Börjar du tröttna på diablo 3?
Ja 547 65.67 %
Nej 181 21.73 %
Troligen om en månad eller så då jag inte kör eller hunnit köra så mycket ännu. 105 12.61 %
Antal röster: 833. Du får inte rösta i den här omröstningen
Sidan 10 av 10 « Första 789 10

Verktyg Visningsval
2012-06-29, 09:50   #271

Myllerman

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2003

29år, har inte tröttnat men känner inget jättesug att spela. Spelar när jag inte har nått annat för mig mest.

När vi ändå är inne på bottar, ibland när jag ska lägga bud på saker så står det "too low bid" fast jag lägger över minimumbudet. Spelar ingen roll om jag lägger mer än dubbla över nuvarande bud och lägger ännu mer efter det. Det går helt enkelt inte att lägga bud. Det händer oftast på items som har bra stats men lågt prissatta. Är det AH bottar ?

Verkar var väldigt svårt att göra bra klipp nuförtiden om man jämför i början..
D3/Bnet: Myllerman#2287
Myllerman är inte uppkopplad Folding
2012-06-29, 10:06   #272

Skuggan74

Medlem

Registrerad: apr 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Myllerman Visa inlägg
29år, har inte tröttnat men känner inget jättesug att spela. Spelar när jag inte har nått annat för mig mest.

När vi ändå är inne på bottar, ibland när jag ska lägga bud på saker så står det "too low bid" fast jag lägger över minimumbudet. Spelar ingen roll om jag lägger mer än dubbla över nuvarande bud och lägger ännu mer efter det. Det går helt enkelt inte att lägga bud. Det händer oftast på items som har bra stats men lågt prissatta. Är det AH bottar ?

Verkar var väldigt svårt att göra bra klipp nuförtiden om man jämför i början..
Nej det meddelandet får du om någon satt ett högre max bid, då budar AH automatiskt åt dig genom att höja minsta möjliga tills ditt maxbud har nåtts.

AH bot har man för att köpa saker som har låg buyout, eller bara söka på items efter fler än dom normala 3 kriterierna.

Skickades från m.sweclockers.com
Skuggan74 är inte uppkopplad
2012-06-30, 17:56   #273

azmodan

Medlem

azmodans avatar

Plats: Arvika

Registrerad: jul 2003

Toktröttnade på min wizard helt plötsligt, framme vid diablo på nightmare men överväger o prova en ny karaktär, om det nu hjälper hjälper mot tristessen o avsmaken. 27 fantastiska år fortfarande
Intel Core i5-3570K @ 4,3ghz | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | XFX Radeon HD 7950 3GB @ 1000/1500 | Intel SSD 330 Series 60GB & Seagate Barracuda Green 2TB | Asus Xonar D1 | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 |
azmodan är inte uppkopplad
2012-06-30, 18:17   #274

Dvudd

Medlem

Dvudds avatar

Plats: Gävle

Registrerad: jan 2007

29år och har totaltröttnat.
Är framme vid diablo på inferno och känner inte det minsta sug att ens starta spelet. Lär antagligen försöka mig på att besegra honom mest för sakens skull.

De största sakerna som gjorde att jag tröttnade:
För låg max level, samt att det gick för fort att komma dit.
På tok för enkelt, även på inferno
RMAH

Dvudd är inte uppkopplad
2012-06-30, 18:21   #275

Jilted

Medlem

Jilteds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dvudd Visa inlägg
Är framme vid diablo på inferno och känner inte det minsta sug att ens starta spelet. Lär antagligen försöka mig på att besegra honom mest för sakens skull.

RMAH

Skapa en HC-karraktär då, då kommer det inte gå lika fort samt att du kommer inte tycka det är lika lätt Samt att RMAH inte finns

KÖPES - mATX-moderkort med 880G samt stöd för AMD FX / http://www.sweclockers.com/annons/80...tod-for-amd-fx
Jilted är inte uppkopplad
2012-06-30, 18:27   #276

DBHErazor

Medlem

DBHErazors avatar

Plats: Borås

Registrerad: okt 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dvudd Visa inlägg

RMAH

+1
DBHErazor är inte uppkopplad
2012-07-01, 14:12   #277

lord_dubbdäck

Medlem

lord_dubbdäcks avatar

Registrerad: dec 2002

En Witch Doctor på lvl 60, act 2 inferno. Av de Blizzardspel jag kört så är det här nog lågvattenmärket. Så sjukt enformigt. Helt idiotiskt drop-system. Och elites är ju bara störda, det finns ju så sjukt många kombinationer som INTE GÅR ATT DÖDA. Att farma guld för att kunna köpa bättre gear på AH ... fick nog av sånt i WoW för flera år sen. Har de inte bättre fantasi än så?

(30 år, vad nu det spelar för roll)
lord_dubbdäck är inte uppkopplad Folding
2012-07-01, 18:15   #278

Dvudd

Medlem

Dvudds avatar

Registrerad: jan 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jilted82 Visa inlägg
Skapa en HC-karraktär då, då kommer det inte gå lika fort samt att du kommer inte tycka det är lika lätt Samt att RMAH inte finns
Sant det blir en sån när/om spellusten kommer tillbaka

Dvudd är inte uppkopplad
2012-07-01, 20:28   #279

ghoti

Medlem

Registrerad: nov 2011

Ledsnat, ja.

Ålder 26, hade kunnat grinda vidare om det givit någon garanti för progression, t.ex. högre maxlevel. Eller om det fanns en jävla suck att fixa vettig gear för pengarna jag samlar in.

Har lite svårt att avgöra om utrustning eller guld tappar värde fortast, kanske kan man lägga ner spelet ett tag och köpa bra grejer billigt om ett par månader? Har i alla fall ingen lust att fortsätta köra huvudet in i väggen som det är nu.

Senast redigerad av ghoti 2012-07-01 klockan 20:34.
2012-07-09, 22:10   #280

Megacrash

Medlem

Plats: Nangijala

Registrerad: okt 2009

Med den här nya EU lagen om att man ska kunna sälja digitalt köpta spel, kan man sälja sitt Diablo 3 då må tro utan att kränga iväg hela accountet?
Megacrash är inte uppkopplad
2012-07-09, 22:14   #281

Eronki

Medlem

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Megacrash Visa inlägg
Med den här nya EU lagen om att man ska kunna sälja digitalt köpta spel, kan man sälja sitt Diablo 3 då må tro utan att kränga iväg hela accountet?
Hoppas det, ska sälja mitt WoW-konto med i så fall. Har inte spelat D3 på... vet inte hur jävla länge men minst 3 veckor, kanske t.o.m 4.
Men StarCraft II behåller jag!
Eronki är inte uppkopplad
2012-07-09, 23:14   #282

Sinqe

Medlem

Registrerad: apr 2002

Börjar tröttna, har kommit till level 60 med en DH och en WD dock utan att klara Diablo på Inferno. Knappt rört de andra klasserna men inväntar en kompis-LAN på 48h då vi alla börjar om med nya klasser. Får hoppas man får tycke för en ny klass annars är det väl bara att börja väntan på en expansion! Kommer väl om några år
2012-07-09, 23:24   #283

Puccahontas

Medlem

Plats: STHLM

Registrerad: aug 2009

Har tröttnat då det inte finns något att göra då man klarat inferno, har dock sålt en del på rmah tjänat 670:- så spelet fick man gratis.
Puccahontas är inte uppkopplad
2012-07-11, 01:55   #284

chainzaw

Medlem

chainzaws avatar

Plats: hemma (i Stockholm)

Registrerad: jan 2010

Jag har börjat tröttna, fanns en sida där kritik mot spelet från en privatperson rabblade upp allt som man stör sig på och vad som är fel med spelet, är väldigt missnöjd med mina förhoppningar efter Diablo 2 (spelade extremt mycket).

Som grädde på moset får jag ALDRIG legendarys eller set items, väldigt sällan får jag rares. irriterande eftersom alla andra får detta...
Gillar helt enkelt inte hur spelet är uppbyggt och fungerar. Fick 3 legendarys i början (första 30 timmarna) men där tog det stop efter patcher och skit!
chainzaw är inte uppkopplad
2012-07-11, 02:39   #285

ari86

Medlem

ari86s avatar

Plats: Under bordet

Registrerad: nov 2010

fick upp en gubbe till lvl 44, men stop sen dess. för ensidig känns det som, men tror att åldern och omgivningen spelar roll med
jag har nästan helt tappat suget för spel överhuvudtaget, tror jobbet dödade min passion för spel. alla jävla konferenser, möten resor ect. alla tomtar man träffar som är 50+ som sitter och pratar om deras jävla båtar och unga tjejer dagarna långt, skulle man prata spel lär alla tro man har några skruv lös. Även tjejen hatar att jag spelar
har även slutat med BF3, skyrim, MW3 mfl, vuxen livet suger

25 år, ingenjör i nåt med medicin
2012-07-11, 03:05   #286

chainzaw

Medlem

chainzaws avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ari86 Visa inlägg
fick upp en gubbe till lvl 44, men stop sen dess. för ensidig känns det som, men tror att åldern och omgivningen spelar roll med
jag har nästan helt tappat suget för spel överhuvudtaget, tror jobbet dödade min passion för spel. alla jävla konferenser, möten resor ect. alla tomtar man träffar som är 50+ som sitter och pratar om deras jävla båtar och unga tjejer dagarna långt, skulle man prata spel lär alla tro man har några skruv lös. Även tjejen hatar att jag spelar

Slutat med allt det där ? Pedogubbarna ska du kanske inte bry dig om, eller om tjejen ifrågasätter vad du gör
25 år är ju "ingenting", klart du ska kunna spela lite lagom då och då, Diablo 3 är ju inte det spelet dock,
tänkte mer på fps eller annat där man inte måste nöta.
2012-07-11, 03:22   #287

Überklass

Medlem

Überklasss avatar

Plats: Tannhäuser Gate

Registrerad: sep 2003

Citat:

30+ år gammal, produktionschef på ett stort multinationellt företag som tar (en allt för) stor del utav min tid, sambo och hundägare. Datorspel är en stor del av mitt intresse. En av mina hobbies. Svårt att se att det skulle förändras.

Tror faktiskt inte att det är jobbet som dödat ditt intresse utan att du helt enkelt förändrats som person under åren. Kanske har du hittat andra prioriteringar i livet?
Carthage makes a mockery of Rome! They must be punished!
Überklass är inte uppkopplad
2012-08-04, 14:25   #288

Herr Kantarell

Medlem

Herr Kantarells avatar

Registrerad: aug 2007

Har spelet blivit bättre nu efter patchande? Har inte rört det på 3-5? veckor.
Bästa Laptops för spel upp till 15000kr ESD for dummies Har haft: Tseng ET6000, Matrox M3D, Voodoo 1-3, Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460, GTX580, GTX670 Radeon 9800, 4850, 6870 CF, 7850 CF
Herr Kantarell är inte uppkopplad
2012-08-04, 19:04   #289

iMatter

Medlem

iMatters avatar

Plats: Nowhere

Registrerad: sep 2011

Citat:
alla tomtar man träffar som är 50+ som sitter och pratar om deras jävla båtar och unga tjejer dagarna långt, skulle man prata spel lär alla tro man har några skruv lös. Även tjejen hatar att jag spelar

Jadu, vad säger man, ser ut som du träffat rätt där. Tror jag vet varför de flesta polare jag känner som lirar spel är singlar. XD
iMatter är inte uppkopplad
2012-08-04, 23:10   #290

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:

haha, det där lät sjukt seriöst.

Typ meh jag är något ingenjör men jag vet fan inte vad.

Och det har inget med vuxenlivet, du styr själv över vad du gör på fritiden, på jobbet kan man jobba. på fritiden gör man precis vad man vill.
Om du inte spelar så är det mer upp till dig än något annat, känner du inget spelsug så spelar man helt enkelt inte.

Men kan ju knappast skylla på "vuxenlivet"
2012-08-04, 23:14   #291

Nivity

Medlem

Nivitys avatar

Registrerad: sep 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Megacrash Visa inlägg
Det lär aldrig hända för blizzards spel, isåfall väääääldigt långt framöver.

Minsta lilla battle.net ändring för dom tar typ 1 år, om dom ska göra så man kan ta bort licenser och sen flytta med dom licenserna med alla karaktärer, achievements etc etc, ja räkna med några år innan det kommer.

Sen finns det mycket runt om lagen också så.
2012-08-04, 23:25   #292

bl0m1

Medlem

Plats: ed

Registrerad: jan 2012

är 15, ja jag har börjat tröttna inte så många polare som spelar längre då nästan alla av dom tycker cs 1.6 är roligare, jag fårhålla med för man tröttnar inte lika fort på det men spelar en del bf3 det är skitkul kommer inte tröttna på det iår i alla fall
bl0m1 är inte uppkopplad Folding
2012-08-16, 21:33   #293

usilusken

Medlem

usiluskens avatar

Plats: Järfälla

Registrerad: nov 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av chainzaw Visa inlägg
Jag har börjat tröttna, fanns en sida där kritik mot spelet från en privatperson rabblade upp allt som man stör sig på och vad som är fel med spelet, är väldigt missnöjd med mina förhoppningar efter Diablo 2 (spelade extremt mycket).

Som grädde på moset får jag ALDRIG legendarys eller set items, väldigt sällan får jag rares. irriterande eftersom alla andra får detta...
Gillar helt enkelt inte hur spelet är uppbyggt och fungerar. Fick 3 legendarys i början (första 30 timmarna) men där tog det stop efter patcher och skit!
Kan ju trösta dig lite då... Jag har hittat 8 legendarys (varav två var set-items). En av setitemsen sålde jag för 30 mille på AH, en sålde jag för 300k och de andra har jag sålt till vendor/salvage för de var så jävla sanslöst värdelösa.

Och av alla jag känner så är det bara jag som haft röta och hittat en användbar legendary.
2012-08-16, 23:07   #294

chainzaw

Medlem

chainzaws avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av usilusken Visa inlägg
Kan ju trösta dig lite då... Jag har hittat 8 legendarys (varav två var set-items). En av setitemsen sålde jag för 30 mille på AH, en sålde jag för 300k och de andra har jag sålt till vendor/salvage för de var så jävla sanslöst värdelösa.

Och av alla jag känner så är det bara jag som haft röta och hittat en användbar legendary.
Inte ens om de fixar spelet (skulle kräva att de gör otroligt mycket) skulle jag börja spela igen, blizzard har bränt sina chanser och tänker aldrig köpa ett spel av dem igen, de råttorna ska inte få mina pengar .

Samma gäller BF3, otroligt besviken där också
2012-08-17, 11:42   #295

Fysman

Medlem

Fysmans avatar

Plats: Solna

Registrerad: sep 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av chainzaw Visa inlägg
Inte ens om de fixar spelet (skulle kräva att de gör otroligt mycket) skulle jag börja spela igen, blizzard har bränt sina chanser och tänker aldrig köpa ett spel av dem igen, de råttorna ska inte få mina pengar .

Samma gäller BF3, otroligt besviken där också
Kan hålla med till viss del om D3, besviken blev man och har slutat spela jag med(DH inferno act 4). Blizzard gjorde ett huge mistake när dom "sparkade" Blizzard North, som gjorde D1 och D2.
Däremot kommer man nog prova det nya MMO:t som ska va på g(Titan).

BF3 tycker jag inte var en besvikelse, visst väldigt buggigt men när det väl funkar är det grymt.

Offtopic: Man märker att spel är big buisness nuförtiden, allt börjar bli mainstreamat och förenklat så att alla ska kunna lira. Förr(90-talet) kom spel som t.ex UFO: Enemy unknown som var svårt och nischat men jävligt kul.
Jämför med att alla filmer nuförtiden ska kunna ses av 7 åringar även om det är typ en Alien film, vilket suger.
MB: Asus Crosshair III Formula| CPU: AMD Phenom II X6 1100T@3,9Ghz| RAM: 2x4GB Corsair Vengence DDR3@1600Mhz| GPU: 2xSapphire Radeon HD6950 2GB CF| PSU: Corsair HX 850W| SSD: A-DATA Premier Pro SP900 256Gb|Chassi: CM storm sniper| OS: Win 7 64bit ultimate| CPU-kylning: Zalman CNPS9900 MAX
Fysman är inte uppkopplad
2012-08-17, 11:50   #296

Evil Peter

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: okt 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fysman Visa inlägg
Offtopic: Man märker att spel är big buisness nuförtiden, allt börjar bli mainstreamat och förenklat så att alla ska kunna lira. Förr(90-talet) kom spel som t.ex UFO: Enemy unknown som var svårt och nischat men jävligt kul.
Jämför med att alla filmer nuförtiden ska kunna ses av 7 åringar även om det är typ en Alien film, vilket suger.
Ja, ju större något blir desto mer folk vill man ju komma åt. Det finns ju dock fortfarande spel som är svåra idag (och svåra spel när man var liten klarade man ju ändå) och t ex ett spel som D2 var ju inte alls svårt (tills en patch långt efter expansionen korrigerade det lite), det var tidskrävande.
Evil Peter är inte uppkopplad
2012-08-17, 13:53   #297

chainzaw

Medlem

chainzaws avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fysman Visa inlägg
Kan hålla med till viss del om D3, besviken blev man och har slutat spela jag med(DH inferno act 4). Blizzard gjorde ett huge mistake när dom "sparkade" Blizzard North, som gjorde D1 och D2.
Däremot kommer man nog prova det nya MMO:t som ska va på g(Titan).

BF3 tycker jag inte var en besvikelse, visst väldigt buggigt men när det väl funkar är det grymt.

BF3 är inte bara buggigt, grafiken är om jag ska vara ärlig extremt ful och inte alls bra, bc2 har bättre imo. Effekterna är också mycket snyggare i bc2. Sen att man själv som inte lirar 24/7 har värdelösa kulsprutor på flygplanen och fienden målsökande missiler gör att jag inte ens kan spela. Ett riktigt piss spel helt enkelt, som de flesta speltitlarna nu för tiden.
2012-09-02, 15:52   #298

palusa

Medlem

palusas avatar

Plats: Alvesta

Registrerad: nov 2011

La ner det idag. Efter ca 350 timmar. Sålde allt jag hade till vendor och raderade alla chars. 4 st lvl 60 2 st med 8 och 11 paragon. Nu får det räcka för min del. Dags att göra annat hoppas på nya roliga spel i framtiden.

Cpu-Kylare: Cm Hyper-212 EVO
palusa är uppkopplad nu
2012-09-06, 22:04   #299

Evra

Medlem

Evras avatar

Plats: Glasriket

Registrerad: jan 2002

Tänkte ge mina reflektioner, en sann D2-nörd som lääänge följt utvecklingen av D3 (och spelar än idag). 27 år kan väl tilläggas...

Jag fick tillfällig tillgång till betan via en community-sida, och spelade 2 dagar, sen dog intresset av att fortsätta, för man kom ju ändå inte längre än till lvl 13. Efter det förbokade jag CE, och väntade mycket hoppfullt men samtidigt på ett subtilt sätt. Spelet släpptes äntligen och PANG så var man fast i ... kanske ett par veckor på sin höjd. Sedan började svagheterna i spelet alla talar om att bubbla närmare upp till ytan. Verkligheten kom ikapp som vanligt. Obalansering av i princip allt, innehåll, AH/RMAH, you name it.

Jag spelar än idag som jag skrev, fast det går lite i perioder. Har spelat ett drygt 100-tals timmar med min Demon Hunter, och nu sista veckan dragit upp en Witch Doctor till lvl 60 och naggat på några paragon levels. Men så har man sambo och barn, så min tid är begränsad till några timmar om kvällarna. Detta har dock medfört till att jag inte tröttnat riktigt lika fort som en polare (han är singel och slutade kanske efter ~3 veckors spelande, inte rört det sedan dess).

För att ge ett kort udrag av vad som har förändrats i spelet ur min synvinkel:

Patch 1.0.3 kom. Mjaha, detta verkade lovande, men inte ens i närheten tillräckligt med förändringar.
Patch 1.0.4 kom. Jackpott! Nu börjar Blizzard komma i närheten av en releasekandidat, alltså hur det skulle sett ut från början. Dock ljusår ifrån något som får anses vara en värdig uppföljare, men åtminstone ett rejält kliv i rätt riktning.

Patch 1.0.5 har man bara fått några korta utdrag ifrån, men ser inget som får än att häpna och utbrista i "äntligen!!!". Nåja, många bäckar små sägs det. Det kanske kan göra lite skillnad.
Patch 1.1 är ju vad man verkligen längtar till med PVP-patchen (hur bra nu den kommer bli).

Frågan är bara... Orkar jag vänta tills dess? PVP-patchen utlovades komma i år, men hur hög är den sannolikhetshalten på en skala? Ska man lägga spelandet åt sidan så länge? Finns ändå inga andra spel som tilltalar en kräsen människa som jag. Jag är riktigt kluven alltså... Jag hade gärna skrivit i flera timmar till och gå in djupare i alla aspekter och problem kring spelet, men det har jag varken tid eller ork med. Plus att alla andra redan nämnt vad som är galet. Jag kan bara instämma. Just nu är jag bara frustrerad över att communityt rasar i både ilska och spelarantal, samt Blizzards takt att bearbeta på saker. Jag var skeptisk likt många andra till vissa system i spelet prerelease, och nu kan man ju bara konstatera att ens farhågor besannats. Helvete.

Jag är dock inte den som ger upp på spelet riktigt lika fort som många andra då jag fortfarande ser potential i spelet... Det är fortfarande till viss del kul på sina ställen, om än kortvarigt. En riktig jävla omställarpatch med dunder och brak skulle nog väcka intresse hos flera av oss igen. De flesta säger dock att skadan är för stor och att det redan är för sent.

Men för att avsluta med ytterliggare ett klyschat talesätt: Hoppet är det sista som försvinner.
Jag tänkte försöka leva på det där så kallade hoppet och nöta igenom inferno ett tag till med Zombie Bears (Witch Doctor som ni förstår. Ehh ja just det, build diversity, vad var det nu igen? Ett av alla skämt?).

Senast redigerad av Evra 2012-09-06 klockan 22:22.

www.svenskadiablo.se
Evra är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb