Total nybörjare på mining, var ska man börja?

Permalänk
Medlem

Total nybörjare på mining, var ska man börja?

Såg idag Barnacules video om kryptovalutor, speciellt bitcoins. ( https://www.youtube.com/watch?v=JqnbtFHlOsA )

Fångade upp mitt intresse och har inte gjort annat än läst på så mycket jag bara kan idag. Även om jag inte tänkt börja än på ett tag, vill läsa på lite till, så undrar jag om det finns någon "vettig" valuta som man kan minea med gpu eller cpu bara för att så att säga testa på hur det funkar? Förstår att jag antagligen inte lär komma långt på mina klena grejer men vill testa lite och se hur det går så man eventuellet kan investera i asic prylar eller liknande någon gång i framtiden om jag tycker det är kul och när jag förstår det bätte.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är du lite mer än ett år sen med detta då litecoin var värt att mina med grafikkort.
Bitcoins har inte varit möjliga att mina med grafikkort på ett par år, barnacules är också ganska sent ute även om han nu har fått ASIC maskiner gratis.

Att investera i ASIC prylar är svårt i att tjäna på, inköpspriset för maskiner som levererar bra är HÖGT och utdelningen ganska låg, tar väl ett par år att tänja igen pengarna man lägger på en ASIC :/

Jag hade tur och började tidigt, mina två grafikkort betalade sig själva och lite till på några månader men det fick fort utför med litecoins, gick från 30$/LTC till 3$/LTC på någon vecka samtidigt som svårighetsgraden sköt i höjden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

konstruerade "pengar" är pyramidspel, så fort den stora massan skall börja håva in dör det, kort sagt, du är flera år för sen.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Jag var lite sen in i det hela (och medveten om att det är ett pyramidspel) men vill man ha det som en småkul hobby så är det bara att köra på. Dock rekommenderar jag att du har nånstans att ställa din utrustning där du slipper tänka på elkostnaden

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är man med i forum och liknande så kan man ha turen att komma in på ett nytt mynt och då ha en viss möjlighet att känna pengar. Men i övrigt är det svårt att gå med vinst om man inte har gratis el och gratis hårdvara.
Men det finns vissa möjligheter med ett mynt som heter Paycoin. Om ni köper in er nu ska kan ni KANSKE tjäna lite pengar. Har själv gått flera tusen i vinst på Paycoin

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

konstruerade "pengar" är pyramidspel, så fort den stora massan skall börja håva in dör det, kort sagt, du är flera år för sen.

Bitcoins är inget pyramidspel. De enda som hade tjänat på om OP hade börjat mine:a är hans elbolag.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.