Permalänk

Crusader 2.1.2?

Gjordes det några förändringar för Crusadern i senaste patchen?
Vilken build rekommenderas för solo-spel i 2.1.2 höga Grifts? Har tidigare kört Stampede, men det kanske finns någon vassare?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Gjordes det några förändringar för Crusadern i senaste patchen?
Vilken build rekommenderas för solo-spel i 2.1.2 höga Grifts? Har tidigare kört Stampede, men det kanske finns någon vassare?

Ja, condemned är bäst just nu, snart tillgänglig i vanliga diablo, inte bara season. Där ligger rekordet på GR50. med stampe så ligger rekordet strax under 50.

Själv tog jag GR45 nyss med stampede builden, i en vanlig rift. Kan nog ta 47 med lite tur.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Gissar att ni kör Softcore?
För GR45-50 känns toklångt borta på HC

Jag tyckte det var läskigt på 31

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Är det skölden som fattas från Season för att kunna köra Condemnd?
Hur i hela glödheta lyckas du köra GR45 med Stampede? Jag har klarat max 34 med min.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/390...
Sen är jag ingen duktig spelare, det kan jag inte skryta med, men jag tycker inte tiden räcker. Tar alldeles för lång tid att döda och dör själv för lätt. Tipsa gärna!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Är det skölden som fattas från Season för att kunna köra Condemnd?
Hur i hela glödheta lyckas du köra GR45 med Stampede? Jag har klarat max 34 med min.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/whiskyfyllot-2875/hero/390...
Sen är jag ingen duktig spelare, det kan jag inte skryta med, men jag tycker inte tiden räcker. Tar alldeles för lång tid att döda och dör själv för lätt. Tipsa gärna!

Kör med unity + soj , gogok istället för BotP. Sedan behöver du en furnace och kör med steelskin istället judgment.

Så här är jag speccad just nu
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Ondjultomte-2706/hero/4984...

Ändras beroende på om jag riftar eller kör GRs.

Tips i GR är att försök att klumpa ihop mobsen , undvik de jobbiga gula packsen, om de inte är tillsammans med väldigt många vita eller ett blått pack.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Någon SoJ eller Furnace har jag inte sett röken av på hela tiden jag spelat Crusader. Har inte givit upp hoppet ännu dock.
Unity använder jag redan. Ska testa byta BotP till Gogok, men jag är tveksam om min CDR räcker till att byta ut min Leorics till Akkhan-helm.
Byter ut Judgement enligt ditt tips också.

Tack så länge!

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Någon SoJ eller Furnace har jag inte sett röken av på hela tiden jag spelat Crusader. Har inte givit upp hoppet ännu dock.
Unity använder jag redan. Ska testa byta BotP till Gogok, men jag är tveksam om min CDR räcker till att byta ut min Leorics till Akkhan-helm.
Byter ut Judgement enligt ditt tips också.

Tack så länge!

Ja du måste ha cdr på shoulders, shield, goves. För att få det inom rimlig tid måste man farma effektivt i snabba grupper.

Nu iom 212 så kan nästan alla köra snabba clears iom att dh och barb fått rejäla boosts, speciellt barbs. 40 till 50 legendaries per timme är ett bra mål.
Eller som jag jag kör ofta två timmar innan läggdags, då ska jag ha ca 100 fler souls, så vet jag att jag haft en droprate på nästan 50 leg /h.

Visa signatur

Nätverksnörd