndagkväll, fick pengar på Tisdag (efter måndagens midnatt). Avgiften är €0.09 oavsätt uttagsmängd.

Men det är väl enbart Euro som kan tas ut med SEPA, en USD wire transfer kostar $30.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Credde:

Men det är väl enbart Euro som kan tas ut med SEPA, en USD wire transfer kostar $30.

Det stämmer nog det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det stämmer nog det.

Så man måste komma ihåg att sälja BTC/LTC/DOGE mot EURO då man inte omeddelbart kan växla mellan EURO och USD (har gjort det fel, så får köpa lite BTC och sälja igen...)

Permalänk
Medlem

justcoin är bra

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:
  • För att kunna använda Kraken så måste du verifiera dig med Namn, adress, och liknande (ingen inskanning för handel upp till $2.000 per dag och $10.000 per månad). Detta tog mig ca 3h innan allt gick igenom en fredags eftermiddag, kan tänka mig eventuell längre tid på helger.

  • [/*][/*]

  • Du skapar en mottagningsadress på Kraken, skicka LTC/Doge/BTC eller annan valuta som supportas. Skicka din KryptoValuta till denna adress och vänta, tar allt mellan 10min till 3h beroende på nätverket.

  • [/*][/*]

  • Du säljer valutan mot USD eller EURO som på börsen (och alla andra sidor).

  • [/*][/*]

  • Den valutan du har kan du sedan plocka ut direkt mot ett SEPA-anslutet konto (alla svenska bankkonton).
    SEPA är ett sätt att skicka pengar inom EU utan att ha en massa mellanbanker och krångel, tog under 48h att få pengarna, plockade ut på söndagkväll, fick pengar på Tisdag (efter måndagens midnatt). Avgiften är €0.09 oavsätt uttagsmängd.

  • [/*][/*]

Tackar för svaret. Inte för att jag kommer ta ut några pengar med dagens kurser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

någon som har erfarenhet av BTC-E eller Coinbase?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaC13:

någon som har erfarenhet av BTC-E eller Coinbase?

Ingen erfarenhet av att ta ut eller köpa men tror Coinbase inte går till sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem

Ok men BTC-e gör det i alla fall dem godtar ju både SEPA och VISA/Mastercard

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaC13:

Ok men BTC-e gör det i alla fall dem godtar ju både SEPA och VISA/Mastercard

Bara och köra. Bäst pris där också oftast om man ska köpa. Men kostar väldigt mycket att ta ut pengar där. Bäst och ta ut någon annan stans när man ska ta ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Anledningen till att jag använder Kraken.com, vill inte skanna in leg pga risk för identitetsstöld.

Var hittar man diagrammen för BTC kursen på den här sidan? ( kan du länka?) Jag har kollat runt lite och hittar massor av olika växlings kurser förutom den som gäller USD/BTC eller EUR/BTC.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av NaC13:

Var hittar man diagrammen för BTC kursen på den här sidan? ( kan du länka?) Jag har kollat runt lite och hittar massor av olika växlings kurser förutom den som gäller USD/BTC eller EUR/BTC.

Enligt den internationella standarden så heter inte BTC på Kraken utan XBT.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Ok då förstår jag. Det känns som en lovande sida och jag håller med dig om att det inte känns så lockande att scanna in Id handlingar som man måste på Bitstamp och BTC-e

Har du koll på hur lång tid en deposit / withdrawal tar på ett ungefär?

Permalänk

Jag tycker bitstamp är en trevlig sida, har alltid fungerat bra för mig. Även testat BTC-E, funkar också ok, fast roligast är nog "Trollbox" där (chattboxen där folk trollar i kapp om bitcoinprognoser ).

Permalänk
Medlem

Jag har kört kraken ett tag nu och det har funkat hur bra som helst i mitt tycke. Så den sidan kan jag absolut rekommendera!

Permalänk
Medlem

vad hände med kapiton.se?

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

vad hände med kapiton.se?

https://www.google.se/search?q=kapiton.se