Diablo III - Collector's Edition

Permalänk
Medlem

Diablo III - Collector's Edition

Jag har tänkt köpa Diablo III ett bra tag nu, och nu när vi vet när det ska släppas tänkte jag förboka.

Men jag undrar om det är värt att köpa Collector's Edition för de pengarna (runt 1,000 kr) eller om jag bara borde köpa en vanlig kopia av spelet?

//Martin

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem

Är du ett fan av Diablo? Köp Collector´s, lär vara värt det. Har själv bokat det på cdon.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Ja, det jag överväger när jag köper en CE av ett spel är sakerna man får in-game. Bryr mig inte så mycket om alla soundtracks o den skiten. USB är i för sig ganska najs.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk

om du bara tänker på ingame grejer så tror jag inte det är vart de.. jag kommer sj köpa CE men de e bara för att jag har IE på dom andra med jag å diablo har liksom vuxsit ihop

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Tja man får ju d2 + lod på usb samt en cool skalle och massa annat.

Permalänk
Medlem

Jo, det är jag också lite inne på för jag har inte spelat de andra Diablo spelen. Men jag tvekar fortfarande på om jag verkligen ska köpa CE...

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem

Är väl bara å kolla innehållet i CE boxen och avgöra om det är värt det för dig?
Personligen så har jag aldrig köpt en CE box och lär aldrig göra det, har varit ett stort fan av Diablo serien sen natten då Webhallen hade releaseparty av Diablo 1 för en väldans massa år sedan
Kommer själv att endast köpa digital download så jag slipper få hem en box mm.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag kommer köpa standardversionen då jag redan har D1 & D2 och tycker varken artbook eller soundtracket är värst intressant. 1000kr är för mycket pengar helt enkelt...men det är jag det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag hade kunnat tänka mig köpa det om dom inte hade snålat så in i helvetet med USB minnet.
4GB? det hade man redan för flera år sen. Det är tillochmed så att 16GB är billigt.

Artbooken känns inte värd 550kr.
Även fast jag är ett diablo-fan.

Permalänk
Medlem

Jag, som det inbitna diablofan jag är, beställde självklart CE!
Men det är ju upp till var och en

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

extremt jävla pris men man kan ju inte låta bli att beställa det...

köpte en standard också B>>

Permalänk
Keeper of Traditions

Ett galet högt pris med tanke på det lilla man får med... Sen att spelet antagligen kommer floppa totalt gör inte situationen bättre direkt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ett galet högt pris med tanke på det lilla man får med... Sen att spelet antagligen kommer floppa totalt gör inte situationen bättre direkt.

Vad får dig att tro att det kommer floppa?
Skulle bli mycket förvånad om det inte blir minst lika stort som D2 var.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Ett galet högt pris med tanke på det lilla man får med... Sen att spelet antagligen kommer floppa totalt gör inte situationen bättre direkt.

Jo det är en jätteflopp att det är det mest förbokade spelet genom tiderna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Är väl bara å kolla innehållet i CE boxen och avgöra om det är värt det för dig?
Personligen så har jag aldrig köpt en CE box och lär aldrig göra det, har varit ett stort fan av Diablo serien sen natten då Webhallen hade releaseparty av Diablo 1 för en väldans massa år sedan
Kommer själv att endast köpa digital download så jag slipper få hem en box mm.

Webbhallen fanns inte när Diablo 1 släpptes

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Till Diablo-forumet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Webbhallen fanns inte när Diablo 1 släpptes

Hmm, någon butik var det iaf som hade natt release av D1, hade för mig det var webbis, kanske var Skribofont då

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hjälpsam

Missade releasen på D1, halkade in på den när den var 6månader ungefär.

Var med på nattrelease på D2 och D2LoD.

Givet med CE för mig. Döskallen 4tw!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Har haft CE på alla Blizzard-spel sen World of Warcraft Classic så för mig är det självklart.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av TiasE:

Vad får dig att tro att det kommer floppa?
Skulle bli mycket förvånad om det inte blir minst lika stort som D2 var.

Det material Blizzard släppt.

Men det är väl personligt, antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Jo det är en jätteflopp att det är det mest förbokade spelet genom tiderna.

Nästan i alla fall

Sen beror väl det på sin föregångares succé, snarare än att det skulle vara ett särskilt sensationellt spel.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Ett galet högt pris med tanke på det lilla man får med... Sen att spelet antagligen kommer floppa totalt gör inte situationen bättre direkt.

Jag tror inte att det kommer floppa. Tror det kommer spelas en hel del.

Dock tror jag att Blizzard ser Starcraft 2 som en flopp. Inte när det kommer till försäljningar utan på hur mycket användarna lägger ner sin tid på det.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kadjoopplo:

Jag tror inte att det kommer floppa. Tror det kommer spelas en hel del.

Dock tror jag att Blizzard ser Starcraft 2 som en flopp. Inte när det kommer till försäljningar utan på hur mycket användarna lägger ner sin tid på det.

Man kan ju säga som så, att om det hade varit exakt samma källkod, men skaparen inte hade varit blizzard och det inte hade hetat Diablo 3, så hade ju inte förbokningarna varit i närheten.

Så även om det kan vara ett någorlunda bra spel (även om det bara är samma sak om och om igen, med ett par cutscenes emellan), så lever det till största del på hypen från sin föregångare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Man kan ju säga som så, att om det hade varit exakt samma källkod, men skaparen inte hade varit blizzard och det inte hade hetat Diablo 3, så hade ju inte förbokningarna varit i närheten.

Så även om det kan vara ett någorlunda bra spel (även om det bara är samma sak om och om igen, med ett par cutscenes emellan), så lever det till största del på hypen från sin föregångare.

..och på vilket sätt var Diablo II så mycket mer fantastiskt?

Blizzards spel lever inte på att vara innovativa, däremot är dom genomtänkta, av hög kvalité och med högt spelvärde. Finns en anledning till varför deras spel är så populära och det handlar knappast om hype.

Permalänk
Medlem

I och med att Blizzard faktiskt gör klart sina spel, till skillnad från vissa andra, gör det att spelen är av god kvalité och utan så många buggar som t.ex. SWTOR var vid launchen. Alla deras spel, både gamla och nya, har ju sålts så bra p.g.a. att dom gjorde sina första spel på toppnivå.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zyriak:

..och på vilket sätt var Diablo II så mycket mer fantastiskt?

Det var ett bra spel för sin tid, och det är lite det som är problemet med trean, dem försöker göra en kopia och hoppas att det klarar sig lika bra idag.

Skrivet av Zyriak:

Blizzards spel lever inte på att vara innovativa, däremot är dom genomtänkta, av hög kvalité och med högt spelvärde. Finns en anledning till varför deras spel är så populära och det handlar knappast om hype.

Jag skulle vilja säga att Diablo 2 var innovativt, även starcraft och warcraft, så där vet jag inte vad du menar.
Och självklart spelar hype en stor roll, precis som med de flesta uppföljare.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Man kan ju säga som så, att om det hade varit exakt samma källkod, men skaparen inte hade varit blizzard och det inte hade hetat Diablo 3, så hade ju inte förbokningarna varit i närheten.

Så även om det kan vara ett någorlunda bra spel (även om det bara är samma sak om och om igen, med ett par cutscenes emellan), så lever det till största del på hypen från sin föregångare.

Troligtvis. Men dom har ju ett långt track record av att släppa bra titlar. Ibland är det inte spelet i sig självt utan också vilket företag som står bakom.

Om valve hade fått exakt samma källkod, så hade det fått många, många förbokningar. Dom hade inte kommit långt efter.

Om skaparen hade varit EA, ja då hade det varit ett dussinspel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pullarn:

I och med att Blizzard faktiskt gör klart sina spel, till skillnad från vissa andra, gör det att spelen är av god kvalité och utan så många buggar som t.ex. SWTOR var vid launchen. Alla deras spel, både gamla och nya, har ju sålts så bra p.g.a. att dom gjorde sina första spel på toppnivå.

Jo, fast nu är det väl lite orättvist att jämföra ett spel som Diablo med ett spel som SWTOR... Skillnaden i storlek är ganska så massiv.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

I och med att Blizzard faktiskt gör klart sina spel, till skillnad från vissa andra, gör det att spelen är av god kvalité och utan så många buggar som t.ex. SWTOR var vid launchen. Alla deras spel, både gamla och nya, har ju sålts så bra p.g.a. att dom gjorde sina första spel på toppnivå.

Precis, att Blizzard är sin egen utgivare gör att det alltid levereras kvalité.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kadjoopplo:

Troligtvis. Men dom har ju ett långt track record av att släppa bra titlar. Ibland är det inte spelet i sig självt utan också vilket företag som står bakom.

Om valve hade fått exakt samma källkod, så hade det fått många, många förbokningar. Dom hade inte kommit långt efter.

Jopp, några av dem bästa spelen har ju kommit från Blizzard, därav den stora hypen.

Skrivet av Kadjoopplo:

Om skaparen hade varit EA, ja då hade det varit ett dussinspel.

Trots att källkoden var identisk?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.