Citat:
Ursprungligen inskrivet av
fermia
Hur ofta använder du start menyn egentligen?? Jag gör det bara då jag ska stänga av datorn..Fattar inte varför alla hakar upp sig på att startmenyn är borta??..
Du hakar inte upp dig på det för du knappt använder den. Dem som "hakar upp sig" på det är alla som tar nytta av den.
Jag använder den för att söka, stänga av, starta dom flesta programmen (hatar att ha grejer på skrivbordet) osv.
I princip alla jag känner föredrar att ha en startknapp än att inte ha en.
Citat:
Chawan123
Du kanske gör det ja, personligen så startar jag alla mina program via startmenyn.
Samma, gillar inte att ha ett "skitigt" skrivbord
Citat:
SamZero
Windows 8 har fördelar men mest (enligt mig) nackdelar.
Fördelen är att den kräver mindre av datorn, tar mindre plats och är snabbare.
Nackdelarna är Metro, ingen startknapp, krångligare att se vad för program som är i bakgrunden och att stänga av program i Metro.
När du startar datorn så är det en bakgrundsbild och klocka. Om nästa år när datorer i marknaden har Win8 och någon köper en som inte använt det tidigare blir det frustrerande när man inte kommer in på datorn för att man inte vet att man ska "dra upp bilden" för att komma till login.
Och operativsystemet är mera stängt, så dom går mot Apples håll. Inge bra.
Sen är jag en gamer så om Valve ogillar Win8 så betyder det att jag kanske inte ska ha det eftersom om Valve nu måste ge 30% till MS (vilket är det dummaste jag hört) så kommer det gå dåligt för dom och det är inte bra för en gamer om det går dåligt för spelföretagen, eller?
Jag kommer dock stanna kvar med Win7, finns fortfarande support för det tills 2020 tror jag. Men går Valve helt över till Linux Ubuntu och att det kommer massa spel dit så byter jag gärna. Helt gratis, perfekt!