TV:n stänger av output till skärmen

Permalänk

TV:n stänger av output till skärmen

Har lite problem med min setup. Har riggen i min signatur kopplad till en LCD-tv (en gammal LH4000) och Eizo-skärmen. Eizon är primär och kopplas via GTX 970-kortets Displayport till HDMI via en adapter, LG-TV:n är kopplad via en receiver till HDMI-porten på samma kort.

Mitt problem är att jag inte hittar några inställningar som gör att endast Eizon kan vara på. Släcker jag tv:n dör också bilden på Eizon. Däremot går det utmärkt att ha tv:n på via annan källa och använda bara Eizo-skärmen, men så fort TV:n dör så dör också skärmen. Det känns som om TV:n är primär fastän den inte är inställd som det. Även Bios visas på tv:n, dessutom är källan Bildskärm vid Windows-p TV:n och "Endast andra bildskärm" Eizon, när jag vill att det ska vara tvärtom.

Några ideér?

Visa signatur

Dator: Corsair 250D Mini Itx | Corsair 600W 80 Plus Bronze | MSI Z77IA-S01 mITX | Intel Core i7 3770k @ 4,4 ghz | Kingston HyperX blu 8GB 1600Mhz | EVGA GTX 1080 Gaming | Corsair H60 | 120 GB Samsung SSD | 2TB Toshiba HDD | Windows 10 64x bit.
Kringutrustning: EIZO Foris FS2333 | Samsung UE55KS8005 |

Permalänk
Skrivet av Mental_istid:

Har lite problem med min setup. Har riggen i min signatur kopplad till en LCD-tv (en gammal LH4000) och Eizo-skärmen. Eizon är primär och kopplas via GTX 970-kortets Displayport till HDMI via en adapter, LG-TV:n är kopplad via en receiver till HDMI-porten på samma kort.

Mitt problem är att jag inte hittar några inställningar som gör att endast Eizon kan vara på. Släcker jag tv:n dör också bilden på Eizon. Däremot går det utmärkt att ha tv:n på via annan källa och använda bara Eizo-skärmen, men så fort TV:n dör så dör också skärmen. Det känns som om TV:n är primär fastän den inte är inställd som det. Även Bios visas på tv:n, dessutom är källan Bildskärm vid Windows-p TV:n och "Endast andra bildskärm" Eizon, när jag vill att det ska vara tvärtom.

Några ideér?

Har precis samma problem! Sjukt störande! Har också sett till så att datorskärmen är inställd som primär monitor i både Nvidia control settings och resolution settings på skrivbordet men likt förbannat så tilldelar Nvidia eller Windows datorskärmen som andreskärm.

Verkar ju inte finnas någon lösning på detta. Har verkligen sökt med ljus och lyckta.

Har du hittat någon lösning?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Iceman_86, Använder du också en resiver?
Mental_istid, har du testat utan resivern mellan datorn och TV?

Jag har sett 2 trådar där det funkade utan men inte med resivern men minns inte detaljerna.