FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Permalänk

FrankieOnPC fuskar i DayZ - Vad tror ni?

Innan ni läser vidare så vill jag bara förklara att jag inte låtsas att detta är absoluta bevis, utan vill bara föra en diskussion runt detta, och höra vad andra tänker om det. Vill också försäkra er om att det inte är några anklagelser om att han skulle ha aimbot, att han siktar bra hör inte till denna diskussion.

Har kollat på rätt många av Frankies videos, och gillat dem, men har alltid tänkt på hur sjuklig tur de har med att dö så sällan (i alla fall Frankie själv), hitta precis det de behöver, fordon, vapen, träffar alltid på riktigt dåliga spelare när det börjar skjutas, och trotts det är han ofta ganska oförsiktig, med att vänta så länge som möjligt med att skjuta även beväpnade spelare, och sen ofta går fram och plåstrar om spelare han just knockat.

Har länge funderat på dessa saker, och tänkt att vissa delar förmodligen är iscensatta, att folk han känner ställer ut fordon eller vapen för att göra hans videos mer intressanta, men har aldrig tänkt på möjligheten att han skulle kunnat fuska.

Hittade den här videon http://www.dailymotion.com/video/xvgh48_is-frankieonpcin1080p...

EDIT: Tydligen är den nertagen från dailymotion också.
http://v.youku.com/v_show/id_XNTAzNTI4MzA0.html
http://streamcloud.eu/yihkc3rq0mze/Frankie_Hackusations_Unive...

Den fanns tidigare på Youtube, men blev tydligen nertagen då Frankie påstod att det var en re-upload av hans taviana video, eftersom den innehåller delar av gameplay där ifrån, nu finns den på dailymotion bland annat.

Vet inte riktigt vad man ska tro, man vill ju inte kasta anklagelser, jag måste erkänna att han är en duktig skytt, men vore å andra sidan inte osannolikt att han skulle vilja ha en större chans att överleva för att göra hans videos mer spännande och intressanta, de skulle inte vara alls lika populära om han dog flera gånger per episod.

Att hans förklaringar till anklagelserna är så hemskt dåliga gör det bara ännu värre...förklarar en gul tempmätare som lyser upp oregelbundet med att han skulle frysa i regnet, fast det alltid ger jämnt blinkande från att mätaren är vit till att vara genomskinlig (alla som har spelat Namalsk har koll på detta.). Att det skulle vara pga postprocessing när han renderar videon? Kom igen, hur dumma tror han att hans tittare är?

Allt jag kan säga är; Titta igenom videon noga och säg vad ni tycker, och säg varför också; Finns det en bra förklaring till att hans HP hoppar upp så plötsligt utan att han har mat för det i sitt inventory? Bra, förklara hur det gick till, för jag kan då inte se någon rimlig förklaring.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Håller med. Har kollat på hans videos, och har alltid tänkt att han måste ha en jävla tur. Men jag börjar bli lite fundersam nu. Antingen så har en en sjuhelvetets tur, fuskar, eller sitter och spelar 24/7.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om ni tittar på video klippet jag länkar så har alla i hans squad ghilles/hero suit och coyote säker med as50s och att dom har fyllt hela kyrkan med dom bästa vapenen ghille nw googles range fienders etc. ingame tidpunkt 12.15
http://www.youtube.com/watch?v=FHsuOcXR0oU

Permalänk

Det är väl ett ganska allmänt vedertagande om inte faktum, att han fuskar. Baserat på hur kommentarerna på YT låter.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Ska kolla på videon nu, men det är ju ungefär som att säga att alla p12:or som gör cod montages fuskar för att dom inte visar när dom dör, helt enkelt ingen som vill kolla på det

men ska som sagt kola på videon nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Han skulle ju kunna spela jättemycket, och bara ta dem allra bästa delarna. annars när han gör sina "resor" när man bara får se på kartan vart han går, där skulle det vara väldigt lätt att få någon att ge honom lite mat och dryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ska kolla på videon nu, men det är ju ungefär som att säga att alla p12:or som gör cod montages fuskar för att dom inte visar när dom dör, helt enkelt ingen som vill kolla på det

men ska som sagt kola på videon nu

Detta är sant, folk kommer alltid vilja leta upp skit om andra endå, förvånar mig att det inte finns en tråd om jackfrags

Visst har frankie tur men han använder ju sin hjärna vilket flera dayz spelare inte gör... Om han fuskar vet jag inte men jag tror verkligen inte det.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Ska kolla på videon nu, men det är ju ungefär som att säga att alla p12:or som gör cod montages fuskar för att dom inte visar när dom dör, helt enkelt ingen som vill kolla på det

men ska som sagt kola på videon nu

Fast jag är inte dum i huvudet och tror att hans videos är oredigerat material, och att jag baserar att han inte dött på att man inte får se en död i klippet

I ett spel där man förlorar allt man har och börjar om från scratch i princip så märkts det rätt lätt när man dött, speciellt om man har en ghillie suit, warm clothes, osv. saker som är svåra att få tag i, och inte går att återhämta från ens kropp. Sen var det ju som sagt just videon och dess argument som fick mig att tänka på fusk, inte att jag tyckte det var märkligt att de levde länge

Skrivet av GreddarN:

Detta är sant, folk kommer alltid vilja leta upp skit om andra endå, förvånar mig att det inte finns en tråd om jackfrags

Visst har frankie tur men han använder ju sin hjärna vilket flera dayz spelare inte gör... Om han fuskar vet jag inte men jag tror verkligen inte det.

*Suck* Snälla läs igenom mitt första inlägg innan ni börjar prata om saker som är helt orelevanta till tråden och den diskussion jag ville föra. Det handlar inte om att han är en bra skytt, som använder sin hjärna (även om han ibland gör extremt riskabla, och puckade saker, som får en att fundera över hur han kan överleva så länge trotts att han ibland får såna...."utfall", det handlar om videon, och de ganska hårda fakta den lägger fram, bland annat ett beteende på statusmätaren, som bevisligen uppstår när man använder fusk, och det jag ville höra var om någon hade en rimlig förklaring till varför han skulle fått det utan att fuska, då hans egen förklaring är pinsamt dålig.

Skrivet av sassa46:

Han skulle ju kunna spela jättemycket, och bara ta dem allra bästa delarna. annars när han gör sina "resor" när man bara får se på kartan vart han går, där skulle det vara väldigt lätt att få någon att ge honom lite mat och dryck.

Jo, det är väl just det jag har tänkt också, att de har ett gäng med andra spelare runt sig, som ibland förser dem med förnödenheter, kanske till och med rapporterar om var det är spelare, och var det är lugnt. Även om de spelat jättemycket och bara tagit de bästa delarna så står det faktum kvar att han under väldigt långa perioder håller sig levande, trotts att många gånger vara väldigt oförsiktig.

Man kan spekulera mycket över detta, men det jag vill diskutera är videon, och de ganska hårda fakta den lägger fram mot Frankie.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Ska kolla vidare, förut kunde man ju ändra tillbaka debug monitorn till den gamla, vet dock inte om han kör den verisionen där man kan det, men när den "försvann" så kunde man iaf aktivera den i options igen.

angående andra klippet så säger han ju att han ska "back of" typ, varför ska han gå tillbaka om han inte ska heala etc, plus att när han går tillbaka så frågar ju personen han kör med ifall kroppen fortfarande är kvar

(Ja, jag tar honom i försvar ;D)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Innan ni läser vidare så vill jag bara förklara att jag inte låtsas att detta är absoluta bevis, utan vill bara föra en diskussion runt detta, och höra vad andra tänker om det. Vill också försäkra er om att det inte är några anklagelser om att han skulle ha aimbot, att han siktar bra hör inte till denna diskussion.

Har kollat på rätt många av Frankies videos, och gillat dem, men har alltid tänkt på hur sjuklig tur de har med att dö så sällan (i alla fall Frankie själv), hitta precis det de behöver, fordon, vapen, träffar alltid på riktigt dåliga spelare när det börjar skjutas, och trotts det är han ofta ganska oförsiktig, med att vänta så länge som möjligt med att skjuta även beväpnade spelare, och sen ofta går fram och plåstrar om spelare han just knockat.

Har länge funderat på dessa saker, och tänkt att vissa delar förmodligen är iscensatta, att folk han känner ställer ut fordon eller vapen för att göra hans videos mer intressanta, men har aldrig tänkt på möjligheten att han skulle kunnat fuska.

Hittade den här videon http://www.dailymotion.com/video/xvgh48_is-frankieonpcin1080p...

Den fanns tidigare på Youtube, men blev tydligen nertagen då Frankie påstod att det var en re-upload av hans taviana video, eftersom den innehåller delar av gameplay där ifrån, nu finns den på dailymotion bland annat.

Vet inte riktigt vad man ska tro, man vill ju inte kasta anklagelser, jag måste erkänna att han är en duktig skytt, men vore å andra sidan inte osannolikt att han skulle vilja ha en större chans att överleva för att göra hans videos mer spännande och intressanta, de skulle inte vara alls lika populära om han dog flera gånger per episod.

Att hans förklaringar till anklagelserna är så hemskt dåliga gör det bara ännu värre...förklarar en gul tempmätare som lyser upp oregelbundet med att han skulle frysa i regnet, fast det alltid ger jämnt blinkande från att mätaren är vit till att vara genomskinlig (alla som har spelat Namalsk har koll på detta.). Att det skulle vara pga postprocessing när han renderar videon? Kom igen, hur dumma tror han att hans tittare är?

Allt jag kan säga är; Titta igenom videon noga och säg vad ni tycker, och säg varför också; Finns det en bra förklaring till att hans HP hoppar upp så plötsligt utan att han har mat för det i sitt inventory? Bra, förklara hur det gick till, för jag kan då inte se någon rimlig förklaring.

Frankie har alltid vart lite sisådär. Jag har aldrig vart så förtjust i honoom men var subscribad iallafall. Men sen så la han upp BF3 alpha gameplay och då var det droppen. Att han inte hade respekt för DICE gjorde mig besviken och sur och om det skulle va så att han fuskade så är jag inte förvånad.

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Medlem

Han spelar väl bara mycket och tar med de bästa delarna? kul att kolla på folk som springer runt och letar saker liksom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

-text-

Jo, det är väl just det jag har tänkt också, att de har ett gäng med andra spelare runt sig, som ibland förser dem med förnödenheter, kanske till och med rapporterar om var det är spelare, och var det är lugnt. Även om de spelat jättemycket och bara tagit de bästa delarna så står det faktum kvar att han under väldigt långa perioder håller sig levande, trotts att många gånger vara väldigt oförsiktig.

Man kan spekulera mycket över detta, men det jag vill diskutera är videon, och de ganska hårda fakta den lägger fram mot Frankie.

Har sett en bit av videon nu, och den får ju honom verkligen att se ut som en fuskare.

Permalänk
Medlem

Han kör också förmodligen på servrar där de spawnar över 100 fordon och massa annat, Detta gör då att han har det mycket lättare att hitta fordon och etc.

Permalänk
Medlem

att han äter och dricker i "cutsen" tycker jag inte är så konstigt, men att han skulle ta ett heatpack varje gång känns rätt onödigt, ska kolla vidare iaf.
sen när det regnar kor, varför skulle han inte kunna heala då? ^^

edit : sägs ju även att sacriel42 hackar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Ska kolla vidare, förut kunde man ju ändra tillbaka debug monitorn till den gamla, vet dock inte om han kör den verisionen där man kan det, men när den "försvann" så kunde man iaf aktivera den i options igen.

angående andra klippet så säger han ju att han ska "back of" typ, varför ska han gå tillbaka om han inte ska heala etc, plus att när han går tillbaka så frågar ju personen han kör med ifall kroppen fortfarande är kvar

(Ja, jag tar honom i försvar ;D)

Att man kunde slå på den igen är en sak, att kunna ändra den till en helt annan än de andra har; Ehm...no so much.

Skulle man ha en annan DayZ version skulle man få felmeddelanden om det och bli utkastad efter bara någon minut, så det är inte en förklaring.

Att han säger att han ska backa undan från att stå helt öppet förklarar inte var han fick HP ifrån, man får se hans inventory flera gånger, han har inte mat nog att heala 2k hp, bara 200 ungefär, han har ingen väska maten kan ligga i, var fick han maten ifrån? När han kommer tillbaka blinkar hans temp gult som de snackar om i videon, och ALLA hans needs är helt fixade. Jag säger inte att det är ett bevis, men är väldigt misstänkt i mina ögon.

Han hade liksom inte ens någon dryck på sig, visst han kan ha hittat allt han behövde på så kort tid, men som sagt, det väcker lite misstankar, misstankar som sen växer ju längre man ser i videon.

Skrivet av Noobenu:

Han spelar väl bara mycket och tar med de bästa delarna? kul att kolla på folk som springer runt och letar saker liksom

Tack för ditt inlägg, nästa gång skulle jag uppskatta om du faktiskt läste mitt första inlägg, och på så sätt kan skriva en relevant kommentar

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Såg originalet när den laddades upp, följde reaktionerna från en massa andra youtubers/arma 2 spelare och följde även reddit tråden till detta, och jag har helt enkelt skitit i det. har dragit lite conclusions:

1. Han vill ha något intressant att visa, för utan det=no monnies.
2. Han är helt jäfla puckad som samtidigt hatar på hackers när han hackar.
3. I can't give too much of a fuq, detta är egentligen lite barnsligt och tycker inte vi behöver blossa upp detta """problem""" mera. tack

och om ni vill se allt som hänt, sedan detta hände för (stört) länge sedan, så kan ni kolla in reddit tråden hära. http://www.reddit.com/r/dayz/comments/13rruz/frankieonpc_a_hacker_please_read_before_you/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Såg originalet när den laddades upp, följde reaktionerna från en massa andra youtubers/arma 2 spelare och följde även reddit tråden till detta, och jag har helt enkelt skitit i det. har dragit lite conclusions:

1. Han vill ha något intressant att visa, för utan det=no monnies.
2. Han är helt jäfla puckad som samtidigt hatar på hackers när han hackar.
3. I can't give too much of a fuq, detta är egentligen lite barnsligt och tycker inte vi behöver blossa upp detta """problem""" mera. tack

Vad är det du finner barnligt? Att folk dyrkar honom som en gud, eller att jag vill hålla en diskussion om vad folk tror? På vilket sätt tycker du att detta är upp blossat?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tror inte att han fuskar om jag ska vara ärlig, har följt honom länge o aldrig fått intrycket av att nåt suspekt pågår.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Vad är det du finner barnligt? Att folk dyrkar honom som en gud, eller att jag vill hålla en diskussion om vad folk tror? På vilket sätt tycker du att detta är upp blossat?

Ja, det var upp blossat, nu pratar ingen visserligen om det. Men jag anser att folk kollar på frankie för att det finns ett underhållningsvärde i det, och att många som inte spelar arma ändå finner det intressant och kul. Så jag säger väl så att jag skiter i om han fuskar eller inte, det finns fortfarande ett enormt underhållningsvärde som är anledningen till varför det går så bra för honom. Han är en bra producent, mer än så säger jag inte.

Skrivet av Boozfob:

edit : sägs ju även att sacriel42 hackar

källa pls.

Till skillnad från Frankie så tycker jag dock inte att sacriel42 har någon som helst rätt att hacka. Men den som påstår att sacriel hackar har ju heller inte sett ett fnask av hans streams. Har sett säkert över 60 timmar på "the squad", dvs bitar av nästan alla streams dem gjort sedan början av sommaren, tillsammans med oshi, stoney, squirrel, fhrope osv, och inte en enda gång har jag trott att något fantastiskt har varit pga ett hack/script. Faktum är att jag själv spelade en del med Oshi under mitten av sommaren (när han streamade på own3d förövrigt) och han berättade om hur mycket sacriel kan om vapen och hur man utför diverse saker med diverse vapen. Ni som sett honom utföra sin gedigna rangefinding med bara ett snipersikte vet nog vad jag pratar om, och det är ju inte det mest episka. finns mer här, kommer streamas ikväll
http://sacriel.devbot.net/

kan tillägga att de under flera tillfällen har hackat öppet på stängda servrar "4thefun", nu senast under myårsafton, där jag var med och hade areal krigsföring med dem

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har kollat på först någon av hans video, och reagerade direkt på att han inte tog skada när tempmätaren blinkade gult (Vilket förövrigt är vad den gör när man har god mode aktiverat i vissa fusk)

Såg igenom hela videon som analyserade hans video och måste säga att jag verkligen tror att han hackar.

Permalänk
Skrivet av teckim:

Tror inte att han fuskar om jag ska vara ärlig, har följt honom länge o aldrig fått intrycket av att nåt suspekt pågår.

Har du kollat på videon och har något som talar för att frankie inte skulle fuska? Att du aldrig fått det intrycket kan lika gärna bero på att du inte suttit och tänkt på såna saker, eller helt enkelt inte har tillräckligt med erfarenhet av DayZ.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad är det du finner barnligt? Att folk dyrkar honom som en gud, eller att jag vill hålla en diskussion om vad folk tror? På vilket sätt tycker du att detta är upp blossat?

Har kollat på hela videon, men att säga att han vet allt om alla hacks är inget bevis för mig
Även jag har läst vilka hack som finns på dayz

sen så har jag tex spelat minecraft i över 4000 timmar, skulle chansa på att 3900 är survival, så jag vet vad massor olika clients heter, även vad vilka clients innehåller.. (inte allt men mycket, tex så märkte alla som spelar minecraft survival när nodus fixade vclip)

Så han kan ju helt enkelt ha läst på vilka hacks som finns

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ja, det var upp blossat, nu pratar ingen visserligen om det. Men jag anser att folk kollar på frankie för att det finns ett underhållningsvärde i det, och att många som inte spelar arma ändå finner det intressant och kul. Så jag säger väl så att jag skiter i om han fuskar eller inte, det finns fortfarande ett enormt underhållningsvärde som är anledningen till varför det går så bra för honom. Han är en bra producent, mer än så säger jag inte.

källa pls.

Till skillnad från Frankie så tycker jag dock inte att sacriel42 har någon som helst rätt att hacka. Men den som påstår att sacriel hackar har ju heller inte sett ett fnask av hans streams. Har sett säkert över 60 timmar på "the squad", dvs bitar av nästan alla streams dem gjort sedan början av sommaren, tillsammans med oshi, stoney, squirrel, fhrope osv, och inte en enda gång har jag trott att något fantastiskt har varit pga ett hack/script. Faktum är att jag själv spelade en del med Oshi under mitten av sommaren (när han streamade på own3d förövrigt) och han berättade om hur mycket sacriel kan om vapen och hur man utför diverse saker med diverse vapen. Ni som sett honom utföra sin gedigna rangefinding med bara ett snipersikte vet nog vad jag pratar om, och det är ju inte det mest episka. finns mer här, kommer streamas ikväll
http://sacriel.devbot.net/

Sägs ju att han har vart osynlig i flera episod, även från folk som ska ha stream snipe:at, tex så var det en gång en snubbe kollade på streamen, han skulle springa över en bro på namalsk, då streamsnipern var på andra sidan så väntade han bara, men på hans skärm så kom dom aldrig springande där, ska se om jag kan hitta en källa senare, men jag ska gå och handla mat nu

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Att man kunde slå på den igen är en sak, att kunna ändra den till en helt annan än de andra har; Ehm...no so much.

menade mer att ifall det var när den var borttagen som standard så kanske taviana fortfarande hade deras debug monitor eller nått, och ifall han då aktiverade den i options så skulle han ju få den gamla istället

Långsökt.. ja kanske

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Har kollat på hela videon, men att säga att han vet allt om alla hacks är inget bevis för mig
Även jag har läst vilka hack som finns på dayz

sen så har jag tex spelat minecraft i över 4000 timmar, skulle chansa på att 3900 är survival, så jag vet vad massor olika clients heter, även vad vilka clients innehåller.. (inte allt men mycket, tex så märkte alla som spelar minecraft survival när nodus fixade vclip)

Så han kan ju helt enkelt ha läst på vilka hacks som finns

Fast nu hoppar du ju ändå över de saftigaste argumenten, och tar bara upp de små, rätt ointressanta sakerna Vad har du för argument mot att han får en gul mätare, något som jag under mina kanske 350 spelade timmar ALDRIG sett, ett fenomen som man märkligt nog annars bara ser på folk som använder fusk, han får dessutom bara det gula blinkandet när han just fått fullt blod, mat och dryck, på ett annars oförklarligt sätt.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Sägs ju att han har vart osynlig i flera episod, även från folk som ska ha stream snipe:at, tex så var det en gång en snubbe kollade på streamen, han skulle springa över en bro på namalsk, då streamsnipern var på andra sidan så väntade han bara, men på hans skärm så kom dom aldrig springande där, ska se om jag kan hitta en källa senare, men jag ska gå och handla mat nu

Okay gör det, men det där exemplet låter ju som att skit-snipern bara hamnat på fel server, hah!!
also, byt profilbild, det är skarrit, det jag ser :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fast nu hoppar du ju ändå över de saftigaste argumenten, och tar bara upp de små, rätt ointressanta sakerna Vad har du för argument mot att han får en gul mätare, något som jag under mina kanske 350 spelade timmar ALDRIG sett, ett fenomen som man märkligt nog annars bara ser på folk som använder fusk, han får dessutom bara det gula blinkandet när han just fått fullt blod, mat och dryck, på ett annars oförklarligt sätt.

skrev ju
"att han äter och dricker i "cutsen" tycker jag inte är så konstigt, men att han skulle ta ett heatpack varje gång känns rätt onödigt, ska kolla vidare iaf."
förut

tycker det är skumt

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Okay gör det, men det där exemplet låter ju som att skit-snipern bara hamnat på fel server, hah!!

m , men det är inte 1 person som har sagt det, tex när dom campade med as50 vid serbjan dam så ska folk ha sneakat upp bakom dom

eller när dom tex var vid några välta träd och campade en gång

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

skrev ju
"att han äter och dricker i "cutsen" tycker jag inte är så konstigt, men att han skulle ta ett heatpack varje gång känns rätt onödigt, ska kolla vidare iaf."
förut

tycker det är skumt

Headpacks ger inte gult blinkande, inte blinkade alls, har aldrig varit med om att den blir gul, än mindre att den lyser upp i någon färg, i oregelbundna pulser. Att han alltid kan skaffa sig fullt blod på så kort tid, i samband med att bli otörsig, i samband med blinkandet varje gång, och att blinkandet slås på många gånger när han ska in i strid, och då av en slump har han ALLTID full drick och ät mätare.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

lol, tack för att du delade denna, har alltid hatat den jävla sopan, han är värdelös och editerar som en 3åring, nu även bevis på att han fuskar, voice over har han gjort länge det hör man lång väg, inte nog med det ser hans youtube ut som ett dagis och han har donera knapp på youtube, har fan inte sett en lika pengakåt jävel på youtube någonssin.

Btw han tjänar 140.000kr brutto i månaden på YouTube, förtjänar inte en krona av det

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240