Spelar ensam, smyger mest i skogskanterna och tar aldrig en onödig risk. Har varit vid liv i 10 dagar nu och har dom förnödigheterna jag behöver, förutom mer ammo till min M4A1 med flashlight
http://www.modelguns.co.uk/images/tactM4k.jpg
Smög runt vid flygfältet och spanade i över 1h innan jag sakta vågade smyga mig in till flygtornet i svarta natten.
Lyckades ta mig upp utan att bli upptäckt av zombierna, hittar ingenting jag behöver men ser långt borta i början av baserna att det skimrar ett rött sken från en flare. Ska jag ta mig ut och fly? Ska jag sitta kvar? Nej det kan jag inte, dom kommer komma hit och leta loot. Jag klättrar upp på taket! Jag ligger där och spejar medans dom sakta avancerar och dödar horder av zombies. Två spelare klädda som survivors, med någon typ av shotgun. Omgivningen lyser upp starkare och starkare av alla flares och jag kommer på att jag är synlig för dom om dom klättrar upp i tornet mitt emot och tittar åt mitt håll, crap!
Jag sätter mig på huk vid räcket och har hela tiden siktet på dom, och jag skakar irl, sjukt nervös!
Jag bestämde mig för att knäppa dom vid bas 2, men fegar ur. Vid bas 1 men fegar ur igen, väntar på det perfekta läget som aldrig tycks komma.
Dom väljer att gå in i byggnaden mitt emot mig och horder av zombies attackerar dom, jag sitter och ber om att dom ska bli uppätna. Men dom klarar sig, dom är duktiga, och dom gör mig mer och mer rädd.
Och så kommer det, the moment! Båda sitter ner och plåstrar om sig själva och jag reser mig upp och öppnar eld med skakiga musfingrar, det dånar i mina lurar och dom tycks aldrig dö, 7-8 skott senare segar den ena killen ner och dör, den andra lyckas springa bort i panik. Han är borta och min position är röjd, det blir mörkt och jag börjar kasta ut flares i alla riktningar från kontrolltornet. Sen ser jag honom, han sitter i tornet mitt emot mig och jag lyckas knäppa honom med min magnum...
Jag söker igenom deras kroppar men hittar ingenting av värde och drar till skogs igen, brrrr...
(Är dålig på att skriva men det där var mitt gaming moment no1, adrenalinet bara pumpade.)