Använda både int. grafik och PCI GPU?

Permalänk
Inaktiv

Använda både int. grafik och PCI GPU?

Tjenare!
Jag har ett 560ti som jag kopplat till två skärmar men skulle vilja ha en till skärm. Jag har försökt koppla in den tredje till mitt moderkort men eftersom jag endast verkar kunna välja antingen PCI eller integrerad grafik (3570K). Finns det något sätt att göra så jag kan köra båda två?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192309:

Tjenare!
Jag har ett 560ti som jag kopplat till två skärmar men skulle vilja ha en till skärm. Jag har försökt koppla in den tredje till mitt moderkort men eftersom jag endast verkar kunna välja antingen PCI eller integrerad grafik (3570K). Finns det något sätt att göra så jag kan köra båda två?

Hm, skevt. Jag har ett läge på mitt 1150 moderkort i UEFI där jag kan välja att köra båda samtidigt iallafall.
Ta en titt igen, jag kan återkomma med vad det heter för min del.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon192309:

Tjenare!
Jag har ett 560ti som jag kopplat till två skärmar men skulle vilja ha en till skärm. Jag har försökt koppla in den tredje till mitt moderkort men eftersom jag endast verkar kunna välja antingen PCI eller integrerad grafik (3570K). Finns det något sätt att göra så jag kan köra båda två?

Är det i BIOS du bara kan välja på PCI eller iGPU? Säker på att det inte är init display first-inställningen du fingrar på? Den har inget att göra med vilka grafikkretsar som är aktiverade. Det brukar vara en separat inställning för på- och avslagning av iGPU.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon192309:

Tjenare!
Jag har ett 560ti som jag kopplat till två skärmar men skulle vilja ha en till skärm. Jag har försökt koppla in den tredje till mitt moderkort men eftersom jag endast verkar kunna välja antingen PCI eller integrerad grafik (3570K). Finns det något sätt att göra så jag kan köra båda två?

Du har alternativet för multidisplay eller liknande. Låter som att du pillar på initial GPU som sagt. Brukar ligga under "peripheral" eller GPU settings i en under meny.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin