Dag 2
Jagar igenom Tal Rashas Tomb efter stav-rummet, men det är såklart i det sista rummet, som jag missade att kolla första svepet.. Duriel visar sig vara väldigt enkel, och han har inte en suck mot min och min mercs brutala damage. Down he goes!
Killshot Duriel. Tråkig loot, som man kan se..
Akt 3 är den akten jag gillar minst, och den innehåller en hel del farligheter. Därför är målet att rusha igenom den så fort som möjligt, för att se så lite av eländet som jag bara kan. På /players 1 har mobsen ingen chans, och jag krossar allt som kommer i min väg. Har problem med att navigera mig runt den krångliga mapen, men tillslut hittar jag den jäklans Flayer Dungeon, som alltid gömmer sig ruskigt bra. Efter den går det lite snabbare, och Bazaar-delen klaras av enkelt, och jag kan kassera in mina 5 bonus-stats för sidequesten. Skippar allt vad säkerhet heter och ger mig på Council, spelade ingen roll, de fick smaka på. Har nu även satsat poäng i Battle Orders, vilket ger en skön bonus till life. Har nästan 700 HP redan, inte fy skam.
En kort stunds sökande av Durance of Hate, med Waypoint funnen för eventuell senare farm, så stod jag framför Mephisto. Han tålde mer än Duriel, men gick även han ned förvånansvärt enkelt. Barbarian power!
Mephisto killshot. Hjälmen fick mercen, resten fick vendorn.
Samtidigt som jag påbörjade A4 tittade jag över mina resistances. Hemska. Målet var därför att öka dem en hel del innan Diablo, då jag lärt mig den hårda vägen (3 deaths av honom på gamla gubbar) att man måste ha hyfsat hög lightning res för att överleva. Start om några gånger för att försöka köpa lite lightning-gear från vendor, och det ger resultat. Till slut kan jag visa upp nästan 70 resi, vilket ska räcka. Onward!
Izual tog sin lilla tid, han tål väldigt mycket physical damage och har mycket armor. Istället är han ju totalt harmlös offensivt, så sakta men säkert gick han ned, och jag fick 2 fina skillpoints. Offensiv är bästa defensiv, right? Båda hamnade i Sword Mastery. Mobsen i River of Flame gjorde inget stort motstånd, och snart stod jag vid Hellforge. Här är man alltid lite extra taggad, med lite tur kan man få fram riktigt schyssta runes, som hjälper rejält senare. Smäller till stenen med Hellforge hammer, och..
Hellforge loot
..succé! Perfect Topaz (till MF-gear) och Amn Rune!

Runan ska användas ihop med en Tir för att skapa
Strength-runeword. Crushing Blow, Life steal och mycket annat trevligt.
Diablo skulle visa sig vara krångligare än planerat. Han gjorde inte så mycket damage med den annars väldigt fruktade röda lightningen, men kombinerat med hans andra spells var den ändå att räkna med. Tål som en björn gör han också, den rackarn. Gick åt många potions för att ta ned honom, men till slut låg han ändå där på golvet.
Diablo killshot
Looten var ointressant, förutom amuletten, som visade sig vara riktigt jäkla bra.. för Sorceresses.. <.<
Nåja, den var ändå hästlängder bättre än min förra (All resistance, yay!), så den fick åka på iallafall.
PSU: Cooler Master Silent Pro 700W
Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.