Utveckla min Demon Hunter

Permalänk

Utveckla min Demon Hunter

För några dagar sedan installerade jag Diablo på nytt, det var ungefär två år sedan jag hade spelat det senast, och jag skapade en Demon Hunter för första gången. Emellanåt gick det lite trögt, men det löste sig alltid med att jag lootade saker som höjde min DPS och fick allting att flyta på bra igen så att jag kunde avancera snabbt.

Nu är jag level 60 (paragon 33), ungefär halvvägs igenom den första akten i torment 1, och det börjar gå lite väl trögt... HP och resists känns helt okej när jag spelar, men DPS:en är verkligen på tok för låg. När sharpshooter-skillen har laddat upp fullt har jag 200'000~ DPS, men det är ett ganska diffust riktmärke (i och med att det nämligen bara är så när sharpshooter har laddat upp fullt, då jag har Critical Hit Chance 100 %).

Jag har farmat så gott jag kan men de items jag hittar, oavsett om det är legendary's eller inte, är sällan någonting som höjer min DPS. I och med att jag är så beroende av just Critical Hit Chance och Critical Hit Damage i nuläget, och det är sällan jag hittar något sådant item som samtidigt gör att jag inte förlorar allt för mycket Toughness och/eller Healing, så kommer jag ingen vart nu.

Några tips på vad jag kan göra för att få upp DPS:en och komma någon vart?

Permalänk
Medlem

Ska du köra ROS? Isf bara kör på i Normal, ska du harva runt i vanliga D3 så sänk din svårighetsgrad till Hard eller Expert, du har alldeles för låg DPS för att vara effektiv i Torment, och samma items du kan få i högsta Torment kan du få i Normal. (bortsett från level 70, där finns det ett gäng Torment only legendaries)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Sharpshooter är IMO värdelös. Du har ju lite random skills känns det som.

Här är min DH som jag lätt kör T1 med. http://eu.battle.net/d3/en/profile/Drawlz-1345/hero/2724396

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Här är min DH rekommenderar att skaffa gear som boostar en viss damage sort. Nu är den visserligen 68 efter ett par timmars körning i natt men dps är den samma då jag körde med en bra socketad Manticore innan det som skiljer mest är HP från när jag var 60.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/CynXen-2151/hero/36533190

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Tja, CC och CD är väl bra att satsa på? Det är bara att farma vidare fast på Expert.
Jag kör på T1 på min DH, det går bra men får hålla koll på life som är tok för låg för mig...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wip3-2235/hero/15630526

Permalänk
Skrivet av TiasE:

samma items du kan få i högsta Torment kan du få i Normal. (bortsett från level 70, där finns det ett gäng Torment only legendaries)

Så jag har lika stor chans att loota en jättebra ny bow eller quiver om jag farmar legendary's i normal som om jag farmar i torment 1 (vilket jag gör i nuläget och jag lootade nyss en bättre quiver)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Så jag har lika stor chans att loota en jättebra ny bow eller quiver om jag farmar legendary's i normal som om jag farmar i torment 1 (vilket jag gör i nuläget och jag lootade nyss en bättre quiver)?

man har en bättre chans att hitta mer legendaries i torment, men man kan hitta allt utom de nya class specific lev 70 set items i normal, man bör spela på en nivå där man klarar av dödandet på en snabb och smärtfri nivå:p

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Hur bra är 2 x 1h för demon hunter, tycker att det alltid är mycket lägre dps än med 2h + quiver.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av zosma:

Hur bra är 2 x 1h för demon hunter, tycker att det alltid är mycket lägre dps än med 2h + quiver.

Vissa gillar 2h, vissa gillar 1h + quiver, vissa gillar 1h + 1h.

Det handlar mer om hur du gillar att spela, inget är direkt bättre än det andra.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

man har en bättre chans att hitta mer legendaries i torment, men man kan hitta allt utom de nya class specific lev 70 set items i normal, man bör spela på en nivå där man klarar av dödandet på en snabb och smärtfri nivå:p

Så att plöja igenom monster hur enkelt som helst i normal ger samma utdelning av legendary's som att sakta men säkert farma i torment 1, med skillnaden att det finns några enstaka legandary's som endast droppar i torment samt att legendary-drop rate:n är något högre i torment?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Så att plöja igenom monster hur enkelt som helst i normal ger samma utdelning av legendary's som att sakta men säkert farma i torment 1, med skillnaden att det finns några enstaka legandary's som endast droppar i torment samt att legendary-drop rate:n är något högre i torment?

Ja, om inte högre efter som du förmodligen kör igenom normal något snabbare än T1 (beror ju på gear, men kan du rensa T1 riktigt fort så är det bäst att köra).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!