Hur spelar man D3?

Permalänk
Medlem

Hur spelar man D3?

Ber om ursäkt för den obskyra titeln på tråden.

Har precis börjar spela D3 igen, utan Reaper Of Souls expansionen. Och funderar på att skaffa RoS. Slutade spela förra gången för de va för mkt fokus på Auction House och och "räkna stats" istället för att faktiskt spela spelet.

Nu känn spelet lite bättre, man får faktiskt drops som man vill använda. Men jag inte riktigt fattat vad det är man gör i spelet. Eller rättare sagt,...varför man gör det.

Vad är det för mening med att farma samma områden om och om igen för bättre gear? - Om man ändå inte har någonting nytt att göra, förutom att öka svårhetsgraden? Säg att man farmat upp en gubbe som är i princip så högt farmad som det bara går. Vad gör man sen i spelet som man inte kunde göra med en lägre farmad gubbe?

Sen har vi detta med Crafting..Det känns som en enda stor röra för mig som är så krånglig att lära sig så man vet inte ens vilken ände man ska börja i. är det end värt att crafta alls?

Jag är liksom nästan uttråkad som det är, startade nästan direkt på Expert med en ny barbar och är väl i typ lvl 40 snart...Man somnar ju nästan när man spelar stundvis, det enda roliga är bossar och när det kommer Elite-packs som är lite svårare.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Det är mycket roligare om man spelar med vänner tycker jag. Prova det

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE="BrottOchStraff;15223656"]Ber om ursäkt för den obskyra titeln på tråden.

Har precis börjar spela D3 igen, utan Reaper Of Souls expansionen. Och funderar på att skaffa RoS. Slutade spela förra gången för de va för mkt fokus på Auction House och och "räkna stats" istället för att faktiskt spela spelet.

Nu känn spelet lite bättre, man får faktiskt drops som man vill använda. Men jag inte riktigt fattat vad det är man gör i spelet. Eller rättare sagt,...varför man gör det.

Skrivet av BrottOchStraff:

Vad är det för mening med att farma samma områden om och om igen för bättre gear? - Om man ändå inte har någonting nytt att göra, förutom att öka svårhetsgraden? Säg att man farmat upp en gubbe som är i princip så högt farmad som det bara går. Vad gör man sen i spelet som man inte kunde göra med en lägre farmad gubbe?

Roligt beskrivet ;).
Spelet går väl egentingen ut på att farma. Tycker man inte det är roligt så kommer man nog inte gilla spelet. Samma sak gällde väl i D2 generellt. Jag ser det lite som att fråga efter vad meningen är med final fantasy när man dödat alla bossar. Vad gör man då? Ja det tar ju ett tag tills man kommer dit och det är väl den resan som är spelet. Precis som farmingen är i Diablo. Att nå maxgear med en gubbe tar en del tid.

Men vill du ha ett specifikt mål så kan jag rekommendera hardcore mode och försöka döda uber diablo på Torment 6. Då har du ett specifikt mål att sträva efter.
Oavsett så kan jag rekommendera hardcore. Jag upplevde det som bra mycket mer underhållande när man faktiskt hade något att förlora. Kör på så svår svårighetsgrad som du vågar (tanken är ju att det ska kännas lite i magen när livmätaren hastigt dippar ibland).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

I d2 var syftet att skaffa bäst skit för pvp... men det insåg ju inte actiblizz

Permalänk
Medlem

Man farmar gear för att klara samma saker snabbare eller öka svårigheten.
Så klart lär detta göras i grupp med tre kompisar där alla har gått ihop och valt builds som passar ihop med de andra.

I grund och botten samma som andra spel, man har kul med kompisarna och dödar lite tid.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hjälpsam

Ohh, nu när jag har ett lite bättre vapen kan jag slå mer och fortare, men rustningen är lite klen då jag dör för fort, behöver ny rustning.

Ohh, hittade denna amuletten med en ball specialeffekt, den skulle man kanske kunna kombinera med dedär dojjorna jag hörde talas om, spar den tills vidare.

Sweet! Lyckades ta bossen innan han gjorde sin specialare igen, kanske testa honom på en lite svårare nivå för att se om jag klarar det nu.

Ohh, superfett vapen som hade passat perfekt till min andra gubbe.

Hmm, bra vapen, men slår lite långsamt, behöver mer attackspeed, leta efter det.

Ohh... kolla!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Diablo 3 är ju ett loot-baserat spel, som i princip går ut på att Loota.. loota och återigen loota. (med andra ord: farma tills du inte pallar det längre)
Med Greater Rifts så har du faktiskt en utmaning, i början är det troligtvis inte svårare än vanliga rifts, men ju längre du kommer så händer det grejjor... Torment 1-6 är i princip endast för att farma gearet för att kunna ta dig ännu högre i GRifts
Diablo 3 RoS är vad Diablo 3 skulle ha vart vid release - bra.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Som det nya med Seaons och leaderboards, så är ju det något att sträva efter också. Att bli topp 1000 på antingen season eller non-season.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkaywr:

Som det nya med Seaons och leaderboards, så är ju det något att sträva efter också. Att bli topp 1000 på antingen season eller non-season.

Season 2 Börjar idag kl 19:00! (Riktigt skum tid för att släppa något, men men) hype! Hoppas denna season blir bättre än 1a

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av BrottOchStraff:

Ber om ursäkt för den obskyra titeln på tråden.

Har precis börjar spela D3 igen, utan Reaper Of Souls expansionen. Och funderar på att skaffa RoS. Slutade spela förra gången för de va för mkt fokus på Auction House och och "räkna stats" istället för att faktiskt spela spelet.

Nu känn spelet lite bättre, man får faktiskt drops som man vill använda. Men jag inte riktigt fattat vad det är man gör i spelet. Eller rättare sagt,...varför man gör det.

Vad är det för mening med att farma samma områden om och om igen för bättre gear? - Om man ändå inte har någonting nytt att göra, förutom att öka svårhetsgraden? Säg att man farmat upp en gubbe som är i princip så högt farmad som det bara går. Vad gör man sen i spelet som man inte kunde göra med en lägre farmad gubbe?

Sen har vi detta med Crafting..Det känns som en enda stor röra för mig som är så krånglig att lära sig så man vet inte ens vilken ände man ska börja i. är det end värt att crafta alls?

Jag är liksom nästan uttråkad som det är, startade nästan direkt på Expert med en ny barbar och är väl i typ lvl 40 snart...Man somnar ju nästan när man spelar stundvis, det enda roliga är bossar och när det kommer Elite-packs som är lite svårare.

Rekommenderar att skaffa ROS. De gör spelet mycket roligare, men rift och grift. Samt lite bountys man kan lira osv. Samt att man får lite tävlingsmoment med ladder. Säsong 2 börjar idag så du kan köra en ny season gubbe. Tror det startar vid kl 7 idag. Så rekommenderar att starta en ny vi 7 helt enkelt och kanske köpa Ros som download och installera det innan dess =).

Ang upp levling, håller med att det är ganska trist. Tar runt 7h och få level 70 om man har expansionen. Men är vid lvl 70 allt börjar, då man börjar köra efter en viss build beroende på vad man hittar för items. Samt att man försöker få det bästa på varje plats. Alla legendariska är ju inte direkt bra.
Fram till level 70 kan man spela lite hur man känner. Sedan när man ligger på lvl 70 så kan det vara bra och gå efter någon build och testa sig fram vad som verkar kul. Brukar titta på diablofans.com vad som finns och verkar kul. Hittade någon till barbar om du lirade de.
http://www.diablofans.com/builds/25382-2-1-2-physical-dot-rae...

Crafting kan vara värt t.ex. när man är lvl 45. Så kan man uppgradera smeden till max level. Då kan han göra lvl 60 items som man kan rolla om en av statsen till -15 lvl requrements (Kräver dock att du har Ros exp). Vilket gör att du kan ha lvl 60 vapen i lvl 45.
Men när man sedan har max lvl så craftar man mest vissa legendariska plans som man hittar, beroende på vilken build man kör. I den builden jag skickade så ska man inte köra med några sådana alls.

Här står det annars vad som är nytt i Ros om du scrollar ner. Verkar inte nämna http://www.diablowiki.net/Mystic men där kan du ändra utseende på dina items och rolla om 1 stat på det du hittar.
http://us.battle.net/d3/en/reaper-of-souls/

Ska själv börja lira igen efter uppehåll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Season 2 Börjar idag kl 19:00! (Riktigt skum tid för att släppa något, men men) hype! Hoppas denna season blir bättre än 1a

Det släpps kl 18.00.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Aha.. läste GMT och inte CET!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Men vill du ha ett specifikt mål så kan jag rekommendera hardcore mode och försöka döda uber diablo på Torment 6. Då har du ett specifikt mål att sträva efter.
Oavsett så kan jag rekommendera hardcore. Jag upplevde det som bra mycket mer underhållande när man faktiskt hade något att förlora. Kör på så svår svårighetsgrad som du vågar (tanken är ju att det ska kännas lite i magen när livmätaren hastigt dippar ibland).

Jo det hade varit kul om enda risken va sin egen klantighet eller brist på skills. Men andra faktorer som instabilt internet eller server lagg etc gör det mindre skoj:P

Permalänk
Sötast
Skrivet av BrottOchStraff:

Ber om ursäkt för den obskyra titeln på tråden.

Har precis börjar spela D3 igen, utan Reaper Of Souls expansionen. Och funderar på att skaffa RoS. Slutade spela förra gången för de va för mkt fokus på Auction House och och "räkna stats" istället för att faktiskt spela spelet.

Nu känn spelet lite bättre, man får faktiskt drops som man vill använda. Men jag inte riktigt fattat vad det är man gör i spelet. Eller rättare sagt,...varför man gör det.

Vad är det för mening med att farma samma områden om och om igen för bättre gear? - Om man ändå inte har någonting nytt att göra, förutom att öka svårhetsgraden? Säg att man farmat upp en gubbe som är i princip så högt farmad som det bara går. Vad gör man sen i spelet som man inte kunde göra med en lägre farmad gubbe?

Sen har vi detta med Crafting..Det känns som en enda stor röra för mig som är så krånglig att lära sig så man vet inte ens vilken ände man ska börja i. är det end värt att crafta alls?

Jag är liksom nästan uttråkad som det är, startade nästan direkt på Expert med en ny barbar och är väl i typ lvl 40 snart...Man somnar ju nästan när man spelar stundvis, det enda roliga är bossar och när det kommer Elite-packs som är lite svårare.

Du låter ungefär som mig i dina frågor - vilket i princip betyder att du inte kan spela diablo3 under längre stunder.

Det folk gillar med diablo (utan att vara elak på något vis!) är hjärndödheten i det, att sitta tillbaka och farma farma farma helt och hållet utan mål eller endgame.

Sanningen är det att efter du dödat diablo så börjar du om från början igen, och igen och igen, sen ändrade man till bounties of rifts, som man gör om igen och igen... men nej något mål finns inte. Det folk gör är att bygger olika builds genom att finnas specifik gear, vilket gör att man spelar gubben på ett annorlunda vis, men någon ny boss eller "super rum" som man endast kan göra vid X level eller liknande finns inte.

Spelet är samma sak, varje dag forever

Det som gjorde att jag kunde spela D3 i ett par hundra timmar var just Hardcore, riskerna och spänningen var det som behövdes för att jag inte skulle falla i koma och somna på tangentbordet av den enorma tristessen som grinding var....

Tyvärr så slutade det med att jag istället inte brydde mig längre, farmningen kändes så pointless att jag inte brydde mig om mina karaktärer dog, så eh.. jag dödade dem istället och sen var jag fri

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar...men jag fattar fortfarande inte. Varför ska man loota om det är samma fiender som förut fast svårare, fast din gubbe blir bättre så blir det ju +- 0 i upplevelsen? Spelar det någon roll om jag gör 1milj DPS eller 1k då fienderna justeras där efter?

Det skulle vara ballt om man var tvungen att va över en viss LVL för att låsa upp en "Värld" med nya uppdrag, typ kvala in, och det kontinuerligt släpptes nya uppdrag, kanske taktiska battles. Så man har nån motivation till att farma.

Som det är nu skulle en BOT kunna göra det jag gör. Har sen tidigare en Monk på LVL60 paragon LVL 15, så jag har ju spelat endel. Jag tyckte ju storyn var det bästa, samma som jag tyckte om Diablo 1, (fast stämningen i 1an var mycket mörkare och läskigare). jag hoppade dock över D2, kanske ska köra det istället?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av BrottOchStraff:

Tack för alla svar...men jag fattar fortfarande inte. Varför ska man loota om det är samma fiender som förut fast svårare, fast din gubbe blir bättre så blir det ju +- 0 i upplevelsen? Spelar det någon roll om jag gör 1milj DPS eller 1k då fienderna justeras där efter?

Det skulle vara ballt om man var tvungen att va över en viss LVL för att låsa upp en "Värld" med nya uppdrag, typ kvala in, och det kontinuerligt släpptes nya uppdrag, kanske taktiska battles. Så man har nån motivation till att farma.

Som det är nu skulle en BOT kunna göra det jag gör. Har sen tidigare en Monk på LVL60 paragon LVL 15, så jag har ju spelat endel. Jag tyckte ju storyn var det bästa, samma som jag tyckte om Diablo 1, (fast stämningen i 1an var mycket mörkare och läskigare). jag hoppade dock över D2, kanske ska köra det istället?

Alltså Diablo handlar om att döda lite monster --> få lite grejer --> göra ett uppdrag --> få nåt för det --> nästa uppdrag --> pryla lite monster --> få lite grejer för det --> repetera.
Själv körde jag hårt på historien i Diablo III. Sprang tillbaka till tavernan hela tiden för att inte missa nåt av flickans dagboksinlägg. Märkte när jag kollade kompisars framsteg att de inte hade ETT ENDA av det!

Själv tycker jag softcore e helt meningslöst. Körde det för 10 år sen klarar inte av det längre. Måste ha en utmaning o fara för att det ska va skoj nuförtiden.
Så testa Hardcore o fokusera på att överleva. Action RPGs får ett nytt liv av det.

I andra ARPGs där man får grejer till alla möjliga klasser kan det bli för lätt om man samlar grejer till alla klasser så när jag börjar på Diablo II igen så tänkte jag inte överföra grejer mellan karaktärerna. Tänkte ha allt självhittat för annars blir det som förra gången att jag hade 20 karaktärer (virtuella i ATMA) med set o unika grejer. Blir mycket större utmaning också. Till sist så betyder verkligen en unik rustning nånting o blir inte bara "ännu en bra (men ej super) grej"

Diablo II + expansionen anses som det bästa Diablo spelet av många. Färdighetsträdet o stats man väljer e en enorm förbättring jämfört med originalet.
Trean e förenklad då du inte kan välja stats o låser upp färdigheter automatiskt.
Ännu större e att ett enda attribut e vad du behöver i trean. I tvåan la du attributpoäng på allt utom Energy (mana) o kunde såleldes ha en karaktär (vilken klass som helst!) med 300 Str (som en Barbar jag hade) på lvl 40 o rätt lite på allt annat. Dog så jäävla hårt på Corpsefire (första bossen ((superunika)) 10ggr lr nåt så jag raderade karaktären. Insåg att jag gjort så jäävla fel när jag la allt på Str att det bara var o börja om. Iofs körde jag ärligt (SP o inga överföringar).

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

D2 är samma som D3. En enda lång lootgrind. Själv så spelar jag bara D3 då och då i korta perioder på kanske en timme eller så. Mer än så pallar jag inte med.

Permalänk
Medlem

Du spelar inte D3, D3 spelar dig...

Köp ros! Ha kul i hundratals timmar!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Greater rifts är end-game men finns bara i RoS och där har man i.a.f ett mål att ta sig så högt som möjligt. Sen finns legendary gems som man uppgraderar med vilka man kan förbättra sin karaktär.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Tack för alla svar...men jag fattar fortfarande inte. Varför ska man loota om det är samma fiender som förut fast svårare, fast din gubbe blir bättre så blir det ju +- 0 i upplevelsen? Spelar det någon roll om jag gör 1milj DPS eller 1k då fienderna justeras där efter?

Det skulle vara ballt om man var tvungen att va över en viss LVL för att låsa upp en "Värld" med nya uppdrag, typ kvala in, och det kontinuerligt släpptes nya uppdrag, kanske taktiska battles. Så man har nån motivation till att farma.

Som det är nu skulle en BOT kunna göra det jag gör. Har sen tidigare en Monk på LVL60 paragon LVL 15, så jag har ju spelat endel. Jag tyckte ju storyn var det bästa, samma som jag tyckte om Diablo 1, (fast stämningen i 1an var mycket mörkare och läskigare). jag hoppade dock över D2, kanske ska köra det istället?

Det är såklart roligare om man spelar med folk man känner, ger varandra gear som man hittar osv..
Förutsatt att man spelar en varsin karaktär av DEX-klass, STR-klass eller INT-klass, eftersom looten är specificerad efter vilket "mainstat" man har.

Det enda jag gjorde i slutet av min "d3-karriär" var att kolla på youtube på olika builds.
Sedan loggade jag in och farmade det som rekommenderades. Det var ju lite småkul när man hade full build och kunde kötta bossar på under sekunden!
Men efter det så tröttnade jag, såg längre inte meningen med spelet när jag hade det "bästa" i hela spelet.

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför dom tagit bort det som var roligt med D2 , att sätta ut stats, skills och få en unik karaktär. I D3 får man allt, inga val. och liksom ha 300k skada osv.
Tramsiga regnbågsvärldar 😳?!?
Känns lite väl hjärndött för mig.
Kör man på normal behöver man aldrig röra sina health position så blev lite glad när man upptäckte efter act 1 att det gick att höja lite iallafall.
Man levlar upp alldeles för snabbt så det känns inte så "rewarding" lvl 60 efter kört igenom det 1 gång liksom.
Pengarna användes typ bara till att få en större kista.
Typ alla klasser värkar ha någon skill så man kan förflytta sig fysiskt på kartan.

Jag vet inte hur mycket tid jag la ner på d2 men d3 har jag kört 1 och en halv gång för storyns skull och sen en halv gång i förhoppning om att det skulle vara roligare när det var svårare.
Tycker nog path of exil är en mer värdig efterföljare till D2.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk

Tycker det var ett jädra gnölande på många beträffande D3. Tycker med RoS och 2.11 - patchen så är det riktigt underhållande tidsfördriv. Intelligensbefriat må hända men det passar mig utmärkt. Slöa framför datorn några timmar när barnen och sambon somnat.
Vill man ha utmaning kör man hardcore eller försöker nå högsta möjliga Grift. Annars bara lallar man rundor, får nya set och legendarys och testar nya builds. Jag tycker det är skitbra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Jag förstår inte varför dom tagit bort det som var roligt med D2 , att sätta ut stats, skills och få en unik karaktär. I D3 får man allt, inga val. och liksom ha 300k skada osv.
Tramsiga regnbågsvärldar 😳?!?
Känns lite väl hjärndött för mig.
Kör man på normal behöver man aldrig röra sina health position så blev lite glad när man upptäckte efter act 1 att det gick att höja lite iallafall.
Man levlar upp alldeles för snabbt så det känns inte så "rewarding" lvl 60 efter kört igenom det 1 gång liksom.
Pengarna användes typ bara till att få en större kista.
Typ alla klasser värkar ha någon skill så man kan förflytta sig fysiskt på kartan.

Jag vet inte hur mycket tid jag la ner på d2 men d3 har jag kört 1 och en halv gång för storyns skull och sen en halv gång i förhoppning om att det skulle vara roligare när det var svårare.
Tycker nog path of exil är en mer värdig efterföljare till D2.

Skickades från m.sweclockers.com

Paragon levels gör att du kan customisera din gubbe en hel del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jo det hade varit kul om enda risken va sin egen klantighet eller brist på skills. Men andra faktorer som instabilt internet eller server lagg etc gör det mindre skoj:P

Tänkte som dig förut men HC i framförallt D3 är riktigt kul faktiskt och känslan när man någon gång lyckas överleva med typ 100hp (jag har överlevt med 1hp en gång) är underbar hehe.

Tycker HC är bra mycket roligare i D3 än t.ex PoE eftersom man inte förlorar sin karaktär när man dör i PoE.

Jag började köra HC när jag började tröttna på spelet men det gav det nytt liv så att säga när man har något att förlora.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindell90:

I d2 var syftet att skaffa bäst skit för pvp... men det insåg ju inte actiblizz

Antagligen beror det på att Activision och Blizzard inte hade ett samarbete när D2 var aktuellt. D2 kom 2000, Activision och Vivendi (vilka Blizzard var en del utav) slogs ihop 2008.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Jag säger bara en sak: Hardcore.

Jag tycker att D3 blir riktigt segt på normal, det händer inte så mycket och det blir sällan spännande. På hardcore måste man vara på alerten hela tiden, och de gånger man får en nära-döden upplevelse pumpar adrenalinet en hel del.

Permalänk
Medlem

Håller med dig med att det inte finns nån mening med att fortsätta pga av avsaknaden av end-game eller liknande.
Dock tycker jag det är ett bra lir tills det tar "slut" har spelat igenom både vanliga D3 och RoS och tyckte det var bra (en gång).

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raesmus:

Jag säger bara en sak: Hardcore.

Jag tycker att D3 blir riktigt segt på normal, det händer inte så mycket och det blir sällan spännande. På hardcore måste man vara på alerten hela tiden, och de gånger man får en nära-döden upplevelse pumpar adrenalinet en hel del.

Ska nog ta och testa hardcore som ni säger...men jäklar va drygt det kommer vara om man råkar dö pga att det laggar till eller man får en DC...Men provar en gång iaf

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

Håller med dig med att det inte finns nån mening med att fortsätta pga av avsaknaden av end-game eller liknande.
Dock tycker jag det är ett bra lir tills det tar "slut" har spelat igenom både vanliga D3 och RoS och tyckte det var bra (en gång).

Inget end-game? Undrar vad det är jag spelar då?

Permalänk
Medlem

D3 är kasst för det handlar bara egentligen om att lägga hundratals med timmar på att spela samma sak om och om igen för att få bättre gear med högre numeriska värden.

Självklart så tycker vissa personer att det är bästa spelen i världen men jag skulle nog säga om du slutat spelat det och kommer tillbaka så är det nog lika trist. Du får väl ut mer spel glädje att spela med kompisar men det har egentligen ingenting att göra med spelet i sig.