Permalänk

Nya RMAH tråden

Hej alla glada Diablo 3 fans.

Startar nu denna tråd för den senaste vart låst.

Vad tänker folk när dom ser RMAH?

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

RMAH?

Permalänk
Skrivet av carlen:

RMAH = Real Money Auction House ( Ett auktionshus med riktiga pengar)

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

ja vad tänker man? för mig känns det som om de som tjänar mest pengar på D3 lär göra det i början just för att de är först med "bra/speciella" items på RMAH sedan när alla nått max lvl så kommer fler och fler hitta "endgame-items" som leder till dubletter på RMAH/ah och då sjunker priserna också.

men men bara spekulationer, roligt med ett nytt system iaf som dessutom är frivilligt.

mitt mål är att betala kostnaden för spelet innan jag slutar spela D3 når man så långt så är jag nöjd

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det r lite kul. Jag är en av dem som kommer att skjuta in pengar och handla saker på RMAH. Pay to win!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jag tycker tyvärr det tar bort lite av "suget" med att spela. i D2 var det en stor grej att försöka hitta bättre och bättre items hela tiden, hur många gånger dödade man inte bossar bara för att få en unik eller set item liksom.

Att man kan köpa grejer för riktiga pengar ser jag inte som nåt positivt, det blir en "materialsport" som så mycket annat redan är. Tycker det är helt fel att kunna betala sig till att bli bättre. Med in-game pengar är det däremot en annan sak tycker jag iaf.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ett steg ifrån att spel är spel. Det är väl ganska naturligt i och för sig. En äldre spelarbas osv.

Blizzard får gärna ha ett fokus att tjäna pengar på att göra bra spel. Men jag vill inte spela auktionshus. Då gör jag det hellre i en aktieportfölj.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av undrande:

ja vad tänker man? för mig känns det som om de som tjänar mest pengar på D3 lär göra det i början just för att de är först med "bra/speciella" items på RMAH sedan när alla nått max lvl så kommer fler och fler hitta "endgame-items" som leder till dubletter på RMAH/ah och då sjunker priserna också.

men men bara spekulationer, roligt med ett nytt system iaf som dessutom är frivilligt.

mitt mål är att betala kostnaden för spelet innan jag slutar spela D3 når man så långt så är jag nöjd

Låter som en bra ide att i alla fall tjäna ihop vad man lagt ut för spelet. Men jag som en tvättäkta Diablo nörd kommer att gå steget längre.

Hur som helst så tror jag det inte att efterfrågan kommer att dala på grejer då det hela tiden kommer att komma nytt folk som behöver utrustning och vi vet ju att folk generellt är lata idag och gärna tar den kortaste vägen om man bara spelar för att ha kul.

Folk som spelar spelet för att roa sig och samtidigt för att tjäna pengar kommer att lägga ner mer tid och fokus på att samla "objekt" att sälja till ovanstående folk.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Kingrags:

Jag tycker att det r lite kul. Jag är en av dem som kommer att skjuta in pengar och handla saker på RMAH. Pay to win!

Då tillhör du nog dom som mest troligt eller/och förhoppningsvis kommer att handla saker av mig.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Thex:

Jag tycker tyvärr det tar bort lite av "suget" med att spela. i D2 var det en stor grej att försöka hitta bättre och bättre items hela tiden, hur många gånger dödade man inte bossar bara för att få en unik eller set item liksom.

Att man kan köpa grejer för riktiga pengar ser jag inte som nåt positivt, det blir en "materialsport" som så mycket annat redan är. Tycker det är helt fel att kunna betala sig till att bli bättre. Med in-game pengar är det däremot en annan sak tycker jag iaf.

Ja och nej säger jag, och med det innebär det att ja, det är dåligt att man kan köpa saker, nej menar jag med att man behöver inte köpa bara för att möjligheten finns, låt andra göra det av dom saker du säljer och tjäna en slant på köpet.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Jag tycker det är ett steg ifrån att spel är spel. Det är väl ganska naturligt i och för sig. En äldre spelarbas osv.

Blizzard får gärna ha ett fokus att tjäna pengar på att göra bra spel. Men jag vill inte spela auktionshus. Då gör jag det hellre i en aktieportfölj.

En äldre spelarbas är bra, då är det inte överdrivna fantasipriser som folk lägger upp, nåja, nästan inga... det finns vissa undnantag som tror att man kan ta fantasipriser på saker, det kommer man aldrig att komma ifrån, om man jämför med barn som spelar och inte har koll på hur verkligheten ser ut, utan bara ser att "lägger jag upp det här svärdet för 10000 så kan jag köpa mig en ny dator".

Skrivet av Igelkott:

Då gör jag det hellre i en aktieportfölj.

Visst det funkar, om den globala ekonomin inte är så dålig som den redan är, aktier stiger och sjunker och är allmänt opålitliga i dagsläget. Det är vad jag tycker om Aktiekursen. Men alla sätt att tjäna pengar är bra förutom dom dåliga, den får man själv definiera vad som är dåligt.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

en detalj som VERKLIGEN hade varit bra i mina ögon är om det på varje item stod tex "RMAH item" eller nån text som bevisar att den är köpt på RMAH ungefär som i wow där det står vem itemet är "craftat/gjort" utav.

eller kanske en titel som visar att man ej bär items från RMAH finns många detaljer som säkert kommer slipas till i patcher efter release.

handen på hjärtat så känns det bättre att förlora pvp/duel om man kan se att personen "köpt" till sig gearen.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

en detalj som VERKLIGEN hade varit bra i mina ögon är om det på varje item stod tex "RMAH item" eller nån text som bevisar att den är köpt på RMAH ungefär som i wow där det står vem itemet är "craftat/gjort" utav.

eller kanske en titel som visar att man ej bär items från RMAH finns många detaljer som säkert kommer slipas till i patcher efter release.

handen på hjärtat så känns det bättre att förlora pvp/duel om man kan se att personen "köpt" till sig gearen.

Jag skulle ärligt talat inte bry mig om vars sakerna kommer ifrån, utan mer se det som att personen tycker om spelet för dom funktioner som kommer med det, sen om personen i fråga har köpt sakerna så kommer dom ifrån folk som har slitit för dem och fått sin belöning (pengar om från RMAH eller guld om från AH)

Men visst, köper man saker från RMAH / AH så är man ingen PRO-GAMER eller Hardcore spelare som det heter i Diablo serien.

Sen kan man diskutera om det är rätt eller fel när man snackar PVP, det har jag ingen aning om då jag inte sysslar med PVP utan är en äkta PVE lirare

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

RMAH finns ju mer eller mindre i alla spel bara det att i Diablo III är det skaparna som äger det och inte någon otäck 3parts från kina.

Permalänk
Medlem

Hoppas kunna leva på det.
RMT finns i alla spel och det är en fin marknad om man vet vad man gör

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av carlen:

RMAH finns ju mer eller mindre i alla spel bara det att i Diablo III är det skaparna som äger det och inte någon otäck 3parts från kina.

Exactly. De slår tillbaka gold-farmer industrin rejält med RMAH.

Permalänk
Medlem

givetvis sålänge vi snackar 100% PVE så stör det mig inte det minsta alls, snackar vi PVP så stör det mig inte så mkt heller men jag vill dock gärna veta om respektive spelares gear är köpt eller "farmad själv"

jag har aldrig spelat D2 nån gång de dyraste sakerna som såldes via "3eparts sidor osv" hur mkt kostade dom?

är det rimligt att vi kommer få se samma priser i D3 som D2 och då menar jag best of the best endgame prylar?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Häftigt att spelarna kan tjäna pengar själva så det inte är som wow att man bara ska pröjsa hela tiden

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av carlen:

RMAH finns ju mer eller mindre i alla spel bara det att i Diablo III är det skaparna som äger det och inte någon otäck 3parts från kina.

Håller inte riktigt med dig där.
RMAH finns inte i alla spel, det finns AH:s där man köper saker för "In-game" valuta. Sen finns det illegal verksamhet som säljer guld och anda objekt man kan tänkas behöva i spelet. Men det är en osäker verksamhet då man riskerar att bli åtalad för bedrägeri.

Det här som Blizzard håller på med är en legal verksamhet som man kan tjäna pengar på, men som dom i sin tur tjänar en hacka på.'

Där är skillnaden.

Så... jag och nej, det både finns (om man är villiga att ta risken) och inte finns i alla spel, om du förstår hur jag menar.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Hoppas kunna leva på det.
RMT finns i alla spel och det är en fin marknad om man vet vad man gör

Oja, det går att tjäna fina pengar på en sådan verksamhet, men kanske inte leva på det.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Captain Donut:

Exactly. De slår tillbaka gold-farmer industrin rejält med RMAH.

Vilket är underbart.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av undrande:

givetvis sålänge vi snackar 100% PVE så stör det mig inte det minsta alls, snackar vi PVP så stör det mig inte så mkt heller men jag vill dock gärna veta om respektive spelares gear är köpt eller "farmad själv"

jag har aldrig spelat D2 nån gång de dyraste sakerna som såldes via "3eparts sidor osv" hur mkt kostade dom?

är det rimligt att vi kommer få se samma priser i D3 som D2 och då menar jag best of the best endgame prylar?

Det där vågar jag inte spekulera i, men jag tror att det kommer att finnas en marknad för alla plånböcker, tunna som feta.
Sen beror det också på hur mycket man är villig att lägga ut / prioritera för att få det man vill ha om man inte orkar "farma" efter objektet själv.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Häftigt att spelarna kan tjäna pengar själva så det inte är som wow att man bara ska pröjsa hela tiden

Exakt, man kan tjäna pengar som man sedan lägger ner på att köpa egna saker, ta ut i riktiga pengar eller speltid.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem

TS, du vet att man kan citera flera kommentarer på en gång...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av LTsm:

TS, du vet att man kan citera flera kommentarer på en gång...

Skickades från m.sweclockers.com

Inget jag tänkt på, såg det nu när du upplyste mig om det.
Tackar och bockar.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_Santa:

Hej alla glada Diablo 3 fans.

Startar nu denna tråd för den senaste vart låst.

Vad tänker folk när dom ser RMAH?

Precis som jag avskyr att spela på trisslotter då jag sett alltför många polare spela bort större mängder tycker jag det är ett steg bort ifrån en bra hälsosam spelmiljö, tänk på att yngre spelar diablo med (och vuxna som lätt hamnar i beroende).

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag aldrig själv använda mina "riktiga" pengar till RMAH.
Jag kommer däremot lägga ut och sälja saker jag hittar på RMAH och därefter spara upp cash o säkert köpa något som är alldeles för omöjligt att själv hitta.

Permalänk
Skrivet av carlen:

Personligen kommer jag aldrig själv använda mina "riktiga" pengar till RMAH.
Jag kommer däremot lägga ut och sälja saker jag hittar på RMAH och därefter spara upp cash o säkert köpa något som är alldeles för omöjligt att själv hitta.

Då måste jag tyvärr så meddela sig att du måste spendera en mindre summa pengar för att ladda ditt konto så att du kan lägga upp dina objekt.
dom tar nämligen ut en "list-fee" för varje objekt du lägger upp och den när du får det sålt en liten avigift till.

I ett klipp jag sett när en snubbe la upp en läderrustning, så fick han betala "15 cent" för att bara lista objektet och ytterligare 65 cent när han sålt det.

Dock är det "Beta-Bucks" som finns just nu och dom är gratis, sen hur vida just dom priserna kommer att vara på den nivån när det släpps låter jag vara osagt.

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Kilgam:

Precis som jag avskyr att spela på trisslotter då jag sett alltför många polare spela bort större mängder tycker jag det är ett steg bort ifrån en bra hälsosam spelmiljö, tänk på att yngre spelar diablo med (och vuxna som lätt hamnar i beroende).

Om man har problem med spelberoende så kanske man skall undvika RMAH, trisslotter är ändå inte jämförbart med auktioner.
Visst man måste spendera lite pengar för att kunna generera pengar, eller som man burkar säga "pengar växer inte träd, pengar växer på pengar".
Men det är så pass små summor vi snackar om så det har nog i princip alla råd med, skippa fredagsmys en helg, månadsbion eller en pizzorna man tar någon gång varje månad

Visa signatur

~ Life is all about Smiles & Cries ~

Permalänk
Skrivet av Evil_Santa:

Då måste jag tyvärr så meddela sig att du måste spendera en mindre summa pengar för att ladda ditt konto så att du kan lägga upp dina objekt.
dom tar nämligen ut en "list-fee" för varje objekt du lägger upp och den när du får det sålt en liten avigift till.

I ett klipp jag sett när en snubbe la upp en läderrustning, så fick han betala "15 cent" för att bara lista objektet och ytterligare 65 cent när han sålt det.

Dock är det "Beta-Bucks" som finns just nu och dom är gratis, sen hur vida just dom priserna kommer att vara på den nivån när det släpps låter jag vara osagt.

Har för mig dom snackade om att man fick lägga upp några auctions per vecka gratis.