Citat:
Ursprungligen inskrivet av
strejf
Jag såg bara att han loggat in med ett Microsoft Account som var kopplat till ett domänkonto. Jag kan tänka mig att företag kommer ha möjlighet att låta sina användare logga in på sina datorer hemma (med företagkontot) och därmed få tillgång till allt på företagsnätverket på ett säkert sätt.
Min favoritfunktion som de visade i Windows 8 Server var data deduplication. Exempelvis berättade de om hur de fick in 10TB data på en 500GB hårddisk.
Inte en chans. Dels så fungerar det inte så, filerna ligger på företagets server så användarna skulle alltså behöva en VPN tunnel för att komma åt dem, och dels så skulle det vara an stor säkerhetsrisk.
I teorin kan man låta användarna ha det i sina lokala dokument som kan lagras hos microsoft, men då finns fortfarande säkerhetsrisken (det krävs bara att någon kommer på användarnamn och lösenord istället för att det krävs det plus en fysisk närvaro för att komma in) och det blir krångel när personen slutar och hans eller hennes efterträdare behöver tillgång till samma dokument. Det kan redan göras idag med t.ex. dropbox, men det används inte.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
strejf
Vem har sagt att man inte får upplysa om nackdelarna? Inte jag i alla fall.
Jag bad en moderator nollställa omröstningen och göra om frågan eftersom att jag tycker att detta passar tråden bättre. Tyvärr blev antalet visningar av tråden också nollställd. Du får gärna tro att det var du som fick mig att göra detta, det spelar mig ingen roll. Hur det går i omröstningen spelar mig väldigt lite roll det också, jag är jättenöjd över att många har blivit upplysta om några av fördelarna med Windows 8.
Det är inte alla som tycker att min lista bara tar upp det positiva, många har gjort sitt bästa för att klaga på den. Men det är ju jättebra om du tycker att alla 25 punkter är positiva, det gillar jag!
Den nya missar ett viktigt alternativ: Varken eller.
Jag tycker precis lika illa om Win8 nu som innan.