D3 samma som SWTOR

Permalänk
Medlem

D3 samma som SWTOR

Hejsan ALLA

Kan jag ställa en dum fråga?

Är Diablo 3 samma som SWTOR och WOW (online spel). Jag läste spel kriterier för D3 och där står att man måste ha Internet uppkoppling? Undrar varför? Gäller det att man måste ha för att uppdatera spelet eller att spela med kompisar?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Diablo 3 kräver att du har ständig internetanslutning för att spela. Det finns ej längre stöd för LAN eller icke-ansluten singleplayer.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hejsan ALLA

Kan jag ställa en dum fråga?

Är Diablo 3 samma som SWTOR och WOW (online spel). Jag läste spel kriterier för D3 och där står att man måste ha Internet uppkoppling? Undrar varför? Gäller det att man måste ha för att uppdatera spelet eller att spela med kompisar?

mvh
Njanja

Blizzard ville inte att folk skulle piratkopiera D3 så dom gjorde ett permanent online-krav istället.

Men vi vet att det kommer någon fixa så småningom ändå.

Permalänk
Medlem

Blir mindre hack och fusk (förhoppningsvis) då många hacks i D2 byggde på att först fuska till sig prylarna i Singleplayer.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

och vafan har hacks att göra med online? man blir ju ändå förr eller senare bannad. Men visst diablo2 spelen har ju mestadels varit för att spela online men det blir drygt om man får strul med sitt nät även om det kommer hända sällan och man bara vill köra lite solo.. då ska det visst inte gå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

och vafan har hacks att göra med online? man blir ju ändå förr eller senare bannad. Men visst diablo2 spelen har ju mestadels varit för att spela online men det blir drygt om man får strul med sitt nät även om det kommer hända sällan och man bara vill köra lite solo.. då ska det visst inte gå...

Jag tror inte att det beror på piratkopiering då blizzard säkerligen kan skapa mervärde för de som köper genom tex. Vissa onlinetjänster som pvp, rmah.
Som jag har förstått det Så skapas alla items på serversidan i Diablo 3 för att motverka hacks och liknande, om det finns tex. Dupe hack så skulle inte En sak som RMAH vara möjlig.

Just 'item generation' känns som en fundamental del av designen för arkitekturen av ett såpass komplex spel som Diablo3 är så det är säkert inget man vill göra flera olika lösningar på.

Till sist är det Blizzards spel och de kan göra vad de vill med det, passar det inte så köp det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag tror inte att det beror på piratkopiering då blizzard säkerligen kan skapa mervärde för de som köper genom tex. Vissa onlinetjänster som pvp, rmah.
Som jag har förstått det Så skapas alla items på serversidan i Diablo 3 för att motverka hacks och liknande, om det finns tex. Dupe hack så skulle inte En sak som RMAH vara möjlig.

Just 'item generation' känns som en fundamental del av designen för arkitekturen av ett såpass komplex spel som Diablo3 är så det är säkert inget man vill göra flera olika lösningar på.

Till sist är det Blizzards spel och de kan göra vad de vill med det, passar det inte så köp det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

ÄR samma sak med Diablo II om man spelar på closed battle.net, där kan man inte göra egna items om inte Blizzard klantat sig och öppnat upp en massa hål i säkerheten, och de sakerna som folk kan göra då försvinner ganska snabbt eftersom alla de "hackade" sakerna har samma ID(dupade), eller så är det självklart att de är hackade, och då kan blizzard plocka bort dem manuellt(som med nästan alla "Ith" saker som inte va hackade utan buggade, exakt som ebugg, buggen som man kan göra nu)

Det är därför termen "perm" och "unperm" finns när man byter saker inom Diablo II.

Kort och gott, "perm" är permanenta saker som aldrig kommer försvinna, för de har ett unikt ID nummer
Medan "unperm" är saker som försvinner så fort du går in i ett game där någon annan redan har ett item med det IDt.

Sedan kan man göra "unperm" saker till "perm" genom att t.ex. konvertera sin Diablo II karaktär med "dupade" saker på till en LoD karaktär. Har man däremot "dupat" runor så räcker det att göra ett runeword, så får det föremålet ett helt nytt unikt ID.