Verktyg Visningsval
2012-07-10, 14:51   #1

valiant

Medlem

valiants avatar

Plats: Östergötland

Registrerad: jan 2003

Follower items?

Hur är det med den gear follower bär, höjs enbart de egna attribut som follower själv har eller påverkas även min char något? Tänker exempelvis på om en scoundrelpryl med str eller int är värdelös, eller ger den mig nån nytta om jag t.ex. kör barbarian resp wizard?
2012-07-10, 14:54   #2

Leifson

Mσderator

Leifsons avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: okt 2010

Nej, de gäller bara din follower. De enda statsen en follower kan ha som påverkar dig är Magic Find och Gold Find, och där räknas 20% av followers MF/GF.

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.
Leifson är uppkopplad nu
2012-07-10, 14:54   #3

f0kke

Medlem

Registrerad: okt 2008

Det är nog bara magicfind och goldfind, men är inte hundra på det
f0kke är inte uppkopplad
2012-07-10, 14:56   #4

viktoris

Medlem

Plats: Svedala

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Leifson Visa inlägg
Nej, de gäller bara din follower. De enda statsen en follower kan ha som påverkar dig är Magic Find och Gold Find, och där räknas 20% av followers MF/GF.
Leifson got it!
viktoris är inte uppkopplad
2012-07-11, 00:44   #5

CFSsss

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2001

Om ni vill ha ett kul tips så ge er follower ett vapen med chance to freeze on hit, gav min enchantress ett med 4.5% chans til det och det är rätt kul att se henne frysa butcher eller ett par elites.

Kan också reka ett par ringar med vitality och life regen, kostar inte mycket men det gör grym skillnad för att hålla dom vid liv.
2012-07-11, 01:34   #6

Fredag

Medlem

Fredags avatar

Plats: Tellus

Registrerad: dec 2004

Jag har min efterföljare för 15% extra MF och som sagts, en bra chans till freeze on hit. Det har räddat livet på mig ett par gånger redan.

Ringarna, amuletten och offhand är bäst för att öka MF/GF. Utöver det ger jag hellre IAS än deras main, för att öka chansen till freeze. I övrigt går som sagt vit och regen före deras main för att hålla de vid liv. Deras bonusar är inte beroende av DPS.
2012-07-11, 06:52   #7

Xizten

Medlem

Xiztens avatar

Plats: Lund

Registrerad: jul 2002

Man får också nytta av items som ger extra xp. Värd liiite om man ska levla en ny snubbe.
Xizten är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb