Tjenare alla överlevare! Jag tänkte skapa den här tråden så att vi kan dela med oss av våra mörkaste händelser, dra några reflektioner och diskutera våra historier med varandra. Jag tänkte själv ta och börja med att berätta om mitt värsta scenario.
Jag själv har inte haft spelet så länge, men jag är uppe i 44 timmar nu iallafall. Jag spelar med mina tre polare, vi växer fort och vi består av 5 personer inom kort. Jag var i tornet vid flygplatsen som ligger vid Balota, jag hade riktigt bra med items. Jag hade M16A2 med 6 magasin, en M1911 med 8 magasin, fyra blodpåsar, ett tält och Ghillie Suit, åh gud vad jag saknar den nu när jag började tänka på den! Iallafall, det gick riktigt bra för oss där ute i trakterna, vi avvaktade vid tornet i ungefär en timme, det gick otroligt bra, jag själv fick hela 16 murders. Jag har en riktigt rolig historia där emellan som jag måste berätta för er som är där ute!
Jag stod och vaktade den övre våningen, vid själva kontrollrummet där det är glasväggar. Efter 3 till 4 murders så kom det en spelare uppför stegen utanför glasväggarna, DrunkRabbit var hans namn, han stod utanför dörren som var stängd och tittade in genom fönstret. Jag kallade upp en av polarna trots att han där ute inte hade något vapen. Jag frågade honom som var där ute i kylan om han var friendly, han svarade ja och jag skrev att allt var okej, det var bara att kliva in! Efter drygt 10 sekunder så öppnar han dörren, och där står självklart jag redo att skjuta ner han på golvet, tar fram yxan och avrättar honom, mina polare står runt och bevittnar det hela såklart!
Efter ett rätt så långt tag så får jag order att hålla dörren på det nedre planet och bara någon minut efter det kommer DrunkRabbit igen och självklart så matar jag kulor i hans panna, samtidigt som han skriker "NONONONONO" i VOIP, jag tror han var död efter 3 bursts men jag sköt några bursts därefter för att försäkra mig om att han verkligen hade blivit avrättad.
Vi stannar kvar i tornet och jag blir beordrad till att hålla koll på ingången som ligger på det nedre planet efter att ha stått där uppe några minuter till. Efter en väldigt kort stund så ser jag en skepnad susa förbi glasrutan och jag blir genast beskjuten och dör omedelbart då jag endast hade 8k blod. Mina polare tar illa upp och tar striden emot han, när de går ut så står det två beväpnade spelare, trots detta så lyckas de ta ner dem! De plockade sedan upp några av mina items som de sedan lämnade tillbaks till mig.
Efter denna tragedi så får jag faktiskt spawna vid Balota och där ser jag två spelare springa runt med kanske 4 zombies efter sig, en av dem var DrunkRabbit då jag kände igen hans röst direkt när han skrek: "Do you want some zombies? We got a lot of them here!" samtidigt som han jagar mig. Efter ett tag så lyckas jag komma undan och återgår sedan till platsen där vi hade spenderat en hel timme. Men eftersom en av polarna hade blivit infekterad med en katastrofal hosta så insåg vi att det var en risk att stanna kvar, vi hade oddsen emot oss, och vi bestämde oss att gå ut i skogen för att ta det lugnt ett tag.
Då bestämmer vi oss för att två av oss går tillbaka för att kolla igenom hangarerna, vi lämnade den infekterade snubben i skogen, då ser vi en snubbe som klättrar upp för stegen vid flygtornet och han springer fort in i rädsla då polaren lyckades lägga in några kulor i ryggraden med hans AKS-74 Kobra. Polaren ger sig iväg mot tornet för att komma underifrån medan jag ligger kvar i skogen och riktar mitt sikte mot den övre utgången. Efter ett tag så kommer han där uppe och spanar utifall jag skulle befinna mig i skogen, jag skickar iväg några skott i bröstet på honom och han faller ner på det hårda golvet. Självklart så skulle det vara samma snubbe, DrunkRabbit, vilken överlevare!
Efter detta så slutar vi för idag, gud vad jag saknar min ghillie suit! Men det var det ändå värt, fick ju hela 16 murders och en polare fick en bandit kill.