Värt att köpa Diablo III + Expansion?

Permalänk
Inaktiv

Värt att köpa Diablo III + Expansion?

Är det värt att köpa Diablo III + Expansion? Polare har rekommenderat spelet till mig flera gånger. Jag har tittat runt på en gameplay video och spelet ser mycket bättre ut än vad man har hört. Det kommer kosta mig runt 600kr. Det som oroar mig är alla som har sågat spelet. Har de verkligen tagit bort all form utav character progression? Måste man gå till stan efter varje quest osv? Jag har haft fett kul med pvp och iron-man mode i Diablo II och jag är ute efter en bättre upplevelse.

Permalänk
Medlem

Spelet är helt annorlunda efter expansionen, de som sågat har allt som oftast (med rätta) klagat på hur dåligt det var innan reaper of souls, för det var verkligen kasst.

Nu efter RoS är det så som spelet borde varit från allra början så ja, löp och köp!

Permalänk
Medlem

Med expansionen blev spelet mycket bra, nu pratas det om ladder i nästa stora patch så då jäklar kan det bli något!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Utan tvekan värt att köpa, och i princip allt blev bättre med expansionen

Edit: Går att få tag på billigare än 600kr .

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Spelet blev grymt efter RoS!

Jag spelade RoS i kanske 1-2 månader innan jag tröttnade på det, om inte det är tillräcklig motivation för 600kr så vet jag inte vad som är det.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte om Diablo II väldigt mycket och såg fram emot 3:an men det var en total besvikelse, spelet känns mer influerat av WoW än Diablo II. Men det är kanske inte så konstigt eftersom de på Blizzard som gjorde Diablo II inte jobbade kvar för 3:an.

Permalänk
Medlem

Tycker absolut det är värt! Jag spelar inte så aktivt längre men hoppar in lite då och då, fortfarande mycket underhållning
Kollade runt lite, du kan ju få det för 490 på gamecarddirect, finns säkert ännu billigare.

Glhf!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DaCosta:

Tycker absolut det är värt! Jag spelar inte så aktivt längre men hoppar in lite då och då, fortfarande mycket underhållning
Kollade runt lite, du kan ju få det för 490 på gamecarddirect, finns säkert ännu billigare.

Glhf!

Är gamecarddirect en auktoriserad återförsäljare?

Permalänk
Medlem

Personligen som jag tycker nu skulle jag inte köpt det, men detta är då jag tröttnat på det och bytt fokus när det kommer till spel.

Däremot har jag fått ut många timmar utav D3 både före och efter expansionen och gillar du denna typen av spel så är det bara att köra hårt!
Många timmars nöje för lite pengar spec om du har polare som du spelar tillsammans med.

Permalänk
Medlem

Spelade D2 i över 2 års tid när det begav sig så jag hade höga förväntningar när D3 kom....och de grusades snabbt, mest pga för mycket fokus kring AH. Började spela igen när patchen inför RoS kom, testade och blev så himla glatt överraskad av förändringarna att jag köpte RoS av bara farten. Har en liten paus just nu pga spelande av annat gammalt MMO som jag spelar parallellt men jag kommer säkert att spela mera framöver.
Slutklämmen då. Om man gillar speltypen är spelet definitivt värt pengarna, speciellt med RoS. Man köper ju bara en gång och sen kan man spela hur mycket som helst och det blir säkert ännu roligare med nästa stora patch.

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem

säger såhär, diablo 3 ROS är otroligt kul so länge man lvlar och gör progress, men sen när man når en viss gear så känns det segare för man gör inte progress lika snabbt, jag spelar ROS atm och kör torment 4-5 på min crusader och har fortfarande kul,

Det är exakt som WOW, om man är hardcore så äre skitkul! är man casual så kan det bli segt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vuzuul:

Det är exakt som WOW, om man är hardcore så äre skitkul! är man casual så kan det bli segt

Problemet med D3 var ju att världen tog slut för fort.. fick köra samma banor om och om igen.
Men nu är det lite sug efter att prova på expansionen då spelet blivit större.

WoW världen är ju otroligt stor om man jämför.

Permalänk
Medlem

Att spela igenom kampanjen och ta sig upp till maxlvl var riktigt kul, och expansionen var bra, men tyvärr tröttnade jag väldigt fort på att köra samma runs om och om igen efter nytt gear.

Mitt svar : Nja. Beror på.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Är det mer som i Diablo 2 i expansionen att man kan hitta en massa najs gear när man dödat fienderna?

Jag köpte ju D3 och blev så jävla besviken på att det var så olikt... spelade 4 timmar och har inte rört skiten sedan dess....

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Är det mer som i Diablo 2 i expansionen att man kan hitta en massa najs gear när man dödat fienderna?

Jag köpte ju D3 och blev så jävla besviken på att det var så olikt... spelade 4 timmar och har inte rört skiten sedan dess....

Absolut! Nytt lootsystem sedan vanliga d3 tex

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ok, då ska det nog bli ett inköp (kanske)

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Inaktiv

Finns det några här som spelar iron man? Hur bra fungerar det i D3 jämfört med D2?

Permalänk
Medlem

Hur blir det, börjar man om och spelar igenom de fyra första delarna med det nya loot-systemet eller består expansionen enbart av en ny spelbar del (del 5) ?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Hur blir det, börjar man om och spelar igenom de fyra första delarna med det nya loot-systemet eller består expansionen enbart av en ny spelbar del (del 5) ?

hela spelet följer nya modellen då de tagit bort Auction House helt. Jag började på en Crusader förut och det var mycket vettigare upplevelse då man hittade prylar som faktist var användbara och man fick lite upgrades med jämna mellanrum. inte som när jag började min första wiz när spelet släpptes då var man nästan tvungen att köpa uppgradespå AH för att kunna komma förbi vissa bossar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Är gamecarddirect en auktoriserad återförsäljare?

http://www.fast2play.se/category/5462/diablo-3-reaper-of-soul...

Dagens fynd, billigare kommer du inte hitta. 350kr för battlechest edition + D3.

Fast2play är legit, har köpt 20+ spel därifrån, alltid fått leverans inom 10 min om spelet är släppt ännu.

OBS, denna deal är tidsbegränsad!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Spelet handlar om att nöta om och om och om igen. Detta har Blizzard förbättrat kraftigt sedan releasen, men konceptet är fortfarande detsamma. Personligen har jag tröttnat efter att ha nått hyffsat bra gear på en karaktär, har inte ens testat 3 av karaktärerna över huvud taget. Det är vad du som person finner underhållande, jag gillar spel där man möter andra riktiga spelare som en match (SC2, BF4 mm).

Permalänk
Skrivet av WoG:

http://www.fast2play.se/category/5462/diablo-3-reaper-of-soul...

Dagens fynd, billigare kommer du inte hitta. 350kr för battlechest edition + D3.

Fast2play är legit, har köpt 20+ spel därifrån, alltid fått leverans inom 10 min om spelet är släppt ännu.

Söker man på nätet är det massor med folk som är missnöjda med fast2play. Om man ser köp från suspekta sajter som ett lotteri är det definitiivt inte vinst varje gång för de som beställt saker från fast2play...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ingetledigtnamn:

Söker man på nätet är det massor med folk som är missnöjda med fast2play. Om man ser köp från suspekta sajter som ett lotteri är det definitiivt inte vinst varje gång för de som beställt saker från fast2play...

Det hittar du om varje företag i hela världen om du söker efter det. Jag har haft 3 supportärenden hos dem, fått svar inom ett par timmar varje gång och utmärkt support. Jag har köpt 20+ spel, alla har fungerat klockrent utan minsta lilla problem alls. Jag har tipsat om sidan till mängder av vänner, som i sin tur köpt 20+ spel tillsammans, det har fungerat klockrent för alla.

Vill du betala dubbla priset för att betala ett gäng anställdas lön när du köper dina spel är det upp till dig, jag supportar hellre företagen jag uppskattar.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WoG:

http://www.fast2play.se/category/5462/diablo-3-reaper-of-soul...

Dagens fynd, billigare kommer du inte hitta. 350kr för battlechest edition + D3.

Fast2play är legit, har köpt 20+ spel därifrån, alltid fått leverans inom 10 min om spelet är släppt ännu.

OBS, denna deal är tidsbegränsad!

F2Play är definitivt inte en auktoriserad återförsäljare. Kommer ihåg att de sålde humble bundle nycklar m.m olagligt.

Permalänk
Medlem

F2play är ju även en sådan sida som säljer hijackade nycklar osv. Man kan aldrig veta vart de kommer ifrån

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

F2Play är definitivt inte en auktoriserad återförsäljare. Kommer ihåg att de sålde humble bundle nycklar m.m olagligt.

So what? Alla företag som säljer serienycklar har någon gång i tiden gjort (avsiktligt eller inte) något olagligt.

Du gör ingenting olagligt som köper från dem, vilket är det enda jag bryr mig om.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Visst, RoS gjorde många saker bra, men många även dåliga. Att ta bort auctionhouse och trading helt är helt åt helvete. Men att du kommer ha roligt, ett tag, är givet. Sen kommer du ledsna då det inte finns något att göra när du fått alla items. Dessutom är inte ladders riktiga ladders vilket suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

So what? Alla företag som säljer serienycklar har någon gång i tiden gjort (avsiktligt eller inte) något olagligt.

Du gör ingenting olagligt som köper från dem, vilket är det enda jag bryr mig om.

Du har missat att man inte längre kan köpa i god tro i Sverige va? Blev olagligt för ett par år sedan.
Så att köpa hijackade nycklar är ju att köpa stöldgods, vilket är olagligt.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

So what? Alla företag som säljer serienycklar har någon gång i tiden gjort (avsiktligt eller inte) något olagligt.

Du gör ingenting olagligt som köper från dem, vilket är det enda jag bryr mig om.

Saken är ju att det ofta kommer bannwaves från tex steam/blizzard när de får nys om vilka nycklar det gäller. Har hänt många gånger.
Däremot så har jag själv köpt från f2play, däremot inte titlar som jag vet att jag kommer spendera mycket tid med och där jag inte vill bli av med min progression osv

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av clappen:

Visst, RoS gjorde många saker bra, men många även dåliga. Att ta bort auctionhouse och trading helt är helt åt helvete. Men att du kommer ha roligt, ett tag, är givet. Sen kommer du ledsna då det inte finns något att göra när du fått alla items. Dessutom är inte ladders riktiga ladders vilket suger.

Fast vad är egentligen dåligt med att man tog bort auction house? Äntligen fick man faktiskt SPELA sig till itemsen istället för att hitta ett 1000biljoner item EN gång och köpa dig perfekt gear. Att få "alla" items tar oerhört lång tid, vilket jag tror att du inte ens gjort

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!