Verktyg Visningsval
2012-06-22, 18:53   #1

LucasSj

Medlem

LucasSjs avatar

Plats: Motala

Registrerad: nov 2010

DayZ - Bilar och annan transport

Godkväll hoppas ni haft en bra midsommar ( det har inte jag iallfall , då man gått och blivit sjuk men nog om det )

Tänkte bara höra om det är någon som lyckas fixa ihop en bil och vad som behövs för man ska kunna få ihop ett fordon,
var man börjar någonstans tar man bara en trasig helkraj bil eller måste man ha en halvt fungerande??

Hände att jag hittade en helikopter i Cherg en gång, ingen bensin men sa att den var där och massor folk kom så det blev världens slakt.
Vilket tyder på att det är väldigt sällsynt iallfall.

Så var börjar man någonstans ?
Vilka delar behövs ?
Var kan man hitta de ?
Har ni fått ihop en bil eller annat transport fordon någon gång???

Ha det.
LucasSj är uppkopplad nu
2012-06-22, 21:50   #2

jachxz

Medlem

Registrerad: jul 2011

Hej!
Lånar din tråd lite=)

Undrar hur jag ska göra för att köpa arma 2 på steam. Har inget kort och är under 18 så jag kan inte köpa det "online".

Men undrar ifall man kan fixa paypal på pressbyrån och på så sätt köpa?
jachxz är uppkopplad nu
2012-06-22, 21:58   #3

BrutalSwede

Medlem

BrutalSwedes avatar

Plats: Bua

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jachxz Visa inlägg
Hej!
Lånar din tråd lite=)

Undrar hur jag ska göra för att köpa arma 2 på steam. Har inget kort och är under 18 så jag kan inte köpa det "online".

Men undrar ifall man kan fixa paypal på pressbyrån och på så sätt köpa?
Föräldrar, alternativt snälla släktingar (ofc. betalar man dom sen, om dom inte är riktigt snälla ) är bra att ha om man ska köpa över nätet när man är under 18... kom bara ihåg att köpa ArmA 2: Combined Operations (ArmA 2 + ArmA 2A)
BrutalSwede är uppkopplad nu
2012-06-22, 22:04   #4

jachxz

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av BrutalSwede Visa inlägg
Föräldrar, alternativt snälla släktingar (ofc. betalar man dom sen, om dom inte är riktigt snälla ) är bra att ha om man ska köpa över nätet när man är under 18... kom bara ihåg att köpa ArmA 2: Combined Operations (ArmA 2 + ArmA 2A)
Tack för ditt snabba svar!

Det där med släktingar tror jag inte funkar då ingen bor nära. Ska prata med farsan men tror inte han vill köpa över nätet då han brukar köra med postförskott och jag brukar göra det själv också då det inte behövs någon online köp grej...

Det går inte med paypal då? Har en klasskamrat som använder för att köpa saker i LoL.

Senast redigerad av jachxz 2012-06-22 klockan 22:27.
jachxz är uppkopplad nu
2012-06-22, 22:14   #5

PlexGear

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: apr 2011

Citat:
Tack för ditt snabba svar!

Det där med släktingar tror jag inte funkar då ingen bor nära. Ska prata med farsan men tror inte han vill köpa över nätet då han brukar köra med postförskott och jag brukar göra det själv också då det inte behövs någon online köp grej...

Det går inte med paypal då? Har en klasskamrat som använder för att köpa saker i LoL.

Alternativt kanske det finns nån i skövde trakten som vill hjälpa till?
Japp, det går med paypal. Fungerar i steam också.
PlexGear är inte uppkopplad
2012-06-22, 22:28   #6

jachxz

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PlexGear Visa inlägg
Japp, det går med paypal. Fungerar i steam också.
Gött, vad kostar arma 2 combined arms i steam?
jachxz är uppkopplad nu
2012-06-22, 23:21   #7

KKay

Medlem

KKays avatar

Plats: Umeå

Registrerad: mar 2010

Citat:
Gött, vad kostar arma 2 combined arms i steam?
Du kunde väl ha gjort en egen tråd, då din fråga inte ens har med TS inlägg att göra...
Det kostar typ 250 kr.

-

Undrar själv samma sak som dig, så jag har tyvärr inget svar på vad man behöver för att reparera fordon.

Skickades från m.sweclockers.com
2012-06-22, 23:34   #8

TheMonsterz0

Medlem

TheMonsterz0s avatar

Plats: ... Någon skog?

Registrerad: jul 2009

Antal och specifika delar beror på fordon och de kan hittas iprincip vart som helst på mapen.

fått ihop en mc en gång men det slutade med att någon blåste skallen av mig när jag var ute och körde

A Quote, yes you will.
TheMonsterz0 är inte uppkopplad Folding
2012-06-23, 08:36   #9

Fyren

Medlem

Fyrens avatar

Plats: Kalmar

Registrerad: mar 2009

Hur vet man vilka delar som behövs då? Kan man ta vilken bil som helst och fixa med?
2012-06-23, 08:50   #10

nick-li

Medlem

nick-lis avatar

Plats: Suomi Finland Perkele

Registrerad: jun 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fyren Visa inlägg
Hur vet man vilka delar som behövs då? Kan man ta vilken bil som helst och fixa med?
Oftast ser man i mellan Rött till Grönt uppe i högra hörnet vad som är skadat i ett fordon och därifrån ser man vad man ska fixa.

Hull: Scrap metal
Engine: Engineparts
Fuel: Fuel tank

Och så vidare
nick-li är inte uppkopplad
2012-06-23, 08:56   #11

Allexz

Medlem

Allexzs avatar

Plats: Trelleborg

Registrerad: dec 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TheMonsterz0 Visa inlägg
Antal och specifika delar beror på fordon och de kan hittas iprincip vart som helst på mapen.

fått ihop en mc en gång men det slutade med att någon blåste skallen av mig när jag var ute och körde
Haha ja, DayZ är verkligen unikt.
2012-06-23, 11:01   #12

LucasSj

Medlem

LucasSjs avatar

Plats: Motala

Registrerad: nov 2010

Menade också ifall man kan laga vilken bil som helst , även de som sett ut att de exploderat / brunnit.
Går detta????
LucasSj är uppkopplad nu
2012-06-23, 11:34   #13

Xermalk

Medlem

Plats: Helsingborg

Registrerad: aug 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LucasSj Visa inlägg
Menade också ifall man kan laga vilken bil som helst , även de som sett ut att de exploderat / brunnit.
Går detta????
Nej, du kan enbart laga bilar som inte är helt förstörda. Dvs de bilar du kan sätta dig i direkt.
Xermalk är inte uppkopplad
2012-06-23, 11:47   #14

Lanicia

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2007

Det enda man behöver för att bilen ska flytta på sig är ett fullt set av däck + lite bensin. Dock bör man fixa så allt är grönt innan man åker någon längre sträcka.

Fordon är svårt att hitta om inte servrar nyligen resettat, för de spawnar bara en gång och spawnsen är fixed. Det brukar vara rätt många som hoardar fordon ute i skogarna, om man vill ha en bil är det nog det bästa stället att leta på.

Bör ju dock tilläggas att det är sjukt mycket jobb med att ha fordon, de är inte precis buggfria. Vid minsta lilla krock så pajar däcken och att hitta nya däck kan lätt sluta med att man dör.

Angående helis så finns de inte i patchar över 1.7, de helis du ser är förmodligen framfuskade isf.

Jag och mina vänner har lyckats hitta två bussar och en pickup-truck som vi har som camp ute i skogen. Vi har haft fler fordon men de gick sönder så vi fick lämna dem.
Lanicia är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb