Har kört någon vecka drygt, började precis innan man tog bort pistolen så jag har känt på båda och till en början så var det ett jätta dropp och jag dog hela tiden men nu håller jag gång en kväll eller så, och jag hittar vapen dock har jag andra problem, mat, dricka medicin etc hittar jag nästan inte alls så jag gissar att ikväll får jag väll skjuta mig in i ett varuhus eller så med allt på rött
Några saker jag inte lyckats med,
1. När jag hittat ett gevär, yxa och sedan hittar tex ett crossbow skulle jag gärna vilja ta med även detta och i ARMA2 var det som jag minns det inga problem att lägga det man inte hade i handen i väskan men om jag gör det nu så försvinner det från marken men dyker inte upp i väskan = borta ?
Finns det något sätt att göra detta, vad krävs?
2. Yxa, jag hittade en yxa engång som jag använde som meele, men efter den gången har jag inte lyckats använda hatchet, är det verkligen den man kan använda och hur aktiverar man den som vapen?
3. Hundkojor, de är på kartan märkata som spawn point men har aldrig hittat något där, var exakt skall man leta?
4. Deer stand, har bara hittat tomburkar - hur ofta kanman räkna med att hitta något där egentligen?
5. Vapen, villket vapen skall man välja i början, hittar endast einfield, winchester, dubblebarrel och crossbow + hatchet som jag itne lyckats använda som vapen?
6. Någon web sida där alla tänkbara loots finns listade, samt hur de skall användas. Man har ju sprungit på en del udda loots som tex deewallt tool box, och windscreen etc?
För övrigt tycker jag att spelet är kul, men jag tycker tyvärr som många andra att detta med PK är trist, det är triss för man blir så misstänksam att man förmodligen skjuter första bästa utan att fråga, har själv snubblat på massor av killar och alla har skjutit utan att fråga ... jag var nog lite naive i början men jag trode alla spealde på samma sida mot de infecterade och att man skulle söka kontakt för att teama upp etc.
När det gäller snipers, lätt löst,gör så att man inte kan skjuta spealre på längre avstånd...bara zombies, då skulle problemet vara löst

-Men den som läser på får veta mer