Tips på skärmar för LP-setup, den stora för gaming?

Permalänk
Medlem

Tips på skärmar för LP-setup, den stora för gaming?

Hejsan!
Jag vill ha en LP (Landscape-Portrait) setup till min nya dator jag har tänkt köpa, och nu undrar jag vilka skärmar jag ska välja.
Jag är ute efter en >27"-monitor att spela på, och sedan en sidomonitor för att kunna surfa, lägga php-kod vid hemsideskapande, photoshop-verktyg etc.
Jag har inte tänkt köra eyefinity eller liknande på de flesta spel, kanske är något enstaka typ WoW för att lägga till karta, chat etc på den andra skärmen, men jag tror att två stora skärmar bredvid varandra i landscape blir dumt när jag bara ska ha den ena som sekundär monitor.
Problemet är väl att det inte finns någon bra setup för 27"? Som jag har förstått det är det 30-20 som gäller isåfall?
27" hade nog räckt, så jag var inne på att sätta upp det så det inte blir perfekt med ppi/höjd etc, men samtidigt kanske man vill testa eyefinity senare så ska man ändå köpa nått kanske det är lika bra att se till att det matchar?

Finns det ens några vettiga 30" spelskärmar för kanske runt 6-7000:-? Jag kan gå upp något till men inte allför mycket.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit