Ni som testar betan - Blir det bra?

Permalänk
Medlem

Ni som testar betan - Blir det bra?

Hej

Vill gärna höra era intryck. Känns spelet som en värdig uppföljare?

Jag tycker det ser snyggt ut från de videos och screenshots jag sett.

Är det bra gameplay?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Det lilla jag testade i betan var väl ok, sa inte direkt wow när man först körde diablo1 och 2. Det gick alla fall väldigt snabbt att klara hela betan, runt en timma skulle jag tro, faktiskt kortare än jag trodde det var verkligen rätt så simpelt.

Permalänk
Medlem

Tänk dig Diablo 2 LoD fast bättre.
Det är ruskigt bra.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Att tänka på är att betan är sk Easy.. och anses vara "farm" dvs det du gör för att dra in pengar senare i spelet.

Tyckte dock det var helt Okey. Så okey att jag förbokade.

Permalänk
Medlem

Som Diablo 2 fast bättre på precis allting.

Permalänk
Medlem

Gammal Diablo spelare här, betan gav ett utmärkt intryck för mig iallafall. Känns definitivt som ett Diablo spel. Det var efter att ha spelat igenom betan som jag lade min pre-order i skick.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är ingen Diablo-veteran, men jag gillar spelet. Som alltid med Blizzard så är allt väldigt genomtänkt och polerat (ja, även i beta). Grafiken är helt okej, det flyter bra, och gameplay är intensivt och roligt. Dock alldeles för lätt i betan!

Permalänk
Medlem

Lirat betan några gånger rakt igenom. Och jag anser det inte en värdig uppföljare. Jag tar det hela i ordning av viktighet:

Ingen utväljning av attributes. Du har en enorm förlust här då din karaktär är precis som alla andras på samma nivå.

Inget vettigt spelltree. Du får spells på specifika nivåer och kan inte sänka en viss mängd points i en viss skill. Deras
styrkor förändras av runes som också är statiska. Och låses upp efter specifika levlar.

Lite hack och lite slash. Mängden fiender man möter jämtemot diablo 2 är drastiskt mindre på många fronter.
Jag har aldrig upplevt en situation som i diablo 2 där man har hela skärmen proppad med fiender och slaktar för livet
medans man spammar pots och ber till övre makter. Det är helt enkelt nedtonat.

Pots är cooldown baserade och man förlitar sig på HP drops från mobs, detta gör att så fort man får en lite större strid är man mer eller mindre odödlig då det hela tiden droppar saker som ger en HP.

Inte lika mycket att göra. Jag känner att med förlusten av enorma strider, och utan möjlighet att min-maxa din char på samma vis som i diablo 2. så tappar man mycket att göra. Det lilla som crafting erbjuder väger inte upp allt detta. Inte alls.

Quests är tråkiga och förutsägbara. Typiska wow-esk quests och följer wow-platformen för quests där du får XP efter du klarat dom, jag känner att detta inte spelar roll alls. Men dom behöver göra av med det idiotiska UI delarna som tillkommer. Tex quest trackern, den ska bara bort. Jag vill att quest loggen ska spela roll!

Sen har jag några saker jag funderar över som jag inte kan svara på vid stunden. akt 1 i beta är super kort. Kan klaras på ca 40min utan att skippa quests. Än så länge har jag klarat av akt 1 i betan med en monk utan att någonsin använda en pot. Och med en barbarian där jag endast använde en pot på sista bossen. EN pot. Löjligt lätt om man jämnför med Diablo 2 normal.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag är ingen Diablo-veteran, men jag gillar spelet. Som alltid med Blizzard så är allt väldigt genomtänkt och polerat (ja, även i beta). Grafiken är helt okej, det flyter bra, och gameplay är intensivt och roligt. Dock alldeles för lätt i betan!

I de senaste patcherna var jag väldigt nära på att dö då jag fick en rare mob och ett champion pack och en drös med fiender på mig x)

Det är ju inte löjligt lätt (längre) iaf; tycker det är lagom för normal. Spänd på att se hur det blir i hell och inferno!

Skrivet av mistard:

Sen har jag några saker jag funderar över som jag inte kan svara på vid stunden. akt 1 i beta är super kort. Kan klaras på ca 40min utan att skippa quests. Än så länge har jag klarat av akt 1 i betan med en monk utan att någonsin använda en pot. Och med en barbarian där jag endast använde en pot på sista bossen. EN pot. Löjligt lätt om man jämnför med Diablo 2 normal.

Tänk på att Andariel != SK. Visst, DII act 1 var svårare, men inte med stor marginal.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mistard:

Och jag anser det inte en värdig uppföljare.

Lite lider det väl också av att torchlight visade att charm kan vara en värdig utmanare till "mörkt" och "ambitiöst"?

Permalänk
Skrivet av Azoicer:

Tänk dig Diablo 2 LoD fast bättre.
Det är ruskigt bra.

Har jävligt svårt att tro det, jag har spelat över 800 timmar D2 LoD ( på battle net ) och känner att det blir väldigt svårt att göra ett bättre spel ..

Jag skulle helst bara vilja se d3 som en remake av tvåan fast med en liten expansion med nya Acts och equipment.
Har inte läst på tillräckligt just för min rädsla av att D3 ska vara en besvikelse .. men bara en sådan sak som att ifall dom ändrar Stats systemet som finns i tvåan kommer jag antagligen inte spela det .. om inte FHR, AS, DR och alla andra roliga stats som fick mig att spela spelet så mycket inte finns så vet jag inte ens om jag kommer röra det.

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Skrivet av mistard:

Lirat betan några gånger rakt igenom. Och jag anser det inte en värdig uppföljare. Jag tar det hela i ordning av viktighet:

Ingen utväljning av attributes. Du har en enorm förlust här då din karaktär är precis som alla andras på samma nivå.

Inget vettigt spelltree. Du får spells på specifika nivåer och kan inte sänka en viss mängd points i en viss skill. Deras
styrkor förändras av runes som också är statiska. Och låses upp efter specifika levlar.

Lite hack och lite slash. Mängden fiender man möter jämtemot diablo 2 är drastiskt mindre på många fronter.
Jag har aldrig upplevt en situation som i diablo 2 där man har hela skärmen proppad med fiender och slaktar för livet
medans man spammar pots och ber till övre makter. Det är helt enkelt nedtonat.

Pots är cooldown baserade och man förlitar sig på HP drops från mobs, detta gör att så fort man får en lite större strid är man mer eller mindre odödlig då det hela tiden droppar saker som ger en HP.

Inte lika mycket att göra. Jag känner att med förlusten av enorma strider, och utan möjlighet att min-maxa din char på samma vis som i diablo 2. så tappar man mycket att göra. Det lilla som crafting erbjuder väger inte upp allt detta. Inte alls.

Quests är tråkiga och förutsägbara. Typiska wow-esk quests och följer wow-platformen för quests där du får XP efter du klarat dom, jag känner att detta inte spelar roll alls. Men dom behöver göra av med det idiotiska UI delarna som tillkommer. Tex quest trackern, den ska bara bort. Jag vill att quest loggen ska spela roll!

Sen har jag några saker jag funderar över som jag inte kan svara på vid stunden. akt 1 i beta är super kort. Kan klaras på ca 40min utan att skippa quests. Än så länge har jag klarat av akt 1 i betan med en monk utan att någonsin använda en pot. Och med en barbarian där jag endast använde en pot på sista bossen. EN pot. Löjligt lätt om man jämnför med Diablo 2 normal.

Man kan inte Maxa sin karaktär efter ett build ? då ratar jag spelet med en gång, bara en sådan sak som att jag spenderade säkert 3 veckor till att få Max charms på min Hammer pala och Firebear gjorde ju att spelet blev så ofantligt mycket roligare.

Tack för denna information, om än det var dåliga nyheter

Visa signatur

Case - Silverstone Raven Rv03 → Mobo - Asus P8P67 Pro rev b3
CPU - i7 2600k @ 4,5 ghz → Corsair H70
PSU - Corsair AX850+ → RAM - x4 4gb Xms3
GPU - Gtx 580 →

Permalänk
Medlem

Kört igenom betan några gånger och tycker att det är snyggt, har bra musik, är hyfsat stämningsfullt (känns kanske inte riktigt lika farligt och "groteskt" som D1/D2) och verkar roligt att farma. Klasserna är hyfsat varierande och det är roligt med events (dock sker de för sällan och det finns inte så många). Skillsystemet är sådär då det kanske hade vart lite roligare med ett klassiskt träd där man själv kan välja de skills man vill köra när man vill istället för att behöva byta (och vänta på CD). Antar att det är just därför som spelet är rätt lätt. Minns att D2 var bra mycket svårare (speciellt Act 3 & 4) men eftersom vi bara fått testa Act 1 hoppas jag det blir svårare i slutet. Som någon nämnde tidigare är det inte värst mycket mobs, kunde vart något fler så man verkligen fick känna av köttandet >:-] Questsen tycker jag inte heller är så värt spännande och NPCerns ständiga tjat är sjukt irriterande (kanske går att stänga av?).

Tror definitivt det kommer att bli ett kul spel och tycker man det är för lätt antar jag att man får söka utmaning i att köra Hardcore (skrev inte Blizzard någonstans att Normal skulle vara "för alla" medan Hardcore var för gamla D2 fans).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rewinding:

Har jävligt svårt att tro det, jag har spelat över 800 timmar D2 LoD ( på battle net ) och känner att det blir väldigt svårt att göra ett bättre spel ..

Jag skulle helst bara vilja se d3 som en remake av tvåan fast med en liten expansion med nya Acts och equipment.
Har inte läst på tillräckligt just för min rädsla av att D3 ska vara en besvikelse .. men bara en sådan sak som att ifall dom ändrar Stats systemet som finns i tvåan kommer jag antagligen inte spela det .. om inte FHR, AS, DR och alla andra roliga stats som fick mig att spela spelet så mycket inte finns så vet jag inte ens om jag kommer röra det.

Så du vill ha att alla gör precis samma stats som alla andra igen? Good idea...

Skrivet av mistard:

Lirat betan några gånger rakt igenom. Och jag anser det inte en värdig uppföljare. Jag tar det hela i ordning av viktighet:

1:Ingen utväljning av attributes. Du har en enorm förlust här då din karaktär är precis som alla andras på samma nivå.

2:Inget vettigt spelltree. Du får spells på specifika nivåer och kan inte sänka en viss mängd points i en viss skill. Deras
styrkor förändras av runes som också är statiska. Och låses upp efter specifika levlar.

3:Lite hack och lite slash. Mängden fiender man möter jämtemot diablo 2 är drastiskt mindre på många fronter.
Jag har aldrig upplevt en situation som i diablo 2 där man har hela skärmen proppad med fiender och slaktar för livet
medans man spammar pots och ber till övre makter. Det är helt enkelt nedtonat.

4:Pots är cooldown baserade och man förlitar sig på HP drops från mobs, detta gör att så fort man får en lite större strid är man mer eller mindre odödlig då det hela tiden droppar saker som ger en HP.

5:Inte lika mycket att göra. Jag känner att med förlusten av enorma strider, och utan möjlighet att min-maxa din char på samma vis som i diablo 2. så tappar man mycket att göra. Det lilla som crafting erbjuder väger inte upp allt detta. Inte alls.

6:Quests är tråkiga och förutsägbara. Typiska wow-esk quests och följer wow-platformen för quests där du får XP efter du klarat dom, jag känner att detta inte spelar roll alls. Men dom behöver göra av med det idiotiska UI delarna som tillkommer. Tex quest trackern, den ska bara bort. Jag vill att quest loggen ska spela roll!

Sen har jag några saker jag funderar över som jag inte kan svara på vid stunden. akt 1 i beta är super kort. Kan klaras på ca 40min utan att skippa quests. Än så länge har jag klarat av akt 1 i betan med en monk utan att någonsin använda en pot. Och med en barbarian där jag endast använde en pot på sista bossen. EN pot. Löjligt lätt om man jämnför med Diablo 2 normal.

1: Attributes valde allla i stort sett samma. = Bättre nu än då, om jag ska vara ärlig.

2: Spells i D2 valde återigen alla samma om de spelade samma klass, om de körde PVP/PVE.

3: Potions i D2 var nog det sämsta. Vi har sett Easy, början på Act 1. Diablo 2s Act 1, början var lika få fiender.

4: Nej.

5: Nej återigen.

6: Där håller jag till vis del med.

Sista. Kan jag hålla med om, lite för lätt. Men sen använda man nästan aldrig potions i Act 1, början på Normal i D2 heller. Så det går jämt ut.

Och, ja Normal ska vara för alla. Precis som i D2. Hell/Inferno med Hardcore är ofantligt mycket svårare. Enligt Blizzard.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Stats i DII var ju bara en gimmick, man satte poäng på exakt det som krävdes för att kunna bära det gear man ville ha, o sen resten på vitality..

Man har ju fortfarande enorma möjligheter till customization med stats på gear o gems.

För att hoppa över NPCernas prat är det bara att trycka escape

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaiNeaA:

Stats i DII var ju bara en gimmick, man satte poäng på exakt det som krävdes för att kunna bära det gear man ville ha, o sen resten på vitality..

Man har ju fortfarande enorma möjligheter till customization med stats på gear o gems.

För att hoppa över NPCernas prat är det bara att trycka escape

Tack, för ett svar som faktiskt spelar roll.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Farligt att basera allt på en väldigt kort beta. Det är ingen som vet hur spelet blir senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Lirat betan några gånger rakt igenom. Och jag anser det inte en värdig uppföljare. Jag tar det hela i ordning av viktighet:
Ingen utväljning av attributes. Du har en enorm förlust här då din karaktär är precis som alla andras på samma nivå.

Inget vettigt spelltree. Du får spells på specifika nivåer och kan inte sänka en viss mängd points i en viss skill. Deras
styrkor förändras av runes som också är statiska. Och låses upp efter specifika levlar.

ja det här är in i helvete trist faktiskt runes gör inte stor skillnad nog, första runan är inprincip en bättre version av spellen med mer dmg så man kan inte direkt säga att det är någon side grade osv dem senare är väl 'ok' men man kan ju se vilken som blir bäst.
spelltree är roligt för det gör att man vill göra en ny gubbe och gör att spelet håller längre imo.

Skrivet av mistard:

Lite hack och lite slash. Mängden fiender man möter jämtemot diablo 2 är drastiskt mindre på många fronter.
Jag har aldrig upplevt en situation som i diablo 2 där man har hela skärmen proppad med fiender och slaktar för livet
medans man spammar pots och ber till övre makter. Det är helt enkelt nedtonat.

kan inte riktigt hålla med här, har du kört senaste patchen? i act 1 (1/4) i diablo 2 är det INTE flera skärmar mobs överallt sist jag spelade iaf...
det kommer garanterat ösas mobs över oss här det har jag inga tvivel om

Skrivet av mistard:

Pots är cooldown baserade och man förlitar sig på HP drops från mobs, detta gör att så fort man får en lite större strid är man mer eller mindre odödlig då det hela tiden droppar saker som ger en HP.

det här är också lite dumt tycker jag, ja visst dom droppar från mobs osv men lär bli ett helvete när man knappt kan hålla sig vid liv och ska försöka "kita" mobsen, var droppar potsen? mitt jävlar i högen... lär bli ett problem när jag ska köra hc tror jag

tror ju inte man kan bli "odödlig" dock dom kan snabbt ändra drop rates osv så det känns lite väl random att förlita sig på att en mob ska droppa en pot just när man behöver den.

Skrivet av mistard:

Inte lika mycket att göra. Jag känner att med förlusten av enorma strider, och utan möjlighet att min-maxa din char på samma vis som i diablo 2. så tappar man mycket att göra. Det lilla som crafting erbjuder väger inte upp allt detta. Inte alls.

håller med... blir nog inte många gubbar med konstiga build man gör här... maxar man en char har man ju _alla_ spells och statsen går ju inte att ändra
dumt men stackarna som trycker på fel skill ofta blir väl ledsen när dom måste göra om gubben för att få det perfekt?

Skrivet av mistard:

Quests är tråkiga och förutsägbara. Typiska wow-esk quests och följer wow-platformen för quests där du får XP efter du klarat dom, jag känner att detta inte spelar roll alls. Men dom behöver göra av med det idiotiska UI delarna som tillkommer. Tex quest trackern, den ska bara bort. Jag vill att quest loggen ska spela roll!

quests i diablo 2 har ju inte direkt spelat någon större roll förutom ett par skill quests, dom får göra vad fan dom vill här faktiskt

Skrivet av mistard:

Sen har jag några saker jag funderar över som jag inte kan svara på vid stunden. akt 1 i beta är super kort. Kan klaras på ca 40min utan att skippa quests. Än så länge har jag klarat av akt 1 i betan med en monk utan att någonsin använda en pot. Och med en barbarian där jag endast använde en pot på sista bossen. EN pot. Löjligt lätt om man jämnför med Diablo 2 normal.

inte hela act 1 osv, men du kan inte heller jämnföra diablo 2 med 3 när deras system bygger på helt annat, ja det är klart det blir mycket färre pots i diablo 3 när du har health globes också inte konstigt... inte det roligaste systemet kanske men går inte att jämnföra

för att förtydliga ja jag tycker betan är rolig men det finns många grejjer som hade kunnat vara bättre...

skill menyn nu är ju HELT åt helvete, satans vad dumt dom har gjort det... hur full måste man vara för att göra det så efterblivet?
ingen kan ju tycka att det är bättre nu än vad det var tidigare.

det är å andra sidan diablo 3, man måste ju spela det minst 100 timmar oavsett???

Permalänk
Medlem

Ja betan är väldigt lätt, det var först precis på slutet som man behövde tänka litegrann. Innan dess var M1 M1 M1 M1 M1 M1 det enda man egentligen behövde. Så det är svårt att bedöma djupet på spelet utifrån betan. Men första nivån var ju lätt även i de tidigare spelen och det lär ju garanterat bli en fet utmaning på högre nivåer. Jag tror det fulla spelet blir roligare.

Men överlag känns betan lite "jaha". Jag går inte och längtar efter hela spelet som jag gjorde när jag t.ex. körde BF3-demot. Fick inte alls samma inlevelsekänsla som jag fick av D2, kan väl delvis bero på att man är äldre och mer kräsen. Det lär bli ett köp av D3 ändå så småningom men jag kommer inte att hänga på låset till spelbutiken.

Permalänk
Medlem

Tycker det känns precis som diablo 2 fast bättre grafik och ljud. Det räcker för mig. Stort plus att det ser jäkligt bra ut i 3d också.
Hade blivit vansinnig om de hade ändrat för mycket på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Tack, för ett svar som faktiskt spelar roll.

Vi verkar tänka i samma banor, hehe

Min/max kommer fortfarande att existera i form av gear. Skills/abilities kan man nu välja efter spelsätt utan att behöva bli gimpad.

Permalänk
Medlem

älskar när vissa tycker att ett spel är dåligt för att det inte är exakt likadant som föregångaren..

diablo 3 är inte diablo 2!

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaiNeaA:

Vi verkar tänka i samma banor, hehe

Min/max kommer fortfarande att existera i form av gear. Skills/abilities kan man nu välja efter spelsätt utan att behöva bli gimpad.

Precis.
Hur jävla kul var det i D2 när alla valde samma skills, samma stats för att vara "bra"? Inte ens nästan kul.

Visst, D2 var sjukt bra. Men än så länge är D3 minst lika bra.
Med tanke på det lilla vi sett, och faktiskt kan jämföra med.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Har själv inte spelat betan, men sen när har quests spelat någon som helst roll i diablo? Inte för att jag skulle ha något emot lite roligare quests än vad de tidigare spelen erbjöd men det är ju knappast de som gjorde spelen. Diablo är grind. Första gången man gör ett quest är det väll kul, men efter 100 ggr så måste jag säga att jag ändå inte får ut något av dem. I de tidigare spelen gjorde man ändå bara de quests man var tvingad till för att komma framåt och de som gav en bra reward som extra resists av att rädda aniya (tror jag hon heter) i D2 akt 5.

Skrivet av Rewinding:

Man kan inte Maxa sin karaktär efter ett build ? då ratar jag spelet med en gång, bara en sådan sak som att jag spenderade säkert 3 veckor till att få Max charms på min Hammer pala och Firebear gjorde ju att spelet blev så ofantligt mycket roligare.

Tack för denna information, om än det var dåliga nyheter

Beror på vad du menar med att maxa. Kommer ju finnas builds där man maxar en viss skill eller ballanserar flera skills. Skillnaden är att i D3 ska det gå att respeca, dvs ändra sina val. Sedan kommer det ju vara samma grind efter just den där perfekta gearen som passar till just den där builden för att få ut den där sista procenten.

Personligen tycker jag det är bra att man kan ändra sina skills. Sjukt drygt i D2 när man tex behövde lvla två assasins för att man ville ha en med maxade traps och en med maxade martial arts. Och för att inte tala om när Bliz patchade och en build man jobbat på och grindat för i evigheter helt plötsligt blev värdelös. Det hände mer än en gång för mig iaf

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av mistard:

Lirat betan några gånger rakt igenom. Och jag anser det inte en värdig uppföljare. Jag tar det hela i ordning av viktighet:

Ingen utväljning av attributes. Du har en enorm förlust här då din karaktär är precis som alla andras på samma nivå.

Inget vettigt spelltree. Du får spells på specifika nivåer och kan inte sänka en viss mängd points i en viss skill. Deras
styrkor förändras av runes som också är statiska. Och låses upp efter specifika levlar.

Lite hack och lite slash. Mängden fiender man möter jämtemot diablo 2 är drastiskt mindre på många fronter.
Jag har aldrig upplevt en situation som i diablo 2 där man har hela skärmen proppad med fiender och slaktar för livet
medans man spammar pots och ber till övre makter. Det är helt enkelt nedtonat.

Pots är cooldown baserade och man förlitar sig på HP drops från mobs, detta gör att så fort man får en lite större strid är man mer eller mindre odödlig då det hela tiden droppar saker som ger en HP.

Inte lika mycket att göra. Jag känner att med förlusten av enorma strider, och utan möjlighet att min-maxa din char på samma vis som i diablo 2. så tappar man mycket att göra. Det lilla som crafting erbjuder väger inte upp allt detta. Inte alls.

Quests är tråkiga och förutsägbara. Typiska wow-esk quests och följer wow-platformen för quests där du får XP efter du klarat dom, jag känner att detta inte spelar roll alls. Men dom behöver göra av med det idiotiska UI delarna som tillkommer. Tex quest trackern, den ska bara bort. Jag vill att quest loggen ska spela roll!

Sen har jag några saker jag funderar över som jag inte kan svara på vid stunden. akt 1 i beta är super kort. Kan klaras på ca 40min utan att skippa quests. Än så länge har jag klarat av akt 1 i betan med en monk utan att någonsin använda en pot. Och med en barbarian där jag endast använde en pot på sista bossen. EN pot. Löjligt lätt om man jämnför med Diablo 2 normal.

Attributes i d2 var inte så bra. 9/10 gånger drog man ju en build rakt av.

Skilltree är ok imo, var fan jobbigt i d2 att varje char bara gjorde en sak (reskill kom ju för ett tag sen så väntat att d3 skulle få nå liknande)
Att de satte runes på level är tråkigt, var bättre när de droppade men de trodde att det skulle bli för mycket farm ><

AAAAAAA så mycket mobs i act1 d2, dödar man ens 200 mobs på hela acten?
Tror du har glömt att d3 beta är just i början på act1.
btw http://www.youtube.com/watch?v=4nh3aRJb7Sw

Pots är w/e, kan inte säga om det är bättre eller sämre.

Ja quests suger, hoppas de blir bättre senare i spelet.

Att act1 d3 på normal är löjligt enkel har de själva sagt, vänta till inferno. (Inte som att d2 var svårt, var ju sällan man dog före act3 hell.)

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Herregud! det är ju bara beta! man vet aldrig vad som förväntar sig bakom kulisserna av riktiga realeaset Nåt måste ju bli nytt och jag tycker att Blizzard gjorde det bästa för att hålla D2/D1 känsla vid liv fast lite mer 2012 i det hela

Permalänk
Medlem

Från en gammal veteran som spelade Diablo 2 betan kan jag säga att den också var väldigt lätt. Det innehåll som fanns var fram till Blood raven och det kan ju knappast ses som direkt svårt. Så döm inte spelet efter hur svår eller enkel betan är..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Ok tack för alla svar.

Det man önskar sig är att D3 är bättre än D2 mer än rent grafikmässigt. Att de inför sånt som gör spelet bättre och roligare (utan att krångla till det för mycket)

Om man bara kunde köra easy i Betan förstår jag att det kan bli lite lamt.

Kommer ihåg D1 och D2 där man ibland var tvungen att fly i ren panik. Eller riktigt farliga special fiender.
Sen PvP delen vill man gärna se att bra kombinationer och taktiker lönar sig snarare än att braka loss med allt man har.

Tycker Diablo spelen ska handla en hel del om quest, så länge de känns genomtänkta.
En bra story är viktigt. Själv är jag inte jätteortodox om att den ska koppla mot det som skett i de tidigare spelen.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Jag tycker det verkar bra, som sagt, det var lite väl enkelt att klara av första delen, men jag tror att dom har gjort det medvetet enkelt för att folk ska kunna spela genom det och inte dö hela tiden? Tycker att ljudet är helt grymt samt att det grafiska är ok.

Men att sitta och toksåga spelet genom att ha spelat en beta tänker jag inte göra.

Permalänk
Hjälpsam

Som gammal D2 nötare tycker jag en del saker om D3.

1. Positivt - Det är inte en D2 expansion, det är ett helt nytt spel som bygger på samma koncept och värld.

2. Annorlunda - Saknar en del av stat/skill systemet i D2, mest för att jag älskade bygga specifika ofbuilds. Väldigt sällan jag körde cookiecutter (jag är minoritet så det nya fungerar för absoluta majoriteten).

3. Positivt - Flera olika små scriptade events både i bonus-dungeons och på vägen. Åtminstone 5-6 olika events på vägen till SK, man kanske stöter på 2-3st på en genomspelning vilket bättrar på replayibility. (Jar of Souls är ett populärt exempel).

4. Neutralt - Questar, spelar mindre roll, man skall hacka och döda, lite quests för att man skall komma till nästa del av kartan mer än så behövs inte om man bara vill kötta. Om man vill ha lore så finns det hur mycket som helst att grotta ner sig i.

5. Neutralt - För tidigt att säga bu eller bä. Personligen tror jag "helt jävla awesome!" om spelet baserat på vad man sett i engagemang, detaljer och känsla hitintills. Och det som är är endast n00b tuturial så vi vet inget om endgame och det är där det är make/break i slutändan.

Givet köp i alla lägen för mig och för alla som gillar genren med D2, Torchlight eller Dungeon Seige.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI