Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om D3 betan so far?

som topic, vad gillar ni betan än så länge?

själv har jag bara spelat en klass, men combat systemet känns så....B? blir det bättre i hela?

är skil systemet på samma sätt i hela spelet sen? även det kändes ju inte så jätte kul, D2 hade ju ett roligare system:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Jag körde lite Munk i natt och tyckte det var nice

Visa signatur
Permalänk
Medlem

DIABLO 3 jag fick inte riktigt känslan av att detta är uppföljaren till diablo 2 men fortfarande ett riktigt grymt spel

Permalänk
Medlem

Spelar i 3D, sjukt fett är det

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om skill-systemet, det enda som kommer skilja en demonhunter från en annan demonhunter är vad man har för utrustning.

Jag tycker inte spelet känns så "mörk" jag tycker det känns mer "dimmigt".

Permalänk
Medlem

Sjukt bra spel.

Permalänk
Medlem

Jättekul, men slår inte D2, kommer spela det konstant när det kommer i alla fall! Körde med en wizard igår, försöker logga in nu och testa witchdoctor och demon hunter...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Känns lite b, som ett indie-spel, spelglädjen saknas.
Blir tillbaka i torchlight för min del.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Jag köper spelet!

Visa signatur

i7 860 @2.80Ghz -
12 GB ram -
Gigabyte P55-UD3L -
MSI Twin Frozr III 6950 2048 gb -
Corsair TX 750 -

Permalänk

Prologuen är lite löjligt enkel, man måste juh anstränga sig för att lyckas bli dödad.

Som många övriga tycker, det känns inte som ett "Diablo" spel, mer som en ripoff som råkar ha samma titel och story.
Man kan inte lägga ut attributpoäng själv vilket är dåligt, utan WoW systemet med färdiga presets fast i WoW skiljer det mellan raser vilket jag accepterade då men inte här.
Väldigt få magier, som istället alla var och för sig får en extra attribut vilket kommer nog riskera en enformig PvP del.

Permalänk

Bara en sådan sak att man inte kan ha en normal attack på valfri musknapp gör mig ledsen i ögat. Jag kan alltså inte gör vilken build jag vill. Har nu en demon hunter med spjut, med det infernaliskt dumma systemet så kan jag inte ha någon attack alls på vänster musknapp. WTF? Sen kan man inte sparka sönder objekt, också urbota dumt.

Skrivet av mattoys:

Jag tycker inte om skill-systemet, det enda som kommer skilja en demonhunter från en annan demonhunter är vad man har för utrustning.

Jag tycker inte spelet känns så "mörk" jag tycker det känns mer "dimmigt".

Tips: http://darkd3.com/

Permalänk
Medlem

Ganska kort.
Och Monk var ganska OP.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Diggart. Lite flummigt med skillsen bara. Förväntar mig mer variation framöver med runor o allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Rätt sunkigt, ingen Dibbe-känsla alls, som ett mörkt guildwars(1) med lite items. 2/5 i betyg, max. Nått lvl 10 och är redan less på skiten. Skulle inte lira det ens om det var gratis. Rätt besviken på Blizz och deras WoW-cloner. Path of Exile kändes mycket roligare måste jag säga.

Betyg so far:

Path of Exile - 3.5/5
Diablo 3 - 2/5

Torchlight 2 - Återstår att prova
Grim Dawn - Finns ingen beta ännu

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Rätt sunkigt, ingen Dibbe-känsla alls, som ett mörkt guildwars(1) med lite items. 2/5 i betyg, max. Nått lvl 10 och är redan less på skiten. Skulle inte lira det ens om det var gratis. Rätt besviken på Blizz och deras WoW-cloner. Path of Exile kändes mycket roligare måste jag säga.

Betyg so far:

Path of Exile - 3.5/5
Diablo 3 - 2/5

Torchlight 2 - Återstår att prova
Grim Dawn - Finns ingen beta ännu

Hur kom du till lvl 10? O.o
Mitt kom till 8 och då stod det "You have completed Diablo III Beta"

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Hur kom du till lvl 10? O.o
Mitt kom till 8 och då stod det "You have completed Diablo III Beta"

Spela om det med samma gubbe?

Permalänk

Spelade en Sorc (err wizard) till Lvl 13, max level. Skill-systemet är verkligen nerdummat. Alla har samma skills på samma level, och samma runes till samma skills på samma level. Ganska trist faktiskt, men detta visste jag innan.

Väldigt polerad beta, extremt lätt spel. Har dött en gång htitils, på slutbossen med min sorc första gången (klantigt).

Man märker verkligen att spelet är riktat till fullständiga noobs (ursäkta, casual gamers). Allting som är av värde lyses upp med gigantiska skyltar, pilar och blink. Det går inte att misslyckas helt enkelt.

Hoppsan nu glömde jag bort att om man inte går in och väljer "Elective mode" manuellt i options, så väljer spelet automagiskt skills och så vidare åt en. Skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Spelade en Sorc (err wizard) till Lvl 13, max level. Skill-systemet är verkligen nerdummat. Alla har samma skills på samma level, och samma runes till samma skills på samma level. Ganska trist faktiskt, men detta visste jag innan.

Väldigt polerad beta, extremt lätt spel. Har dött en gång htitils, på slutbossen med min sorc första gången (klantigt).

Man märker verkligen att spelet är riktat till fullständiga noobs (ursäkta, casual gamers). Allting som är av värde lyses upp med gigantiska skyltar, pilar och blink. Det går inte att misslyckas helt enkelt.

Hoppsan nu glömde jag bort att om man inte går in och väljer "Elective mode" manuellt i options, så väljer spelet automagiskt skills och så vidare åt en. Skrattretande.

Håller med till nästan 100%

Permalänk

Sjukt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Spelade en Sorc (err wizard) till Lvl 13, max level. Skill-systemet är verkligen nerdummat. Alla har samma skills på samma level, och samma runes till samma skills på samma level. Ganska trist faktiskt, men detta visste jag innan.

Väldigt polerad beta, extremt lätt spel. Har dött en gång htitils, på slutbossen med min sorc första gången (klantigt).

Man märker verkligen att spelet är riktat till fullständiga noobs (ursäkta, casual gamers). Allting som är av värde lyses upp med gigantiska skyltar, pilar och blink. Det går inte att misslyckas helt enkelt.

Hoppsan nu glömde jag bort att om man inte går in och väljer "Elective mode" manuellt i options, så väljer spelet automagiskt skills och så vidare åt en. Skrattretande.

man har väl ändå inget val när det gäller skills?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Spelade Wizard och spelet är ju bra mycket enklare än Diablo 2 i alla fall vilket kanske inte var så oväntat. Efter att ha spelat genom hela betan så sänktes min hype för Diablo 3, spelet är så jäkla simpelt. Jag kommer att ge fullversionen ett försök dock och jag hoppas innerligen att det blir bra mycket svårare på högre svårighetsgrader.

När man körde själv var spelet lite utmanande men så fort man hade ett party så behövde man inte oroa sig för någonting längre.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Känns lite fördummat, självklart för att breda massa inte ska behöva tänka ett skit. Men fotrfarande beroendeframkallande som fan och man kommer säkert sitta och toklira om en månad....

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Avstängd

troligen är normal dvs första nivån lämpad för casual, men nightmare and hell lär erbjuda en match samt bara att köra hardcore om man tycker det är lätt....

bra design, trevligt, och beroendeframkallande.
typiskt.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Som fler andra påpekat är jag riktigt besviken på hur simpelt spelet känns, hoppas detta görs något åt i den färdiga versionen annars vet jag inte om spelet tilltalar mig riktigt. Skills/attribut-lösningen var nog en av de största mest episka misstag jag skådat på länge, hur tänkte dom egentligen här eller gjorde dom inte det alls kanske?

Grafiken och ljudet är dock av högsta kvalité och man kunde väl inte förväntat sig något annat här åtminstone så man hoppas iaf dom kan fixa till något typ system som gör spelet något mer utmanande för hjärnan än hur det upplevs i betan. Gör dom inget åt det så kan man ju lika gärna ge spelet till min 5 åriga son istället. Han kanske tycker det är lite svårt.

Blev deppig nu så får installera Baldurs Gate 2 igen.

Mvh,
Viper@God

Permalänk

Grafiken känns suddig/dimmig och inte lika "mörk" som den borde vara tycker jag. Det är alldeles för enkelt, klarat betan med demon hunter och använde då endast en pot. Nu är jag inne på min andra play trough, med en barbarian. Tror inte HPt har sjunkit under 50% även fast man står ensam mot ca 20 fiender... Visst, det är ett bra spel, dock så har dom knullat hela konceptet "Diablo" ganska hårt, och jag tycker att de borde byta namn. Det är inte samma grej längre helt enkelt. Bara som skills och runor t.ex. hur kul är det att alla har EXAKT samma vid samma level? Varför får man inte välja sina skills själv genom ett skill tree? Saker som detta gör mig sjukt förbannad. Kommer nog köpa spelet iaf för att se hur det verkligen blir i slutändan.

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Rätt sunkigt, ingen Dibbe-känsla alls, som ett mörkt guildwars(1) med lite items. 2/5 i betyg, max. Nått lvl 10 och är redan less på skiten. Skulle inte lira det ens om det var gratis. Rätt besviken på Blizz och deras WoW-cloner. Path of Exile kändes mycket roligare måste jag säga.

Betyg so far:

Path of Exile - 3.5/5
Diablo 3 - 2/5

Torchlight 2 - Återstår att prova
Grim Dawn - Finns ingen beta ännu

Vad skulle du ha gett D2 för betyg om du bara fick prova en Beta fram till Blood Raven?

Permalänk
Medlem

Klart som sjutton att betan är lätt. inte mkt man får spela, sedan är det på normal också.

Svårighetsgraderna är :
Normal
Nightmare
Hell
Inferno

http://diablo3buildsguide.com/difficulty-in-nightmare-hell-an...

Sluta klaga på att det är/kommer vara för lätt

Permalänk

Jag kanske är för gammal men vad är hypen egentligen? 25+ och tycker inte det här va så jäkla häftigt. Det går inte att gå fel, det går att springa ifrån allt och hela och springa tillbaka. Känns som ultima 1 med lite bättre grafik

Permalänk
Medlem

Spelade igenom betan igår kväll med en polare. Tog oss ca 2 timmar och 50 minuter att klara av spelet. Min känsla var att spelet var tekniskt helt dugligt men absolut inget var särskilt uppseendeväckande. Vet inte ens om jag hade spelat spelet gratis. Folk säger att betan var för enkel etc etc, visst, det är den, men man får ändå en känsla av grundmekaniken i spelet och det där lite vaga som ibland kallas "spelkänsla".

Jag var knappast imponerad och de folk jag har snackat med sedan dess indikerar att jag inte direkt är ensam om den bedömningen. Tror ändå spelet säljer okej men blir knappast en braksuccé. Finns för många fanboys som väntat i åratal för att spelet ska floppa men utöver den trogna skaran så tror jag inte många kommer lira spelet om, säg, 6 months from now.

Permalänk
Medlem

Normal var alldeles för lätt för att vara normal, det är ju omöjligt att lyckas dö ens på skeleton king eller om man masspullar stora mängder monster. Jag körde då en Demon Hunter, som jag även tycker är alldeles för stark jämfört med en munk som förvisso är en class som är mer inriktad på utility. Jag såg någon mupp som tjatade om att Demon Hunters var UP på låga lvlar, vilket jag vill kalla fullständig idioti, då Demon Hunters kunde 2shotta i princip allt utom bossar mellan lvl 1-7 och 1shotta allt över lvl 7. Jag håller med kvicksilv3r när han säger att saker o ting är alldeles för utstakade, då man inte ens får välja sin första runa själv.

Det enda positiva jag kan säga är att det var väldigt roligt att gå runt och mangla ner allt motstånd utan problem (första gången iaf) och att man faktiskt är tvungen att sikta med spellsen, till skillnad från andra mindre intelligenskrävande spel som blizzard har släppt *host*.