Citat:
Ursprungligen inskrivet av
griid_83
Ja okey, men jag vill bara veta vad ni tror om värdet. Har fortfarande inte fått något svar på vad jag egentligen frågade efter. Bara en massa förklaringar hit och dit...
Det är precis det som är poängen. Istället för att någon annan skall kolla AH åt dig är det bättre du själv kollar upp priset, exempelvis som jag förklarat. Man behöver inte lägga särskilt mycket tid för att få lite koll på AH och varje gång man själv lägger tid på att prissätta ett föremål blir man vassare på det så nästa föremål blir enklare.
Det finns prylar som kan vara väldigt svåra att sätta "rätt" pris på, men en majoritet av de som postas i den här tråden är tämligen enkla och det handlar mer om lättja eller ovilja hos den som efterfrågar priset. Desto mer tramsiga förmål som postas i tråden desto sämre hjälp får de som faktiskt har hittat en klurig sak.
Detta är naturligtvis inte riktat enbart mot dig utan förhoppningen är att de flesta som postar i tråden åtminstone gör ett uppriktigt försök att prissätta sina prylar innan de landar här. Därav dessa "förklaringar hit och dit" istället för ett rakt svar.