Sidan 2 av 3 1 2 3

Verktyg Visningsval
2012-05-15, 04:53   #31

Tumnus

Medlem

Tumnuss avatar

Plats: Piteå

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av marre910 Visa inlägg
Måste bara säga också att jag är imponerad av webhallen att de kollar runt på forum klockan 2-3 på natten för att fösöka hjälpa kunder som har problem!
De har ju nattöppet pga. Diablo releasen och då är de väl även aktiva vid kundservicen?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Webhallen Visa inlägg
Text.
Jag vill bara säkerhetställa att jag själv får spelet.. Jag beställde i slutet av förra månaden och fick igår ett sms om att ni lämnat över paketet till Posten. Men enligt koll-ide:t så har inte paketet lämnat Årsta. Vanligsvis brukar dessa paket ta upp till 3 dagar. Finns det någon säkerhet att jag faktiskt får det idag?

@TS

Det verkar mer blivit något fel hos WH än att faktiskt de försöker lura dig. Verkar ha blivit fel någonstans i beställningsdatabasen. Har som sagt hänt tidigare och det är ganska underförstått att ett så pass stort företag som WH som sorterar ordnar i tusentals så kan det faktiskt gå fel.

Senast redigerad av Tumnus 2012-05-15 klockan 04:59.
||CM HAF 932 Advanced||Intel i5 2500k @ Stock ||Noctua NH-D14 || MSI Z77A-GD55 || 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 || AMD Radeon HD6950 (840/1325) ||OCZ Agility 3 120GB SSD || Samsung Spinpoint F3 1TB || Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds
Tumnus är inte uppkopplad
2012-05-15, 05:17   #32

Kilen81

Medlem

Kilen81s avatar

Plats: Tommared

Registrerad: dec 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
I så fall får man väl tänka på att inte radera mailet med ordernumret i om det är någon extra viktigt bokning, som t.ex denna
Jupp helt sant, sånt sparas i en seperat mapp , sist vi handlade på webhallen så kom det upp ett felmeddelande att ordern inte godkändes, men så försökte vi ett par dagar senare så gick det bra. Sen redan nästa dag damp det ner ett paket på posten, och vi tänkte att det var redigt snabbt och vi vart glada.

Sen ett par dagar senare dök det upp Ytterligare ett paket på posten från webhallen!? Då hade första ordern vi lade som fick error gått igenom iaf Så det var bara att skicka tillbaks på VÅRAN bekostnad 150:-... Blev man ju lite putt faktiskt. Fast nu vet vi ju vad vi skall göra om det blir error igen iaf
2012-05-15, 05:28   #33

Amiroo

Medlem

Plats: Haninge

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kilen81 Visa inlägg
Jupp helt sant, sånt sparas i en seperat mapp , sist vi handlade på webhallen så kom det upp ett felmeddelande att ordern inte godkändes, men så försökte vi ett par dagar senare så gick det bra. Sen redan nästa dag damp det ner ett paket på posten, och vi tänkte att det var redigt snabbt och vi vart glada.

Sen ett par dagar senare dök det upp Ytterligare ett paket på posten från webhallen!? Då hade första ordern vi lade som fick error gått igenom iaf Så det var bara att skicka tillbaks på VÅRAN bekostnad 150:-... Blev man ju lite putt faktiskt. Fast nu vet vi ju vad vi skall göra om det blir error igen iaf
Webbhallens ordersystem är sämst. Jag hade bokat ett referenskort 7970 och när jag skulle hämta ut det så fanns det inte i lager. Dock så fick jag ett asus 7970 dcu2 för samma pris.
2012-05-15, 06:09   #34

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Amiroo Visa inlägg
Webbhallens ordersystem är sämst. Jag hade bokat ett referenskort 7970 och när jag skulle hämta ut det så fanns det inte i lager. Dock så fick jag ett asus 7970 dcu2 för samma pris.
Hade du fått bekräftelse mailet då?
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
Lasergurka är inte uppkopplad
2012-05-15, 06:11   #35

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kilen81 Visa inlägg

Varför fick ni betala 150:-? låter som en rätt saftig returfrakt.
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
Lasergurka är inte uppkopplad
2012-05-15, 07:15   #36

JohanLoveNilsson

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av d2004 Visa inlägg
Text.
Eftersom du gick till webbhallen och försökte plocka ut ditt spel antar jag att du på något sätt fick med dig ditt ordernummer dit (hur ska du annars plocka ut ditt spel?), eller? Hela din historia gör mig förvirrad.
JohanLoveNilsson är inte uppkopplad
2012-05-15, 07:25   #37

BasseBaba

Medlem

BasseBabas avatar

Registrerad: aug 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JohanLoveNilsson Visa inlägg
Eftersom du gick till webbhallen och försökte plocka ut ditt spel antar jag att du på något sätt fick med dig ditt ordernummer dit (hur ska du annars plocka ut ditt spel?), eller? Hela din historia gör mig förvirrad.
Brukar gå utmärkt att uppge telefonnummer eller mailadress.
BasseBaba är inte uppkopplad
2012-05-15, 07:28   #38

JohanLoveNilsson

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BasseBaba Visa inlägg
Så kanske det är. Men då borde det väl räcka att ge detta till "Webbhallen" här som han bad om?
Nåja... jag är trött och kanske inte tänker ordentligt. Skola!
JohanLoveNilsson är inte uppkopplad
2012-05-15, 11:16   #39

dammskog

Medlem

Registrerad: feb 2002

ha alltid med utskrivet bekräftelsemail eller tillgång till det via smartphone när ni hämtar ut en vara

då kan ni ta argumentationen på plats och gå hem med produkten ni ville ha eller en ursäkt och något slags plåster på såren på plats.

är ni rädda för att eller inte orkar argumentera med säljarna på platsen så får ni nästan skylla er själva
dammskog är inte uppkopplad
2012-05-15, 11:26   #40

mrSvamp

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sushifrukt Visa inlägg
Har inte fått min cdkey från spelbutiken än <.<
Det står som att man iten kan köpa det ifrån dem på digital download... Antar att de itne fått några ex än.
2012-05-15, 11:41   #41

Naicro

Medlem

Plats: Lidingö

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av d2004 Visa inlägg
För nåt år sen eller hur lång tid det nu var sen så förhandsboka jag diablo 3 ce hos webhallen "innan det blev fullbokat".

Så när jag väl kommer fram till kassan i en tre timmars lång kö så säger han i kassan att jag bokat för sent...

Fattar inte, hur kan webhallen säga att du bokat för sent om ordern inte ens finns?
2012-05-15, 11:45   #42

ozo64

Medlem

Registrerad: dec 2005

Låter konstigt. Kollar man inte upp vilken status ens order har INNAN man går till affären?
ozo64 är inte uppkopplad
2012-05-15, 12:01   #43

Hulle

Medlem

Hulles avatar

Plats: Sverige

Registrerad: jan 2005

Vem raderar mail?

Jag har kvar alla skickade och mottagna mail sedan 2005... Eller använder folk något annat än Gmail?

/hulle.
2012-05-15, 12:11   #44

Zaptoit

Medlem

Zaptoits avatar

Registrerad: jun 2011

Jag bokade mitt exemplar på pick up point Stockholm och fick 20:33:59 igår en bekräftelse via mail att det gick att hämta ut, alltså innan midnattsreleasen. Alla mina polare som bokade pick up point fick också bekräftelse-mail, fick du något sånt mail? Tycker du borde kollat statusen på beställningen i god tid och haft koll på din mail för att se till så något missförstånd inte hände.
Zaptoit är inte uppkopplad
2012-05-15, 12:14   #45

auge

Medlem

Plats: Pite

Registrerad: jul 2003

Mmm... alltid lika roligt, min order var också borta så jag köpte ett vanligt på Gamestop i ren ilska..
2012-05-15, 12:15   #46

MAAnen

Medlem

MAAnens avatar

Registrerad: nov 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av marre910 Visa inlägg
Måste bara säga också att jag är imponerad av webhallen att de kollar runt på forum klockan 2-3 på natten för att fösöka hjälpa kunder som har problem!
Jag måste bara hålla med den här mannen, han talar visdom som bara en man som svingat lian i en skog har!
2012-05-15, 12:19   #47

hasse42sthlm

Medlem

Plats: Hägersten

Registrerad: jun 2002

hmm

Tycker du får skylla dig själv om du nu är så "kåt" på spelet varför sparar man inte beställningen utskriven på papper med datum o allt
annat skit

Svälj o var lite trevlig så ska du se att webbhallen kommer att hjälpa dig
2012-05-15, 12:36   #48

Smileyn

Medlem

Smileyns avatar

Plats: Västerås

Registrerad: okt 2008

Hmm, har själv enbart positiva erfarenheter med webhallen, har aldrig vart på nån av de stora lanseringarna dock.
Kan tänka mig att det är väldigt mycket som måste klaffa så det är klart trist när något går fel.

