Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-07-10, 14:51 | #1 |
valiantMedlem Plats: Östergötland Registrerad: jan 2003 |
Follower items?
Hur är det med den gear follower bär, höjs enbart de egna attribut som follower själv har eller påverkas även min char något? Tänker exempelvis på om en scoundrelpryl med str eller int är värdelös, eller ger den mig nån nytta om jag t.ex. kör barbarian resp wizard?
| 2012-07-10, 14:54 | #2 |
LeifsonMσderator Plats: Jönköping Registrerad: okt 2010 |
Nej, de gäller bara din follower. De enda statsen en follower kan ha som påverkar dig är Magic Find och Gold Find, och där räknas 20% av followers MF/GF.
CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen. |
|
|
| 2012-07-11, 00:44 | #5 |
CFSsssMedlem Plats: Stockholm Registrerad: okt 2001 |
Om ni vill ha ett kul tips så ge er follower ett vapen med chance to freeze on hit, gav min enchantress ett med 4.5% chans til det och det är rätt kul att se henne frysa butcher eller ett par elites.
![]() Kan också reka ett par ringar med vitality och life regen, kostar inte mycket men det gör grym skillnad för att hålla dom vid liv.
| 2012-07-11, 01:34 | #6 |
FredagMedlem Plats: Tellus Registrerad: dec 2004 |
Jag har min efterföljare för 15% extra MF och som sagts, en bra chans till freeze on hit. Det har räddat livet på mig ett par gånger redan.
Ringarna, amuletten och offhand är bäst för att öka MF/GF. Utöver det ger jag hellre IAS än deras main, för att öka chansen till freeze. I övrigt går som sagt vit och regen före deras main för att hålla de vid liv. Deras bonusar är inte beroende av DPS.
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes