|
Jag har klarat hela Inferno med 23-26k life, 400 all res och runt 4k buffad armor. De defensiva statsen är alltså inte alls så nödvändiga med rätt build, speciellt som jag kör helt utan aktiva defensiva skills.
Crit chance/damage och Int är väldigt viktigt då att göra bra med skada är ett måste. IAS är också bra om man får med, speciellt om man har ett långsammare vapen.
Själv kör jag med Blizzard (Stark Winter), Hydra (Venom) och Shock Pulse (Piercing Orb) som offensiva skills. Med det får jag upp skadan bra, kan sega ner mobs länge nog för att kunna stå still mycket, samt att jag har bra kiting när det behövs mot många pack. Eftersom Blizzard ger så bra kontroll behöver jag inga skills som Teleport eller Diamond Skin. Jag ser till att inte bli träffad från början istället. Då får jag utrymme för både Magic Weapon (Force) och Familiar (Sparkflint), vilket drar upp min skada mer. Energy Armor behövs dock och där man man variera mellan Prismatic, Force och den som ger mer crit chance, beroende på hur man klarar mobsen.
Mina passiva är Glass Cannon (självklar), Astral Presence (trevligt att få tillbaka AP som Energy Armor tar bort) och Prodigy (då jag konstant attackerar med Shock Pulse har jag också alltid råd att kasta Blizzard hela tiden).
Personligen tycker jag också det är viktigt med riktigt bra run speed. Jag har tagit den till max (+25%) och det är väldigt skönt mot en hel del snabba pack. De värsta springer snabbare än mig, trots att de är påverkade av Blizzard, så då blir man totalt överkörd om man är långsam. När man kitar är det dock stutter stepping som gäller, så man alltid håller sin dps uppe.
|