Problem med irriterande ljus på andraskärm

Permalänk
Medlem

Problem med irriterande ljus på andraskärm

Hej, jag har precis skaffat mig en andra skärm till datorn. Jag har några olika problem och behöver hjälp med dom. På skärmen som jag inte spelar på så är ljuset konstigt och huvudvärksframkallande, jag hittar inga inställningar för att ändra på det (min primära skärm är som vanligt). Behöver också hjälp med att spelet (cs go) tabbas ner när jag trycker på den andra skärmen, och om jag är inne på t.ex mw3 så kan jag inte föra över musen alls på den sekundära skärmen.

Som ni kanske förstår så är jag inte så it-teknisk så hjälp hade varit väldigt uppskattat.

§3.1
Permalänk
Medlem

Ljuset på andra skärmen får du såklart ställa in på skärmen..

Att du tabbas ner och inte kan föra över musen är för att du inte kör Windowmode maximized i spelen utan kör fullscreen.

Permalänk
Medlem

Det är inte ljusstyrkan i sig den har jag redan ändat, utan det är som skimringar på skärmen. Vad är det för ngt och hur ställer jag in det?

Permalänk
Moderator
Forumledare

*Rubrik ändrad*

Tänk att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum, se §3.1. Det går alldeles utmärkt att ändra rubriken i efterhand (om du t.ex. är missnöjd med min).

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord