Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Vilka Mynt Mine:ar ni idag?

Tänkte rent allmänt en tråd för intressanta mynt.
Många har dragit tillbaka sig då det inte är speciellt gynnsamt att mine:a idag men jag håller fortfarande på med både Einsteinium och PotCoin. Vad mine:ar ni? Och om ni vill, även varför just du tror på detta myntet?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tänkte rent allmänt en tråd för intressanta mynt.
Många har dragit tillbaka sig då det inte är speciellt gynnsamt att mine:a idag men jag håller fortfarande på med både Einsteinium och PotCoin. Vad mine:ar ni? Och om ni vill, även varför just du tror på detta myntet?

Mine:ar LTC

Anledningen: det är coinet som jag tror har störst chans att lyckas
(Funderar dock på att byta då difficultyn har gått upp extremt mycket nu och priset har halverats(nästan) :/ )

edit : anledningen till att jag tror att det kommer lyckas är att LTC är "välkänt" och att det ligger bra till i pris jämfört med andra coins)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Kör på http://blackcoinpool.com/ får ut ca 60BC/MH. Vilket får ses som ganska ok nu för tiden. 0,005208 BTC/MH/Dag

Vad får ni andra ut i BTC/MH/Dag?

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Middlecoin här och får utbetalt i BTC, jag får ut ca 15-16 kronor / dag på ~1MH/s, så strax över 450kr per månad. Jag siktade på att få ut runt tusenlappen i månaden så det är ju inte så bra som det kunde vara. Men men, det är ju bara att pumpa in fler grafikkort om man inte är nöjd. På 4 månader går jag break even på vad jag har behövt investera om det fortsätter så här. Allt som är plus ser jag som en bonus.

Jag har pausat med litecoins också, har strax över 8 st idag. Går värdet upp kanske jag satsar igen. Det tog mig ungefär 5 dagar att få ihop en LTC.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

http://wafflepool.com
Får ~0,007/Mhs/dag.
Sen försöker jag mig på att instamina mynt som kan bli någon och när tid finns. Det är ju ofta sena nätter och uppskjutna släpp så det tar lite på glädjen^^. Inga direkta jackpotvinster där än dock.

Permalänk
Medlem

BlackCoinPool Profitability:

04/07
Wafflepool: 0.0043 BTC / MH
Clevermining: 0.00437 BTC / MH
BlackCoinPool: 0.00543 BTC / MH

+ 24% over Waffle, + 26% over Clevermining.

04/06
Wafflepool: 0.0044 BTC / MH
Clevermining: 0.00391 BTC / MH
BlackCoinPool: 0.0049 BTC / MH

+ 11% over Waffle, + 25% over Clevermining.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=469640.msg6120661#msg...

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem

Just nu är det LTC som gäller men när jag får hem lite mer minne så blir det vertcoin. Anledning? ASICs och att min favvopool nyligen lade till vertcoin.

Visa signatur

“Om du vill veta vem som bestämmer över dig, fråga dig själv
vem du inte får kritisera.”

Permalänk
Discokungen
Skrivet av blade80:

Middlecoin här och får utbetalt i BTC, jag får ut ca 15-16 kronor / dag på ~1MH/s, så strax över 450kr per månad. Jag siktade på att få ut runt tusenlappen i månaden så det är ju inte så bra som det kunde vara. Men men, det är ju bara att pumpa in fler grafikkort om man inte är nöjd. På 4 månader går jag break even på vad jag har behövt investera om det fortsätter så här. Allt som är plus ser jag som en bonus.

Jag har pausat med litecoins också, har strax över 8 st idag. Går värdet upp kanske jag satsar igen. Det tog mig ungefär 5 dagar att få ihop en LTC.

Middlecoin ger ingen bra utdelning i det långa loppet dock. Www.poolpicker.eu

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

amigacoin

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKab:

Kör på http://blackcoinpool.com/ får ut ca 60BC/MH. Vilket får ses som ganska ok nu för tiden. 0,005208 BTC/MH/Dag

Vad får ni andra ut i BTC/MH/Dag?

Kör lite på den med både på min Scrypt miner och min Antminer. Annars är det lite olika (KRN och ECC på scrypt) och Eligius och 50btc på Antminern.

Permalänk
Medlem

kör också på blackcoinpool riktigt fina utdelningar samt bonusar för tillfället. blackcoin.co

Permalänk
Medlem

Hyr ut min rigg till 0.0062btc/mh/dag Ingen aning om vad hen minear. Diffen ligger på ~20 om någon vill forska hehe

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MIST_:

Hyr ut min rigg till 0.0062btc/mh/dag Ingen aning om vad hen minear. Diffen ligger på ~20 om någon vill forska hehe

Kanske skulle vara något för mig att göra. Hur gör du detta?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kör DOGE trots att värdet är skit nuförtiden.
Men man får inte sluta hoppas, TO THE MOON!

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ZaInT:

Kör DOGE trots att värdet är skit nuförtiden.
Men man får inte sluta hoppas, TO THE MOON!

Det är inte stora volymer som handlas i Doge numera, runt 15BTC/dygn. Potcoin ligger nästan runt 75BTC/dygn. Einsteinium ligger på dryga 20BTC/dygn.
Tror doge kommer drälla runt ett tag till

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är inte stora volymer som handlas i Doge numera, runt 15BTC/dygn. Potcoin ligger nästan runt 75BTC/dygn. Einsteinium ligger på dryga 20BTC/dygn.
Tror doge kommer drälla runt ett tag till

Jag förstår inte riktigt vad du menar, är det positivt eller negativt?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Endast Vertcoin.

Permalänk

Doge.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ZaInT:

Jag förstår inte riktigt vad du menar, är det positivt eller negativt?

DogeCoin handlas det inte så mycket med längre om man jämför med andra mynt.
Potcoin och den mycket yngre EMC² Handlas det tom mer med. Det är negativt för Dogecoin, en liten användarbas betyder ett lägre värde generellt sett.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kör Doge då jag inte har satt mig in i vilket annat coin jag ska minea. Ska testa lite BlackCoin, är det något?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

DogeCoin handlas det inte så mycket med längre om man jämför med andra mynt.
Potcoin och den mycket yngre EMC² Handlas det tom mer med. Det är negativt för Dogecoin, en liten användarbas betyder ett lägre värde generellt sett.

Då förstår jag vad du menar. Jag orkar dock inte byta coin varannan vecka och mecka nya konfigurationer och pooler och allt vad det innebär, så jag får hoppas på att det går bättre snart igen även om det kanske inte blir så.
De riktigt gyllene dagarna är som vi alla vet förbi Får vara glad för allt jag fick ut av BTC i början, måste vara femsiffrigt värde på grejjorna under åren...

EDIT: Märkte nyss att man kan logga in på Mt. Gox igen och se sitt saldo, men inte mer än så. Sidan hintar faktiskt om att man kanske kommer att få ut sina besparingar ändå. I want to believe.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Knugencoin anyone?

http://knugencoin.se/

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av alatan:

Kör Doge då jag inte har satt mig in i vilket annat coin jag ska minea. Ska testa lite BlackCoin, är det något?

Det går inte att mine:a Blackcoin längre men du kan mine:a på en pool som mine:ar andra valutor och betalar ut i Blackcoin.

Skrivet av ZaInT:

Då förstår jag vad du menar. Jag orkar dock inte byta coin varannan vecka och mecka nya konfigurationer och pooler och allt vad det innebär, så jag får hoppas på att det går bättre snart igen även om det kanske inte blir så.
De riktigt gyllene dagarna är som vi alla vet förbi Får vara glad för allt jag fick ut av BTC i början, måste vara femsiffrigt värde på grejjorna under åren...

EDIT: Märkte nyss att man kan logga in på Mt. Gox igen och se sitt saldo, men inte mer än så. Sidan hintar faktiskt om att man kanske kommer att få ut sina besparingar ändå. I want to believe.

Hoppas väl på att folk får tillbaka sina pengar från GoX.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Middlecoin ger ingen bra utdelning i det långa loppet dock. Www.poolpicker.eu

Tack för tipset, då kör jag lite clevermining så länge.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

Metiscoin och CGA.
Metiscoin kommer få en revival till sommaren gissar jag på, FPGA resistent och när folk i varmare länders scryptriggar kokar till sommaren och FPGA`s rullar ut på bred front så kommer folk att se sig om efter andra algo`s som är snällare mot korten.
Visst X11 och vertScrypt i all ära men Metis är ett etablerat coin.
MTS drar 30-40% mindre ström än Scrypt, korten ligger under 70 grader med fläkten på 50%, man kan dra ner memclock så lågt det går utan mer än någon 1% förändring i hashrate, fördelarna är många.
Svårighetsgraden droppade 75% för ett par dagar sedan man bara öser in just nu, hashrate på Ypool låg på över 20gHash förut och bumpade upp svårighetsgraden rätt rejält, den droppade men många miners kom inte tillbaka.
Skiter sig planeringen blir det Sämsjöns camping istället för Legoland för ungarna!
Skämt åsido CGA betalar elen och MTS är sparkontot just nu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av miningviking:

Metiscoin och CGA.
Metiscoin kommer få en revival till sommaren gissar jag på, FPGA resistent och när folk i varmare länders scryptriggar kokar till sommaren och FPGA`s rullar ut på bred front så kommer folk att se sig om efter andra algo`s som är snällare mot korten.
Visst X11 och vertScrypt i all ära men Metis är ett etablerat coin.
MTS drar 30-40% mindre ström än Scrypt, korten ligger under 70 grader med fläkten på 50%, man kan dra ner memclock så lågt det går utan mer än någon 1% förändring i hashrate, fördelarna är många.
Svårighetsgraden droppade 75% för ett par dagar sedan man bara öser in just nu, hashrate på Ypool låg på över 20gHash förut och bumpade upp svårighetsgraden rätt rejält, den droppade men många miners kom inte tillbaka.
Skiter sig planeringen blir det Sämsjöns camping istället för Legoland för ungarna!
Skämt åsido CGA betalar elen och MTS är sparkontot just nu.

Hmm, Metis verkar ju hyfsat intressant till sommaren, funderar på lite energisnålare valutor då jag mer eller mindre går jämnt ut idag.

CGA verkar inte lika intressant.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

Hmm, Metis verkar ju hyfsat intressant till sommaren, funderar på lite energisnålare valutor då jag mer eller mindre går jämnt ut idag.

CGA verkar inte lika intressant.

CGA är ointressant men det ger rätt bra avkastning just nu, ett mine:a och dumpa coin.
Helt meningslöst egentligen, anomaly konceptet är ju borta, nu är det mer random block reward coin.
2 av killarna bakom CGA är ju moderatorer i Poloniex trollbox nu så det ger gratis boost och det är bra för mig som bara vill sälja.. Metis är som sagt för att hålla på längre sikt, sjukt snällt mot korten, under 70 grader med fläktarna på 50%, mitt garage är rätt kallt så andra kanske landar 5 grader högre eller får höja fanspeed till 60-70%
Skulle hashraten bara öka till 1/4 del av sin peak så.. Toppar det av runt 4-5000 satoshi så dumpar jag omedelbums.

Köper en del NoirShares, ingen vits att mine:a det just nu får 5 om dagen med en klockad 4670k, retarderad hashrate från botnets och datacenters men det är max 5 miljoner PoW coins och dom dumpar hejdlöst så köper istället.
Ska stoppa in lite mer i mining fund för NRS innan den tolfte, Barwizi känns som en sån kille att man vågar köpa in sig i hans projekt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av miningviking:

CGA är ointressant men det ger rätt bra avkastning just nu, ett mine:a och dumpa coin.
Helt meningslöst egentligen, anomaly konceptet är ju borta, nu är det mer random block reward coin.
2 av killarna bakom CGA är ju moderatorer i Poloniex trollbox nu så det ger gratis boost och det är bra för mig som bara vill sälja.. Metis är som sagt för att hålla på längre sikt, sjukt snällt mot korten, under 70 grader med fläktarna på 50%, mitt garage är rätt kallt så andra kanske landar 5 grader högre eller får höja fanspeed till 60-70%
Skulle hashraten bara öka till 1/4 del av sin peak så.. Toppar det av runt 4-5000 satoshi så dumpar jag omedelbums.

Köper en del NoirShares, ingen vits att mine:a det just nu får 5 om dagen med en klockad 4670k, retarderad hashrate från botnets och datacenters men det är max 5 miljoner PoW coins och dom dumpar hejdlöst så köper istället.
Ska stoppa in lite mer i mining fund för NRS innan den tolfte, Barwizi känns som en sån kille att man vågar köpa in sig i hans projekt.

NRS? Inte hört något om det.

Själv dumpar jag Pot & Ensteinium, pot verkar dock ha potential att stiga lite till om man kollar graferna.
Sedan överger jag nog Doge nu, har gått ner så länge att man inte orkar längre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DavidtheDoom:

NRS? Inte hört något om det.

Själv dumpar jag Pot & Ensteinium, pot verkar dock ha potential att stiga lite till om man kollar graferna.
Sedan överger jag nog Doge nu, har gått ner så länge att man inte orkar längre.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=464197.0

NRS är en PTS/BTSX DAC klon kan man enklast säga.
Alla investeringar just nu går till mining fund fram tills den tolfte.
Tror det är 3 terrahash på ingång, fördelas sen efter andelar i mining fund.
Från killen bakom NoirBits som fick sitt coin hardforkat och kapat när han flyttade mellan kontinenter, världens mest misslyckade community takeover, fast jag täljde en del guld där tidigt förra hösten.
Stoppat in 0.12btc eller nåt sånt, stoppar väl in 0.10 till tror jag.

Händer mer med NRS än BTSX, hade 32+ PTS när dom speglade blockkedjan sista februari, känns som man väntat rätt länge nu.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av miningviking:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=464197.0

NRS är en PTS/BTSX DAC klon kan man enklast säga.
Alla investeringar just nu går till mining fund fram tills den tolfte.
Tror det är 3 terrahash på ingång, fördelas sen efter andelar i mining fund.
Från killen bakom NoirBits som fick sitt coin hardforkat och kapat när han flyttade mellan kontinenter, världens mest misslyckade community takeover, fast jag täljde en del guld där tidigt förra hösten.
Stoppat in 0.12btc eller nåt sånt, stoppar väl in 0.10 till tror jag.

Händer mer med NRS än BTSX, hade 32+ PTS när dom speglade blockkedjan sista februari, känns som man väntat rätt länge nu.

Förstår inte riktigt vad du investerar i och vad du ska få ut av det. 3Terrahash mining nätverk som skall mine:a Scrypt och betala ut i BTC eller är det ASIC man sponsrar?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin