diablo 3 season, hur går det för er

Permalänk

diablo 3 season, hur går det för er

Tänkte göra en tråd för att se vad folk har lyckats få under season 1

har inte spelat en lvl 70 wd sedan Diablo 3 släpptes, så det var tid att börja spela med den igen

Detta är min gubbe:
http://eu.battle.net/d3/en/profile/GremlingSWE-2157/hero/4740...

Paragon 88 i season såhär långt

Permalänk
Medlem

Ser bra ut
http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/47322396
min 46 paragon. Är så sjukt trött på blessed hammer, men det är vad som funkar bäst med den dåliga resurshanteringen

Permalänk

Har inte haft så mycket tid än men nått fantastiska level 36 (inte paragon alltså) på min HC demonhunter nu i alla fall

Permalänk
Inaktiv

Hur länge håller säsongen på?

Permalänk
Skrivet av The Door:

Ser bra ut
http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/47322396
min 46 paragon. Är så sjukt trött på blessed hammer, men det är vad som funkar bäst med den dåliga resurshanteringen

Jag vill ha royal ringen!!

Den håller väll på tills någon gång i september? eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

jag började idag med min crusader, jag är lvl 29 tror jag. någon som vill lira? Mattiis#2252

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av The Door:

Ser bra ut
http://eu.battle.net/d3/en/profile/TheDoor-2587/hero/47322396
min 46 paragon. Är så sjukt trött på blessed hammer, men det är vad som funkar bäst med den dåliga resurshanteringen

Paragon? De finns inte ens i D3, det där är väl ändå en Crusader

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rajat:

Paragon? De finns inte ens i D3, det där är väl ändå en Crusader

Paragon levels...

Permalänk
Medlem

Körde några timmar igår och startade en WD som jag drog till level 70 och stannade där, inte orkat köra mer idag än att jag tagit mig till paragon 15 eller så, klarar T1 utan större bekymmer.
Den värsta hypen för min del gällande seasons dog ut för ett par månader sedan eftersom det tagit sån jävla tid, kommer säkert ströspela lite men kommer inte pressa särskilt hårt, kör mer POE för tillfället och när jag tröttnar på det igen lär jag väl gå tillbaka till D3

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mrw-2616/hero/47298724

Fick Akkhan-delarna på första dygnet, men har haft otur med sköldar (inga vettiga på tusentals blood shards, däremot 8 st Jekangbords).

Sedan 22 försök eller något sådant på att rolla CHD på amulett utan att ha fått det en enda gång.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Rillepille-1305/hero/47363...

Dödade precis T6 Malthael så det går framåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mrw-2616/hero/47298724

Fick Akkhan-delarna på första dygnet, men har haft otur med sköldar (inga vettiga på tusentals blood shards, däremot 8 st Jekangbords).

Sedan 22 försök eller något sådant på att rolla CHD på amulett utan att ha fått det en enda gång.

Hur fick du delarna? Någon drop och en jäkla massa Kadala rolls eller?

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gremlings:

Jag vill ha royal ringen!!

Den håller väll på tills någon gång i september? eller har jag fel?

Första Cachen hade denna
Lite flyt men ej så bra tyvärr

Skrivet av Rillepille:

Wow nice
Lär ta ett tag innan jag är där

Skrivet av Gramner:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Mrw-2616/hero/47298724

Fick Akkhan-delarna på första dygnet, men har haft otur med sköldar (inga vettiga på tusentals blood shards, däremot 8 st Jekangbords).

Sedan 22 försök eller något sådant på att rolla CHD på amulett utan att ha fått det en enda gång.

Avis

Permalänk
Medlem

lvl 42 tror jag hann bli med min barb, får se om man får tillbaka suget igen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/47297339
Paragon 118 med fullt Jade set så det går rätt bra

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Hur gör ni för bäst drops etc?
Jag har just nu kört A1 bounties + rifts men tycker jag får för lite shards, funderar på om jag ska satsa på enbart rifts och inte tömma dem utan bara ta bossen, för att sedan gambla?

T1 är vad jag klarar snabbt och lätt T2 är lite segt med hemska Blessed hammers som jag kör med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/47297339
Paragon 118 med fullt Jade set så det går rätt bra

Fyfan vad avundsjuk jag är på dig, har lirat straxt över 34h på min gubbe (http://eu.battle.net/d3/en/profile/Kirasath-2551/hero/4732296...)
har endast nått paragon 110 och verkar aldrig få någon vettig loot, har bränt cirka 10000 blood shards hos kadala utan att få en redig hjälm. Säg till om du vill lira ;D

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Karjix-2800/hero/47297339
Paragon 118 med fullt Jade set så det går rätt bra

Wow
Bättre än min NonSeason haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Nåt sjukt måste det vara med D3 om man på ett par dagar kan nå lvl 70 + spelar på T6. Iofs så blev någon lvl 70 på två timmar (0,6 lvl per minut) och det är...

Jag kör casual och mest ensam vilket är förlaringen till att jag inte har någon lvl 70 karaktär som är seasonal men hur 17 fixar man lvl 70+ 100+ paragon levels på ett par dagart? Spelar i två dagar utan sömnn, mat, socialt umgänge? Please do tell O.O

Visa signatur

CPU: 9900K
GPU: RTX 4070
RAM: 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av synapz:

Nåt sjukt måste det vara med D3 om man på ett par dagar kan nå lvl 70 + spelar på T6. Iofs så blev någon lvl 70 på två timmar (0,6 lvl per minut) och det är...

Jag kör casual och mest ensam vilket är förlaringen till att jag inte har någon lvl 70 karaktär som är seasonal men hur 17 fixar man lvl 70+ 100+ paragon levels på ett par dagart? Spelar i två dagar utan sömnn, mat, socialt umgänge? Please do tell O.O

Ja, det är jag också nyfiken på hur det går till :). I min värld är det helt omöjligt, förmodligen gör jag helt fel eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av synapz:

Nåt sjukt måste det vara med D3 om man på ett par dagar kan nå lvl 70 + spelar på T6. Iofs så blev någon lvl 70 på två timmar (0,6 lvl per minut) och det är...

Jag kör casual och mest ensam vilket är förlaringen till att jag inte har någon lvl 70 karaktär som är seasonal men hur 17 fixar man lvl 70+ 100+ paragon levels på ett par dagart? Spelar i två dagar utan sömnn, mat, socialt umgänge? Please do tell O.O

Jag är då inte super, men på mina få timmar blev det lvl 46 paragon och det med 2 barn, samt renovering av hus.
Sov dock 9h totalt i helgen och lirade kanske 15-20h.
Prioriterade bort sömn vilket känns idag på jobbet hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonehead:

Ja, det är jag också nyfiken på hur det går till :). I min värld är det helt omöjligt, förmodligen gör jag helt fel eller nåt.

Man gör miners gold bountien i act2 på T6 utan att döda något.

Jag såg när de dingade 70 så jag googlade hehe.
Själv var jag mellan lvl 20 och 30.
Dock hade jag missat att man ej behövde klara Campaign så slösade många timmar där istället för att göra bounties.
Klarade Mal vid lvl 50 ca.

Permalänk
Skrivet av synapz:

Nåt sjukt måste det vara med D3 om man på ett par dagar kan nå lvl 70 + spelar på T6. Iofs så blev någon lvl 70 på två timmar (0,6 lvl per minut) och det är...

Jag kör casual och mest ensam vilket är förlaringen till att jag inte har någon lvl 70 karaktär som är seasonal men hur 17 fixar man lvl 70+ 100+ paragon levels på ett par dagart? Spelar i två dagar utan sömnn, mat, socialt umgänge? Please do tell O.O

Skrivet av bonehead:

Ja, det är jag också nyfiken på hur det går till :). I min värld är det helt omöjligt, förmodligen gör jag helt fel eller nåt.

Haha jadu, jag har haft sjukt tur med drops, och kört med en kompis som ochså kör DH, så vi byter loot när saker droppas. Sen med setet vi kör så dödar våra sentrys allt så man kan princip stå afk. Även fast mina items är dåligt rollade så kör vi T6 hur lätt som hellst eftersom vi inte behöver stå nära några monster och ta skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillepille:

Haha jadu, jag har haft sjukt tur med drops, och kört med en kompis som ochså kör DH, så vi byter loot när saker droppas. Sen med setet vi kör så dödar våra sentrys allt så man kan princip stå afk. Även fast mina items är dåligt rollade så kör vi T6 hur lätt som hellst eftersom vi inte behöver stå nära några monster och ta skada.

Blir DH nästa season alltså

Permalänk
Medlem

Ingen som kör HC season?
Jag har inte hunnit lira så mycket. Så min gubbe är bara lvl 33

Ska försöka köra lite mer nu i veckan. Men det går segt Alla polare har typ slutat lira spelet så jag springer runt själv eller lirar på public.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Ingen som kör HC season?
Jag har inte hunnit lira så mycket. Så min gubbe är bara lvl 33

Ska försöka köra lite mer nu i veckan. Men det går segt Alla polare har typ slutat lira spelet så jag springer runt själv eller lirar på public.

Jag gör. Är level 42 nu

Permalänk
Skrivet av The Door:

Blir DH nästa season alltså

Haha, jag har redan tröttnat på den

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunQ:

Ingen som kör HC season?
Jag har inte hunnit lira så mycket. Så min gubbe är bara lvl 33

Ska försöka köra lite mer nu i veckan. Men det går segt Alla polare har typ slutat lira spelet så jag springer runt själv eller lirar på public.

Jo då. Försöker mig på en crusader för första gången. Lvl 35 tror jag...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ingen som kör HC season?
Jag har inte hunnit lira så mycket. Så min gubbe är bara lvl 33

Ska försöka köra lite mer nu i veckan. Men det går segt Alla polare har typ slutat lira spelet så jag springer runt själv eller lirar på public.

i do, e på paragon 30ish något skit gear dock.. har bara kört några timmar

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

aah, skoj!
Lägg gärna till sunq#2308 om ni vill lira. Skriv gärna SwecHC eller liknande i friendreq.
Ska försöka köra så mycket som möjligt denna veckan men jobbet står lite ivägen

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |