2 Skärmar en som bara klarar 75hz och en som klarar 144hz men kan max ha 85hz på den

Permalänk
Medlem

2 Skärmar en som bara klarar 75hz och en som klarar 144hz men kan max ha 85hz på den

Hej! Har nyligen köpt en Asus VG248QE och har använt den ett tag. Men jag hade en gammal skärm så jag ville använda båda (det är en SyncMaster 171s) Så jag bestämde mig för att köpa en Mini DisplayPort kabel och ha den till Asusskärmen men det står att jag har lower settings applied och kan inte använda mig av högre resolutioner/hz antal (eller vad man skall säga) Så jag googlade lite men hittade ingen klok förklaring till hur jag skulle lösa det så att jag kan ha 144hz på den ena och 75hz på den andra. Samt så blinkar Asusskärmen sedan jag satt i den med Mini Displayport det gjorde den inte förut. Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Berätta exakt vad du har och exakt hur du kopplat. Finns massor av Mini DisplayPort prylar och grafikkort med olika portar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Berätta exakt vad du har och exakt hur du kopplat. Finns massor av Mini DisplayPort prylar och grafikkort med olika portar.

Har en vanlig DisplayPort kabel som är går in i en adapter som är mini displayport eftersom jag inte har ''vanlig'' (jag kollade inte innan jag köpte). Och DisplayPorten sitter i min 144hz skärm som går till mitt grafikkort som är ett Gigabyte Radeon R9 280X med en DVI, en hdmi och 2 miniDP portar.
Asusen (144hzen) sitter i mini displayport porten med en standard displayport http://www.kjell.com/sortiment/dator...dapter--p68939 och en sådan adapter. Min andra monitor sitter inkopplad med DVI och funkar som den skall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Berätta exakt vad du har och exakt hur du kopplat. Finns massor av Mini DisplayPort prylar och grafikkort med olika portar.

Ber om ursäkt glömde citera så svaret blev lite sent :/