Sidan 1 av 8 1 234 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-07-08, 00:26   #1

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Plats: Nykvarn

Registrerad: apr 2010

DayZ - Era värsta scenarion

Tjenare alla överlevare! Jag tänkte skapa den här tråden så att vi kan dela med oss av våra mörkaste händelser, dra några reflektioner och diskutera våra historier med varandra. Jag tänkte själv ta och börja med att berätta om mitt värsta scenario.

Jag själv har inte haft spelet så länge, men jag är uppe i 44 timmar nu iallafall. Jag spelar med mina tre polare, vi växer fort och vi består av 5 personer inom kort. Jag var i tornet vid flygplatsen som ligger vid Balota, jag hade riktigt bra med items. Jag hade M16A2 med 6 magasin, en M1911 med 8 magasin, fyra blodpåsar, ett tält och Ghillie Suit, åh gud vad jag saknar den nu när jag började tänka på den! Iallafall, det gick riktigt bra för oss där ute i trakterna, vi avvaktade vid tornet i ungefär en timme, det gick otroligt bra, jag själv fick hela 16 murders. Jag har en riktigt rolig historia där emellan som jag måste berätta för er som är där ute!

Jag stod och vaktade den övre våningen, vid själva kontrollrummet där det är glasväggar. Efter 3 till 4 murders så kom det en spelare uppför stegen utanför glasväggarna, DrunkRabbit var hans namn, han stod utanför dörren som var stängd och tittade in genom fönstret. Jag kallade upp en av polarna trots att han där ute inte hade något vapen. Jag frågade honom som var där ute i kylan om han var friendly, han svarade ja och jag skrev att allt var okej, det var bara att kliva in! Efter drygt 10 sekunder så öppnar han dörren, och där står självklart jag redo att skjuta ner han på golvet, tar fram yxan och avrättar honom, mina polare står runt och bevittnar det hela såklart!

Efter ett rätt så långt tag så får jag order att hålla dörren på det nedre planet och bara någon minut efter det kommer DrunkRabbit igen och självklart så matar jag kulor i hans panna, samtidigt som han skriker "NONONONONO" i VOIP, jag tror han var död efter 3 bursts men jag sköt några bursts därefter för att försäkra mig om att han verkligen hade blivit avrättad.

Vi stannar kvar i tornet och jag blir beordrad till att hålla koll på ingången som ligger på det nedre planet efter att ha stått där uppe några minuter till. Efter en väldigt kort stund så ser jag en skepnad susa förbi glasrutan och jag blir genast beskjuten och dör omedelbart då jag endast hade 8k blod. Mina polare tar illa upp och tar striden emot han, när de går ut så står det två beväpnade spelare, trots detta så lyckas de ta ner dem! De plockade sedan upp några av mina items som de sedan lämnade tillbaks till mig.

Efter denna tragedi så får jag faktiskt spawna vid Balota och där ser jag två spelare springa runt med kanske 4 zombies efter sig, en av dem var DrunkRabbit då jag kände igen hans röst direkt när han skrek: "Do you want some zombies? We got a lot of them here!" samtidigt som han jagar mig. Efter ett tag så lyckas jag komma undan och återgår sedan till platsen där vi hade spenderat en hel timme. Men eftersom en av polarna hade blivit infekterad med en katastrofal hosta så insåg vi att det var en risk att stanna kvar, vi hade oddsen emot oss, och vi bestämde oss att gå ut i skogen för att ta det lugnt ett tag.

Då bestämmer vi oss för att två av oss går tillbaka för att kolla igenom hangarerna, vi lämnade den infekterade snubben i skogen, då ser vi en snubbe som klättrar upp för stegen vid flygtornet och han springer fort in i rädsla då polaren lyckades lägga in några kulor i ryggraden med hans AKS-74 Kobra. Polaren ger sig iväg mot tornet för att komma underifrån medan jag ligger kvar i skogen och riktar mitt sikte mot den övre utgången. Efter ett tag så kommer han där uppe och spanar utifall jag skulle befinna mig i skogen, jag skickar iväg några skott i bröstet på honom och han faller ner på det hårda golvet. Självklart så skulle det vara samma snubbe, DrunkRabbit, vilken överlevare!

Efter detta så slutar vi för idag, gud vad jag saknar min ghillie suit! Men det var det ändå värt, fick ju hela 16 murders och en polare fick en bandit kill.

Senast redigerad av sskludde 2012-07-08 klockan 00:31.
Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5 System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: CM Storm Sniper Black Edition Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 7 64Bit Home Premium SE Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D
sskludde är inte uppkopplad
2012-07-08, 00:43   #2

Yrch

Medlem

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sskludde Visa inlägg
Tjenare alla överlevare! Jag tänkte skapa den här tråden så att vi kan dela med oss av våra mörkaste händelser, dra några reflektioner och diskutera våra historier med varandra. Jag tänkte själv ta och börja med att berätta om mitt värsta scenario.

Jag stod och vaktade den övre våningen, vid själva kontrollrummet där det är glasväggar. Efter 3 till 4 murders så kom det en spelare uppför stegen utanför glasväggarna, DrunkRabbit var hans namn, han stod utanför dörren som var stängd och tittade in genom fönstret. Jag kallade upp en av polarna trots att han där ute inte hade något vapen. Jag frågade honom som var där ute i kylan om han var friendly, han svarade ja och jag skrev att allt var okej, det var bara att kliva in! Efter drygt 10 sekunder så öppnar han dörren, och där står självklart jag redo att skjuta ner han på golvet, tar fram yxan och avrättar honom, mina polare står runt och bevittnar det hela såklart!

Efter ett rätt så långt tag så får jag order att hålla dörren på det nedre planet och bara någon minut efter det kommer DrunkRabbit igen och självklart så matar jag kulor i hans panna, samtidigt som han skriker "NONONONONO" i VOIP, jag tror han var död efter 3 bursts men jag sköt några bursts därefter för att försäkra mig om att han verkligen hade blivit avrättad.
Hoppas aldrig du kommer i närheten av ett verkligt krig...

Citat:

Vi stannar kvar i tornet och jag blir beordrad till att hålla koll på ingången som ligger på det nedre planet efter att ha stått där uppe några minuter till. Efter en väldigt kort stund så ser jag en skepnad susa förbi glasrutan och jag blir genast beskjuten och dör omedelbart då jag endast hade 8k blod. Mina polare tar illa upp och tar striden emot han, när de går ut så står det två beväpnade spelare, trots detta så lyckas de ta ner dem! De plockade sedan upp några av mina items som de sedan lämnade tillbaks till mig.

Efter denna tragedi så får jag faktiskt spawna vid Balota och där ser jag två spelare springa runt med kanske 4 zombies efter sig, en av dem var DrunkRabbit då jag kände igen hans röst direkt när han skrek: "Do you want some zombies? We got a lot of them here!" samtidigt som han jagar mig. Efter ett tag så lyckas jag komma undan och återgår sedan till platsen där vi hade spenderat en hel timme. Men eftersom en av polarna hade blivit infekterad med en katastrofal hosta så insåg vi att det var en risk att stanna kvar, vi hade oddsen emot oss, och vi bestämde oss att gå ut i skogen för att ta det lugnt ett tag.

Då bestämmer vi oss för att två av oss går tillbaka för att kolla igenom hangarerna, vi lämnade den infekterade snubben i skogen, då ser vi en snubbe som klättrar upp för stegen vid flygtornet och han springer fort in i rädsla då polaren lyckades lägga in några kulor i ryggraden med hans AKS-74 Kobra. Polaren ger sig iväg mot tornet för att komma underifrån medan jag ligger kvar i skogen och riktar mitt sikte mot den övre utgången. Efter ett tag så kommer han där uppe och spanar utifall jag skulle befinna mig i skogen, jag skickar iväg några skott i bröstet på honom och han faller ner på det hårda golvet. Självklart så skulle det vara samma snubbe, DrunkRabbit, vilken överlevare!

Efter detta så slutar vi för idag, gud vad jag saknar min ghillie suit! Men det var det ändå värt, fick ju hela 16 murders och en polare fick en bandit kill.
Tragedi? Snarare poetic justice
Yrch är uppkopplad nu
2012-07-08, 00:47   #3

cthul

Medlem

cthuls avatar

Plats: Equestria

Registrerad: jul 2012

Citat:
Mycket text
Minne för livet
< den infekterade snubben

Senast redigerad av cthul 2012-07-08 klockan 01:22.
cthul är inte uppkopplad
2012-07-08, 00:57   #4

SimonMattila

Medlem

SimonMattilas avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2011

Finns redan MÅNGA såna hära trådar.. följ dom.. skapa inte nya igenom att spamma forumet
2012-07-08, 01:01   #5

kvicksilv3r

Medlem

kvicksilv3rs avatar

Registrerad: dec 2011

Värsta scenariot är väl att man inte kan spela sedan senaste uppdateringen -_-
kvicksilv3r är inte uppkopplad
2012-07-08, 01:04   #6

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SimonMattila Visa inlägg
Finns redan MÅNGA såna hära trådar.. följ dom.. skapa inte nya igenom att spamma forumet
Isåfall så ber jag om ursäkt, men tyckte själv att detta kunde bli något annorlunda jämfört med Berätta era DayZ historier om det var en av de du påpekar om.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av kvicksilv3r Visa inlägg
Värsta scenariot är väl att man inte kan spela sedan senaste uppdateringen -_-
Hör väl inte riktigt till tråden, men du kan dra ett PM så ska vi allt försöka lösa det.
Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5 System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: CM Storm Sniper Black Edition Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 7 64Bit Home Premium SE Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D
2012-07-08, 03:01   #7

511

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2008

Att ens tält wipeas.. och att ens polare dör och hans kropp totalt försvinner när han bär en m24 och två m14..

Iofs så hade jag 2 stycken FN-fals med iron sights och en FN Fal med NV-scope på mig så jag kunde ändå inte plocka upp något den vändan..
Asus Maximus Gene III - Core i5 750 @ 3,6ghz på stockvolt - 4GB Corsair Dominator - Asus DirectCU II GTX580 - Corsair Obsidian 800D - Hitachi 500gb, Samsung Spinpoint F3 1tb, Samsung Spinpoint F4 2tb- Corsair VX550w
Hörlurar: Ultrasone Pro 900, Denon AH-D2000, Aiaiai TMA-1, Ultimate Ears triple.fi 10 (till salu), B&W P5 (Eventuellt till salu) Sources: Asus Xonar Essence ST, Cowon S9
511 är uppkopplad nu
2012-07-08, 03:21   #8

adfi

Medlem

Registrerad: nov 2004

Jag förlorade min mackarov!! NOOOOOOOOO.
Närå. Har förlorat många roliga saker som alice pack osv.
Har dock aldrig förlorat något super vapen, vågar inte ens försöka dra
till en vapen bunker själv
adfi är inte uppkopplad
2012-07-08, 03:30   #9

Överkill

Medlem

Överkills avatar

Plats: Örebro

Registrerad: okt 2003

Jag och en kompis hittade varandra efter FLERA TIMMAR.

Vi var totalt nybörjare och hade ingen aning om var vi befann oss.

Vi hittade som sagt varandra efter flera flera timmars orienteringsarbete.

Det beger sig långt utav bara fadern ut i skogen och vi hittar vapen! Första gången vi får tag i pickadoller!

Han hittar ett hagel-gevär och jag hittar en enfield med massor med skott.

Med modet högt och fickorna fulla i heat så provar vi att leta igenom ett militärläger.

Huset vi går in i har en trappa som båda två försöker gå ner i samtidigt.

Jag blir knuffad 5cm och faller ner och bryter benen och börjar blöda. Min kompis springer ut för att leta efter morfin åt mig efter att vi har bandagerat mig.

Jag kryper upp (efter mycket om-och-men) för trappan och sätter mig på huk för att täcka och spanar åt min kompis.

Han hamnar i klistret och jag måste skjuta, så jag skjuter ETT skott.

Då brakar helvetets portar upp och det spawnar ett femtiotal zombies samtidigt och springer över oss!

...

Aaaah! Det mediterande ljudet av vågskvalp.
Överkill är inte uppkopplad
2012-07-08, 04:15   #10

Tumnus

Medlem

Tumnuss avatar

Plats: Piteå

Registrerad: feb 2009

Citat:
Wall of text
Med andra ord så fick du smaka på din egen medicin? Det värsta som har hänt mig i Day Z var att jag var i något fabrikskomplex.. Hittade ganska bra med vapen etc. Vänder mig om och där står det typ 15 zombies stirrandes på mig. Självfallet så öppnar jag eld. Slutar med att en zombie slår mig genom en vägg (bokstavligen så far jag in i en vägg och fastnar..) och där dör jag. Jag spawnar inte så långt därifrån och tänker.. "Jaha, då kan jag springa tillbaka och hämta mina grejor".. Sagt och gjort så tar jag mig in där igen.. Inga zombies men jag ser att hela min backpack har farit in i väggen och försvunnit.. -_-
||CM HAF 932 Advanced||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 || MSI Z77A-GD55 || 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 || AMD Radeon HD6950 (840/1325) ||OCZ Agility 3 120GB SSD || Samsung Spinpoint F3 1TB || Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds
Tumnus är inte uppkopplad
2012-07-08, 10:01   #11

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 511 Visa inlägg
Att ens tält wipeas.. och att ens polare dör och hans kropp totalt försvinner när han bär en m24 och två m14..

Iofs så hade jag 2 stycken FN-fals med iron sights och en FN Fal med NV-scope på mig så jag kunde ändå inte plocka upp något den vändan..
Bara att ta det med en nypa sålt!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av adfi Visa inlägg
Jag förlorade min mackarov!! NOOOOOOOOO.
Närå. Har förlorat många roliga saker som alice pack osv.
Har dock aldrig förlorat något super vapen, vågar inte ens försöka dra
till en vapen bunker själv
Ne vi har inte vågat ge oss av mot flugfeld(Int. Airstrip) heller, då jag hört att det kryllar av hemska banditer här!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Överkill Visa inlägg
Text
Haha, så typiskt!

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tumnus Visa inlägg
Med andra ord så fick du smaka på din egen medicin? Det värsta som har hänt mig i Day Z var att jag var i något fabrikskomplex.. Hittade ganska bra med vapen etc. Vänder mig om och där står det typ 15 zombies stirrandes på mig. Självfallet så öppnar jag eld. Slutar med att en zombie slår mig genom en vägg (bokstavligen så far jag in i en vägg och fastnar..) och där dör jag. Jag spawnar inte så långt därifrån och tänker.. "Jaha, då kan jag springa tillbaka och hämta mina grejor".. Sagt och gjort så tar jag mig in där igen.. Inga zombies men jag ser att hela min backpack har farit in i väggen och försvunnit.. -_-
Beror väl på varifrån man ser det hela. Jag försökte bara vara trogen mot min M16A2 som bara skrek efter hunger!

Surt, men bara att bita i det sura äpplet och leva på nytt, det är trots allt alpha!
2012-07-08, 10:10   #12

Kebabhyvlarn

Medlem

Kebabhyvlarns avatar

Plats: Svearike

Registrerad: mar 2011

Scenario och scenario, njae. Körde på SE5 igår, sedan blev servern "hackad" och alla dog. Jävlar vad rage det var i group channel Förlorade alla mina items, kul kul..
2012-07-08, 10:41   #13

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Registrerad: jun 2003

Favoritscenario är alltså att Day-Z decimeras till en simpel shooter där man bara måste döda alla andra, helst när man ljugit om att man inte skall göra det?
Tjodd är inte uppkopplad
2012-07-08, 11:13   #14

tippen

Medlem

tippens avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: maj 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tjodd Visa inlägg
Favoritscenario är alltså att Day-Z decimeras till en simpel shooter där man bara måste döda alla andra, helst när man ljugit om att man inte skall göra det?
Verkar som det. Jag som tyckte Day-Z lät kul. Men jag får tänka om
2012-07-08, 11:27   #15

Noobenu

Medlem

Registrerad: jul 2009

Ramlade ner för en trappa i devil's castle när jag skulle på jakt.
Hade en Fal med NV scope och massa smått och gått..
Noobenu är inte uppkopplad
2012-07-08, 11:27   #16

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tippen Visa inlägg
Det är just nu anledningen till att jag inte spelat på ett antal veckor... Spelar du med ett gäng kompisar så är det nog mindre hopplöst och mer roligt.
Tjodd är inte uppkopplad
2012-07-08, 11:48   #17

AxVoB

Medlem

AxVoBs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2011

"Do you want some zombies? We got a lot of them here!" hahaah
PSU: Corsair 950W | 1 TB , SSD | Creative SB X-Fi | Logitech G35 | Win 7 64-bit |
AxVoB är inte uppkopplad
2012-07-08, 11:54   #18

Noobenu

Medlem

Någon som spelar förresten? ligger levande i devil's castle med brutna ben och ingen morfin..
2012-07-08, 12:32   #19

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kebabhyvlarn Visa inlägg
Scenario och scenario, njae. Körde på SE5 igår, sedan blev servern "hackad" och alla dog. Jävlar vad rage det var i group channel Förlorade alla mina items, kul kul..
Ah vad tråkigt, hade blivit riktigt förbannad.
Citat:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av tippen Visa inlägg
Citat:
Det är just nu anledningen till att jag inte spelat på ett antal veckor... Spelar du med ett gäng kompisar så är det nog mindre hopplöst och mer roligt.
Jag är ledsen om jag är en av dem som fått er att inte vilja spela DayZ, detta är inte något jag gör varje dag precis. Har alltid spelat rätt så schysst men upptäckte tidigt att man måste använda våld nästan hela tiden, tyvärr. Kan hålla med om att det är tråkigt att det är shoot on sight för att överleva men det finns saker jag tycker är positivt med bandits, det skulle dock varit bättre om det var en minoritet.

Och ja, man har en klar fördel om man spelar med sina vänner eller att man går ihop med några i TS/Skype osv. Vilket ni antagligen förstår. Ett exempel är väl om det skulle vara krig mellan Sverige och USA, hur stor chans tror du att vi skulle ha? Speciellt på bortaplan, vårt försvar är ett lillfinger jämfört med USAs.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av AxVoB Visa inlägg
"Do you want some zombies? We got a lot of them here!" hahaah
Ja! Killen var ju desperat!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Noobenu Visa inlägg
Någon som spelar förresten? ligger levande i devil's castle med brutna ben och ingen morfin..
Kan ej just nu, men senare på dagen kanske vi kan ge oss ut på en expedition mot devil's castle om du försäkrar oss om att vi inte blir beskjutna.
2012-07-08, 13:19   #20

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Citat:
Ett exempel är väl om det skulle vara krig mellan Sverige och USA, hur stor chans tror du att vi skulle ha? Speciellt på bortaplan, vårt försvar är ett lillfinger jämfört med USAs.
Öh, va? Skrev du just det där?

Tycker att mycket av potentialen i spelet förstörs av att gäng röjer igenom överallt, och/eller att någon nisse ligger i en buske 500 meter bort och knäpper folk med något extremt snipervapen (varför ens ha det i moden?).
Får hoppas att Rocket eller vad han heter klarar av att vända fokus så att det mer eller mindre blir nödvändigt att samarbeta, eller åtminstone styra det åt att man KAN tjäna mer på det, och straffas om man bryter mot det. Att man som ensam har svårare att klara sig är ju självklart i alla spel egentligen, men här är det ju extremt åt det pinsamma hållet. Tror inte Rocket hade det i åtanke när han skissade på hur moden skulle spelas...

Som det är nu är ju Zombies knappast ett hot om man inte klantar sig ordentligt och man tvingas skjuta allt man ser. Blir ju ingen speciellt unik känsla eller dynamik alls.

Jag var ganska tidigt ute i den första popularitetsvågen och jag tror inte jag blev mördad mina första 5-8 timmar eller något. Ingen var intresserad att skjuta någon annan eftersom zombies var riktigt besvärliga då. Man ville ha folk bredvid sig för att kunna överleva.
Tjodd är inte uppkopplad
2012-07-08, 13:35   #21

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Öh, va? Skrev du just det där?

Tycker att mycket av potentialen i spelet förstörs av att gäng röjer igenom överallt, och/eller att någon nisse ligger i en buske 500 meter bort och knäpper folk med något extremt snipervapen (varför ens ha det i moden?).
Får hoppas att Rocket eller vad han heter klarar av att vända fokus så att det mer eller mindre blir nödvändigt att samarbeta, eller åtminstone styra det åt att man KAN tjäna mer på det, och straffas om man bryter mot det. Att man som ensam har svårare att klara sig är ju självklart i alla spel egentligen, men här är det ju extremt åt det pinsamma hållet. Tror inte Rocket hade det i åtanke när han skissade på hur moden skulle spelas...

Som det är nu är ju Zombies knappast ett hot om man inte klantar sig ordentligt och man tvingas skjuta allt man ser. Blir ju ingen speciellt unik känsla eller dynamik alls.

Jag var ganska tidigt ute i den första popularitetsvågen och jag tror inte jag blev mördad mina första 5-8 timmar eller något. Ingen var intresserad att skjuta någon annan eftersom zombies var riktigt besvärliga då. Man ville ha folk bredvid sig för att kunna överleva.
Kanske var ett dåligt exempel, men jag kan iallafall säga att jag håller med dig, trots att jag inte hunnit spela så mycket och upptäckt detta med att zombies var besvärliga. Jag började spela några dagar innan de tog bort Makaroven som börjarvapen.

Aja! Tillbaka till våra värsta scenarion nu! Någon som har något att berätta?
2012-07-08, 13:50   #22

Azuzes

Medlem

Azuzess avatar

Jag måste bara berätta om när jag och två polare hade raidat Elecktro när två av oss ser en snubbe springa upp för berget vid staden.
Så vi börjar att springa efter honom upp på berget, men vi tappar bort honom.

Vi går till toppen så hör en av mina polare ett skott som susar förbi hans huvud. En stund senare kommer han tillbaka och skjuter min andra polare som svimmar och skriker i skype att han blöder och behöver bandageras. Medans min oskadade polare gör det, så springer jag efter snubben med min shotgun och skjuter honom förfullt tills han dör. Sen var det slut på scenariot
Azuzes är inte uppkopplad
2012-07-08, 13:57   #23

Noobenu

Medlem

Citat:
Ah vad tråkigt, hade blivit riktigt förbannad.

Jag är ledsen om jag är en av dem som fått er att inte vilja spela DayZ, detta är inte något jag gör varje dag precis. Har alltid spelat rätt så schysst men upptäckte tidigt att man måste använda våld nästan hela tiden, tyvärr. Kan hålla med om att det är tråkigt att det är shoot on sight för att överleva men det finns saker jag tycker är positivt med bandits, det skulle dock varit bättre om det var en minoritet.

Och ja, man har en klar fördel om man spelar med sina vänner eller att man går ihop med några i TS/Skype osv. Vilket ni antagligen förstår. Ett exempel är väl om det skulle vara krig mellan Sverige och USA, hur stor chans tror du att vi skulle ha? Speciellt på bortaplan, vårt försvar är ett lillfinger jämfört med USAs.

Ja! Killen var ju desperat!

Kan ej just nu, men senare på dagen kanske vi kan ge oss ut på en expedition mot devil's castle om du försäkrar oss om att vi inte blir beskjutna.
Det är nog lungt, kör på en server som inte är så befolkad.

Ni kan få plocka valfritt vapen i min lastbil har lite roliga saker där

Om den är kvar förstås..

Senast redigerad av Noobenu 2012-07-08 klockan 14:06.
2012-07-08, 14:11   #24

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Noobenu Visa inlägg
Det är nog lungt, kör på en server som inte är så befolkad.

Ni kan få plocka valfritt vapen i min lastbil har lite roliga saker där

Om den är kvar förstås..
Ska försöka få tag i lite morfin bara så startar vi vår expedition mot devil's castle. Vilken server?
2012-07-08, 14:13   #25

Noobenu

Medlem

Citat:
Ska försöka få tag i lite morfin bara så startar vi vår expedition mot devil's castle. Vilken server?
"De #42" i filter, sitter ni på skype eller dylikt?
2012-07-08, 14:16   #26

adfi

Medlem

Registrerad: nov 2004

Länkar ett klipp. ett riktigt *facepalm* klipp faktiskt, som kan hända alla. Men då har man extremt otur.

http://www.youtube.com/watch?v=lFGM81i5eYA

Visste inte att man överlevde pilar i huvudet :>>
adfi är inte uppkopplad
2012-07-08, 16:27   #27

dagbro

Medlem

dagbros avatar

Registrerad: jan 2011

Mitt värsta scenario hände alldeles nyss.

Spawnade i en byggnad 500m från platsen där jag loggade ut - HELT naken bortsett från kläderna på kroppen. FAAN! >.<

Senast redigerad av dagbro 2012-07-08 klockan 16:39.
dagbro är inte uppkopplad
2012-07-08, 21:54   #28

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av adfi Visa inlägg
Länkar ett klipp. ett riktigt *facepalm* klipp faktiskt, som kan hända alla. Men då har man extremt otur.

http://www.youtube.com/watch?v=lFGM81i5eYA

Visste inte att man överlevde pilar i huvudet :>>
http://www.dn.se/nyheter/varlden/ove...-genom-huvudet
Citat:
Ursprungligen inskrivet av dagbro Visa inlägg
Mitt värsta scenario hände alldeles nyss.

Spawnade i en byggnad 500m från platsen där jag loggade ut - HELT naken bortsett från kläderna på kroppen. FAAN! >.<
Jag beklagar.
2012-07-08, 22:24   #29

Azoicer

Medlem

Azoicers avatar

Plats: Oxelösund

Registrerad: sep 2008

Hatar banditer som bara mördar, för mördandets skull. Varför inte bara spela CS då?

Anyway. Värsta scenario var nog när jag hade NVG, DMR, Ghillie med mera, och dör av en zombie some på något sätt one shootar mig. Helt random. Sedan när jag sprungit dit igen, så är min kropp borta. Enligt en polare som var i närheten så var inte ens kroppen där när han kom dit. Ca. 10 sekunder senare.
Konsoler: NES, SNES, N64, GameCube, Wii, Playstation + Diverse Tillbehör
Azoicer är inte uppkopplad
2012-07-08, 23:48   #30

cthul

Medlem

cthuls avatar

Plats: Equestria

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Azoicer Visa inlägg
Hatar banditer som bara mördar, för mördandets skull. Varför inte bara spela CS då?

Anyway. Värsta scenario var nog när jag hade NVG, DMR, Ghillie med mera, och dör av en zombie some på något sätt one shootar mig. Helt random. Sedan när jag sprungit dit igen, så är min kropp borta. Enligt en polare som var i närheten så var inte ens kroppen där när han kom dit. Ca. 10 sekunder senare.
Jo, men skillnaden är ju att de man dödar I CS inte dör permanent (på samma sätt)

Senast redigerad av cthul 2012-07-09 klockan 03:25.