3 skärmar i 1 av 2 GTX 780 - Ändrar brightness automatiskt efter avstängning av skärm

Permalänk
Medlem

3 skärmar i 1 av 2 GTX 780 - Ändrar brightness automatiskt efter avstängning av skärm

Tjena

Har haft detta problem ett tag nu, men trodde det skulle försvinna av sig självt, hoppfull som man är. Jag har en ASUS ROG Swift, en Samsung 2233Rz och en LG TV 42'' inkopplade i ett av mina två ASUS GTX 780 DC2. Swiften via displayport, samsungen via DVI och TV:n via HDMI.

Nu till själva problemet. Jag stänger väldigt sällan av min burk. Den står dygnet runt om jag inte reser iväg. Så jag stänger bara av alla skärmar på knappen och så får dem stå avstängda tills nästa dag. Inga konstigheter. Men det är så att min samsung 2233rz, den har jag haft uppskruvad på väggen ovanför min ROG swift, så det blev lite svårt att se på skärmen ovanför så jag maxade brightness på den.

MEN, efter att jag har haft skärmarna avstängda en tid, så är det som att min ROG Swift och Samsung 2233rz har BYTT brightness med varandra. Helt plötsligt är det min main skärm, ROG Swift, som är urmaxad på brightness. Det som motverkar detta är att starta om datorn, eller gå in i bildskärmsinställningar och kryssa ur de andra skärmarna, för att sedan kryssa i dem och flytta tillbaka dem i "rätt ordning" igen. Detta verkar bara hända när dem stått av ett längre tag. Några timmar verkar inte ha någon effekt. Utan det verkar vara över natten när det blir några fler timmar.

Jag fattar verkligen inte hur detta uppstår. Förstår om det inte finns nån som kan hjälpa på detta udda problem men försöka måste man.

Peace.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √