Varför ska man använda musen? Är inte musen ett finger? Nu när touchscreen äntligen börjar komma så borde väl muspekaren vara överflödig?
Spel kommer att designas efter touchscreen. Tio muspekare istället för en. Det kallar jag multitasking. Jag är helt på Metro. Folk vill ha bärbart och Tv-spel (nya Xbox kommer förmodligen vara en del av Windows 8).
Det jag kan förstå att man kan klaga på är just instängdheten med Microsoft. Men samtidigt så klagar folk inte på Appstore eller Google Play (kanske kan räknas som semi då det är Linux) som funkar på samma sätt. Och detta är tyvärr något som visas allt mer i samhället, folk orkar inte bry sig att de blir övervakade. Så länge deras Facebook konto fungerar. Tråkigt 1984. Men detta är inte enbart Windows 8 utan det gäller som jag sa allt.
Men en till sak är väl att det Win8 är det första OS:et från Microsoft som har andra företags program installerat från början - People App med Twitter t.ex. (kanske har fel här)????
Visst att folk inte uppgraderar från början eller går över till Linux. Men detta är en framtid som kommer. Microsoft försöker inte knuffa in oss på ett spår. Utan det är vi som har tvingat dem till detta. Då våra mobiler håller på att ta över helt. När jag har pratat med vanliga användare som ska köpa något nytt. Så funderar de på om de ska köpa en tablet istället för en ny dator. Nu har de flesta förbrukat sin gamla dator som de köpte runt 2007 och tablet marknaden har blivit mogen.
Jag kommer ihåg när jag skulle gå från MsDos till Windows, vilket helvete det var. Allt var ju mycket bättre i DOS. Man skrev t.ex själv bat-filer men nu skulle man helt plötsligt anpassa sig efter en start meny (som kändes instängd). Kommer ihåg att Windows 95 även krävde att man minst skulle ha 8mb i ram. Vilket var idiotiskt!
Men allt blev bra