Sidan 1 av 3 1 23

Verktyg Visningsval
2012-07-21, 23:52   #1

iRonNuke

Medlem

Plats: Jönköping

Registrerad: dec 2001

Hur gör ni för att överleva alla banditer? några tips?

Tja! Har spelet DayZ nu säkert 20-30 timmar, har fått rätt grymma gears i mellanåt, Alice-pack o AK47 och andra stuff. Men varje gång slutar det likadant. Jag blir dödad av banditer. Nu senast hade jag full gear och hittat en cykel osv och skulle ta mig så långt norr man kunde. Men blev slaktad. Nästan alltid ser dom mig först också, så har ingen chans att hinna undan. Skulle nog behöva teama upp med någon/några kanske.

Några tips/trix? Eller någon som vill teama upp, använder mig av Skype.
iRonNuke är inte uppkopplad
2012-07-22, 02:18   #2

oskaaarn

Medlem

oskaaarns avatar

Registrerad: nov 2010

Skjut dem innan de skjuter dig

Måste vara försiktig och planera din framfart väl och analysera din omgivning. Undvik att ta för stora risker.
2012-07-22, 05:54   #3

phreec

Medlem

phreecs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2010

Kort o gott, bli en skogsmulle.

Hjälper att ha ett par extra ögon med sig också. Man är ett lätt byte ensam.
» Skrytlådan: W7 64 | i7 860 @ 3Ghz | 5850 1GB | 4GB RAM | Corsair F80A SSD | 3xHDD @ 1.2TB | Chieftec Super 850W | CM 690 | SteelSeries XAI Laser | Logitech G11 | Corsair Vengeance 1500 (skräp) | LG Flatron 22" 16:10 Master Race
» Youtube: http://www.youtube.com/Phreec1337
phreec är inte uppkopplad
2012-07-22, 06:45   #4

emilgf

Medlem

emilgfs avatar

Registrerad: okt 2008

Off topic: Jag drömde att jag sköt ~5 banditer, det var ett enfield scope så antar att jag använde enfield. Så... använd enfield så ska det vara lugnt .

OnT: Håll dig utanför storstäderna och kusten, lev i skogen (krävs en hatchet, tändstickor och hunting knife.
emilgf är inte uppkopplad Folding
2012-07-22, 06:53   #5

Fronix

Medlem

Fronixs avatar

Plats: Kawlmar

Registrerad: feb 2009

Det vi gör är att leta upp hatchet, knife och tändstickor. Sedan lever vi i skogen ett tag, vi tar oss till jakttorn och sedan loggar vi in på en server som det är natt på (vanligtvis NZ eller AU servrar) och så lootar vi dom ett par gånger för att få bra saker. Sen tar vi oss Norrut mot den internationella flygplatsen. Samma där, vi loggar ut och letar upp en högpingad server med färre spelare och lootar allt ett par gånger.

Detta vis kan ses som "fusk" enligt folk, men vi vill få tag på ghillie suits vilket har en 0.8% dropchans, och så är vi 2-3st så det blir VÄLDIGT svårt att få tag på sådant annars ^^

Ska också sägas att vi aldrig kommit så långt att vi lootat den internationella flygplatsen "ett par gånger" man blir skraj och loggar ut såfort man hör minsta knyst... Och någon ghillie suit har det heller inte blivit. Det bästa har varit en M4A1??? med rödpunktsikte, hade den i 3km sen blev jag skjuten av en noob med revolver..
2012-07-22, 10:36   #6

Cubebenq

Medlem

Cubebenqs avatar

Plats: Örkelljunga

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av oskaaarn Visa inlägg
Skjut dem innan de skjuter dig

Måste vara försiktig och planera din framfart väl och analysera din omgivning. Undvik att ta för stora risker.
Detta är egentligen det bästa tipset, dock så undvik gärna att skjuta andra för det är kul.

Springer han på långt avstånd finns det ingen mening att knäppa han.
Cubebenq är inte uppkopplad
2012-07-22, 12:29   #7

Tiaitchsi

Medlem

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Fronix Visa inlägg
sen blev jag skjuten av en noob med revolver..
Så du serverhoppar (bryter mot reglerna), och klagar på att du blir dödad av folk med sämre utrustning än dig?
Samt, att gå in på servrar med noll spelare är bara löjligt, vart är det roliga i det?
DayZ går ut på att överleva banditer och zombies, att fuska sig till utrustning förstör för andra och dig själv.
Tiaitchsi är inte uppkopplad
2012-07-22, 14:41   #8

iRonNuke

Medlem

Registrerad: dec 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cubebenq Visa inlägg
Detta är egentligen det bästa tipset, dock så undvik gärna att skjuta andra för det är kul.

Springer han på långt avstånd finns det ingen mening att knäppa han.
Jag brukar undvika alla om jag ser de på håll, antingen att jag duckar och ligger still och väntar ut dom. Eller så springer jag därifrån.

Jag är ofta ute i skogarna och rör mig, senast jag blev dödad var dock när jag cyklade på ett öppet fält och hittade ett lamm. Stannade för att döda det. När jag gjort det hörde jag kulor swischa förbi, försökte hoppa snabbt upp på cykeln igen, lyckades men blev dödad strax efter. Tror det var snipers (ett team) i en skog längre bort.

Off topic: cykel är underskattat, har bara hittat en men grymt bra var det. Gick fort att ta sig till olika ställen, hörs inte och sedan kan man trampa hur länge som helt
iRonNuke är inte uppkopplad
2012-07-22, 14:46   #9

Lannovar

Forumledare

Lannovars avatar

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av iRonNuke Visa inlägg
Tja! Har spelet DayZ nu säkert 20-30 timmar, har fått rätt grymma gears i mellanåt, Alice-pack o AK47 och andra stuff. Men varje gång slutar det likadant. Jag blir dödad av banditer. Nu senast hade jag full gear och hittat en cykel osv och skulle ta mig så långt norr man kunde. Men blev slaktad. Nästan alltid ser dom mig först också, så har ingen chans att hinna undan. Skulle nog behöva teama upp med någon/några kanske.

Några tips/trix? Eller någon som vill teama upp, använder mig av Skype.
Bästa är att slå sig samman så ni har ett par fireteams, en CQ lootsquad och en longrange support. Det får man rätt fort av ett par lador och några deer stands. Då klarar man sig bra när man går in i loot områden eller i resor mellan områden. Det behöver inte vara mer än ett par enfields (visst, den låter men för farao, förvänta er inte att hitta M24 direkt) och några makarovs om man är samspelt men deerstands borde gett er ett automatvapen med lite ammo.

Förbered dina utrustningsslots i förväg (antingen tömma eller fylla ryggsäcken, alt slänga skräp), loota snabbt, spring långt därifrån, stanna inte och dela på bytet direkt.

Skjuter du något, omlokalisera så snart som möjligt. En fyra minuter lång zombieslakt med enfields är en mycket stor risk.

Skog, tålamod och en eldunderstödsgrupp är dina bästa vänner.

Nyheter: Missa inte vårt nya forum för Spelevenemang och kontakt mellan spelare!
Lannovar är inte uppkopplad
2012-07-22, 19:03   #10

Fronix

Medlem

Fronixs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tiaitchsi Visa inlägg
Så du serverhoppar (bryter mot reglerna), och klagar på att du blir dödad av folk med sämre utrustning än dig?
Samt, att gå in på servrar med noll spelare är bara löjligt, vart är det roliga i det?
DayZ går ut på att överleva banditer och zombies, att fuska sig till utrustning förstör för andra och dig själv.
Som jag skrev, vissa tycker det är fusk.. Jag anser att det är ett sätt att få bra grejer Han bad om tips hur man överlever banditer, och jag gav mitt tips. Innan du anklagar mig dock tycke rjag du ska kolla in TwichTV streams med folk som spelar DayZ, dom är 5-6 pers och alla har 50cal's och ghillie suits.. När du kan bevisa att dom inte serverhoppat då kan du komma tillbaka och klaga lite till på mig..
2012-07-22, 19:08   #11

Tiaitchsi

Medlem

Citat:
Som jag skrev, vissa tycker det är fusk.. Jag anser att det är ett sätt att få bra grejer Han bad om tips hur man överlever banditer, och jag gav mitt tips. Innan du anklagar mig dock tycke rjag du ska kolla in TwichTV streams med folk som spelar DayZ, dom är 5-6 pers och alla har 50cal's och ghillie suits.. När du kan bevisa att dom inte serverhoppat då kan du komma tillbaka och klaga lite till på mig..
Är tyvärr inte en fanboy som kollar på när andra spelar, föredrar att spela själv.
Samt ja, det är ett "fusk", eller en exploit.
Du blir bannad för detta (om tagen på bar gärning, vädligt svårt att göra dock).

Tycker själv det är extremt lätt att få guld i t.ex. Diablo genom duping, anser att det är ett snabbt och smidigt sätt istället för att farma som alla andra. c:
2012-07-22, 19:16   #12

Fronix

Medlem

Fronixs avatar

Citat:
Är tyvärr inte en fanboy som kollar på när andra spelar, föredrar att spela själv.
Samt ja, det är ett "fusk", eller en exploit.
Du blir bannad för detta (om tagen på bar gärning, vädligt svårt att göra dock).

Tycker själv det är extremt lätt att få guld i t.ex. Diablo genom duping, anser att det är ett snabbt och smidigt sätt istället för att farma som alla andra. c:
Om du nu själv exploitar i Diablo och sen kallar andra för fuskare i DayZ, tycker jag du ska vara tyst och spela ditt spel själv i din ensamhet
2012-07-22, 19:30   #13

Wannebe

Medlem

Plats: Hemma

Registrerad: mar 2007

jag har inte spelat så där jättemycket, men när jag lirat har det hela tiden handlat om att smyga o gömma sig o på så sätt överleva så länge som möjligt. Men det är ett jäklar så kul spel måste jag säga. Lär sig nått nytt varje gång
Wannebe är inte uppkopplad
2012-07-22, 19:30   #14

mattey92

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jul 2010

serverhopping som det kallas är varken fusk eller exploit, om man väljer att gå in på en tom server och ''farma'' items och annat så får man väl göra det, dom som gör det förstör ju själva meningen med spelet. men dem som väljer att göra det ska inte bli påhoppade för fusk tycker jag.
mattey92 är inte uppkopplad
2012-07-22, 20:06   #15

Tiaitchsi

Medlem

Citat:
Om du nu själv exploitar i Diablo och sen kallar andra för fuskare i DayZ, tycker jag du ska vara tyst och spela ditt spel själv i din ensamhet
*Host* Sarkasm *Host*
2012-07-22, 20:35   #16

lolflakes

Medlem

lolflakess avatar

Plats: Malmö

Registrerad: nov 2011

Du måste veta vart alla söker sig. De populäraste platserna är: Sjukhusen, matbutikerna, kyrkorna, flygplatserna och militärbaserna.
lolflakes är inte uppkopplad
2012-07-22, 20:49   #17

gaalen111

Medlem

gaalen111s avatar

Plats: Karlskoga

Registrerad: nov 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mattey92 Visa inlägg
serverhopping som det kallas är varken fusk eller exploit, om man väljer att gå in på en tom server och ''farma'' items och annat så får man väl göra det, dom som gör det förstör ju själva meningen med spelet. men dem som väljer att göra det ska inte bli påhoppade för fusk tycker jag.
Är det "rättvist" att loota tomma servrar för att sedan gå in o döda andra som försöker spela ett spel som det är tänkt. Själv tycker jag att det kan ses som att "dopa" sin karaktär och därmed ser jag det som fusk.
Säg inte "alla kan göra det" osv, alla atleter kan dopa sej, men det gör det inte mer rätt. Punkt

Skickades från m.sweclockers.com
Retard Rig= Fractal Design Define R3 :: Asus P8Z77-V Deluxe :: Intel i5-3570K / Corsair Hydro H80 :: Gigabyte GTX670 WindForce OC :: 16Gb Vengeance 1600MHz :: Corsair Force 3 Series 120GB / WD 1TB :: Corsair AX750 Pro 80+ Gold :: 24" BenQ RT2450HT / BenQ 22" G2222HDL :: Razer Naga Molten :: Steelseries 6Gv2 :: Logitech G930 Headset ::
gaalen111 är inte uppkopplad
2012-07-23, 00:19   #18

Yib

Medlem

Registrerad: nov 2008

Finns det något extra bra ställe att hitta tändstickor på? Har spelat DayZ nu ett tag men aldrig hittat några stickor. Skall nog testa skogsmulle taktiken nu efter att ha blivit dödad i dem stora städerna ett par gånger...
Yib är uppkopplad nu
2012-07-23, 00:21   #19

Haljuken

Medlem

Haljukens avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Yib Visa inlägg
Finns det något extra bra ställe att hitta tändstickor på? Har spelat DayZ nu ett tag men aldrig hittat några stickor. Skall nog testa skogsmulle taktiken nu efter att ha blivit dödad i dem stora städerna ett par gånger...
Dem brukar spawna i supermarket, där jag hittar de flesta av mina iaf.
2012-07-23, 00:23   #20

Haljuken

Medlem

Haljukens avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mattey92 Visa inlägg
Det som kallas serverhopping är inte att du går in på en låg-pop server. utan du loggar ut i närheten av en byggnad med loot, tex en barrack på NW Airfield, sen hoppar du in på en server, kollar byggnaden, loggar ut, nästa server, repeat. Inte att man stannar på en server och "farmar"
2012-07-23, 00:29   #21

Navi97

Medlem

Navi97s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2010

En grej som är skitnoga är att inte tappa kollen! Jag och en kompis raidade flygplatsen vid Stary Sobor. I början var vi noga med att kolla med kikare, kröp mycket osv. när vi gick in, men efter en stund tappade vi fokus och började skjuta zombies hejvilt. Klart som fan att det satt en snubbe i tornet och sköt min polare som hade ett ALICE-pack och en ak-47...

https://www.inet.se/produkt/6101343/...kop-over-500kr
Navi97 är uppkopplad nu
2012-07-23, 04:07   #22

Xaio

Medlem

Xaios avatar

Plats: Karlshamn

Registrerad: dec 2008

L85 heter det!

Nä men det beror väl på vart det är, tycker inte du ska dra till high end zones ännu om du inte har grupp.
Kör och farma crashed helis och fixa dig ett par NVG (Bästa sättet och hitta dem på, hört att pilot-zombiena ska ha en chans och droppa dem med och range finder, så istället för att undvika dem döda dem!)

Sen så kör du på natten och drar till de mer high end zonerna, men inte på servrar med bara 1-5 spelare på för där brukar det va massvis med server hoppers. Kör på en 8-14 spelare server så kommer det nog gå fint, bara se till så det inte är någon där innan dig (Kolla på avstånd så det inte är zombies runt byggnaderna, det betyder att någon är där, dom börjar spawna ungefär 200 meter innan så du måste va längre än 200 meter ifrån för annars kanske det va du som spawnade dem)

Sen gäller det och va försiktig av sig.

Men jag skulle nog gjort såhär:

Min personliga åsikt är, loot ifrån helis är riktigt bra, du behöver knappt de som finns där uppe.
Du kan få en mk 48a ifrån helis (bästa close combat imo) och bästa snipern (AS50) och bästa snipern på natten (DMR), och ett riktigt bra vapen och att ha i ryggan om du kör sniper (L85an) eller om du kör med den som mid range enbart.

Farma tälten vid stary sobor ger också en hel del bra saker, och ammo till allt de jag nyss nämnde med för den delen.
Fixa vanliga vapen så som M4A3/1 CCO om du vill va close combat eller en DMR/M24 för sniping (eller båda, om du har en i ryggsäcken, den bästa droppar också i dom tälten)

Du kan springa runt fälten vid stary sobor och kolla helis och sen in och kolla looten vid tälten, mitt heta tips, dock är det folk där med så du får va försiktig av dig.

Edit: stavfel

Senast redigerad av Xaio 2012-07-23 klockan 05:00.
Xaio är uppkopplad nu
2012-07-23, 04:28   #23

Xaio

Medlem

Xaios avatar

Plats: Karlshamn

Registrerad: dec 2008

Citat:
Måste erkänna att jag serverhoppade med när jag va nybörjare för att få tag på tändstickor, yxa, kniv. Nu vet jag dock hur jag kan få tag på allt det där utan att göra det, men informationen fanns inte som jag letade efter och jag va nybörjare och visste inte mycket om spelet.

Har slutat med det, för det tog längre tid än innan och jag ser ingen mening med att exploita heller, vill köra spelet som det är.

Sen finns det dock gränsfall till exploits, så som att flytta ut loot ifrån deras spawn point så det spawnar nytt efter 10 minuter, vilket jag inte tycker är en exploit men det är delade meningar med det, inget officiellt uttal om det heller även om det finns en stor tråd om det på de officiella forumet (om det uttalandet inte kommit nyligen) Men dom ska väl fixa till det där med looten och hur det fungerar senare så det kanske förnyas på ställen istället för att det ligger 10000 tin cans i alla rum.. doh.

Citat:
Vi är 2, jag och en kompis, vi har väl över 10 suits, 6 AS50s, 5 L85or, massor av andra high end vapen också, fordon med.
Och vi serverhoppar inte, sitter på samma server som vi hyr och lirar där, öppen för alla att joina med för den delen.

Jag tycker du ska sluta med det, det är inte svårt bara för att man är få, lägg ned energi och förstå dig på vart du hittar rätt loot så kommer det gå mycket bättre. Finns massvis med civila hus, bara i cherno finns det jättemånga, bakom sjukhuset är det 5 lägenheter, och 4 caféer, och en kyrka (alla kan, nä kunde du, då du inte kan få tag i en ghillie suit i denna versionen längre)

Det är bara 1 stad vi pratar om här med.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Yib Visa inlägg
Civilian, jag tycker de brukar finnas mest i supermarkets, kolla wikin så står det vart de finns att hämta. Sen vad civilian är kan va lite svårt och veta, typ alla civila byggnader som caféer, hus, kyrkor, lägenheter, slott, supermarkets (typ)
Här är en lista på vart loot finns (innan 1.7.2 dock) http://picacid.com/arma2/loot_en.html
Hatar och kolla på den procentuella chansen och hitta loot och jag tycker inte den representerar den faktiska dropraten alls, hur som så kan du se att tändstickor, om man nu ska jämföra med de andra i just denna uträkningen är flera % större chans än på de andra.

Edit: Stavfel och la till en länk med drops

Senast redigerad av Xaio 2012-07-23 klockan 05:21.
Xaio är uppkopplad nu
2012-07-24, 16:44   #24

MSIOCGenie

Medlem

Tyvärr har det blivit så att det är kill or be killed numera, så skjut först helt enkelt.

Dessutom är det inte så svårt att hitta loot, ta det lugnt och metodiskt så hittar du rätt mycket, jag och en polare hittade 2 yxor, en winchester, massor med läsk och vatten samt burkar med mat, 2 1911'or och mängder med morfin och blood packs på typ 1-2 timmar

Senast redigerad av MSIOCGenie 2012-07-24 klockan 16:54.
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2012-07-25, 08:19   #25

Stylaren

Medlem

Plats: Gotland

Registrerad: jan 2009

Citat:
Det vi gör är att leta upp hatchet, knife och tändstickor. Sedan lever vi i skogen ett tag, vi tar oss till jakttorn och sedan loggar vi in på en server som det är natt på (vanligtvis NZ eller AU servrar) och så lootar vi dom ett par gånger för att få bra saker. Sen tar vi oss Norrut mot den internationella flygplatsen. Samma där, vi loggar ut och letar upp en högpingad server med färre spelare och lootar allt ett par gånger.

Detta vis kan ses som "fusk" enligt folk, men vi vill få tag på ghillie suits vilket har en 0.8% dropchans, och så är vi 2-3st så det blir VÄLDIGT svårt att få tag på sådant annars ^^

Ska också sägas att vi aldrig kommit så långt att vi lootat den internationella flygplatsen "ett par gånger" man blir skraj och loggar ut såfort man hör minsta knyst... Och någon ghillie suit har det heller inte blivit. Det bästa har varit en M4A1??? med rödpunktsikte, hade den i 3km sen blev jag skjuten av en noob med revolver..
Kan du bekräfta att loota saker mellan olika servrar ännu fungerar? Jag har försökt men när jag spawnar på en ny server så är det tomt. Kan ju sjävklart varit någon som varit där innan och plockat men jag har testat några gånger och tycker att jag borde lyckas någon gång?
2012-07-25, 08:32   #26

WongFeiHung

Medlem

WongFeiHungs avatar

Plats: Åbo, Finland

Registrerad: feb 2004

Snart är det slut server hoppat för noobarna ändå, det ska patchas in cooldown först och senare ett system som straffar.
Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI P67A-GD65 B3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: SLI GeForce GTX 660 Ti 2GB RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win7 Ultra, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.
WongFeiHung är uppkopplad nu
2012-07-25, 11:27   #27

KoloN

Medlem

Plats: Sundsvall

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MSIOCGenie Visa inlägg
Tyvärr har det blivit så att det är kill or be killed numera, så skjut först helt enkelt.

Dessutom är det inte så svårt att hitta loot, ta det lugnt och metodiskt så hittar du rätt mycket, jag och en polare hittade 2 yxor, en winchester, massor med läsk och vatten samt burkar med mat, 2 1911'or och mängder med morfin och blood packs på typ 1-2 timmar
Han gick alltså till ett sjukhus med närliggande supermarket och apartment complex
KoloN är inte uppkopplad
2012-07-25, 12:03   #28

Noobenu

Medlem

Registrerad: jul 2009

Citat:
Spelar ju ingen roll vad han har för utrustning, han dör ju av "revolver-noobs" ändå!
Noobenu är uppkopplad nu
2012-07-25, 13:41   #29

MSIOCGenie

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av KoloN Visa inlägg
Han gick alltså till ett sjukhus med närliggande supermarket och apartment complex
Nja, vi blev beskjutna av en snubbe med pistol, vi hade bara yxor men vi sicksacka fram och högg ner honom
MSIOCGenie är inte uppkopplad
2012-07-26, 19:31   #30

cthul

Medlem

cthuls avatar

Plats: Equestria

Registrerad: jul 2012

Hur jag gör för att överleva alla banditer? Jo, jag skjuter dem innan dem får chansen att göra samma sak på mig.
Varför ta risker, när man kan vara på den säkra sidan genom att skjuta dem I huvudet.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb