Citat:
Ursprungligen inskrivet av
dCipher
De infekterade är hanterbara, även när de hade röntgensyn och värsta superhörseln, eftersom de är någorlunda förutsägbara. Gällde bara att lista ut vilket säkerhetsavstånd som gäller vid olika "stances", i.e prone, crouch etc. Numera är de jämförbara med 1.7, t.o.m enklare vid skymning/gryning och under natten. Det jag har svårare att hantera är att modden med ökad popularitet blivit mer och mer en arseholesim snarare än en survivalsim. Andelen rena och skära griefers har skjutit i höjden, samt alla djävla exploiters och scripthackers som krupit fram från under de stenar de har uppehållit sig under.
Tidigare var man misstänksam mot andra överlevare, men det gick att hitta folk man kunde samarbeta med. Nu är Cherno/Elektro/NWAF ren jävla tråk DM med fega jävla kräk som alt-F4:ar så fort de inte lyckas få ihäl en med första eldskuren. Jag tror att jag har dött pga infekterade kanske 2-3 ggr, resten av alla deaths är pga alla jävla griefers. Nu senast hittade jag en djuping som var rejält i skiten med infekterade som krälade över honom. Jag sköt ihjäl dem på avstånd, gick fram och bandagerade honom, sköt upp honom med morfin för att få upp honom på benen.
Hörde mig för om han var hungrig/törstig etc. Efter att jag hade utfodrat honom, hjälp honom med lite basic förnödenheter vände han sig plötsligt om och sköt mig i ryggen. RAAAAAAAAAAAAAAAGE QUIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT!!!! Fanihelvetesjävlaskit vad förbannad jag blev. Vilken jävla fegfitta, jag hade i princip redan gett honom allt jag ägde och hade eftersom det alltid går att hitta mer, men det räckte tydligen inte för honom.
Sen dess har jag hållit mig på avstånd från allt vad civilisation heter, tagit långa omvägar runt alla överlevande man har stött på trots att det hade varit enklaste saken i världen att ha ihjäl dem, men lik förbannat stöter man till slut på en jävel som ser mig innan jag ser dem och de har ihjäl mig. Inte pga att de behöver loot, det behöver de inte eftersom de har hela djälva läger med dussintals tält fullknökade med vapen/ammo/mat etc. Inte heller pga jag skulle ha utgjort ett hot mot dem, eftersom jag ensam beväpnad med en Enfield eller CZ550 hade inte kunnat ge mig på dem i vilket fall som helst. De hade ihjäl mig bara för att djävlas, ren och skär djävla griefing.
Kan som ny spelare inget annat än att hålla med. De 3 vänliga jag hittade i spelet hade antingen inga vapen eller bara yxa, så inte konstigt att de var vänliga, även om de nu var det på riktigt.
Igår fick jag erfara en av de ökända krypskyttarna i spelet.

Hittade en snubbe som blev overrun av zombies så jag drog ut min hagelbössa och räddade livet på honom, innan han hann tacka mig så hörde jag gevärskottet som sänkte mig, sen honom. Jag spawnade endast några hundra meter från var jag dog igen så jag gjorde ett test, gick dit helt utan vapen och gick i en cirkel tills.... paff, död.
Griefers som dödar folk helt utan gear, inte ens ett meleevapen... pinsamt faktiskt, verkligen bara pinsamt.
Spawnade igen på samma ställe och bestämde mig för att döda honom, tog långa vägen runt, skulle hitta ett vapen men i det första huset jag gick in i så blev jag dödad av någon annan snubbe med hagelbrakare.. suck...
Just nu söker jag boende på landet, att springa i städer och bli snipad av folk som inte klarar sig i ett spel där folk kan skjuta tillbaka kommer bara att gå mig på nerverna.
Konstigt nog så har jag aldrig sett någon med banditskin? Alla som dödar en är normalt klädda?