Verktyg Visningsval
2012-07-31, 14:42   #1

furryowl

Medlem

furryowls avatar

Plats: Svenljunga

Registrerad: jan 2012

Två skärmar sapphire HD6970 funkar inte?

Hej har två skärmar en fujitsu e22w-5, en benqe2200HDA och ett sapphire HD6970. Jag har kopplat in skärmarna via DVI uttagen på grafikkortet, har läst runt lite och efterblivet nog ska det tydligen inte gå att ha dual monitor via DVI. Fujitsu skärmen är lite större med men vet inte om det gör bågon större skillnad. Jag har försökt att identifiera andra skärmen med både windows och catalyst control center men inget av dem hjälper. Några idéer?
furryowl är inte uppkopplad
2012-07-31, 14:55   #2

Otur

Medlem

Plats: Grid 56'N, 14'E

Registrerad: feb 2002

dual via DVI är inget problem. Funkar skärmarna var för sig om du rycker ut sladden till den andra? provat med en annan sladd? DVI vald som insignal till skärm#2? (på skärmen)
2012-07-31, 15:00   #3

Saven

Medlem

Plats: Gällivare

Registrerad: jul 2006

http://dataton.com/forum/topic/279-a...-dual-monitor/

tror du måste köra DP om du kör olika storlekar på skärmarna...
du har väl inte 2 stycken VGA skärmar? vilket fall som helst så är det nog display port som gäller
Saven är inte uppkopplad
2012-07-31, 15:15   #4

Otur

Medlem

Jag har 2 DVI-anslutna skärmar på mitt 6970, har inget problem med det. kan ha olika upplösningar/skärmar också.

jag tittade inte detaljerat på dina skärmar, men såg på prisjakt att din benq bara har vga in?
dvi->vga funkar bara på dvi-porten som är single-link om jag inte kommer ihåg fel. (tror det är den nedre?)
2012-07-31, 16:00   #5

furryowl

Medlem

furryowls avatar

Citat:
dual via DVI är inget problem. Funkar skärmarna var för sig om du rycker ut sladden till den andra? provat med en annan sladd? DVI vald som insignal till skärm#2? (på skärmen)
testat att byta kablar skärmarna funkar individuellt. Kan inte gå in på skärmsettings bara för att skärmarna blinkar ni signal och sen går dem i sleepmode

Citat:
http://dataton.com/forum/topic/279-a...-dual-monitor/

tror du måste köra DP om du kör olika storlekar på skärmarna...
du har väl inte 2 stycken VGA skärmar? vilket fall som helst så är det nog display port som gäller
Har redan kollat på länken den hjälpte inte särskilt, VGA skärmar? unika på något vis? använder VGA intagen på skärmarna DP är de dem små jävla uttagen? Har bara två stycken VGA kablar med två stycken DVI adaptrar

Jag har 2 DVI-anslutna skärmar på mitt 6970, har inget problem med det. kan ha olika upplösningar/skärmar också.

Citat:

jag tittade inte detaljerat på dina skärmar, men såg på prisjakt att din benq bara har vga in?
dvi->vga funkar bara på dvi-porten som är single-link om jag inte kommer ihåg fel. (tror det är den nedre?)
Okej förstår till viss del men vill bara ha en lösning
2012-07-31, 16:12   #6

Otur

Medlem

hmm, din fujitsu har väl DVI-ingång? du har inte en ren DVI-kabel att prova med eller kan låna/få av någon?
2012-07-31, 16:13   #7

furryowl

Medlem

furryowls avatar

Den har dvi ingång men har ingen sladd
2012-07-31, 16:39   #8

Saven

Medlem

Plats: Gällivare

Registrerad: jul 2006

jaaa det var väl så att dual dvi inte hade någon analog ingång det är bara digital, så du måste fixa en dvi kabel.
Saven är inte uppkopplad
2012-07-31, 16:55   #9

furryowl

Medlem

furryowls avatar

tack för hjälpen iaf får väl köpa det då
2012-08-04, 17:02   #10

Avyal

Medlem

Plats: hemma

Registrerad: nov 2007

Lånar tråden lite då ja har samma problem. då båda skärmarna har VGA utgångar.
Har tänk köpa en skärm med HDMI utgång kommer ja då kunna ha 2 igång (en HDMI en VGA >DVI adapter)?

Senast redigerad av Avyal 2012-08-04 klockan 17:09.
Avyal är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb