Citat:
Ursprungligen inskrivet av
KoloN
Jag ska också vara lite lat och fråga här istället för att söka själv
Är det ett spel som man coopar mot AI eller kan man möta andra spelare och bli fulmördad osv?
Full loot pvepvp
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
KoloN
gud! hur får ni så mycket gear? jag och en kompis har suttit i typ 5 timmar nu och försökt hitta vapen. Jag hittade till slut en hatchet och han en pistol han inte fick att funka och så dog honom och nu lessnade vi

5 timmar som nybörjare är inget, vissa säger att man inte ska dra in till de större städerna som nybörjare men jag håller inte direkt med, dra in till tex cherno
http://www.dayz.pl/wp-content/upload...ernoWIPmap.jpg (karta) och leta igenom tex kaffeena och kyrkan tills ni har iaf en större backpack och ett vapen med ett gäng magg till och lite bandage. Sen drar ni till sjukhuset och hämtar blood bags och morfin och annat som är bra och ha. Sen kan ni gå vidare till tex brandstationen eller till större delar av spelet där det finns automatvapen. Just det, tändstickor och yxa går och fixa där inne och kniv, något som är nödvändigt för att skaffa käk om du kör solo utan blood bags! (Bra ställe som nästan alltid har en yxa är contruction-siten precis brevid spawn-pointen på kartan (vet inte om det är en spawn där på riktigt eller ej, för det finns andra som inte är utmarkerade på den kartan)
Jag gick och dog på NW airfielden med all min gear idag, inget speciellt faktiskt utan bara en aks kobra med massa mag och massa blood bags, ghille(allt nödvändigt som tändstickor och största backpacken), polaren och jag splittade upp på servrar med lite folk i men det va inte en så bra ide då jag kom in på en server som va buggad (grafiklagg) och fick inte iväg några kulor innan den andre som inte ens såg mig först fick ihjäl mig på 1 skott... (Med snipern som jag ville ha... doh) hade tom farmat ammo till den :/
Fick dock njuta av att se några som hade en helikopter igång efter jag hade dött och farmade vapen, dom gled förbi 2 gånger över mig, riktigt mäktig känsla måste jag säga!