Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ozo64
Ja men nu är det release om 2 veckor. Känns väldig dumt att köra ngn stor stresstest på gammal kod. Det säger ju ingenting om hur det kommer fungera vid release då. Att lägga tid på att testa kod som ens är ett par dagar gammal är ganska meningslöst. Jag jobbar med testning så jag vet hur det fungerar.
Den betan alla fick köra nu förra helgen var nog så ny kod som de hade. Det var sista chansen att pressa systemet innan release.
Det var ingen skillnad på den lokala klienten vid Open Betan. Skillnaden låg då på server-sidan, och då förmodligen bara i loginservern, de släppte helt enkelt in alla med battle.net ID.
De har sagt att de ska optimera spelet vid release. Jag antar att det innebär att de kompilerar de lokala runtime-filerna med speciella optimerings flaggor och tar bort onödig debuging och beta kod. Dessa optimerade filer är förmodligen redan klara eftersom de finns på CDn och i den digitala kopian av spelet, eller så laddas de ner i en 0-day patch på releasedagen.
Citat:
ozo64
Nu är det dock svårt att säga ngt om prestandan i spelet då serversidan varit högt belastad under hela betan. Så kommer det inte vara när spelet släpps.
Det var mest under Open Beta som servrarna var väldigt högt belastade. Eftersom det var just det som de skulle testa under den delen av betan. Det kommer nog vara så att serverna kommer vara extremt högt belastade vid release. Förhoppningsvis ska servrarna klara av belastningen bra då.
Citat:
ozo64
FPS drops under betan har nog mer med servern att göra än klienten. Allting strys av servern i det här spelet.
Grafikmotorn ligger inte på servern.