Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Tiaitchsi
Så du serverhoppar (bryter mot reglerna), och klagar på att du blir dödad av folk med sämre utrustning än dig?
Samt, att gå in på servrar med noll spelare är bara löjligt, vart är det roliga i det?
DayZ går ut på att överleva banditer och zombies, att fuska sig till utrustning förstör för andra och dig själv.
Måste erkänna att jag serverhoppade med när jag va nybörjare för att få tag på tändstickor, yxa, kniv. Nu vet jag dock hur jag kan få tag på allt det där utan att göra det, men informationen fanns inte som jag letade efter och jag va nybörjare och visste inte mycket om spelet.
Har slutat med det, för det tog längre tid än innan och jag ser ingen mening med att exploita heller, vill köra spelet som det är.
Sen finns det dock gränsfall till exploits, så som att flytta ut loot ifrån deras spawn point så det spawnar nytt efter 10 minuter, vilket jag inte tycker är en exploit men det är delade meningar med det, inget officiellt uttal om det heller även om det finns en stor tråd om det på de officiella forumet (om det uttalandet inte kommit nyligen) Men dom ska väl fixa till det där med looten och hur det fungerar senare så det kanske förnyas på ställen istället för att det ligger 10000 tin cans i alla rum.. doh.
Citat:
Fronix
Som jag skrev, vissa tycker det är fusk.. Jag anser att det är ett sätt att få bra grejer

Han bad om tips hur man överlever banditer, och jag gav mitt tips. Innan du anklagar mig dock tycke rjag du ska kolla in TwichTV streams med folk som spelar DayZ, dom är 5-6 pers och alla har 50cal's och ghillie suits.. När du kan bevisa att dom inte serverhoppat då kan du komma tillbaka och klaga lite till på mig..
Vi är 2, jag och en kompis, vi har väl över 10 suits, 6 AS50s, 5 L85or, massor av andra high end vapen också, fordon med.
Och vi serverhoppar inte, sitter på samma server som vi hyr och lirar där, öppen för alla att joina med för den delen.
Jag tycker du ska sluta med det, det är inte svårt bara för att man är få, lägg ned energi och förstå dig på vart du hittar rätt loot så kommer det gå mycket bättre. Finns massvis med civila hus, bara i cherno finns det jättemånga, bakom sjukhuset är det 5 lägenheter, och 4 caféer, och en kyrka (alla kan, nä kunde du, då du inte kan få tag i en ghillie suit i denna versionen längre)
Det är bara 1 stad vi pratar om här med.
Citat:
Yib
Finns det något extra bra ställe att hitta tändstickor på? Har spelat DayZ nu ett tag men aldrig hittat några stickor. Skall nog testa skogsmulle taktiken nu efter att ha blivit dödad i dem stora städerna ett par gånger...
Civilian, jag tycker de brukar finnas mest i supermarkets, kolla wikin så står det vart de finns att hämta. Sen vad civilian är kan va lite svårt och veta, typ alla civila byggnader som caféer, hus, kyrkor, lägenheter, slott, supermarkets (typ)
Här är en lista på vart loot finns (innan 1.7.2 dock)
http://picacid.com/arma2/loot_en.html
Hatar och kolla på den procentuella chansen och hitta loot och jag tycker inte den representerar den faktiska dropraten alls, hur som så kan du se att tändstickor, om man nu ska jämföra med de andra i just denna uträkningen är flera % större chans än på de andra.
Edit: Stavfel och la till en länk med drops