Fantastiskt bra service att svara på frågor även då det är mitt i natten
2012-05-15, 12:49   #49

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Plats: regnvm Helsingia regio

Registrerad: dec 2009

Jag kan också instämma att webhallens ordersystem är lite dåligt. Man kan t.e.x. inte se på din användare på sidan vilka saker du förhandsbokat. jag kunde t.e.x. in se min förhandsbokning av ME3 vilket oroade mig fram tills dess release, dock hade jag ett bekräftelsemejl på denna förhandsbokning och jag fick trots allt mitt spel till release.

Det kan mycket väl vara så att webhallen med sitt halv-dana system schablat bort din förhandsbokning, det tror jag. Däremot så har dom en viss poäng att du nog behöver åtminstone någon form av bevis för detta. Svår situation.
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1280MHz-OC |CPU: Intel i7-3610QM |Minne: 6gb 1600MHz DDR3 RAM |Systemdisk: 750GB 7,200 RPM + 32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
Konsol: N64+expansion pack.
Zeuxlarsson är inte uppkopplad
2012-05-15, 13:02   #50

Jockew1989

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BasseBaba Visa inlägg
Är det verkligen så?

Vad händer då om nån tar min mailadress från facebook exempelvis och uppger den när jag bokat något?

Har aldrig varigt med om att man slipper visa kvitto

Väldigt dålig säkerhet i så fall :/

Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken
Jockew1989 är inte uppkopplad Folding
2012-05-15, 13:23   #51

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jockew1989 Visa inlägg
Är det verkligen så?

Vad händer då om nån tar min mailadress från facebook exempelvis och uppger den när jag bokat något?

Har aldrig varigt med om att man slipper visa kvitto

Väldigt dålig säkerhet i så fall :/
Knappast någon som skulle göra detta. Diablo 3 är ju inte någon bristvara och Collector's edition nu för tiden brukar du kunna förhandsboka en dag innan release och fortfarande garanterat få ett ex. Collectors brukar i många fall fortfarande finnas på hyllorna flera månader efter release.
Släpbar: Alienware m18x |OS: Windows 7 Home Premium x64 |Grafik: HD 7970M CrossFireX @930/1280MHz-OC |CPU: Intel i7-3610QM |Minne: 6gb 1600MHz DDR3 RAM |Systemdisk: 750GB 7,200 RPM + 32GB mSATA Caching SSD |Lagringsdisk: Seagate Momentus 750GB, 7200RPM |
2012-05-15, 13:49   #52

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zeuxlarsson Visa inlägg
Knappast någon som skulle göra detta. Diablo 3 är ju inte någon bristvara och Collector's edition nu för tiden brukar du kunna förhandsboka en dag innan release och fortfarande garanterat få ett ex. Collectors brukar i många fall fortfarande finnas på hyllorna flera månader efter release.
det var ju en kille här på sweclockers som förbokade 2009 och fick sin order makulerad för att dom inte hade tillräckligt med CE exemplar.
The Mupp är inte uppkopplad Folding
2012-05-15, 13:52   #53

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Jag kan också instämma att webhallens ordersystem är lite dåligt. Man kan t.e.x. inte se på din användare på sidan vilka saker du förhandsbokat. jag kunde t.e.x. in se min förhandsbokning av ME3 vilket oroade mig fram tills dess release, dock hade jag ett bekräftelsemejl på denna förhandsbokning och jag fick trots allt mitt spel till release.
Märkligt, jag kan se mina förhandsbokningar som vanligt, och har aldrig vart med om att dom inte synts?
2012-05-15, 14:03   #54

FireFox

Medlem

FireFoxs avatar

Registrerad: nov 2004

Citat:
Hej, skicka ditt ordernummer till mig så kollar jag vad som gått snett och ser om vi kan säkra en kopia åt dig. Bokade du för ett år sedan så ska det under inga omständigheter vara fullbokat. Vi tog bokningar fram till för någon vecka sen som vi har täckning för.

Edit:
Jag kollade genom hur det såg ut i Uppsala (antar det är där du skulle hämta eftersom det står under ditt användarnamn).
Alla ordrar som lades fram till och med 2012-05-07 på CE i Uppsala-butiken är grönmarkerade och redo för uthämtning.
Om det är så att han skulle ha fått ett spel på plats är det inte mer än rätt att ni ger honom en skälig kompensation för besväret ni har vållat genom att inte ha ett korrekt fungerande system tycker jag.
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: Be quiet! Dark Power Pro 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Kingston HyperX 120 GB | RAM: G.Skill 2x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Philips SHP8900
|| Citera för svar! ||
FireFox är inte uppkopplad
2012-05-15, 14:32   #55

Zeuxlarsson

Medlem

Zeuxlarssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FireFox Visa inlägg
Om det är så att han skulle ha fått ett spel på plats är det inte mer än rätt att ni ger honom en skälig kompensation för besväret ni har vållat genom att inte ha ett korrekt fungerande system tycker jag.
Fast problemet är ju att han inget kan bevisa i och med att han inte har något kvitto och ingen orderbekräftelse heller.
2012-05-15, 15:06   #56

d2004

Medlem

d2004s avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: jan 2009

Citat:
Hej, skicka ditt ordernummer till mig så kollar jag vad som gått snett och ser om vi kan säkra en kopia åt dig. Bokade du för ett år sedan så ska det under inga omständigheter vara fullbokat. Vi tog bokningar fram till för någon vecka sen som vi har täckning för.

Edit:
Jag kollade genom hur det såg ut i Uppsala (antar det är där du skulle hämta eftersom det står under ditt användarnamn).
Alla ordrar som lades fram till och med 2012-05-07 på CE i Uppsala-butiken är grönmarkerade och redo för uthämtning.
Det stämmer men som sagt order jag skulle hämta ut åt mig själv "finns inte"
utan bara den senaste och dom avbokade.

Godmorgon. Ja problemet är ju nu att efter som jag inte heller har order bekräftelsen så kan dom ju inte utgå från nåt
Dom skulle låta en it tekniker kolla i logarna idag och se om dom hittar nåt fel så det är väl mitt sista hopp antar jag ^^

Har dock en order från 2012-01-09 som precis kom in till posten så spelet får jag i vilket fulla val som helst nu, Har dock inte fått ett sms från posten än. kan man använda sin Kollinummer och leg för att hämta ut den ?

Måste också säga att det var trevligt av webhallen att svara så pass snabbt mitt i natten
d2004 är inte uppkopplad
2012-05-15, 15:08   #57

FireFox

Medlem

FireFoxs avatar

Registrerad: nov 2004

Citat:
Fast problemet är ju att han inget kan bevisa i och med att han inte har något kvitto och ingen orderbekräftelse heller.
Tyckte webbhallens edit lät som att de fick tag på uppgifterna sen?
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: Be quiet! Dark Power Pro 750W | MB: ASUS Sabertooth P67 | CPU: INTEL 2600K & Antec Kühler H2o 620 | GPU: Gigabyte GTX 680 2GB| SSD: Kingston HyperX 120 GB | RAM: G.Skill 2x4096MB CL9 1600Mhz Ripjaws | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Skärm: Dell U2410 | Ljudsystem: Logitech Z-5500 & Philips SHP8900
|| Citera för svar! ||
FireFox är inte uppkopplad
2012-05-15, 17:51   #58

n_sandstrom

Medlem

n_sandstroms avatar

Plats: Huddinge

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FireFox Visa inlägg
Tyckte webbhallens edit lät som att de fick tag på uppgifterna sen?
Jag tycker webhallens edit låter som att personen helt enkelt såg att trådpostaren står som boendes i uppsala.
2012-05-16, 12:48   #59

MulleEng

Moderator

MulleEngs avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: sep 2008

*Tråd rensad*
På lite offt.
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över.
MulleEng är inte uppkopplad Folding
2012-05-16, 13:41   #60

Andersson9

Medlem

Registrerad: mar 2007

Du kan ju alltid kolla kontohistoriken på din bank också för att styrka att du betalat spelet vid angivet datum. där ska det ju definitivt stå med iaf!
Lycka till

Skickades från m.sweclockers.com
Andersson9 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb