Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-04-17, 20:49 | #871 |
Broken-arrowMedlem Plats: sweden Registrerad: dec 2008 |
Citat:
Ser detta som en liten förbättring av win 8 (eller ja en enormt mycket bättre lösning). http://img210.imageshack.us/img210/8...tartlight2.jpg Men sen är win 7 och 8 samma sak mer eller mindre (som dom gjorde mellan vista och win 7). Bara att dom lägger in fler saker, som dom inte gjorde i win 7 (på grund av det svaga intresset av vista).
Min nuvarande rigg: Fractal Design Define R3| Nätagg VX 550w | CPU i5 2500K |VENGEANCE LP 4 GB X2|Moderkort P67 Extreme4|Geforce 670 windforce|Dell ULTRASHARP 23'' Min gamla: Processor: AMD 6000+Ram: Corsair 2 GB X 2|Grafikkort: Radeon HD5770| Nätagg: XFX 450 Mitt bygge: Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\ |
|
| 2012-04-17, 20:52 | #872 |
fryguyMedlem Plats: Stockholm Registrerad: dec 2002 |
Citat:
Citat:
|
|
|
| 2012-04-17, 21:00 | #873 |
strejfMedlem Registrerad: maj 2007 |
När han skriver:
"Far from it. This new Consumer Preview takes longer to boot, about twice more than the Developer Preview, it is less responsive, i.e. more sluggish, it consumes more resources, and it gave me a handful of crashes that I never experienced before. From the purely technical perspective, the Consumer Preview is worse than the early Beta." Är det så uppenbart att han är ett troll. Det där är helt enkelt fel. Kändes meningslöst att läsa resten av artikeln när killen inte har någon koll alls. Jag känner att jag ångrade att jag ens gick in på sidan och gav honom en mer sidvisning. |
|
|
| 2012-04-17, 21:05 | #874 |
Sir. HaxalotMedlem Plats: här.. Registrerad: jun 2006 |
Citat:
T. ex. som Pewtah säger. Man kan ha max två appar samtidigt. Jag vill ha en PDF och en textredigerare uppe samtidigt, men det går inte göra i Metro. Eller varför inte gå tillbaka till exemplet med att kolla på film och sitta i Skype. I en Skype app så kommer du att få en notifiering, när du trycker på den kommer Skype att öppnas i fullskärm och nu måste du dra musen upp till högra hörnet och sedan dra fram videospelaren. I desktop så får man en popup, trycker man på denna så öppnas en chattruta. Du ser fortfarande filmen och vill du ändra storlek på filmfönstret så behöver du bara dra i hörnet på filmspelaren. Det finns många exempel där man kan visa på att det går snabbare och smidigare att göra saker i desktop än i Metro när man har mus och tangentbord, men inte riktigt något som går snabbare med Metro. Senast redigerad av Sir. Haxalot 2012-04-17 klockan 23:56. |
|
|
| 2012-04-17, 21:14 | #875 |
Citat:
Jag törs garantera att detta finns när Windows 8 är klart. |
|
|
| 2012-04-17, 23:54 | #876 |
Citat:
|
|
|
| 2012-04-18, 05:12 | #877 |
Citat:
Säger integet om att det kan fungera bra på mobil och xbox. Men som jag har sett det på desktop, är det inget att hurra för. Sen att man inte kan dra igång två tre program är ju värdelöst speciellt hur dom gjort det i win 7 (dra fönstret till kanten och du kan ha två fönster intill varandra = win win). Men vist köp win 8,9,10 osv och sponsra dom till dåliga os. OBS!!! jag är inte emot förändringar om dom går åt rätt håll.
Min nuvarande rigg: Fractal Design Define R3| Nätagg VX 550w | CPU i5 2500K |VENGEANCE LP 4 GB X2|Moderkort P67 Extreme4|Geforce 670 windforce|Dell ULTRASHARP 23'' Min gamla: Processor: AMD 6000+Ram: Corsair 2 GB X 2|Grafikkort: Radeon HD5770| Nätagg: XFX 450 Mitt bygge: Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\ |
|
| 2012-04-18, 07:12 | #879 |
Citat:
Senast redigerad av strejf 2012-04-18 klockan 07:22. |
|
|
| 2012-04-18, 08:01 | #880 |
RainesXMedlem Plats: Karlshamn Registrerad: sep 2008 |
Citat:
Och då det är ett forum så cirkulerar många personlga åsikter som då som trådksapare bör tillåta och inte bekämpa.
MediaCen= Playstation 3 80gb, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3, Köpta filmer= 640+ och stiger stadigt |
|
|
| 2012-04-18, 08:24 | #882 |
RainesXMedlem Plats: Karlshamn Registrerad: sep 2008 |
Citat:
MediaCen= Playstation 3 80gb, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3, Köpta filmer= 640+ och stiger stadigt |
|
|
| 2012-04-18, 08:38 | #883 |
PewtahMedlem Plats: Kalmar Registrerad: mar 2010 |
Åhh vad irriterande det var att lätta till ett nytt standardprogram för att öppna filer!
Vart jag faktiskt hoppades på att komma: ![]() Vart jag hamnade först: ![]() sen efter see all: (hoppades åter igen på att hamna i en bättre översikt karta över mina installerade program. och inte bara windows förinstallerade appar eller program använda i detta syfte tidigare) ![]() Sedan efter kolla efter "app" på datorn: ![]() Så jävla omständigt, om jag minns rätt så var det endast 1 klick för att hamna i en bättre lista (från början) och sedan möjligheten att hitta exe filen själv efter 2. 😠 Senast redigerad av Pewtah 2012-04-18 klockan 11:35. |
|
| 2012-04-18, 09:48 | #884 |
JAZIPMedlem Plats: ö Registrerad: jan 2002 |
Rätt intressant att läsa denna tråden. Känns som att historien upprepar sig. Vill dra mig till minnes att alltid när Microsoft har gjort lite större ändringar i sitt operativsystem så har de flesta tyckt att det var fruktansvärt och ska aldrig använda det. Men vad sitter de flesta av oss med nu ? =) Om två år tror jag att de flesta kommer att sitta med Metro och tycka det är rätt hyfsat ändå. Får se om jag får rätt eller inte =)
Och om vi alla känner Microsoft rätt kommer vi att kunna stänga av Metro så att allt ser ut som vanligt igen =)
Vill du skratta lite? Surfa gärna runt på Funlexia. Samlar allt kul där. Uppdateras varje timme! =) http://funlexia.com/ Dela gärna med dig till dina vänner, och hjälp mig att få siten att växa lite =) |
|
| 2012-04-18, 10:36 | #885 |
SteveKMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2011 |
Citat:
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL |
|
|
| 2012-04-18, 11:27 | #887 |
markiiieMedlem Plats: Kristianstad Registrerad: dec 2008 |
Citat:
Enligt mig så finns det inte mycket positivt i att W8 kommer att vara spritt över så många olika sorters enheter. Däremot kan jag se företag som tycker att det blir smidigt då det skulle bli lättare om allt såg likadant ut och fungerade precis likadant på majoriteten av deras enheter. På allt mellan dator till mobiltelefon. Men för mig som privatperson så är det så här långt, ren crap. Därav "lyckad flopp". Går inte hem för privatpersoner, speciellt inte vana datoranvändare. Det görs ytterst små ändringar, om några alls, från plattform till plattform. De skulle ha gjort ett "riktigt" OS till desktops, om ni frågar mig. Att de ens övervägde att ta bort startmenyn och faktiskt gjorde det till Consumer Previewen var ju bara så otrolig långt ifrån genomtänkt som det kunde bli. Tar bort startmenyn > Lägger till de där jäkla plattorna på hemskärmen. Why? Kan se att det skulle fungera på en pekplatta. Men i en dator? Big no-no. Varför fixa något som inte är sönder? Det fungerar säkert galant till pekplattor, där man gärna vill ha det smidigt och lättillgängligt, där man vill kunna navigera sig så långt som möjligt genom att göra så lite som möjligt. Men det har verkligen inte i ett desktop OS att göra. Känns helt onaturligt. Jag skulle inte vilja att:
Eftersom att de är funktioner som hör hemma i pekstyrda enheter. Och där kan de gott stanna. Är medveten om att dessa funktioner går att använda på en PC om man nu av någon anledning skulle känna för det. Men vem skulle få för sig att exempelvis använda det virtuella tangentbordet på en PC? Visst skulle det ta på tok för lång tid att skriva? Därför hör det hemma i en pekplatta. Det jag menar är att man skulle skilja de åt. Att morpha ihop OS till desktop och till pekstyrda enheter är usch, massa usch. Och jag är verkligen för att saker går framåt, nytt är för mig alltid intressant. Men då ska det gärna med gå ihop med verkligheten, och vara nödvändigt på något vis. Vilket jag inte tycker att ett pekplattsdesktoplaptopmobiltv-spelskonsolsoperativsystem är.
Fractal Design Arc | Asus P8P67 PRO Rev B3 | Intel i5 2500K @ 3,4 GHz | PNY GTX 570 875/1750/2100 | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600 MHz | Corsair CX 600W | Seagate Barracuda 320GB | Hitachi Deskstar 500GB | Windows 7 Ultimate - http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2212742 |
|
|
| 2012-04-18, 11:29 | #888 |
Genelec8030Medlem Registrerad: jan 2012 |
Citat:
När Vista kom, så väntade jag på ett annat OS. När Win7 kom, så tyckte jag att det nya temat och förändringarna med AERO såg förjävligt ut. Så jag körde återigen med Win2000-läge (Classic Theme). Givetvis behåller jag den gamla, överlägsna funktionaliteten i task bar, med ingen gruppering av ikoner och så vidare på taskbaren. Nu när Win 8 kommer, så kan jag inte välja bort det nya som jag inte gillar. Hur blev det nu? |
|
|
| 2012-04-18, 13:16 | #890 |
Citat:
Citat:
Vad som är problemet med Windows 8 är helt och hållet designen, och användarupplevelsen. Det var bara designat för Tablets, det märker man direkt och de som som säger tvärtemot har egentligen inte något att komma med förutom att Microsoft säger att "det fungerar jättebra på desktop med, titta här!". Kollar man på designprinciperna som har använts så tycker jag att det snabbt blir uppenbart. De optimeringar som har gjorts för desktop känns som att de är mer gjorda för att man ska kunna docka sin tablet till med skärm mus och tangentbord och kunna använda OSet utan att det ska kännas helt efterblivet. Nu inser jag ju också att man inte kommer att kunna sitta kvar på Windows 7 i all evighet, men jag kommer nog att sitta kvar ett rätt bra och förhoppningsvis så kommer Microsoft förbättra / lansera ett nytt Metro UI för desktop innan det. Det är somsagt inget fel på Metro designspråket, bara det att nuvarande Windows 8 var designat för surfplattor och känns väldigt ointuitivt att använda på desktop. |
|
|
| 2012-04-18, 13:39 | #891 |
SolarisMedlem Plats: Lund Registrerad: maj 2009 |
Tja, själv ser jag ingen anledning att byta från ett uppdaterat Windows 7 som nu har ett par år på nacken till det "överlägsna" Windows 8 när de flesta funktioner i Windows 8 kan fås i Windows 7 på ett eller annat sätt.
Gör ni?
| 2012-04-18, 14:47 | #892 |
SteveKMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2011 |
Citat:
Tl;dr är att desktop läget används i kombination med start menyn, det fungerar inte som det ska annars, så man tvingas antingen till att använda metro eller jobba utan en vital del av UIt. Jag tänker inte slösa mer tid på dig.
Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL |
|
|
| 2012-04-18, 15:15 | #894 |
Citat:
Den behövs inte alls, speciellt eftersom att man kan pinna program till aktivitetsfältet. Tänk om Microsoft tar bort startmenyn i Windows 7 i nästa Service Pack. Vad säger ni då? Senast redigerad av strejf 2012-04-18 klockan 16:41. |
|
|
| 2012-04-18, 15:26 | #895 |
Citat:
Citat:
|
| 2012-04-18, 17:52 | #897 |
alphaMedlem Plats: Stockholm Registrerad: aug 2002 |
Jag var en aning skeptisk till Windows 8 Metro till en början, men efter att faktiskt ha kört Windows 8 under en tid så får jag helt enkelt erkänna att jag tycker att 8:an är klart trevligare och snabbare än gamla Windows 7.
Även om man ibland kan sakna startmenyn eller skulle ogilla någonting i Metro-gränssnittet, så är det varken startmenyn eller Metro man sitter och stirrar på någon längre tid. Under en vanlig arbetsdag i Windows 7 navigerade jag kanske runt i startmenyn 2 minuter totalt. Det innebär att jag i Windows 8 istället navigerar runt i Metro ungefär två minuter per dag. Resten av tiden spenderar jag på skrivbordet med vanliga Windowsprogram. Oavsett hur illa man än tycker om Metro, eller hur mycket man saknar startmenyn, så är det i alla fall inte där de flesta av oss spenderar vår arbetstid/fritid framför datorn. För många av oss behöver vi inte se Metro som så mycket mer än en inloggningsskärm och en startmeny i fullskärm. Vill man använda Metro till annat, och dra nytta av en del intressanta funktioner, så får man förstås göra det, men det är högst frivilligt. Det är ju högst personligt om man gillar ett användargränssnitt eller inte, men jag vill bara upplysa om att även om man ogillar Metro av någon anledning, så behöver man inte spendera många minuter där under en vanlig arbetsdag. Så ett tips till de som i dagsläget ogillar Metro: Kör Windows 8 ändå och härda ut de två minuter per dag som du behöver se det gränssnittet. Man vänjer sig till slut och börjar delvis uppskatta det. Senast redigerad av alpha 2012-04-18 klockan 18:09. |
|
|
| 2012-04-18, 21:22 | #899 |
TauriMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2005 |
Citat:
"Windows XP är ett operativsystem tillverkat av Microsoft och lanserat i början av 2000-talet". Som jag ser det så har han redan varit på 2000 talet i 12 år.
#1 | Core i7 930 | GTX670 2GB | 24GB Corsair Vengeance | Asus P6X58D Premium | Creative X-Fi Titanium | SSD X-25M 80GB | Corsair HX850 | Corsair Hydro H50 | Fractal Design Define XL |
|
|
| 2012-04-18, 21:27 | #900 |
TauriMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2005 |
Citat:
Man gör en roll-back, och sedan installerar man inte SP2
#1 | Core i7 930 | GTX670 2GB | 24GB Corsair Vengeance | Asus P6X58D Premium | Creative X-Fi Titanium | SSD X-25M 80GB | Corsair HX850 | Corsair Hydro H50 | Fractal Design Define XL |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes