Sidan 2 av 3 1 2 3

Verktyg Visningsval
2012-06-23, 15:21   #31

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: dec 2004

Spelade på en server idag med sidechat igång.... märkte det att det inte fanns någon som pka alls, eller inte rapporterat iallafall.
Tvärtemot var det riktigt trevlig atmosfär med ett par av oss som pratade stundvis om lite vad som...

Tror inte man tänkte på det att banditer får väldigt mycket mer andrum på en server där ingen kan outa dem... lite synd, om än mer realistiskt i guess...
2012-06-23, 15:32   #32

Devildoll

Medlem

Devildolls avatar

Plats: Hemma

Registrerad: okt 2005

personligen brukar jag (om jag dör) kuta till cherno där jag länsar lägenheterna bledvid sjukhuset, där kan man få tag på vapen utrustining och ryggsäck.

sen är det bara att spela på som vanligt.

sålänge man inte skjuter med en lee enfield ( högljuddaste vapnet i EU ) så överlever man.
| HAF932 | i7 920 @ 3.7 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 3x2 GB DDR3 @ 1400 MHz | HD 7970 | ASUS Xonar ST | OCZ Vertex 3 MI 120 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win7 Ultimate 64-bit |
Devildoll är inte uppkopplad Folding
2012-06-23, 16:05   #33

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Devildoll Visa inlägg
sålänge man inte skjuter med en lee enfield ( högljuddaste vapnet i EU ) så överlever man.
Episkt vapen, använder det för tillfället...

Första skottet... kollar runt, helt ok range tänkte jag...

Andra skottet, fick 12st på mig xD

Senare i en stad 20+..... helt galet, dock väldigt roligt/skrämmande.
2012-06-23, 20:06   #34

S_Z

Medlem

S_Zs avatar

Registrerad: apr 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Allexz Visa inlägg
Konstigt nog så har jag aldrig sett någon med banditskin? Alla som dödar en är normalt klädda?
Banditkläderna är bortplockade sen några versioner sedan.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tjodd Visa inlägg
Spelmotorn känns inte helt passande till vad moden egentligen vill vara känns det som. Känns mer som man vill ha stöd för att bygga egna läger, barrikadera hus, skapa och reparera egna objekt osv. För att inte tala om "bra" stöd för melee-fighting.
Håller inte alls med bortsett från att Arma motorn saknar bra melee-attacker. Detta är en mod som bygger på realism, finns ingen motor som lämpar sig bättre än just Arma 2 motor enligt mig. Och den är otroligt kraftfull, du kan göra det mesta med den i modväg.
S_Z är inte uppkopplad
2012-06-23, 20:27   #35

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av S_Z Visa inlägg

Håller inte alls med bortsett från att Arma motorn saknar bra melee-attacker. Detta är en mod som bygger på realism, finns ingen motor som lämpar sig bättre än just Arma 2 motor enligt mig. Och den är otroligt kraftfull, du kan göra det mesta med den i modväg.
Ja, absolut förstår jag det och håller med till viss del. Dock begränsas det ju av att collision detection knappt finns i stort sett och AI-logiken som inte alls är anpassad för närstrid, det känns dessutom "laggigt" när man hamnar i extrem närstrid. Närstrid är spelmotorns svaga sida alltså.

Den här typen av spel tycker jag borde handla mer om objektmodifiering och närstrid/melee, men det är just modens stora svaghet. Det ser ju ut att bli rejält mycket bättre av den varan i Arma 3 som tur är och med lite tur kanske det blir ett nära samarbete med utvecklarna för en ännu bättre anpassning av spelmotorn.
Tjodd är uppkopplad nu
2012-06-23, 21:15   #36

vikham

Medlem

vikhams avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: apr 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Devildoll Visa inlägg
personligen brukar jag (om jag dör) kuta till cherno där jag länsar lägenheterna bledvid sjukhuset, där kan man få tag på vapen utrustining och ryggsäck.
Vet exakt vilket ställe du pratar om, för jag själv brukar också gå dit för att hitta vapen. Hittar nästan alltid ett vapen i något av husen på högsta våningen. Sen är det ju extremt bra med sjukhuset på andra sidan gatan med enorma mängder bandage, bloodbags, morfin och sånt.

Nackdelen med stället är väll att det också dras en massa andra spelare dit med samma mål och med dödlig avsikt för att komma över vapen. Så det blir ju en hel del eldstrider där. Sen brukar det också sitta krypskyttar i de höga tornen som ligger bredvid.

http://soundcloud.com/bunnybraincorner
vikham är inte uppkopplad
2012-06-23, 21:23   #37

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av S_Z Visa inlägg
Banditkläderna är bortplockade sen några versioner sedan.
Inte så konstigt då?

Det finns alltså inget sätt att se det längre antar jag?
2012-06-23, 21:33   #38

Ensto

Medlem

Plats: Skåne

Registrerad: maj 2007

Citat:
Inte så konstigt då?

Det finns alltså inget sätt att se det längre antar jag?
Jo, det dyker upp en fet text som säger: You are dead .

Nä, skämt åsido. Problemet innan var ju att man kunde bli bandit i självförsvar också. DayZ kunde ju inte veta varför man sköt en annan spelare.
2012-06-25, 00:42   #39

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Bah... börjar tyvärr redan tröttna på Dayz...

Free kill griefer mentaliteten är bara... totalt efterbliven.

Här går man runt i en liten by, helt bortkopplad från verkligheten och bara njuter av att smyga runt och ta sin tid och lite lite här, döda lite här så... poff... Snipad från ett sådant avstånd varifrån jag inte ens hörde skottet... Hepp.. 8 timmar till bortkastade på det livet.

Jag gillar Dayz, och jag gillar friheten med PvP, men saken är att jag klassar inte att ligga osynlig i en buske 800 meter bort och döda en person som aldrig ens kommer veta om dig som PvP.

Detta lär aldrig funka i längden :C
2012-06-25, 09:20   #40

Focal

Medlem

Registrerad: maj 2012

Jag har spelat det här spelet i kanske 5-8 timmar nu, och jag har INTE hittat ett jädra vapen än. Fasen vad trist det är att behöva söka sig fram utan något att försvara sig med...
Focal är inte uppkopplad
2012-06-25, 09:35   #41

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Focal Visa inlägg
Jag har spelat det här spelet i kanske 5-8 timmar nu, och jag har INTE hittat ett jädra vapen än. Fasen vad trist det är att behöva söka sig fram utan något att försvara sig med...
Var letar du?

Brukar ta mellan 5-30 min att hitta ett vapen i normal takt.
2012-06-25, 09:39   #42

Focal

Medlem

Citat:
Var letar du?

Brukar ta mellan 5-30 min att hitta ett vapen i normal takt.
Vad som helst... Något man kan ha ihjäl zombies med. Jag har inte hittat något vapen än och då har jag letat på många olika servrar.
Focal är inte uppkopplad
2012-06-25, 09:45   #43

Focal

Medlem

För det är fasen trist att inte kunna försvara sig med något...
Focal är inte uppkopplad
2012-06-25, 09:47   #44

Kebabhyvlarn

Medlem

Kebabhyvlarns avatar

Plats: Svearike

Registrerad: mar 2011

Har precis börjat märka hur grym yxa är. Plöjde nyss igenom en hel by med zombies. Fyfan!
2012-06-25, 09:50   #45

WEKS

Medlem

WEKSs avatar

Plats: Finland

Registrerad: mar 2004

Citat:
jag klassar inte att ligga osynlig i en buske 800 meter bort och döda en person som aldrig ens kommer veta om dig som PvP.
Saken är att ARMAII är inte direkt ett spel, utan närmare en simulator. Detta gör också att DayZ inte är ett Zombie spel utan närmare en Zombie överlevnads simulator. Gilla det eller ej, så är det realistiskt att någon kan döda dig från extrema avstånd utan att du ens hör skottet komma.

Va glad att de grymmare skarpskytte gevär från ARMAII inte är med i DayZ, då skulle en erfaren ARMAII spelare kunna plocka dig från 1500m+
WEKS är inte uppkopplad
2012-06-25, 10:09   #46

CruiZin

Medlem

CruiZins avatar

Plats: Hemlös

Registrerad: aug 2008

Har lirat sedan riktigt tidig version, av och till. Men det här med att spawna utan vapen det gillar jag inte riktigt. Tyckte inte att det löste något alls, det var bara roligare för folk med vapen att komma och skjuta en utan att riskera något.
CPU & Kylning: 2500K 4,5GHz & Noctua NH-D14 RAM: Corsair 4x4GB 1600MHz LP GPU: Gigabyte GTX 680 OC Windforce SLI Moderkort: ASUS Sabertooth P67 Nätaggregat: Fractal Design Newton 1000W Lagring: 1TB+2TB+2TB SSD: Samsung 830 128GB Chassie: Fractal Design Arc Skärm: BenQ 24'' XL2410T 120Hz Ljud: Logitech G35 & Edifier S730
CruiZin är inte uppkopplad
2012-06-25, 10:58   #47

Focal

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kebabhyvlarn Visa inlägg
Har precis börjat märka hur grym yxa är. Plöjde nyss igenom en hel by med zombies. Fyfan!
Öh, kan man döda zombies med yxor? Eller är det Hatchet du pratar om? :S
Focal är inte uppkopplad
2012-06-25, 11:00   #48

Kebabhyvlarn

Medlem

Kebabhyvlarns avatar

Plats: Svearike

Citat:
Öh, kan man döda zombies med yxor? Eller är det Hatchet du pratar om? :S
Ja, det är väll en yxa?
2012-06-25, 11:13   #49

Kardizz

Medlem

Kardizzs avatar

Plats: Katrineholm

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zarar Visa inlägg
Är det bara jag som tycker att det är för svårt att starta utan någon som helst sätt att försvara sig?
Zombiesarna har efter 1.7.1.x fått supersinnen och röntgensyn så att smyga sig fram fungerar väll sådär halvbra.
När man sedan får en zombie efter sig och försöker springa därifrån så hjälper det ju inte att de är lika snabba som Usain Bolt.

Vad tycker ni?
Förstår inte vad det finns och klaga på, man får smyga sig fram till tex Balota airstrip eller firestation i Elektrozavodsk där man kan hitta vapen. Vill man inte smyga tar man chansen och kutar, får massa mobs efter sig, men springer man genom hus eller andra passager så är chansen väldigt stor att de fastnar, eller in i tornet så kommer de inte följa efter lika snabbt.
En zombie kan inte attackera när du/den springer så vad glad för det!

Sen är fortfarande bara och vara försiktig, om du hukar dig och springer förbien zombie och får aggro, så får du ju skylla dig själv, det är inga jävla supersinnen utan bara du som inte var tillräckligt försiktig.

DayZ är en mod som är gjord för att spelas HARDCORE alltså ska man inte bli servad med vapen och mat osv vid uppstart snälla!
Klarar man inte att hitta vapen i början, gör som alla andra och googla alt. gå in på DayZ forumet och kolla hur andra gör i början!
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.
Kardizz är inte uppkopplad
2012-06-25, 11:29   #50

Miklan

Medlem

Miklans avatar

Plats: Västerås

Registrerad: apr 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kardizz Visa inlägg
Sen är fortfarande bara och vara försiktig, om du hukar dig och springer förbien zombie och får aggro, så får du ju skylla dig själv, det är inga jävla supersinnen utan bara du som inte var tillräckligt försiktig.

DayZ är en mod som är gjord för att spelas HARDCORE alltså ska man inte bli servad med vapen och mat osv vid uppstart snälla!
Klarar man inte att hitta vapen i början, gör som alla andra och googla alt. gå in på DayZ forumet och kolla hur andra gör i början!
Spelar inte ens spelet, några polare som gör det, men vill bara hålla med! Moden är till för att spelas hardcore, bara för att den blivit extremt populär betyder inte att allt måste anpassas för softcore
Dator: Define R3 | Asus P8P67 PRO rev 3.0 | i5-2500k | Asus GF GTX 670 TOP 2GB | 16GB DDR3 RAM | SSD Samsung 830 128GB | FD Tesla/650W/80+ | NOCTUA NH-U9B SE2 | 4 x be quiet! ShadowWings 120mm PWM | 2 x FD 120mm
Foto: Canon 5D Mark II | Canon 550D | Canon EF 24-70/2,8L USM | Canon EF 70-200/2,8L IS II USM | Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC OS HSM | Manfrotto 190XPROB + 498RC2
Miklan är inte uppkopplad
2012-06-25, 11:39   #51

Focal

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kebabhyvlarn Visa inlägg
Ja, det är väll en yxa?
Visste inte att man kunde döda zombies med yxor. Hur gör man? xD
Focal är inte uppkopplad
2012-06-25, 11:54   #52

Citruz

Medlem

Citruzs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2008

Citat:
Visste inte att man kunde döda zombies med yxor. Hur gör man? xD
Om du plockar bort din hatchet från ditt toolbelt så kommer du få den som primary weapon. One hit kill på zombies!
2012-06-26, 02:04   #53

Pontraz

Medlem

Pontrazs avatar

Plats: Sollentuna

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Citruz Visa inlägg
Om du plockar bort din hatchet från ditt toolbelt så kommer du få den som primary weapon. One hit kill på zombies!
Men då måste man droppa sin rifle först om man nu har en sådan va? Tycker hela inventorysystemet är buggat som arsle.
2012-06-26, 02:13   #54

DavidtheDoom

Medlem

DavidtheDooms avatar

Plats: Växjö

Registrerad: jun 2012

Personligen tycker jag att den första updaten till 1.7 var för jävlig (ray-cast zombies som ser allt och alla).
Men nu är det ju okej när inte spawnar 20 zombies per åker.
5% Rabatt på CDON|Fraktfritt Inet|Min Bygglogg - Aurora
DavidtheDoom är inte uppkopplad
2012-06-26, 08:02   #55

spider-se

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: jul 2005

Har kört någon vecka drygt, började precis innan man tog bort pistolen så jag har känt på båda och till en början så var det ett jätta dropp och jag dog hela tiden men nu håller jag gång en kväll eller så, och jag hittar vapen dock har jag andra problem, mat, dricka medicin etc hittar jag nästan inte alls så jag gissar att ikväll får jag väll skjuta mig in i ett varuhus eller så med allt på rött

Några saker jag inte lyckats med,
1. När jag hittat ett gevär, yxa och sedan hittar tex ett crossbow skulle jag gärna vilja ta med även detta och i ARMA2 var det som jag minns det inga problem att lägga det man inte hade i handen i väskan men om jag gör det nu så försvinner det från marken men dyker inte upp i väskan = borta ?
Finns det något sätt att göra detta, vad krävs?

2. Yxa, jag hittade en yxa engång som jag använde som meele, men efter den gången har jag inte lyckats använda hatchet, är det verkligen den man kan använda och hur aktiverar man den som vapen?

3. Hundkojor, de är på kartan märkata som spawn point men har aldrig hittat något där, var exakt skall man leta?

4. Deer stand, har bara hittat tomburkar - hur ofta kanman räkna med att hitta något där egentligen?

5. Vapen, villket vapen skall man välja i början, hittar endast einfield, winchester, dubblebarrel och crossbow + hatchet som jag itne lyckats använda som vapen?

6. Någon web sida där alla tänkbara loots finns listade, samt hur de skall användas. Man har ju sprungit på en del udda loots som tex deewallt tool box, och windscreen etc?

För övrigt tycker jag att spelet är kul, men jag tycker tyvärr som många andra att detta med PK är trist, det är triss för man blir så misstänksam att man förmodligen skjuter första bästa utan att fråga, har själv snubblat på massor av killar och alla har skjutit utan att fråga ... jag var nog lite naive i början men jag trode alla spealde på samma sida mot de infecterade och att man skulle söka kontakt för att teama upp etc.
När det gäller snipers, lätt löst,gör så att man inte kan skjuta spealre på längre avstånd...bara zombies, då skulle problemet vara löst
-Men den som läser på får veta mer
2012-06-26, 10:46   #56

DavidtheDoom

Medlem

DavidtheDooms avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av spider-se Visa inlägg
Några saker jag inte lyckats med,
1. När jag hittat ett gevär, yxa och sedan hittar tex ett crossbow skulle jag gärna vilja ta med även detta och i ARMA2 var det som jag minns det inga problem att lägga det man inte hade i handen i väskan men om jag gör det nu så försvinner det från marken men dyker inte upp i väskan = borta ?
Finns det något sätt att göra detta, vad krävs?
Detta är ett känt fenomen, Det är en bugg och spelet är i Alpha. Bara att vänta. Lättast är att inte förvänta sig att man ska kunna springa runt med två "main" weapons.
Citat:
4. Deer stand, har bara hittat tomburkar - hur ofta kanman räkna med att hitta något där egentligen?
Kolla i de tre som finns lite söder om Bor.
Bara gå runt till de tre och logga in på en annan server.
Du borde hitta ett vapen 1/10-11 gånger du besöker ett.
Citat:
5. Vapen, villket vapen skall man välja i början, hittar endast einfield, winchester, dubblebarrel och crossbow + hatchet som jag itne lyckats använda som vapen?
Beror väl på personlig preferens och vad man ska göra.
Crossbow är dock oftast lite jobbigare iom att varje bolt tar upp en hel slot. Dock är den ju knäpptyst så den är schysst att ta ut enstaka zombies med.
Att köra i team är roligast.
1x AKM eller annat schysst auto-assault vapen som körs på semi-auto.
1xDMR/CZ eller annat långdistansvapen (acog sikten på assault rifles fungerar med) Support en bit bort när man ska in i städer.
1x Crossbow/MP5 eller annat tyst/ganska tyst vapen som skuter de närmsta zombisarna när de två ska in medan DMR killen skyddar.

Spelar du helt ensam skulle jag rekommendera winchester dock.
Pålitlig och skönare än enfielden.

Senast redigerad av DavidtheDoom 2012-06-26 klockan 17:54.
2012-06-26, 11:33   #57

Von_OttO

Medlem

Von_OttOs avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: nov 2007

[QUOTE=DavidtheDoom;12412799]Detta är ett känt fenomen, Det är en bugg och spelet är i Alpha. Bara att vänta. Lättast är att inte förvänta sig att man ska kunna springa runt med två "main" weapons.

du kan visst ha 2st Main Weapons då jag själv har en M1014 Shotgun i min väska och springer samtidigt runt med en AK47 i handen
Q6600 @3.4Ghz | Corsair H50 | Samsung HD321KJ 320gb SATA 7200RPM | 180GB SSD Intel 330 Series | ASUS HD6950 1GB GDDR5 | Corsair Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x2GB / OCZ Gold XTC DDR2 PC6400/800MHz CL5 2x1GB| Gigabyte GA-EP45-DS3R | Fractal Design Define R2 |Cooler Master Real Power Modular 620W | BenQ E2400HD| Creative X-FI Fatal1ty FPS|
Von_OttO är inte uppkopplad
2012-06-26, 11:56   #58

nicklaso2

Medlem

Plats: Sundsvall

Registrerad: jan 2010

Vet någon om det kommer fixa så zombies springer lite mer smooth ? dom hackar ju fram nu och springer skitfult

Tycker även dom skulle vara lite mer "the walking dead" style, att dom inte är så snabb.. men mer zombies
nicklaso2 är inte uppkopplad
2012-06-26, 12:10   #59

spider-se

Medlem

Plats: göteborg

Registrerad: jul 2005

Jag har bra lyckats lägga pistoler i väskan, inga gevär/crossbow - tror jag såg en kille på youtube som bar en M16/M4 typ plus en crossbow hängande på ryggsäcken so jag var tämligen säker på att det gick, fast det kanske kommer i senare updatering
2012-06-26, 12:12   #60

DavidtheDoom

Medlem

DavidtheDooms avatar

Citat:
Jag har bra lyckats lägga pistoler i väskan, inga gevär/crossbow - tror jag såg en kille på youtube som bar en M16/M4 typ plus en crossbow hängande på ryggsäcken so jag var tämligen säker på att det gick, fast det kanske kommer i senare updatering
Självklart går det men de är världens fetaste bug för typ 30% av varjegång man ska plocka på sig ett vapen till väskan så försvinner den bara.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb