Tips på munken? Segt att hitta gear!

Permalänk
Medlem

Tips på munken? Segt att hitta gear!

Började spela med en munk på seasons för några dagar sedan men jag tycker det går våldsamt segt att hitta vettigt gear. Har experimenterat lite fram och tillbaka med gems också. Största problemet känner jag är att även om jag har rätt hög grundskada så gör jag typ noll i skada på mobsen med undantaget för när man triggar explosive palm med en grupp.

Fram tills jag hittar Sunwok's setet (inte hittat en enda del och bara två i Inna's) vad skulle ni rekommendera för upplägg? Griftar mest nu runt 21-24 för att hitta gear och levla lite gems.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/56484663

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Började spela med en munk på seasons för några dagar sedan men jag tycker det går våldsamt segt att hitta vettigt gear. Har experimenterat lite fram och tillbaka med gems också. Största problemet känner jag är att även om jag har rätt hög grundskada så gör jag typ noll i skada på mobsen med undantaget för när man triggar explosive palm med en grupp.

Fram tills jag hittar Sunwok's setet (inte hittat en enda del och bara två i Inna's) vad skulle ni rekommendera för upplägg? Griftar mest nu runt 21-24 för att hitta gear och levla lite gems.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/56484663

Kör rift istället för grift så kan du även samla ihop blood shards för att handla hos scamala (Kadala)

Tycker det är större chans att hitta grejjer i rift än i grift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Kör rift istället för grift så kan du även samla ihop blood shards för att handla hos scamala (Kadala)

Tycker det är större chans att hitta grejjer i rift än i grift.

Visst, men inte när man inte kan göra T6. Trots att jag satsat stenhårt på MF för att försöka hitta prylar så när jag spelar på T5 går det sjukt segt om jag inte har några andra starka med mig och dessutom brukar det vara 1/3 rifter som ens droppar ett enda leg eller set om man har tur. Kan klara T6 om jag bara slår över på överlevnad, men då gör jag lika mycket skada som en trött kanelbulle...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Visst, men inte när man inte kan göra T6. Trots att jag satsat stenhårt på MF för att försöka hitta prylar så när jag spelar på T5 går det sjukt segt om jag inte har några andra starka med mig och dessutom brukar det vara 1/3 rifter som ens droppar ett enda leg eller set om man har tur. Kan klara T6 om jag bara slår över på överlevnad, men då gör jag lika mycket skada som en trött kanelbulle...

Kör du solo? För annars är det bara att joina ett party där du i princip bara hänger med om du inte kan göra någon skada.

Annars kan du hänga med mig när jag lirar med några kompisar, brukar hitta en hel del grejjer på några rifts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Visst, men inte när man inte kan göra T6. Trots att jag satsat stenhårt på MF för att försöka hitta prylar så när jag spelar på T5 går det sjukt segt om jag inte har några andra starka med mig och dessutom brukar det vara 1/3 rifter som ens droppar ett enda leg eller set om man har tur. Kan klara T6 om jag bara slår över på överlevnad, men då gör jag lika mycket skada som en trött kanelbulle...

Tänk på att MF bara är 10% effektivt för legendarys vid lvl70. Så dina 70% eller vad du har är bara 7% effektivt vilket gör att det i de flesta fall är värt att ta bort all MF och istället satsa på damage och toughness.

Du har lite konstiga val i passive skills också.
Byt:
Alacrity till Seize the Initiative(Håll dig i rörelse och dra konstant på dig nya mobs så har du alltid +30% attack speed)
Relentless assault mot Unity (Du har två mystic allies och en follower samt dig själv så detta ger konstant 20% mer skada)
Sixth sense mot Determination(Du har i stort sett alltid ett gäng mobs runt dig så detta ger också 20% mer skada)
Byt Gem i hjälmen till 23% life
Tillsammans ger alla ändringar ovan att du får du typ konstant 40% skada samt 30% attack speed vilket ger ännu mer skada, du behåller också eller ökar din toughness.

I active skills med ändringarna ovan så kör Inner Storm i Sweeping Wind.
Mystic ally kan du byta till Endiring Ally för minst 20k extra health per second.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Kör du solo? För annars är det bara att joina ett party där du i princip bara hänger med om du inte kan göra någon skada.

Annars kan du hänga med mig när jag lirar med några kompisar, brukar hitta en hel del grejjer på några rifts.

Tänker flika in här, ett dilemma är att man bli kickad från partyn för att man dör för mycket eller inte gör mycket skada. jag har börjar spela själv nu just pga den anledningen.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bara hitta någon att grinda rifta med, du lär få sunwuko set ganska fort.
public t6 går så fort så ingen lär märka om du inte gör skada bara du typ drar ihop mobs och lägger EP.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Leta efter Tguk när du är inne. Spelar en DH och en Barb, båda gör skada så det räcker och blir över till 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Började spela med en munk på seasons för några dagar sedan men jag tycker det går våldsamt segt att hitta vettigt gear. Har experimenterat lite fram och tillbaka med gems också. Största problemet känner jag är att även om jag har rätt hög grundskada så gör jag typ noll i skada på mobsen med undantaget för när man triggar explosive palm med en grupp.

Fram tills jag hittar Sunwok's setet (inte hittat en enda del och bara två i Inna's) vad skulle ni rekommendera för upplägg? Griftar mest nu runt 21-24 för att hitta gear och levla lite gems.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/56484663

Kan rekommendera denna build https://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#adVeSh!dbXg!YZbZY... funkar bra som starter build och kan rekommendera DatModz på twitch ifall du vill ha lite andra builder för andra saker.

Permalänk
Medlem

Kör som pull-munk, dvs cyclone strike och ep sen joinar du public t6 games och bara kör. Munken är bra på det viset att man igentligen inte behöver sitt set för att ändå va användbar.

Skit i skadan utan satsa bara på att överleva.

Du kan köra något i stil med:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#fVYdPj!bfWg!ZZbaYb

Runorna går givetvis att byta om du har nog med spirit och de andra skillsen går med byta beroende på vad du tycker du behöver. Dock behöver du mer eller mindre EP + Cyclone strike + Dashing strike + Mystic ally.

Sen kutar du bara runt, drar ihop mobs och lägger ep o lootar.

Gambla på shoulders / gloves / hjälm för att få snabbt sunwoko, amu är inte lönt att gambla efter.

Permalänk
Medlem

Unity är i princip inte värt det i början, speciellt om du inte kör med crudest boots och har en follower.

Kör du dock i party är det ett måste för att få upp din damage.

Här är min munk,

http://eu.battle.net/d3/en/profile/wRRM-2324/hero/55611064

Satsar du på att köra infinite Wave of light / Exploding palm builden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsk:

Tänk på att MF bara är 10% effektivt för legendarys vid lvl70. Så dina 70% eller vad du har är bara 7% effektivt vilket gör att det i de flesta fall är värt att ta bort all MF och istället satsa på damage och toughness.

Du har lite konstiga val i passive skills också.
Byt:
Alacrity till Seize the Initiative(Håll dig i rörelse och dra konstant på dig nya mobs så har du alltid +30% attack speed)
Relentless assault mot Unity (Du har två mystic allies och en follower samt dig själv så detta ger konstant 20% mer skada)
Sixth sense mot Determination(Du har i stort sett alltid ett gäng mobs runt dig så detta ger också 20% mer skada)
Byt Gem i hjälmen till 23% life
Tillsammans ger alla ändringar ovan att du får du typ konstant 40% skada samt 30% attack speed vilket ger ännu mer skada, du behåller också eller ökar din toughness.

I active skills med ändringarna ovan så kör Inner Storm i Sweeping Wind.
Mystic ally kan du byta till Endiring Ally för minst 20k extra health per second.

Tackar, testade ändra till detta och spelade en del igår, blev lite bättre men fortfarande småsegt emellanåt. Bytte lite gems också, kanske där jag ska kika över vad som är värt? När jag hittat gear tänkte jag köra mer överlevnandsinriktat, så taeguk, wildbeest och den andra res-gemen.

Skrivet av griid_83:

Tänker flika in här, ett dilemma är att man bli kickad från partyn för att man dör för mycket eller inte gör mycket skada. jag har börjar spela själv nu just pga den anledningen.

Ja precis, sen är det inte så kul om man behöver någon som är stark för att kunna cleara riften fort. Munken är ju bra som support, men du behöver åtminstone en bra dps-karaktär.

Skrivet av BergEr:

Bara hitta någon att grinda rifta med, du lär få sunwuko set ganska fort.
public t6 går så fort så ingen lär märka om du inte gör skada bara du typ drar ihop mobs och lägger EP.

Nej, det lär jag tyvärr inte :/ Fick min första del sunwoko igår från kadala, lyckades i hasten salvega den... svor högt. har dragit ungefär 40 grifts om inte fler.

Skrivet av didjikasd:

Kan rekommendera denna build https://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#adVeSh!dbXg!YZbZY... funkar bra som starter build och kan rekommendera DatModz på twitch ifall du vill ha lite andra builder för andra saker.

Okey, ska kika på den ikväll. Tack

Skrivet av lekman:

Kör som pull-munk, dvs cyclone strike och ep sen joinar du public t6 games och bara kör. Munken är bra på det viset att man igentligen inte behöver sitt set för att ändå va användbar.

Skit i skadan utan satsa bara på att överleva.

Du kan köra något i stil med:

http://us.battle.net/d3/en/calculator/monk#fVYdPj!bfWg!ZZbaYb

Runorna går givetvis att byta om du har nog med spirit och de andra skillsen går med byta beroende på vad du tycker du behöver. Dock behöver du mer eller mindre EP + Cyclone strike + Dashing strike + Mystic ally.

Sen kutar du bara runt, drar ihop mobs och lägger ep o lootar.

Gambla på shoulders / gloves / hjälm för att få snabbt sunwoko, amu är inte lönt att gambla efter.

Körde den tidigare, men problemet är fortfarande att det krävs folk med hög dps. Kan ställa in på att överleva men då tar det hundra år att cleara en vanlig rift. Har lagt 5000 BS hittills, fått en del sunwoko, vantar igår... som ajg av misstag salvegade direkt ;~(

Skrivet av wRRM:

Unity är i princip inte värt det i början, speciellt om du inte kör med crudest boots och har en follower.

Kör du dock i party är det ett måste för att få upp din damage.

Här är min munk,

http://eu.battle.net/d3/en/profile/wRRM-2324/hero/55611064

Satsar du på att köra infinite Wave of light / Exploding palm builden?

Kör med crudest boots just nu, mest för att jag inte har något direkt vettigt att byta mot. Har ett bar ancient cains travelers, men tveksamt om det är värt det eftersom jag blir av med en gubbe. Yep, det är väl den jag tänkte köra på när jag hittat inna's och sunwokos.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

T
Nej, det lär jag tyvärr inte :/ Fick min första del sunwoko igår från kadala, lyckades i hasten salvega den... svor högt. har dragit ungefär 40 grifts om inte fler.

Det är ju för att grift suger.
En t6 rift tar under 5min och ger kring 100 bloodshards + chans för goblin.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det är ju för att grift suger.
En t6 rift tar under 5min och ger kring 100 bloodshards + chans för goblin.

Dagens sanning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det är ju för att grift suger.
En t6 rift tar under 5min och ger kring 100 bloodshards + chans för goblin.

Javisst, om du gör tillräckligt med skada så du kan plöja igenom en. Missade du hela poängen med vad tråden handlade om? Har kört grifts för att levla gems och för att de har varit mer pålitliga än vanliga rifts med drops.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det är ju för att grift suger.
En t6 rift tar under 5min och ger kring 100 bloodshards + chans för goblin.

Har fått 3 rifts med många goblins i och totalt 3 legendary drops från dom.

Vanliga goblins droppar sällan något bra, även i T6.

Tar man en T6 rift under 5 minuter så har man tillräckligt bra gear för att göra GRIFT på leaderboadsen istället.

Kadala suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Javisst, om du gör tillräckligt med skada så du kan plöja igenom en. Missade du hela poängen med vad tråden handlade om? Har kört grifts för att levla gems och för att de har varit mer pålitliga än vanliga rifts med drops.

Varenda public game jag går in på håller detta tempo eller snabbare.

Skrivet av wRRM:

Har fått 3 rifts med många goblins i och totalt 3 legendary drops från dom.

Vanliga goblins droppar sällan något bra, även i T6.

Tar man en T6 rift under 5 minuter så har man tillräckligt bra gear för att göra GRIFT på leaderboadsen istället.

Kadala suger.

Bloodshard goblins tänkte jag på, kanske var otydligt.

Kör grifts över 40 oftast, tycker fortfarande att de inte ger nå loot.
Snabbare att bara ösa genom t6 rifts om man behöver något som går att köpa hos Kadala (ej vapen / smycken pga priserna).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Varenda public game jag går in på håller detta tempo eller snabbare.

Bloodshard goblins tänkte jag på, kanske var otydligt.

Kör grifts över 40 oftast, tycker fortfarande att de inte ger nå loot.
Snabbare att bara ösa genom t6 rifts om man behöver något som går att köpa hos Kadala (ej vapen / smycken pga priserna).

Bloodshard goblins ser man väldigt sällan :/ är dock lite aggro på kadala då jag inte fått något användbart på typ 10000 shards..

Permalänk
Hedersmedlem

Att leecha i public är lite trist. Blir så trött när folk joinar public t6 rifts med under 100 paragon level (ett mått, dessa brukar inte ha någon bra gear). När man själv spenderat rätt bra med tid för att kunna klara t6.

Men nu handlade tråden om monks.. fan jag har aldrig orkat finputsa min monk, så har inget bra tips. Polaren kör exploding palm med gungdo-gear - gör jävligt sjysst dmg, när det smäller. Det gäller bara att få ihjäl den där första fienden.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Varenda public game jag går in på håller detta tempo eller snabbare.

Bloodshard goblins tänkte jag på, kanske var otydligt.

Kör grifts över 40 oftast, tycker fortfarande att de inte ger nå loot.
Snabbare att bara ösa genom t6 rifts om man behöver något som går att köpa hos Kadala (ej vapen / smycken pga priserna).

Okey, vet inte hur det fungerar men det känns spontant som man paras ihop som oftast med folk som matchar en själv. När jag riftat T6 så har jag nämligen hamnat med andra som har varit lika kassa som jag eller saknat gear.

Skrivet av wRRM:

Bloodshard goblins ser man väldigt sällan :/ är dock lite aggro på kadala då jag inte fått något användbart på typ 10000 shards..

Hmm jasså? Jag tycker jag stöter på bs-gobs rätt ofta u riftar.

Skrivet av CCWarlock:

Att leecha i public är lite trist. Blir så trött när folk joinar public t6 rifts med under 100 paragon level (ett mått, dessa brukar inte ha någon bra gear). När man själv spenderat rätt bra med tid för att kunna klara t6.

Men nu handlade tråden om monks.. fan jag har aldrig orkat finputsa min monk, så har inget bra tips. Polaren kör exploding palm med gungdo-gear - gör jävligt sjysst dmg, när det smäller. Det gäller bara att få ihjäl den där första fienden.

Jodå, har koll på det och kör den skillen med samma bracers Mitt problem är att jag fortfarande gör för lite skada för att smasha ner dom. Fungerar bra om man har någon med hög dps dock som kan göra skadan

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Jodå, har koll på det och kör den skillen med samma bracers Mitt problem är att jag fortfarande gör för lite skada för att smasha ner dom. Fungerar bra om man har någon med hög dps dock som kan göra skadan

Du kommer inte klara t6 solo utan att ha sunwoko eller gear som är svårare att få än sunwoko. Så antingen kör du lägre torments med någon form av specc typ: https://www.youtube.com/watch?v=T3B7fj_suKM

Eller kör du pull monk eller så leechar du eller så har du någon som boostar dig.

Permalänk
Medlem

Pull-monk är ALLTID uppskattat. Så om inte annat kan du slänga på dig Aughild-set och Blackthornes så är du immun mot mycket och du kommer tåla mycket. Sen hoppar du in i T6 och drar ihop allt och alla.

Då du kör softcore så är det inga bekymmer om att du måste akta dig för att dö heller.
Det var ganska läskigt att hoppa in i T6 på HC och köra pull-monk-build innan man hade gearen

Nu kör jag själv 100% HC men där går det alltid undan i T6. Har nog inte kört en rift på över 6minuter sen första dagarna på nya säsongen(fram till riftboss, clear tar givetvis längre tid).

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mjo, men gäller ju att överleva också Nåja, får köra med min barb och samla BS tills jag fått några fler delar, blir så sjukt tråkigt att spela med munken just nu tyvärr

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Igår vände äntligen turen lite, nu saknar jag bara shoulders och bältet i inna's och sunwoko's Hittade daibon också tillsammans med amuletten i samma sista rift. Nu kan man börja byta ut gems och levla dom lite tror jag

Vilka gems är att föredra? Jag tänker att gå mot swiftness och satsa på CDR. Taeguk och Wildbeest.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/56484663

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

För att plöja igenom T6 sjukt fort, om inte snabbast av alla klasser

Incense Torch
Sunwuko neck + shoulder + gloves
Captain Crimson legs + feet
Cindercoat
Reapers eller Warzechian

Wave of light, Mystic Ally, Mantra of conviction, Epiphany, dashing strike och sweeping wind.
Gems är Boon, Zei's och BoP

Inte helt ovanligt att jag klarar T6 runt minuten.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv

Lägg till mig så kan vi köra munk ihop. Jag saknar bara Cindercoat sen är jag ganska nöjd.

AFKoSE#2765

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Igår vände äntligen turen lite, nu saknar jag bara shoulders och bältet i inna's och sunwoko's Hittade daibon också tillsammans med amuletten i samma sista rift. Nu kan man börja byta ut gems och levla dom lite tror jag

Vilka gems är att föredra? Jag tänker att gå mot swiftness och satsa på CDR. Taeguk och Wildbeest.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/56484663

Skulle säga:

Bane of the trapped
Bane of the powerfull
Taeguk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För att plöja igenom T6 sjukt fort, om inte snabbast av alla klasser

Incense Torch
Sunwuko neck + shoulder + gloves
Captain Crimson legs + feet
Cindercoat
Reapers eller Warzechian

Wave of light, Mystic Ally, Mantra of conviction, Epiphany, dashing strike och sweeping wind.
Gems är Boon, Zei's och BoP

Inte helt ovanligt att jag klarar T6 runt minuten.

Länk till din build?

Skrivet av Segas:

Lägg till mig så kan vi köra munk ihop. Jag saknar bara Cindercoat sen är jag ganska nöjd.

AFKoSE#2765

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, addar när jag är hemma

Skrivet av wRRM:

Skulle säga:

Bane of the trapped
Bane of the powerfull
Taeguk

Hmm, BotP? Är inte Swiftness att föredra istället för att komma åt cdr?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trickysaer:

Länk till din build?

Ok, addar när jag är hemma

Hmm, BotP? Är inte Swiftness att föredra istället för att komma åt cdr?

Du får inte tillräckligt hög stack med Goguk, därav valet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Länk till din build?

Här har du i stort den builden. http://www.diablofans.com/builds/19153-quin69-t6-fire-annihil...
Många brukar klämma in Innas, köra taeguk över zei och ha sweeping wind på autocast för perma max stacks av taeguk.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.