Farming Route - Siegebreaker- Starta ett quest med "Kill the Siegebreaker"
- Ta Waypointen till Rakki's Crossing och hämta upp Tyrael.
- Ta Waypointen till Keep Depth's level 1 och farma två stycken elitepacks, de två första du springer på.
- Ta sedan Waypointen till Keep Depth's level 3 och farma 1-2stycken elite packs, beroende på hur tätt dem är.
- Ta sedan Waypointen tillbaks till Rakki's Crossing och har du tur spawnar det ett elitepack strax intill Waypointen. Spring mot Siegebreaker portalen, påvägen brukar det oftast vara minst ett elitepack.
- Har du inte fått tillräckligt med stacks så beger du dig in till The Underbridge som ligger precis utanför Siegebreaker portalen, dock spawnar den bara på en specifik map, och är därför inte alltid där. Men om den är uppe så farmar du din sista stack där inne, och skulle det vara så att den inte finns där så tar du Waypointen till Bridge, och hittar ett pack någonstans där.
Kompanion/Follower:
Har inget speciellt förslag på någon, själv har jag Templar med mig eftersom att jag har utrustat honom med MF (Magic Find).
Fördelar med denna rundan:
Den går fort och smidigt om man har likvärdigt gear som mig, Siegebreaker är solo-able med vilket gear som eftersom att han använder skills som är väldigt enkla att dodge'a/avoida.
Nackdelar:
Om man har lite sämre gear så kommer man att få en del problem med Soul Lickers, framförallt om det är så att de är Elitepacks. Ett tips om man har en stark vilja att få ner dem är att kite'a dem bort mot spawnpointen/waypointen så att dem inte hinner att resetta, dock så tankar Tyrael dem tills man spawnat, vilket gör det möjligt för de flesta klasser att få ner dem utan att ha en oerhörd burstdamage.
Dock ett alternativ till det här skulle vara att springa ut i snöyran och rensa upp lite kiting yta, så skall det gå att få ner exempelvis Herald of Pestilence eliter eller dylikt.
Loots:
Eftersom att det är ACT III och innan den kommande patchen som ändrar dropsen så kan det droppa bland de bästa gearet här inne, dvs.
ilvl 63. Och med x5 stacks Nephalem Valor + MF gear equippat innan Siegebreaker trillar så får man ungefär 2-4 Rare items, vilket är väldigt bra eftersom att han är så lätt.
Har själv fått tag på ett par endgame vapen med bra stats&dps som gått för ett par mille på AH, så det är bara att börja farma grabbar!
Har ni andra förslag på hur denna routen kan förbättras eller andra tips så bara skriv på!