Verktyg Visningsval
2012-03-24, 09:14   #361

Enity

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av strejf Visa inlägg
Nu blir det verkligen intressant. Berätta gärna vad du vill ha sagt med den där bilden. WinRT är enligt mig den största nyheten för Windows sedan Win32 kom i Windows 95.
Jag anser att "metro style apps" inte ska existera och att metro bara ska vara ett annat shell man kan använda istället för explorer och att det ska vara valfritt om man ska installera det överhuvudtaget.
2012-03-24, 09:18   #362

jocke92

Medlem

Registrerad: dec 2008

Citat:
Jo det kan du, jag såg det senast i onsdags när jag var på Windows 8 roadshow i Umeå. http://www.windows8roadshow.se/
Vad är fördelarna med att kunna göra det? Känns onödigt imo. Vad var de största förbättringarna som de tog upp på föreläsningen?

Då skulle jag hellre se integrerad office 365 login. Som självklart är.lika integrerat som live.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av aMpari Visa inlägg
Vad för nackdelar är det då mot Windows 7? Det skadar ju inte dig om det är snabbare och har funktioner som att montera .ISO eller SkyDrive (man använder ju Dropbox hehe) som du inte använder, dessa är ju bara att ignorera? Så vad för nackdelar är det som är så stora så att prestanda inte ens får många att gilla det?
Med lite tur kommer det api för andra så att de kan få in dropbox med flera.
Skickades från m.sweclockers.com

Senast redigerad av jocke92 2012-03-24 klockan 09:26.
2012-03-24, 09:28   #363

SteveK

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Demonlord Visa inlägg
Kan inte tänka mig att MS kommer tvinga på alla företag metro gränsnitt och inloggning via sociala medier när väldigt många företag blockar facebook, msn mm
Logga in får man göra hur man vill, men Metro går inte att stänga av.
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL
SteveK är inte uppkopplad
2012-03-24, 09:35   #364

sodapop

Medlem

Registrerad: jan 2006

Jag förstår inte riktigt vad problemet ni ser med Metro är! Som jag ser det är det alltså något som mer eller mindre byter ut skrivbordet för något med mer funktioner. Startmenyn (som är det jag normalt använder, skrivbordet är för mig oftast en död yta) är ju fortfarande där - förutom att man inte ens behöver öppna den för att börja söka efter saker.
sodapop är inte uppkopplad
2012-03-24, 09:38   #365

Enity

Medlem

Registrerad: jul 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sodapop Visa inlägg
Jag förstår inte riktigt vad problemet ni ser med Metro är! Som jag ser det är det alltså något som mer eller mindre byter ut skrivbordet för något med mer funktioner. Startmenyn (som är det jag normalt använder, skrivbordet är för mig oftast en död yta) är ju fortfarande där - förutom att man inte ens behöver öppna den för att börja söka efter saker.
Installera win8 vettja och testa själv, finns ju tydligen folk som gillar metro, du kanske också gör det.
2012-03-24, 09:59   #366

strejf

Medlem

strejfs avatar

Registrerad: maj 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jocke92 Visa inlägg
Vad är fördelarna med att kunna göra det? Känns onödigt imo. Vad var de största förbättringarna som de tog upp på föreläsningen?
Jag såg bara att han loggat in med ett Microsoft Account som var kopplat till ett domänkonto. Jag kan tänka mig att företag kommer ha möjlighet att låta sina användare logga in på sina datorer hemma (med företagkontot) och därmed få tillgång till allt på företagsnätverket på ett säkert sätt.

Min favoritfunktion som de visade i Windows 8 Server var data deduplication. Exempelvis berättade de om hur de fick in 10TB data på en 500GB hårddisk.
strejf är inte uppkopplad
2012-03-24, 10:59   #367

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Plats: här..

Registrerad: jun 2006

Citat:
Har du använt Metro? Det är en rak nedgradering som bara är omständigt att använda på en dator. Det slutar med att man får sitta och ändra alla programassociationer för att öppnas med program istället för värdelösa Metro appar. Det finns en hel rad saker du inte kan göra med Metro eller som blir oerhört omständigt.

Skickades från m.sweclockers.com
Sir. Haxalot är inte uppkopplad
2012-03-24, 14:47   #368

aMpari

Medlem

Registrerad: jul 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jocke92 Visa inlägg
Med lite tur kommer det api för andra så att de kan få in dropbox med flera.
api? Varför skulle inte Dropbox gå att installera?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Har du använt Metro? Det är en rak nedgradering som bara är omständigt att använda på en dator. Det slutar med att man får sitta och ändra alla programassociationer för att öppnas med program istället för värdelösa Metro appar. Det finns en hel rad saker du inte kan göra med Metro eller som blir oerhört omständigt.
Att testa en beta säger ju inte så mycket. Det är såklart inte MS mål att göra det krångligare på det sätt du nämner, och det kommer med all sannolikhet att bli fixat till färdig release.

Jag är absolut inte insatt, men med logiskt tänkande så kommer man långt. MS vet att Windows 7 blev en hit, och de har nu fått en klarare bild av vad vi användare vill ha: smidigare/bättre funktioner och bättre prestanda till exempel.

Jag har fortfarande inte hört något som säger att Windows 7 är bättre än Windows 8, förutom det du skrev om "Metro" här ovan, men som sagt det tror jag absolut kommer att vara väl fungerande när det släpps.
Dator: Intel i7 3770K @ 4,4 GHz | Asus P8Z77-V Deluxe | Corsair H80i | Nvidia GTX 690 4GB (+125/500 MHz, PL 135%) | Corsair Vengeance 32GB 1600 MHz RAM | Corsair AX750 | Corsair Neutron 240GB SSD + XTB lagring | Xonar Essence STX | Skärm: Dell 27" U2711 2560x1440
Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II
aMpari är uppkopplad nu Folding
2012-03-24, 16:04   #369

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Citat:
Att testa en beta säger ju inte så mycket. Det är såklart inte MS mål att göra det krångligare på det sätt du nämner, och det kommer med all sannolikhet att bli fixat till färdig release.

Jag är absolut inte insatt, men med logiskt tänkande så kommer man långt. MS vet att Windows 7 blev en hit, och de har nu fått en klarare bild av vad vi användare vill ha: smidigare/bättre funktioner och bättre prestanda till exempel.

Jag har fortfarande inte hört något som säger att Windows 7 är bättre än Windows 8, förutom det du skrev om "Metro" här ovan, men som sagt det tror jag absolut kommer att vara väl fungerande när det släpps.
Har du sett Microsofts prestentationer om Metro? De försvarar det fullt ut och öser ut hur perfekt det är och att det fungerar med mus och tangentbord (självklart så används bara extremt viklade jämförelser för att få fram sin poäng). Jag vågar nog säga att de inte kommer att dumpa / göra om Metro på den relativt lilla tid de har kvar till lanseringen.

Windows 8 kommer med största säkerhet bli en massiv flopp och när försäljningssiffrorna börjar tala sitt tydliga språk kommer Microsoft att få tänka om.
2012-03-24, 16:42   #370

strejf

Medlem

strejfs avatar

Sir. Haxalot: På vilket sätt fungerar inte Windows 8 med tangentbord och mus menar du? Jag tycker att det fungerar utmärkt.
2012-03-24, 16:55   #371

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Citat:
Sir. Haxalot: På vilket sätt fungerar inte Windows 8 med tangentbord och mus menar du? Jag tycker att det fungerar utmärkt.
Nej, det fungerar inte utmärkt. Det fungerar men allting är placerat sub-optimalt för användande med mus och tangentbord. Dessutom så är just hela idén med att trycka allting till fullskärmsappar löjlig. Idag köper folk stora skärmar, 24" är inte ovanligt och många köper 27", 30" för att få plats med mycket på skärmen. Då säger Microsoft: Titta på vårat revolutionerade gränssnitt! Allting fyller hela skärmen och det är jättefint! Vadå dålig multitasking, ni kan ju ha TVÅ program fokuserade samtidigt! Det är ju hur bra som helst!!

Har man den minsta förståelse för grundläggande designteori så märket man direkt att Metro är rakt dåligt med mus och tangentbord i jämförelse med desktop.
2012-03-24, 17:00   #372

strejf

Medlem

strejfs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sir. Haxalot Visa inlägg
Nej, det fungerar inte utmärkt. Det fungerar men allting är placerat sub-optimalt för användande med mus och tangentbord.
Det där sa ju verkligen jättemycket...

Kan du förklara på vilket sätt det är sub-optimalt? Vad är problemet lixom?

Jag tycker att det är smart av Microsoft att använda alla fyra hörnen på skärmen till musen för att det är enkelt att komma åt. För touch använder man sidorna istället. Mycket logiskt tycker jag.

Senast redigerad av strejf 2012-03-24 klockan 17:09.
2012-03-24, 17:20   #373

Mackan3379

Medlem

Registrerad: jul 2006

Citat:
Självklart är skrivbordet en död yta, det är väl alla skrivbord? På min dator en snygg död yta :-)

Jag har inte provat metro, win 7 fungerar för bra för att jag ska ominstallera med ett beta... Lite skillnad mot när man direkt hoppade på Win 7 RC bara för att det var ett alternativ till vista :-)
Fractal Design Arc | Corsair AX750 | Asus P8P67 Pro B3 | Intel 2500k med Phanteks PH-TC14PE | 8gb Corsair Vengeance | Gigabyte gtx 570 SOC | Asus Xonar DX | 120GB Intel 320 | 250GB Samsung 840 basic | 2x2TB Seagate Barracuda Green
Mackan3379 är inte uppkopplad Folding
2012-03-24, 17:38   #374

Sir. Haxalot

Medlem

Sir. Haxalots avatar

Citat:
Det där sa ju verkligen jättemycket...

Kan du förklara på vilket sätt det är sub-optimalt? Vad är problemet lixom?

Jag tycker att det är smart av Microsoft att använda alla fyra hörnen på skärmen till musen för att det är enkelt att komma åt. För touch använder man sidorna istället. Mycket logiskt tycker jag.
Att använda de fyra hörnen är lite okej på en vanlig dator. Har du en touchpad blir det ett helvete att dra över hela skärmen som generellt tar två drag för att komma åt basic funktionalitet. Du kan ju sedan gärna ta och förklara hur det är en förbättring att dra musen till Punkt A, sedan till punkt B och trycka, istället för att dra musen till Punkt A och klicka.
2012-03-24, 17:57   #375

Sovereign

Medlem

Sovereigns avatar

Plats: Malmö

Registrerad: feb 2009

Verkar som att allt fler företag verkar ha ett underliggande hat mot kunder med flera skärmar. Först tog Apple bort det vettiga flerskärmsstödet i och med det nya multitaskingsystemet i OS X Lion, och nu hakar Microsoft på genom att tvinga på en Metro som är riktigt värdelöst om man har flera skärmar. Man kan ju fortfarande använda flera skärmar när man är på skrivbord och så, men Metro kommer alltid ligga där som en irriterande pryl man måste in i då och då.
2012-03-24, 18:26   #376

Tauri

Medlem

Tauris avatar

Registrerad: mar 2005

Citat:
Ditt påstående var att allt har nackdelar. Då tycker jag att du kan berätta vilka nackdelar Windows 7 har i jämförelse med Windows Vista? Men du klarar inte det alltså?
Jag säger det igen du kan inte jämföra en hel och en trasig produkt. En trasig produkt har inget att komma med, du är för insnöad på att W8 kommer bli über leet plattform. Det är dags att du kommer tillbaka på jorden.
#1 | Core i7 930 | GTX670 2GB | 24GB Corsair Vengeance | Asus P6X58D Premium | Creative X-Fi Titanium | SSD X-25M 80GB | Corsair HX850 | Corsair Hydro H50 | Fractal Design Define XL
Tauri är inte uppkopplad
2012-03-24, 18:34   #377

strejf

Medlem

strejfs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tauri Visa inlägg
Jag säger det igen du kan inte jämföra en hel och en trasig produkt. En trasig produkt har inget att komma med, du är för insnöad på att W8 kommer bli über leet plattform. Det är dags att du kommer tillbaka på jorden.
Nähä, så då gäller inte ditt påstående "allt har nackdelar" alltså? Det var som jag trodde.
2012-03-24, 19:19   #378

silicon111

Avstängd

Plats: karlskoga

Provade w8 nåra dagar. Fett jobbigt med mus. inte allt skönt att multitaska. Stänga ner fönster vart ett helvete. Gillar att ha massor med fönster brevid varandra och flytta dom exakt där jag vill ha dom. Kommer dissa w8 om metro stannar kvar.
silicon111 är inte uppkopplad
2012-03-24, 20:20   #379

Oliviro

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sovereign Visa inlägg
Verkar som att allt fler företag verkar ha ett underliggande hat mot kunder med flera skärmar. Först tog Apple bort det vettiga flerskärmsstödet i och med det nya multitaskingsystemet i OS X Lion, och nu hakar Microsoft på genom att tvinga på en Metro som är riktigt värdelöst om man har flera skärmar. Man kan ju fortfarande använda flera skärmar när man är på skrivbord och så, men Metro kommer alltid ligga där som en irriterande pryl man måste in i då och då.
Vaddå? Att ha metro på ena skärmen och skrivbordet på andra, är det värdelöst?
Oliviro är inte uppkopplad
2012-03-24, 20:30   #380

Fafne

Medlem

Fafnes avatar

Registrerad: mar 2012

Tycker att Win8:s UI kommer på andra plats bland knäppa UI.
Ubuntus Unity som kom före Metro är kanske något vettigare men liksom Metro tagit fokus från datorarbete till ögongodis (Det ska se häftigt ut).

Fattar heller inte varför MS inte tagit åt sig av all kritik mot det liknande UI i WinPhone.

-Microsoft det finns en koppling mellan massiv kritik mot WinPhones UI och varför WP7, WP7.5 mobiler säljer så dåligt.
2012-03-24, 21:12   #381

jocke92

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sovereign Visa inlägg
Som plåster på såren kan man nu ha samma taskbar på alla skärmar eller en individuell på varje. Ska se om jag kan få igång Windows 8 på något ställe med dubbla skärmar och prova hur saker beter sig i cp, i dp fanns inte de aktiva hörnen.

Citat:
api? Varför skulle inte Dropbox gå att installera?

Skydrive är ju bra integrerat i os'et. Visst dropbox är en eller flera mappar på datorn men inte samma sak.
2012-03-24, 21:33   #382

Biberu

Webbutvecklare

Biberus avatar

Plats: ::1

Registrerad: dec 2002

* Tråd rensad på diverse off topic och §1. Vänligen hota aldrig andra deltagare med anmälningar, det är upp till moderatorerna att avgöra om det blir några åtgärder eller ej. *
2012-03-24, 21:52   #383

frozrr

Medlem

frozrrs avatar

Plats: Blekinge

Registrerad: maj 2010

Jag personligen gillar inte Metro-gränssnittet (som jag på Xboxen och har testat på telefoner)... Men, har inte testat Windows 8 änu! Så installerar det som en virtuell-maskin nu! Få se om det gillas!
2012-03-25, 18:21   #384

Swedish Berserk

Medlem

Swedish Berserks avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ja usch vad hemskt. Någon som BARA skriver positivt. Usch och fy.

Man undrar ju vart världen är på väg när det värsta som kan hända är att någon skriver positivt om något på internet.

Räcker det inte att hela denna tråd fyllts av folk som försöker skriva negativt om Windows 8? Känner du att du måste höra något negativt från mig också för att kunna sova lugnt om natten?
Jag säger bara att det känns ganska konstigt att man inte får upplysa om nackdelarna med detta operativsystemet jämfört med Windows 7.

Nej absolut inte.

En fråga till dig strejf.

Har du ändrat omröstningen nu? Efter att jag skrev att majoriteten inte höll med dig? Nu har du en fråga om din lista gjort en mer positivt inställt till Windows 8 med alternativen mer eller mindre. Seriöst vad ska man svara på det om inte mer eftersom du bara tar upp det positiva.
Sony Ericsson Xperia Arc I Android 4.0.4 I PS3 & X360
Swedish Berserk är inte uppkopplad
2012-03-25, 18:38   #385

strejf

Medlem

strejfs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk Visa inlägg
Jag säger bara att det känns ganska konstigt att man inte får upplysa om nackdelarna med detta operativsystemet jämfört med Windows 7.

Nej absolut inte.

En fråga till dig strejf.

Har du ändrat omröstningen nu? Efter att jag skrev att majoriteten inte höll med dig? Nu har du en fråga om din lista gjort en mer positivt inställt till Windows 8 med alternativen mer eller mindre. Seriöst vad ska man svara på det om inte mer eftersom du bara tar upp det positiva.
Vem har sagt att man inte får upplysa om nackdelarna? Inte jag i alla fall.

Jag bad en moderator nollställa omröstningen och göra om frågan eftersom att jag tycker att detta passar tråden bättre. Tyvärr blev antalet visningar av tråden också nollställd. Du får gärna tro att det var du som fick mig att göra detta, det spelar mig ingen roll. Hur det går i omröstningen spelar mig väldigt lite roll det också, jag är jättenöjd över att många har blivit upplysta om några av fördelarna med Windows 8.

Det är inte alla som tycker att min lista bara tar upp det positiva, många har gjort sitt bästa för att klaga på den. Men det är ju jättebra om du tycker att alla 25 punkter är positiva, det gillar jag!

Senast redigerad av strejf 2012-03-25 klockan 20:00.
2012-03-25, 20:36   #386

Swedish Berserk

Medlem

Swedish Berserks avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2009

Citat:

Jag bad en moderator nollställa omröstningen och göra om frågan eftersom att jag tycker att detta passar tråden bättre. Tyvärr blev antalet visningar av tråden också nollställd. Du får gärna tro att det var du som fick mig att göra detta, det spelar mig ingen roll. Hur det går i omröstningen spelar mig väldigt lite roll det också, jag är jättenöjd över att många har blivit upplysta om några av fördelarna med Windows 8.

Det är inte alla som tycker att min lista bara tar upp det positiva, många har gjort sitt bästa för att klaga på den. Men det är ju jättebra om du tycker att alla 25 punkter är positiva, det gillar jag!
Du har blivit väldigt arg om man sagt något som inte är helt positivt eller hur?

Okej ja denna omröstningen är kanske bättre. Men finns ingen anledning att rösta att man blivit mindre upplyst om Windows 8 fördelar för det blir man om man läser första inlägget.

Hehe jag bara skoja. Sen om du nu inte bryr dig om hur det går i omröstningen så kan man undra varför du ens ändrade det från första början?

Ja jag tycker du tar upp mycket positivt vilket jag tackar för. Däremot känns Windows 8 inte mycket som en uppgradering över Windows 7 tycker jag.
Sony Ericsson Xperia Arc I Android 4.0.4 I PS3 & X360
Swedish Berserk är inte uppkopplad
2012-03-25, 21:12   #387

strejf

Medlem

strejfs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Swedish Berserk Visa inlägg
Du har blivit väldigt arg om man sagt något som inte är helt positivt eller hur?

Okej ja denna omröstningen är kanske bättre. Men finns ingen anledning att rösta att man blivit mindre upplyst om Windows 8 fördelar för det blir man om man läser första inlägget.

Hehe jag bara skoja. Sen om du nu inte bryr dig om hur det går i omröstningen så kan man undra varför du ens ändrade det från första början?

Ja jag tycker du tar upp mycket positivt vilket jag tackar för. Däremot känns Windows 8 inte mycket som en uppgradering över Windows 7 tycker jag.
Jag har bara blivit arg om det sagts något som jag vet inte stämmer och har då överbevisat det ganska fort.

Frågan är inte om man blivit mer eller mindre upplyst, frågan är om man har blivit mer eller mindre positiv till Windows 8 efter listan. Verkar finnas folk som röstat att de blivit mindre positiva redan.

Jag sa inte att jag inte bryr mig alls, jag sa att jag bryr mig väldigt lite om hur det går i omröstningen.

Roligt att höra! Det är såklart upp till dig att tycka att Windows 8 inte är en stor uppgradering mot Windows 7. Efter att jag har läst allt på Microsofts blogg är min åsikt att Windows 8 kanske är den största uppgraderingen av en Windowsversion någonsin.

Senast redigerad av strejf 2012-03-25 klockan 21:17.
2012-03-25, 21:50   #388

MagnusL

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: mar 2005

Metro är värdelöst för alla avancerade användare. Fungerar nog om man endast har en webbläsare öppen, men så fort man börjar göra lite mer avancerade saker som kräver att man har många fönster öppna och kan växla mellan dessa snabbt så funkar inte Metro längre.
Hela idén med fullskärms applikationer är ju riktigt idiotiskt, anledningen till att man köper en större skärm är ju att man vill kunna ha fler applikationer öppna samtidigt, inte att en enda ska täcka hela skärmen.
2012-03-26, 08:52   #389

SteveK

Medlem

Registrerad: mar 2011

Citat:
Jag såg bara att han loggat in med ett Microsoft Account som var kopplat till ett domänkonto. Jag kan tänka mig att företag kommer ha möjlighet att låta sina användare logga in på sina datorer hemma (med företagkontot) och därmed få tillgång till allt på företagsnätverket på ett säkert sätt.

Min favoritfunktion som de visade i Windows 8 Server var data deduplication. Exempelvis berättade de om hur de fick in 10TB data på en 500GB hårddisk.
Inte en chans. Dels så fungerar det inte så, filerna ligger på företagets server så användarna skulle alltså behöva en VPN tunnel för att komma åt dem, och dels så skulle det vara an stor säkerhetsrisk.
I teorin kan man låta användarna ha det i sina lokala dokument som kan lagras hos microsoft, men då finns fortfarande säkerhetsrisken (det krävs bara att någon kommer på användarnamn och lösenord istället för att det krävs det plus en fysisk närvaro för att komma in) och det blir krångel när personen slutar och hans eller hennes efterträdare behöver tillgång till samma dokument. Det kan redan göras idag med t.ex. dropbox, men det används inte.

Citat:

Den nya missar ett viktigt alternativ: Varken eller.
Jag tycker precis lika illa om Win8 nu som innan.
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL
SteveK är inte uppkopplad
2012-03-26, 09:21   #390

strejf

Medlem

strejfs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SteveK Visa inlägg
Inte en chans. Dels så fungerar det inte så, filerna ligger på företagets server så användarna skulle alltså behöva en VPN tunnel för att komma åt dem, och dels så skulle det vara an stor säkerhetsrisk.
I teorin kan man låta användarna ha det i sina lokala dokument som kan lagras hos microsoft, men då finns fortfarande säkerhetsrisken (det krävs bara att någon kommer på användarnamn och lösenord istället för att det krävs det plus en fysisk närvaro för att komma in) och det blir krångel när personen slutar och hans eller hennes efterträdare behöver tillgång till samma dokument. Det kan redan göras idag med t.ex. dropbox, men det används inte.

Den nya missar ett viktigt alternativ: Varken eller.
Jag tycker precis lika illa om Win8 nu som innan.
Har du hört talas om DirectAccess? Läs på. http://en.wikipedia.org/wiki/DirectAccess

Du behöver inte rösta.

Senast redigerad av strejf 2012-03-26 klockan 10:13.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb