Komplett säljer spelet 12 Maj ist för 15?

Permalänk

Komplett säljer spelet 12 Maj ist för 15?

På kompletts hemsida står det dom får in 12 maj, men på övriga sidor 15 maj.

Så om man förbokar spelet på Komplett så får man spelet hem i brevlådan den 12e maj istället eller vadå?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=604489

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

Hmm, lite luddigt skrivet. Antagligen får dem in spelet den 12:e och du får det den 15:e. Står release 15:e.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk

Får in ja, men det står inte att dom skickas 12 maj. Tror inte dom vågar skicka det så tidigt att köpare får det innan den 15.
Då kommer dom inte att få sälja Blizzard titlar framöver. Blizzard är benhårda med att köpare inte får spelet i handen innan den 15 maj.

Permalänk
Medlem

Om man går inte under "boka och tävla" bannern så står det dessutom att det kostar 439:-
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=7507&kampanjebanner=spel...
Sen om man klickar boka där så blir man redirectad till sidan där det kostar 449:-

Permalänk
Medlem

Man kan inte spela spelet innan den 15:e, så spelar ingen roll när dom säljer det

Permalänk
Medlem

För att få iväg alla beställningar av spelet är det väl rätt logiskt att ha spelen på lagret några dagar innan släppet.

Visa signatur

i9 9900K @5GHz | Corsair H100X | ASUS Z390-F | EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra 10GB | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz | Corsair RM850x
Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung SSD 850 EVO 250GB | 2x 1TB HDD
Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Man kan inte spela spelet innan den 15:e, så spelar ingen roll när dom säljer det

Klart det spelar roll, börjar de skicka den 15e så missar man ju tid (dagar t.om).

Kommer nog köpa av blizz för att inte riskera att missa speltid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag fick mass effect 3 tre dagar innan det officiella releasedatumet efter att ha förbokat. Men det betydde bara att jag kunde sitta och titta på lådan i tre dagar innan jag fick spela det. Deras DRM "låste" spelet fram till releasedatumet (anledning okänd). Otroligt korkat men jag har varit med om det förr också så det verkar vara industristandard numera. Så jag gissar att Blizzard gör något liknande, om du skulle få spelet innan releasen? Sen tror jag det är väldigt liten chans att distributören skulle få in spelet just på själva releasedagen och därigenom inte hinna skicka ut det lagom till släppet. Släpps det på en fredag har de det nog på måndagen, och om du bor i någon av våra större städer har du det nog i din brevlåda någon dag innan releasen. Det är min kvalificerade gissning i alla fall

Visa signatur

Antec P280 | OCZ 850W ZX Series | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel Core i5 2500k @ 4.2 GHz | 16GB Corsair Vengeance DDR3 @ 1600Mhz | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP @ 1125/1525 | 120GB Intel 510 Series SSD | NZXT SENTRY LX Fan Controller med 5x Scythe Gentle Typhoon 1850rpm | Corsair Hydro H100 med 2x Cougar Vortex 120mm PWM | Diverse hårddiskar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tmfm1997:

Jag fick mass effect 3 tre dagar innan det officiella releasedatumet efter att ha förbokat. Men det betydde bara att jag kunde sitta och titta på lådan i tre dagar innan jag fick spela det. Deras DRM "låste" spelet fram till releasedatumet (anledning okänd). Otroligt korkat men jag har varit med om det förr också så det verkar vara industristandard numera. Så jag gissar att Blizzard gör något liknande, om du skulle få spelet innan releasen? Sen tror jag det är väldigt liten chans att distributören skulle få in spelet just på själva releasedagen och därigenom inte hinna skicka ut det lagom till släppet. Släpps det på en fredag har de det nog på måndagen, och om du bor i någon av våra större städer har du det nog i din brevlåda någon dag innan releasen. Det är min kvalificerade gissning i alla fall

D3 är helt online så ja det är låst.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

De får in det den 12:e för att kunna skicka ut alla i tid tills den 15:e så är det med alla AAA titlar.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag kan redan ladda ner det från mitt battle.net konto

Permalänk

Så om man köper CE via nätet kan man få det dagen innan det släpps ?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Du kan ändå inte starta spelet innan 15 Maj 00:00:01

Permalänk

man brukar få spelet dagen innan så man har allt redo så man kan börja lira när det släpps. Förutsätter att det samma kommer gälla med diablo3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantomen:

Du kan ändå inte starta spelet innan 15 Maj 00:00:01

Jo.

till exempel:
15 Maj 00:00:00.123

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

man brukar få spelet dagen innan så man har allt redo så man kan börja lira när det släpps. Förutsätter att det samma kommer gälla med diablo3

Brukar inte vara så med Blizzard titlar nej.
Som någon skrev längre upp så är Blizzard stenhårda med att releasedatum ska följas.
För ett antal år sedan så blev någon Svensk kedja hotad efter att ha skickat ut WoW eller om det var TBC så folk hade det dagen innan med att inte få fortsätta sälja deras titlar om det hände igen.
Vill man ha D3 när det går online köper man direkt från Blizzard, vill man ha tillgång inom någon timme efter det går online så går man på nattevent, annars väntar man snällt till dagtid.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Brukar inte vara så med Blizzard titlar nej.
Som någon skrev längre upp så är Blizzard stenhårda med att releasedatum ska följas.
För ett antal år sedan så blev någon Svensk kedja hotad efter att ha skickat ut WoW eller om det var TBC så folk hade det dagen innan med att inte få fortsätta sälja deras titlar om det hände igen.
Vill man ha D3 när det går online köper man direkt från Blizzard, vill man ha tillgång inom någon timme efter det går online så går man på nattevent, annars väntar man snällt till dagtid.

De som förhandsbokade både wow TBC och wotlk hade spelet i hand hemma dagen eller dagarna innan release. Dock gick det inte att aktivera och logga in före servrarna var uppe igen så det är bullshit.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

De som förhandsbokade både wow TBC och wotlk hade spelet i hand hemma dagen eller dagarna innan release. Dock gick det inte att aktivera och logga in före servrarna var uppe igen så det är bullshit.

Hur var det med cata, SC2? Blizzard har blivit sten hårda på att folk inte ska kunna få en fysisk kopia i handen dagen innan eller dagar innan release. Bryts det så kommer den affären som gjorde det möjligt att inte få nya titlar från blizzard förens efter release datumet.

Men visst Kalle som har en liten butik i Longbortistan kanske skickar ut spelet så att konsumenterna kan hålla i paketet innan det släpps. Men får Blizzard nys om det, kommer Kalle inte att få spel att sälja förens efter några dagar när ett ny spel ska släppas. Därav kommer han att förlora pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Hur var det med cata, SC2? Blizzard har blivit sten hårda på att folk inte ska kunna få en fysisk kopia i handen dagen innan eller dagar innan release. Bryts det så kommer den affären som gjorde det möjligt att inte få nya titlar från blizzard förens efter release datumet.

Men visst Kalle som har en liten butik i Longbortistan kanske skickar ut spelet så att konsumenterna kan hålla i paketet innan det släpps. Men får Blizzard nys om det, kommer Kalle inte att få spel att sälja förens efter några dagar när ett ny spel ska släppas. Därav kommer han att förlora pengar.

Wow + alla expansioner + sc2 har jag alltid haft i handen flera dagar innan. Likadant med skyrim och andra moderna spel. Är väl bara hos vissa butiker som det dröjt till releasedagen, och då har de fått känna en shitstorm utan dess like på forumet här efter när alla whinar om missade speltimmar.
Så verkligheten är väl att beställer man på nätbutik så skickar dom det ett par dagar innan release.

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Får in ja, men det står inte att dom skickas 12 maj. Tror inte dom vågar skicka det så tidigt att köpare får det innan den 15.
Då kommer dom inte att få sälja Blizzard titlar framöver. Blizzard är benhårda med att köpare inte får spelet i handen innan den 15 maj.

Nej, ofta får du det innan release. Det var lika med WoW-expansionerna och SC2. Eftersom spelen inte går att spela innan release (som alla andra också redan sagt) så gör det inget att du får spelet innan release, blizzard bryr sig inte.

Permalänk

Men Webhallen har t.ex nattöppet vid stora release-event och då säljer dom spelet vid 00:00 , fast portarna öppnas 00:00 , alltså missar man kanske en timme eller två beroende på hur långt in till stan man har... Så om dom har nattöppet , varför skickar dom då ut spelen en dag före ?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Men Webhallen har t.ex nattöppet vid stora release-event och då säljer dom spelet vid 00:00 , fast portarna öppnas 00:00 , alltså missar man kanske en timme eller två beroende på hur långt in till stan man har... Så om dom har nattöppet , varför skickar dom då ut spelen en dag före ?

Kanske för är det är "release-event" och inte "dagen-innan-release-event"

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

för att en massa fånar gillar att köa

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Wow + alla expansioner + sc2 har jag alltid haft i handen flera dagar innan. Likadant med skyrim och andra moderna spel. Är väl bara hos vissa butiker som det dröjt till releasedagen, och då har de fått känna en shitstorm utan dess like på forumet här efter när alla whinar om missade speltimmar.
Så verkligheten är väl att beställer man på nätbutik så skickar dom det ett par dagar innan release.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Nej, ofta får du det innan release. Det var lika med WoW-expansionerna och SC2. Eftersom spelen inte går att spela innan release (som alla andra också redan sagt) så gör det inget att du får spelet innan release, blizzard bryr sig inte.

Vilka butiker har detta systemet att skicka ut det så man får det innan release dagen?

Permalänk
Medlem

Om det är så hårt mot affärerna är det underligt, vi som har annual pass har kunnat ladda ner D3 från battle.net ett bra tag.
Det går inte att spela ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag beställde WoW Cataclysm och Starcraft 2 ifrån CDON.com. 1-2 dagar innan release kom de hem i brevlådan.

Men som sagt, eftersom det ändå inte går att använda spelen innan release så är det ju skitsamma ifall de kommer innan eller på releasedagen.

Några timmars eller dagars missad speltid är väl sak samma... man aktiverar den ju inte INNAN man har spelet iallafall, så man förlorar ju inte pengar iallafall.

Har beställt från CDON så bara hålla tummarna så man kan börja lira det så fort servrarna öppnas om man får det dagen innan, annars får man snällt sitta och vänta tills eftermiddagen när paketet kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Vilka butiker har detta systemet att skicka ut det så man får det innan release dagen?

Har beställt spel från Cdon, Komplett, webhallen, till och med Inwarehouse. Har alltid fått spelet i brevlådan dagen innan release.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Vilka butiker har detta systemet att skicka ut det så man får det innan release dagen?

I princip alla har detta system. Endast om du bor i norra änden av landet så kan det hända att du får samma dag som release och då ligger skulden hos posten. Alla norr om Sundsvall har haft problem med Ånge t.e.x.

Permalänk

Söderut då? Skåne?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk

är det någon som bet vilken tid det kommer bli möjligt att logga in på bnet den 15e? med tanke på tidszoner osv ?