[D2 HC] Två bröders kamp

Permalänk
Medlem

[D2 HC] Två bröders kamp

Två erfarna spelare väljer helt enkelt att gå tillbaka i tiden och återigen uppleva den härlig känslan som D2 levererar. Den här gången blir utmaningen dock större i och med att vissa regler skall följas.

  1. Hardcore

  2. Ingen farm

  3. En område får endast avklaras en gång

  4. Single player

Dessa regler skall följas till punkt och pricka, vilket resulterar i en mycket svår tävling som kräver ett fokus på högsta hugg. Vinnaren är helt enkelt spelaren som har avancerat längst i spelet till och med sin död.

Min bror heter Hanrax på sweclockers och kommer senare att presentera sin karaktär i denna tråd. Våra uppdateringar kommer att ske kontinuerligt under speltidens gång.

Må bästa man vinna!

Denna sektion kommer att upptaderas allt eftersom med den utrustning vi har på oss för tillfället. För att följa karaktärernas utveckling är det bara att gå igenom tråden!

Hanrax's Poison/Lightning Java Amazon

Lite stats och skada på mina huvudattacker

Mitt nuvarande gear: Mycket tur vid gambling och några få drops!

Tackar Andariel för vapnet, dödar på 1-3 slag i A2

Dold text

AIIN's Concentration Barbarian

Denna mycket fina sköld hittade jag tidigt

Samt en bra båge till min bågskytt

Dold text

AIIN's Summoning Necromancer

Valde att testa framgången med en summoning necromancer då dessa kräver minimalt med gear för att lyckas. Kommer att uppdatera posten senare.

Dold text

Hanrax Amazon ligger i Act3 Normal.
AIIN's Barbarian ligger i Act2 Normal.
AIIN's Necromancer ligger i Act2 Normal.

Inga vid tillfället!

Permalänk
Medlem

Jag hejar på dig då du har en katt som avatar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av AIIN:

Två erfarna spelare väljer helt enkelt att gå tillbaka i tiden och återigen uppleva den härlig känslan som D2 levererar. Den här gången blir utmaningen dock större i och med att vissa regler skall följas.

  1. Hardcore

  2. Ingen farm

  3. En område får endast avklaras en gång

Dessa regler skall följas till punkt och pricka, vilket resulterar i en mycket svår tävling som kräver ett fokus på högsta hugg. Vinnaren är helt enkelt spelaren som har avancerat längst i spelet till och med sin död.

Min bror heter Hanrax på sweclockers och kommer senare att presentera sin karaktär i denna tråd. Våra uppdateringar kommer att ske kontinuerligt under speltidens gång.

Må bästa man vinna!

Antar att ni fått lite inspiration från guffas tråd
Kör ni också single player? Eller kommer ni köra tillsammans i ett team med två spelare?
I vilket fall som lycka till med det vi inte klarat än i den andra tråden (ps jag leder med en death i worlds stones keep level2 på hell.. så det går att klara)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag hejar på dig då du har en katt som avatar

Tack så mycket! Min octocat är en riktig höjdare.

Skrivet av lanbonden:

Antar att ni fått lite inspiration från guffas tråd
Kör ni också single player? Eller kommer ni köra tillsammans i ett team med två spelare?
I vilket fall som lycka till med det vi inte klarat än i den andra tråden (ps jag leder med en death i worlds stones keep level2 på hell.. så det går att klara)

Absolut! Och självklart är det single-player som spelas. Vi kommer att spela individuellt för att göra utmaningen så jämn som möjligt.

Tack! Vilken setup är den du har bäst erfarenhet med? Några tips för oss så här i början?

Permalänk
Skrivet av AIIN:

Tack så mycket! Min octocat är en riktig höjdare.

Absolut! Och självklart är det single-player som spelas. Vi kommer att spela individuellt för att göra utmaningen så jämn som möjligt.

Tack! Vilken setup är den du har bäst erfarenhet med? Några tips för oss så här i början?

Det jag körde var summoner necromanser. Håller på med en paladin nu men det ligger på is då det har kommit massa andra intressanta saker att köra igenom samt en tenta period nu också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Det jag körde var summoner necromanser. Håller på med en paladin nu men det ligger på is då det har kommit massa andra intressanta saker att köra igenom samt en tenta period nu också.

Funderade länge på om necromancer var en stabil väg att gå. Men då jag aldrig uppskattat att spela en summon necromancer så blev det en barbarian istället. Detsamma gäller för mig, tentaveckorna tar sin tid och spelandet sker mycket mycket måttligt mot kvällstimmarna.

Permalänk
Medlem

Jag har valt att spela en barbarian, och kommer att bygga en koncentrationsbarbarian med en del poäng i resistans, då överlevnaden kommer att vara problematisk i nightmare/hell utan att farma efter ny utrustning.

Denna mycket fina sköld hittade jag tidigt

Samt en bra båge till min bågskytt

Permalänk
Skrivet av AIIN:

Funderade länge på om necromancer var en stabil väg att gå. Men då jag aldrig uppskattat att spela en summon necromancer så blev det en barbarian istället. Detsamma gäller för mig, tentaveckorna tar sin tid och spelandet sker mycket mycket måttligt mot kvällstimmarna.

Visst är det så att summoner spelstilen verkligen inte är för alla även om jag tycker den är väldigt rolig efter level ~45-50 nån gång när den blir lite aktivare än bara följ skeletten

Permalänk
Medlem

Act 1 är numera avklarat utan några problem. Skadan är något bristande i avsaknad av värdig utrustning.

Permalänk
Medlem

Andra brodern här!

En simpel men fräsch design i OP har lagts till för att ge tråden ett lyft och visa seriositeten i tävlingen!

Rollade amazon och bygger poison/lightning hybrid, detta för att kunna ta an fler mobs i Nightmare och Hell. Allt handlar om att låta Valkyire och A2 Merch tanka och själv skada så mycket som möjligt ifrån range. Om de skulle nå mig är tanken att jag ska ha så hög block som möjligt, för maximal överlevnad.

Lite stats och skada på mina huvudattacker

Mitt nuvarande gear: Mycket tur vid gambling och några få drops!

Tackar Andariel för vapnet, dödar på 1-3 slag i A2

Permalänk

vilken ära! lycka till!! angående tips så tycker jag ni ska skumma igenom vad vi skrivit i min tråd. vi har tagit upp väldigt mycket av just det där

ser fram emot god läsning!

Permalänk
Medlem

Efter tentaveckor och resor är kampen återigen i full fart.

Jag har fortsatt att spela på min fishy necromancer som numera snart är klar med act 2 i Normal och är för närvarande level 24. Att spela fishy fungerar mycket bra, men trånga utrymmen kan bli otroligt tråkiga.

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för er?

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Nostalgin försvann?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av silvr:

Nostalgin försvann?

haha ja, nostalgin lär ha försvunnit ganksa hårt. Jag hade spelat cirka 4-5 år på D2 för många år sen, och nu nyligen i maj 2014 så satte jag igång med en paladin för nostalgins skull. Kom bara upp i lvl 31 innan nostalgin släppte haha och jag spelade inte D2 mer efter de. Tror det hände samma sak för herrarna som startade denna tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alibaba123:

haha ja, nostalgin lär ha försvunnit ganksa hårt. Jag hade spelat cirka 4-5 år på D2 för många år sen, och nu nyligen i maj 2014 så satte jag igång med en paladin för nostalgins skull. Kom bara upp i lvl 31 innan nostalgin släppte haha och jag spelade inte D2 mer efter de. Tror det hände samma sak för herrarna som startade denna tråden.

Inte helt omöjligt, efter att ha spelat D2 många timmar om dagen i över 5 år innan och under första samt andra ladder säsongen så lirade jag lite strax innan D3:ROS släpptes men klarade inte mer än ett par timmar innan jag tog bort det igen, finns andra spel som är bättre idag inom genren såsom POE och D3.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Installerar det också då och då men blir inga längre resor...

Man dör rimligen inte innan hell i varje fall och det är några timmars nötande om man ska köra nästan ironman som ts..