Var ska jag köpa Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Var ska jag köpa Diablo 3?

Jag tänkte jag skulle försöka mig på att "förhandsboka" ett spel som ja aldrig förr gjort har läst lite om att priser har ändrats m.m vill inte få några överraskningar så finns det nånstans där priset är fastsatt och som man kan få spelet levererat samma dag som det släpps?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Borde väl gå på Battle.net?

Edit: Japp! Logga precis in på battle.net, och såg att man man förhandsboka för 60€.

Edit2: Du kan ladda ned spelet redan nu om du vill. Men det är bara installer, så du är 100% säker på att när du vaknar upp den 15 maj(?) med ett glatt leende på ditt ansikte och tänker "GIIIIIIIIIIIIIBB!"

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeLeap:

Borde väl gå på Battle.net?

Edit: Japp! Logga precis in på battle.net, och såg att man man förhandsboka för 60€.

Edit2: Du kan ladda ned spelet redan nu om du vill. Men det är bara installer, så du är 100% säker på att när du vaknar upp den 15 maj(?) med ett glatt leende på ditt ansikte och tänker "GIIIIIIIIIIIIIBB!"

Går det inte få billigare än 60euro? lite dyrt och pröjsa över 600spänn :S

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Går det inte få billigare än 60euro? lite dyrt och pröjsa över 600spänn :S

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=122360

Verkar som GameShop håller ledningen med 399. Jag tycker det är värt att pröjsa 600kr för ett spel som har utvecklats i över 10år. Betan var otroligt roligt (enligt mig själv, och jag är säker på att spelet kommer lyckas). När du köper från battle.net så får du ladda ned det direkt, som jag skrev i förra posten (Är inte 100% säker på detta.. Men 99% iaf).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeLeap:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=122360

Verkar som GameShop håller ledningen med 399. Jag tycker det är värt att pröjsa 600kr för ett spel som har utvecklats i över 10år. Betan var otroligt roligt (enligt mig själv, och jag är säker på att spelet kommer lyckas). När du köper från battle.net så får du ladda ned det direkt, som jag skrev i förra posten (Är inte 100% säker på detta.. Men 99% iaf).

Ska man ändå betala överpris så kan man lika bra lägga till och få collector edition. Sen kan vem som ladda ner det redan nu, bara att leta upp länken.
Det går dock inte installera än då det är ganska kraftigt krypterat för att förhindra datamining.

Permalänk
Medlem

60euro = 542SEK är inte i närheten av "över 600spänn"

Det är dessutom inte att jämföra med ett spel som typ MW3 där kampanjen tar en dag att spela igenom... O då ligger spelet på samma / möjligtvis 90 kronor under.

Jag tyckte inte det var så dyrt, men det kan bero på att d2 har givit mig över 10 års spelglädje samt jag har ett stort förtroende för blizzard.

liten notis ( 542 drogs från mitt konto, är lite mindre enligt valuta.se )

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av mOOpiTh:

Går det inte få billigare än 60euro? lite dyrt och pröjsa över 600spänn :S

Det blir cirka 535:- i dagens kurs. Går inte att köpa officiellt digital download någon annan stans än på battle.net. Lär säkert dyka upp key-vendors som säljer det, men jag tycker de är lite halv-skumma så handlar inte där av principsak. Däremot kan du köpa boxad billigt, finns på en bunt ställen.

Permalänk
Sötast
Permalänk
Medlem

Håller med Mannen99, 550~kr för DET spelet är "billigt" eftersom deb2 "öppna" många ögon om hur ett hack 'n slash-spel ska spela osv, samt att det är INGET du spelar igenom på en dag.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Elgiganten sålde SC2 nån dag efter att de kommit ut för runt 200:- kommer åka dit igen och kolla...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig få för mig att betala 60€ för en digital kopia av ett spel, oavsett hur bra det är.

Med DVD-skiva, fodral och manual, då snackar vi däremot.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Om man måste ha det 00:01 så får man pröjsa helt enkelt. Är det ok med att hämta spelet och spela senare samma dag (passar mig utmärkt) så är det förstås billigare att köpa en boxad version istället.

Permalänk

Beställde mitt på Dustin för 399kr.

2009

Dold text
Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Om man måste ha det 00:01 så får man pröjsa helt enkelt. Är det ok med att hämta spelet och spela senare samma dag (passar mig utmärkt) så är det förstås billigare att köpa en boxad version istället.

Jag har inget behov att behöva spela 00:01 duger jävligt bra om jag kan spela under dagen bara Anledningen till att ja vill förboka är för att ja vill ha DVD fodral med skiva o allt för en gångs skull och förbokar ja så blir ja ju garanterad ett exemplar risken finns ju att det tar slut där ja bor har bara Gamestop i Sandviken ^^

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte förhandsboka på Webhallen, de brukar oftast vara duktiga på att se till att man har spelet lagom till releasedagen (dock är jag inte så jättepetig med att ha det just den 15:e, det är ju en tisdag och jag lär ändå inte ha tid att spela förrän till helgen) och så har jag för mig att de har prispolicy att priset bara kan ändras neråt, inte uppåt. Kan ha fel där dock, men maila dem och fråga om det är viktigt för dig.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Om man förbokat på gamestop, kommer man kunna hämta ut spelet dagen innan??

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Borked:

Om man förbokat på gamestop, kommer man kunna hämta ut spelet dagen innan??

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte det

Permalänk
Medlem

Förbokade mitt på Colecters
https://www.spelbutiken.se/catalog/minisite/vlkomnande för några månader sig

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av antimashu:

Beställde mitt på Dustin för 399kr.

2009

Dold text

Respect

Jag väntade däremot på CE skulle annonseras och vad som var i goodie innan jag beställde det.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Respect

Jag väntade däremot på CE skulle annonseras och vad som var i goodie innan jag beställde det.

Jag beställde bara för att det var Diablo III.

Visa signatur

ASRock 880G Extreme3 | 60GB OCZ Vertex 3 | A-Data 4GB 1600Mhz | Asus Xonar DX | AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition | XFX Radeon HD6870 1024MB | Fractal Design Define R2, Titanium | FSP 650W Gold

Permalänk
Medlem

det går emot alla mina principer att köpa en collectors
men detta kommer bli min första collectors låda

Permalänk

Det är så jobbigt att collector kostar 1000 (!!) spänn...

Till Half-life 2 var det ju 399 för orginal och 600 för collector typ.
Känns lite mer appropriate att köpa en en CE då.
Men en tusenlapp, det är fan en tiondel av min totala 'inkomst' som student.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

CE finns i digitala affären också va? Men vem köper den? Är inte tanken med CE att man ska få en fin låda med godsaker?

Skickades från m.sweclockers.com

CE finns inte, och har aldrig eller kommer aldrig finnas i deras egna digitala shop.

Permalänk
Medlem

Haha a eller hur g2play "erkänd". En tredjedel av nycklarna slutar att fungera efter ett halvår.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

bokat mitt vanliga exemplar på cdon, 399kr går det på tack vare 50kr rabatt kod man hade liggandes i mailen

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Det är så jobbigt att collector kostar 1000 (!!) spänn...

Till Half-life 2 var det ju 399 för orginal och 600 för collector typ.
Känns lite mer appropriate att köpa en en CE då.
Men en tusenlapp, det är fan en tiondel av min totala 'inkomst' som student.

Nu har jag redan Cataclysm och SC2 i Collectors Edition, så jag var ju "tvungen" att köpa/boka D3 CE oavsett pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Haha a eller hur g2play "erkänd". En tredjedel av nycklarna slutar att fungera efter ett halvår.

Och 78.3% av all statistik är påhittad.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

bokat mitt vanliga exemplar på cdon, 399kr går det på tack vare 50kr rabatt kod man hade liggandes i mailen

Tack för tipset! Dom har även fri frakt, så jag fick -79 kronor totalt - MUMMS

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Skrivet av onix:

Tack för tipset! Dom har även fri frakt, så jag fick -79 kronor totalt - MUMMS

såg det, blev en preorder nu

Permalänk
Sötast
Skrivet av bsk!:

Haha a eller hur g2play "erkänd". En tredjedel av nycklarna slutar att fungera efter ett halvår.

Oja, påhittad statistik är alltid lika effektiv