Tre skärmar i Eyefinity - alla skärmar slocknar!

Permalänk
Medlem

Tre skärmar i Eyefinity - alla skärmar slocknar!

Tja!

Jag har just fått alla mina tre skärmar att rulla separat, men jag vill ju så klart kunna köra dem som en skärm!

De tre skärmarna speglar varandra, två går på DVI och den tredje på Display Port med en aktiv DVI-adapter.
Så fort jag ens kommer i närheten av att försöka köra guiden i CCC så slocknar alla tre skärmarna. Jag väljer skärmkonfiguration (3x1), väljer nästa och sen blir alla tre svarta.

Jag kör 2 st R9 280X i X-fire, allt uppdaterat, senaste CCC.

För att återställa skärmarna måste jag starta om datorn och då är jag tillbaks med 3 st speglade skärmar.

Assistans någon?

Permalänk
Inaktiv

Hej,

installerat om drivrutinerna?

Antar att du kopplat in alla skärmar i huvud-kortet?
Fungerar det om du disablar crossfire?

En till fråga, funkar det om du kopplar loss skärmen som du kopplat med dvi-adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen:

Tja!

Jag har just fått alla mina tre skärmar att rulla separat, men jag vill ju så klart kunna köra dem som en skärm!

De tre skärmarna speglar varandra, två går på DVI och den tredje på Display Port med en aktiv DVI-adapter.
Så fort jag ens kommer i närheten av att försöka köra guiden i CCC så slocknar alla tre skärmarna. Jag väljer skärmkonfiguration (3x1), väljer nästa och sen blir alla tre svarta.

Jag kör 2 st R9 280X i X-fire, allt uppdaterat, senaste CCC.

För att återställa skärmarna måste jag starta om datorn och då är jag tillbaks med 3 st speglade skärmar.

Assistans någon?

Högerklicka på skrivbordet/Välj sen Skärmupplösning/Välj sen i "Flera bildskärmar" menyn och markera "Utvigda dessa bildskärmar" klicka sen på verkställ. Då får du dom tre skärmarna att bli en i s k arbetsläge. Du kan nu röra musen från vänster skärm till höger skärm, du kan kasta upp fönster på alla tre skärmar utan att dom speglas.

Sen confar du en Eyefinity i CCC som du enbart använder när du spelar.

Vill också passa på att tipsa om programet UltraMon, som gör att du får aktivitetsfält på alla tre skärmar plus mycket mer.

Edit/ Såg nu att du kör 2 st R9 280X i X-fire. Så mitt tips är kanske fel då...

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]